GEMPAR!!! USTAZAH BERMUKA PANTAT > Lipur-lara Waris Tamingsari

Wanita itu menyembunyikan diri dalam sebatang pokok yang sangat besar, yang jadi rumah dia sejak 7 tahun lalu. Pokok itu terletak di tepi sebuah bukit yang mempunyai saluran keluar air jernih bersih dalam lapisan tanah bukit itu. Air itulah yang digunakan untuk minum, mandi, memasak air, memasak makanan. Air lapisan tanah bukit. Arkitek mana yang mengubahsuai pokok itu menjadi rumah? Binatang yang dibelanya, honey badger. Binatang itu juga membuat bilik bawah tanah yang bersambung dengan dalam bahagian pokok itu. Pintu rumah batang pokok itu dibuat daripada papan yang kelihatan seperti bahagian batang pokok .

Ustazah Cipap tu duduk dalam batang pokok ni le.

Ustazah Cipap tu duduk dalam batang pokok ni le.

pokokbesar2pokokbesar1

AkuBeruzlahDenganUstazahCipapDalamPokokni.NakJoinKami?

AkuBeruzlahDenganUstazahCipapDalamPokokni.NakJoinKami?

badgerberkepala2

Atas satu dahan besar pokok itu ada pula sarang seekor burung . Burung itu pandai berkata-kata seperti manusia dan dikurniakan akal kerana hanya dialah binatang zaman nabi Sulaiman yang masih hidup dan dipanjangkan umur hingga ke zaman wanita itu. Burung itu menjadi sahabat wanita itu. Nama burung betina itu ialah BalqisBalqis suka menghiburkan wanita itu dengan puisi moden atau sajak.

Wahai si muka Faraj

Sampai bilakah persembunyian mu di sini?

Matahari pun melarikan ke barat

Purnama pula hilang di siang

Biarkan sahaja kata-kata manusia

bagai pekak dan bisu juga buta

Maka ustazah tersebut keluar dari pokok, membalas puisi itu;

Sudah takdir bentuk mukaku begitu

Bikin jiwaku meribut

Aku kemalu-maluan

Maka lari sembunyian

Balqis terbang ke tanah dan berkata:

Yang di kampung Yang di bandar

Solatnya  bagai budak hingusan

tiada larangan semua ya

Penasihat semua bisu geletaran

Beranikan dirimu Aku mengikuti 

Kampung itu , tempat kelahiran dia. Maksiat menjadi raja. Ingin dia  siasat. Wanita itu menutup muka dia dengan jilbab dan masuk ke kampung itu:

Yang bersyarah agama memakai hanya cawat

Yang mendengar memuji

Wartawan setengah tiang

Penonton kata bagus rancangan ini

Sebab syarahan menambah ilmu

Gaya ustaz bersyarah dengan tangan bagai menari-nari indah

Suara nyaring penuh perasaan

Sampai tidur kura-kura terjaga

Ustazah muka pantat tidak menyangka bahawa kampungnya sudah jadi begitu jahil dan berdosa. Dahulu dia selalu beri nasihat yang betul , ramai yang patuh tetapi ramai juga yang ketawa melihat wajahnya macam pantat dan berbentuk pantat!!!. Maka dia berhenti bersyarah dan melarikan diri  , beruzlah ke hutan berdekatan. Tinggal dalam batang pokok.

“Semua ini kerana pendidikan formal, teks di pusat pendidikan telah bercampur antara yang hak dan batil, yang benar dan salah, cacat pincang sehingga melahirkan siswazah yang berijazah cacat dan pincang ilmu pengetahuannya. Mereka tidak menyedari hakikat ini dan tidak percaya kewujudan kepincangan ini. Mereka bersyarah dengan syok sendiri dengan ilmu, rasanya semua pendapat dia betul kerana ada ijazah. Orang lain yang rendah kelulusan dianggap tidak mungkin lebih benar dan lebih bijak. Inilah anggapan yang salah. Pendidikan mereka diprogramkan demikian oleh pemerintah dan kerajaan dan  oleh yang menentukan teks dan sistem serta konsep pembelajaran itu. Pemerintah, kerajaan dan penentu yang jahil, pincang ilmunya, zalim dan bernafsu syaitan. Ibarat robot dan burung kakak tua, mereka yang berkelulusan ijazah ini bersyarah dan berkhidmat menurut dasar pengetahuan , pendidikan yang mereka terima. Lihatlah contoh di tv, ustazah yang bersyarah agama tetapi konsep aurat dia tak betul. Sepatutnya ustazah itu berjilbab. Muka ustazah dalam tv itu terdedah, ditambah pula dengan pemerah pipi, gincu. BERTAMBAH SESAT. Cik mesti betulkan masyarakat , orang kampung cik,” nasihat balqis kepada ustazah muka cipap. ????=….

Siswazah&MerekaYangberkelulusanIjazah&LainnyaKiniUmpamaRobotBurungKakaktuaKeranaPemahaman&PemikiranMerekaDijajahOlehpendidikanyangtelahdisuntikdenganracunDestroyWithPlus&Lainnya

ibaratROBOT+BURUNGKAKAKTUA,PARAsiswazah&Yangberijazah&lainnyaDijajaholeh

PendidikanYangDisuntikRacunDestroyWithPlus,Change,………….

“Esok ku datang lagi untuk membetulkan manusia. Tadi ku sangat terkejut ada yang bercawat dan macam-macam dosa yang pelik mereka buat hingga aku rasa nak pitam , tak bermaya untuk menasihatinya, jawab ustazah sambil membuka jilbab dia. Tiba-tiba terdengar suara kera, monyet, beruk, lotong yang kuat berulangan. Ustazah segera lari masuk ke batang pokok. “Hai balqis, aku malu, malu, malu….”. “Wahai sahabatku, mereka bukan mentertawakan wajahmu, dah memang bunyi kera, monyet, beruk, lotong begitu”.

Maka ustazah muka faraj pun berpuisi:

Baiklah selesai sudah kemaluan,

Namun si bayangan putih apakah tidak merampas

Jika lolongan di puncak bukit

Tanda kehadiran tiba-tiba

Malam pun memeluk suasana. Si muka faraj duduk diam dalam batang pokok. Menggigil. Bimbang ramalan dia berlaku. Balqis pula tidak berani berada dalam sarang. Dia masuk juga ke dalam batang pokok. Honey badger pula sedang tidur dalam lubang yang terletak berhampiran akar pokok besar itu.

Balqis mengintai di lubang halus pada dinding batang pokok itu. “Tiada benda itu datang. Cik ustazah , bukankah pandai baca doa? Ajarkan kepada saya”. Suasana tiba-tiba sunyi. Cengkerik pun tak berani bersuara. Di situ, benda itu bergerak perlahan-lahan. Bau busuk tiba-tiba. Cik ustazah memicit hidung dan menutup mulut. Balqis pula menutup paruh dia dengan kedua-dua sayap.

Mulut ustazah muka cipap bergerak-gerak, sambil dia mengintai lubang-lubang rumah dia itu. Bau semakin hilang. Benda putih itu terbang melayang ke atas pokok , melarikan diri. ” Saya rasa hantu itu dah pergi”. Ustazah mengangguk-angguk.

Sebenarnya pokok yang jadi rumah ustazah , Balqis dan Honey Badger itu ialah rumah hantu itu tetapi Mereka membuat pokok itu sebagai rumah juga kerana tidak menyangka pokok itu ada penunggu. Semasa mereka membuat rumah itu, hantu itu sedang melancung jauh ke sebuah pulau tempat pusat ilmu hitam. Hantu itu berkhidmat juga di situ dengan pengamal ilmu hitam.

syaitan3ghost3syaitan5

Pagi itu dengan berjilbab, ustazah muka cipap masuk ke kampung. Dilihatnya orang ramai bertelanjang. “Kenapa kamu bertelanjang macam toyol? Tak malukah?!!”  Ohh cik ustazah dah lama tak berjumpa. Sejak melarikan diri ke hutan. Sejak bila cik ustazah pakai jilbab pula. Tahu tak pakai jilbab itu panas, nanti kena demam panas pula .Cik ustazah pakai jilbab, tutup muka, dah macam ninja pula. Ninja turtle pun tak pakai tutup muka, ha ha ha ha….  ” Aku lebih takut panas api neraka. Wahai toyol bogel, siapa yang ajar kamu semua halal bertelanjangan?” . Mereka menunjuk kepada seorang ustaz yang tidak berpakaian tetapi berserban dan pakai cawat sahaja. “Jadi ustazlah yang mengajar ya?”  “ooooOOO ustazah dah kembali. Aku lebih alim dan pandai daripada kamu wahai simuka pantat. Jika telanjang tetapi tidak berniat untuk melancap, menggoda, merogol, berzina, maka halal tau!!!”  ” Kamu semua betul-betul dah gila, sesat dan menyesatkan. Aku akan pergi meninggalkan kamu sebelum bala menimpa kampung ini!!!!”. Ustazah lari ketakutan sambil diketawakan penduduk kampung dan ustaz yang jadi penghulu atau ketua kampung itu. Nama kampung itu ialah CIPAP PANAS.

Balqis sedang menonton tv, rancangan realiti , yang berlaku secara langsung dari istana raja Mahdewa yang terletak tak jauh dari sini melalui laptop.  Laptop itu menggunakan pengecas yang bersambung ke sumber kuasa yang menggunakan sel-sel kering. Ada masanya, Ustazah Cipap akan masuk ke kampung untuk melihat-lihat rumah dia yang ditinggalkan yang jadi stor bekalan am. Dia juga mungkin pergi ke pekan – pekan kecil berhampiran melalui jalan hutan dengan menunggang seekor harimau hitam iaitu jin Islam yang jadi sahabat dia. Raja Mahdewa, telah mangkat, maka seorang pengawal istana diarahkan memegang pedang yang hujung pedang itu menyentuh lantai istana dan pengawal itu diwajibkan membongkok sedikit sambil kekal memandang lantai. Berjam-jam pengawal itu begitu, sebagai adat menghormati raja yang mangkat. Rancangan tv tersebut dipancarkan ke seluruh alam . Monyet-monyet di Afrika ketawa melihat adat yang bodoh dan gila itu. Tarzan yang tak  berapa pandai pakai seluar dalam pun ketawa terhihihi macam pontianak.

ThisMonkeySaidToMeThatmanyPeoplesMakeTheirLifeLikeCrazyParrot(=obedientWithoutGoodRealization!!)

ThisMonkeySaidToMeThatmanyPeoplesMakeTheirLifeLikeCrazyParrot(=obedientWithoutGoodRealization!!)

Kalaulah pengawal itu nak kencing atau berak, terberak, terkentut, bukankah malu seluruh istana??? Itulah yang dikatakan ustazah yang menonton tv itu. “Begitu juga adat letak bunga di tugu peringatan pahlawan, kemudian berbaris semua tentera menyanyikan lagu tentera dan kemudian mereka dalam keadaan berdiri berbaris , diam maacam patung , menunduk sedikit kepala di hadapan tugu peringatan. Ada ulamak kata ini bidaah sesat haram, seperti pemujaan yang berunsur syirik . Adat yang bodoh, keterlaluan dan gila!!!”  Ustazah menjerit. “Nampaknya mereka berdegil ya ustazah? Kampung Cipap Panas akan menerima bala,”kata Balqis.

“Wahai penduduk KAMPUNG CIPAP PANAS, janganlah kamu terpengaruh terhadap amaran daripada Ustazah Cipap kerana aku, Ustaz Cawat lebih tinggi kelulusan akademik. Aku lulusan Ijazah Phd dalam bidang keagamaan ISLAM, Ustazah cipap itu cuma lulus peringkat sijil sahaja. Jadi, mustahillah fatwa dia lebih benar daripada aku “. Semua penduduk kampung Cipap Panas mengangguk-ngangguk.

“Sahabatku, semua penduduk menyokong ustaz cawat. Bagaimana kita hendak menghapuskan bidaah ini semua?”  “Aku ada idea, Balqis. Panggillah Hitam datang ke mari.” Maka, burung kecil itu terbang ke arah Kampung Cipap Panas. Semasa terbang itu Balqis terbeliak mata bila memandang ke bawah. Wanita tua berjalan berbogel. Payu dara memanjang , tidak tegang lagi bergerak-gerak menari-nari seperti ponggong-ponggong wanita-wanita tua yang berjalan ke sana-sini di pasar sehari di kampung itu. Wanita- wanita muda pula dengan payu dara tegang, berbulu lebat di faraj, lebih 40 hari tak dicukur. Jin-syaitan mengecil diri bergayut-gayut di bulu-bulu itu, bermain-main. Sebab itu ada ramai wanita yang menggaru-garu bulu sebab jin syaitan telah menabur bakteria pada bulu kemaluan mereka. Yang lelaki pula berjalan kaki dengan “pistol bawah” yang tegang tak sudah-sudah. Bahkan ramai lelaki dan wanita, berzina di kampung itu di semak-samun, tepi jalan, dalam kebun, di masjid waktu pagi malam, di tandas, malah di atas kubur pun. Fatwa terbaru ustaz cawat ialah boleh berzina dengan syarat tiada unsur pemaksaan dan dengan syarat jangan sampai mengandung dan zakar dan faraj mestilah bersih dari kuman dan penyakit!!! Lagi satu syarat , nak main itu mestilah di tempat yang tidak dapat dilihat orang. Bahkan sumbang mahram pun dibenarkan oleh ustaz Cawat!!! Klik….=???

sarang

Si burung terhantuk satu dahan besar kerana asyik memerhatikan tingkah-laku orang ramai yang berbogel macam toyol botak. Hantukan itu sangat kuat, menyebabkan Balqis terjatuh ke bumbung satu rumah. Si burung beristighfar. “Inilah akibat melihat perkara haram“, bisik hati si burung. “Eh ini rumah ustazah cipap. Hitam ooo Hitam!!! Ini aku Balqis, atas bumbung. Ustazah nak kamu pergi berjumpa dia sekarang!!!” Hitam, si harimau hitam yang beragama ISLAM tinggal di rumah ustazah, menjaga harta ustazah. Pencuri tak berani menceroboh rumah ustazah sebab nampak hantu. Sebenarnya hantu itu ialah jin Islam ini.

inilahJinIslamYangJadiTemanUstazahCIPAP

inilahJinIslamYangJadiTemanUstazahCIPAP

Pagi itu orang ramai berkumpul berdekatan dengan rumah ustaz Cawat. Ustaz Cawat sedang duduk di kerusi yang diperbuat daripada emas, di beranda rumah dia dengan cawat yang ditempah khas, diperbuat daripada permata emas. Lama mereka menunggu. Mereka memandang sekeliling. Masih tak datang. Dia takutkah? “Ustaz, saya nak masuk ke bilik ustaz, saya nak melancap, bolehkah?” Ustaz itu memandang seluruh tubuh wanita yang telanjang 100% tidak berpakaian. Mata gatal ustaz asyik memandang tubuh wanita itu tanpa berkelip. Wanita itu tersenyum-senyum dan orang ramai pula bersorak “bolehlah ustaz! Bolehlah !” berkali-kali. “Tidakkah kamu semua  ingat fatwa terbaru aku?” ” Fatwa apa ustaz?” Orang ramai kelihatan saling pandang memandang di antara mereka dan ramai juga yang berbisik-bisik. “Sesiapa wanita yang ikhlas bersetubuh dengan seseorang guru agama, segala dosanya akan diampuni, bersih bagai bayi. Inilah hadis shahih Bukhari. Jadi, kamu , wahai wanita, hendak melancapkah atau hendak main dengan aku?” “Saya nak main ustaz!!” “Wow!! orang ramai menjerit kesukaan” . “Tetapi tak boleh sekarang, sebab kami semua sedang menunggu ketibaan ustazah kampung Cipap Panas. Kalau kamu tak sabar pergi merancap DULU , LEKAS!!  Selepas aku dapat mengalahkan ustazah, barulah kamu boleh bersenggama dengan aku”. Tiba-tiba wanita itu berlari naik tangga beranda dan masuk ke dalam rumah, ke sebuah bilik bagai dikejar hantu. Orang ramai ketawa terbahak-bahak . Ustaz senyum memanjang.

ustazah Cipap ke ni?

ustazah Cipap ke ni?

Suria makin mencondong ke barat. Suasana sunyi sepi. Sekalian mata memandang ke arah dua manusia. Seorang bercawat, seorang lagi berjilbab. “Ingat, kamu semua telah berjanji bahawa jika aku menang dalam pertandingan ini, kamu semua akan mempercayai dan mentaati perintah aku dengan ikhlas dan sepenuh hati. Kamu juga telah berjanji tidak akan memanggil aku sebagai ustazah Cipap lagi tetapi memanggil aku dengan nama aku atau dengan gelaran ustazah Jilbab. Dan nama kampung ini juga akan diubah kepada nama Kampung Hijrah.” ” Ya, kami ingat dan kami tidak akan bermain-main dengan janji kami”.

Seorang lelaki tua berperut buncit, dengan bulu dubur dia panjang dua belas inci mengambil mikrofon dan berkata, “Sila ustaz memulakan perlawanan”. Ustaz cawat  segera melaksanakan arahan hakim pertandingan yang telanjang bulat itu. Nampak kurap besar di kedua-dua ponggong hakim itu. Maka ustaz pun menunjukkan kebolehan dia merancap di hadapan orang ramai. Ustaz tu kata, boleh merancap demikian jika untuk membuktikan kebenaran. Dalam pertandingan itu , ustaz itu akan merancap selama 8 jam tanpa henti . Orang ramai bersorak-sorak memberikan galakan kepada ustaz cawat . Mereka mengharapkan ustaz menang dalam pertandingan ini. “Ya! Ya,ya, lagi ustaz, ya laju lagi ustaz, lancap laju laju lagi, Wow! kote ustaz berkuasa turbo !!! Ha ha ha haaaa!!!  Untuk memeriahkan lagi suasana dan lebih memberikan semangat kepada ustaz untuk menang, orang ramai yang bertelanjang bulat, lelaki dan wanita, muda, tua, kanak-kanak dan dewasa menyanyikan lagu “Ya habibi  Ustaz Cawat”. Irama lagu ini sama seperti lagu P.RAMLEE dalam filem Ali Baba dengan 40 orang penyamun . Dengan gaya tarian seperti penyamun dalam filem itu, semua penduduk yang berbogel macam toyol menari-nari dan menyanyikan lagu itu dengan alat-alat muzik yang digunakan. 

 

MARILAH KITA NYANYIKAN LAGU INI BERSAMA-SAMA??=

Wahai ustaz cawat yang banyak bulu di badan

Macam monkeylah  babun  dan gorilla

Banyak lancap ratus ribu orang rasa hairan

Kote Ustaz macam Turbo dan banyak mani

 

Wahai ustaz cawat bijak dan lawa

Banyak fatwa mulia bijaksana…

Ustaz cawat…. ahhh

kepada gadis muda dinyonyot dengan suka

kepada orang tua diraba juga

 

ya habibi ustaz cawat.. ya habibi ustaz….

ya ustaz cawat ya ustaz cawat…

ya habibi ustaz cawat, ya habibi ustaz cawat

ya ustaz cawat ya ustaz cawat

 

Marilah….a…orang-orang kampungku Cipap….!

Bogel telanjang tari nyanyi ria

 

 

Lagu di atas telah dinyanyikan oleh penduduk kampong Cipap Panas mengikut  gaya lagu P.RAMLEE iaitu lagu YA HABIBI ALI BABA.

Wow! ustaz berjaya melancap sehingga jam 9 malam. Perut buncit menjerit, “Ya! ustaz berjaya merancap selama 8 jam, 1 mata diberikan untuk ustaz. Sekarang dijemput ustazah cipap menunjukkan kebolehan istimewa yang dapat dianggap lebih pelik oleh orang kampung supaya markah ustaz itu ditolak dan diberikan kepada ustazah muka cipap”. “Wahai semua hamba Allah, saya akan membuktikan bahawa saya dapat membuat perkara yang lebih pelik daripada ustaz cawat ini.  Saya akan masuk ke hutan dan kembali segera sebelum jam 9.20 malam dengan membawa seekor binatang merbahaya yang berjaya saya belasah dia hingga pengsan.” Ustazah cipap berlari ke hutan dengan membawa lampu suluh yang sangat besar dan kuat cahayanya.  Orang ramai menjerit kehairanan . Ustazah kembali dengan seguni yang diseret.  Guni itu dibuka. Orang ramai pergi mengelilingi ustazah. Wah ustazah berjaya membelasah seekor harimau kumbang!!! Maka ustazah dapat satu markah dan ustaz kosong mata. “Sekarang, ustaz akan menunjukkan kebolehan terakhir dia. Jika ustazah dapat membuat perkara yang lebih pelik daripada kebolehan kedua ustaz ini, maka ustazah menang”. Ustaz pun makan benda-benda yang dikatakan dapat menyebabkan pemakannya asyik terkentut-kentut. Namun setelah habis makan, ustaz itu tidak terkentut pun walaupun jam dah pukul 11 malam. Tiada bunyi dan bau kentut. Perut buncit pun beri 2 mata kepada ustaz. Orang ramai mengucapkan tahniah kepada ustaz. Ustazah muka Cipap (=Pantat=Faraj=Kemaluan wanita) pula diminta menunjukkan kebolehan. Ustazah mengangkat kedua-dua tangan seperti orang yang nak berdoa. “Wahai Tuhanku, datangkanlah seekor burung yang faham apa yang ku ingin katakan”. Tiba-tiba datang seekor burung . Burung itu terbang ke tanah. “Wahai burung, siapakah Tuhan kamu”. “Allah ialah Tuhan saya”. (…..=……!)

ThisIsTrueJilbab/PurdahWhichGODcommandWomenmustWearIT.Other,likeWearThatHaveNoCoverFACE,HAIR,BODY,HAND,NECK,LEG...ARE not jilbab/purdah/niqab.

ThisIsTrueJilbab/PurdahWhichGODcommandWomenmustWearIT. Aku nak kahwin dengan orang yang pakai jilbab?????

ABOUT THIS IMAGE= Other fashion/clothes are not jilbab/purdah such wear tudung but have no cover the face is not jilbab/purdah/niqab.

Beberapa minggu kemudian, kampung itu telah banyak berubah. Orang lelaki memakai jubah, sering bawa biji tasbih, berserban. Wanita pula memakai jilbab. Namun ustazah tetap suka tinggal dalam batang pokok di hutan berdekatan kampung Hijrah. Jin Islam itulah yang selalu menggantikan ustazah untuk mengajarkan agama ISLAM Tulin KEPADA penduduk kampung. Terimakasih kepada Si Hitam yang berpura-pura pengsan dan kepada burung zaman Nabi Sulaiman yang terlibat dalam  pertandingan itu. USTAZ CAWAT telah dihukum murtad dan telah dihukum bunuh kerana tidak mahu bertaubat dan enggan mengakui fatwa dan kefahaman dia tentang ISLAM itu adalah sesat dan menyesaatkan.  Harimau Kumbang itu menjelma menjadi seorang yang kelihatan seperti syeikh atau guru tarekat. Jin itu juga TELAH dilantik menjadi Penghulu atau ketua kampung HIJRAH. Walaubagaimanapun tiada seorang pun yang tahu bahawa “syeikh” ini bukan manusia, tetapi ialah jin ISLAM dan pelajar ustazah Jilbab.  Jin ini sebenarnya berjantina wanita (jin perempuan) tetapi dapat menjelma menjadi lelaki dan bersuara lelaki. Nama jin ini sebenarnya ialah Nurul Izzah Rosmah binti NAJIB PI-EM!!! Bila dia menjelma menjadi syeikh, jin ini menggunakan nama IDRIS Zulkarnain.

Penduduk kampung Hijrah dan kampung-kampung sekitarnya yang juga telah bertaubat menyangka USTAZAH JILBAB seorang wali Allah kerana doa beliau meminta Tuhan mendatangkan burung yang dapat memahami kata-kata manusia dikabulkan. Justeru, ramai kerap datang ke rumah ustazah untuk meminta ustazah berdoa untuk kepentingan mereka menyebabkan ustazah tak cukup rehat dan tak selesa. Ramai yang meminta ustazah mendoakan mereka untuk hal yang pelik dan mengada-ngada seperti minta didoakan : dapat pergi ke planet Pluto, dapat kahwin dengan alien, dapat jumpa malaikat Jibrail, dapat tengok Tuhan masa di dunia lagi, dapat berbulan madu di MATAHARI SAMBIL MENYANYI LAGU HINDI SEPERTI DALAM FILEM BOBBY!!, MINTA buah zakar dia berubah jadi pantat tembam dan lain-lain yang buat ustazah jilbab sakit kepala, pening memikirkan permintaan aneh orang ramai.  Justeru, beliau lebih kerap berada di hutan, hidup dalam batang pokok. Tiada yang tahu dia tinggal di dalam batang pokok. Pernah banyak kali orang cuba mencari dia di hutan. Mereka menyangka ustazah buat rumah atas pokok. Semua cubaan itu gagal. Maka orang ramai malas mencari lagi.

Jin ISLAM itu juga belajar agama dari syeikh-syeikh tarekat yang datang dari negeri Arab kerana berdagang di kampung Hijrah dan lain-lain. Ustazah Jilbab JUGA mempelajarinya, tetapi melalui jin ISLAM itu. Balqis juga mempelajari Tarekat dan kesufian. Sekolah-sekolah tarekat dibina dengan banyak di kampung, pekan dan bandar-bandar. Walaubagaimanapun, golongan dan keturunan RAJA tetap dengan kesombongan, menganggap merekalah ketua agama negeri atau khalifah padahal sistem pemerintahan mereka bukan sistem kekhalifahan atau Imamah, malah mereka memfaraidkan jawatan raja dan sultan. Hal ini telah difaraidkan (=ini bidaah sesat haram) oleh mereka  selama berabad-abad hingga sekarang, zaman ustazah jilbab hidup. Ini bidaah sesat yang haram. Malah raja-raja dan keluarga diraja malas hendak mempelajari agama ISLAM TERUTAMA bidang agama seperti kesufian. Sepatutnya dan memang wajib, ulamak yang layak menjadi imam (pemimpin) wajib dilantik menjadi khalifah . Makna khalifah ialah pengganti Nabi Muhamad sebagai Pemerintah negara atau kerajaan.  Justeru, tentulah orang yang nak jadi pemerintah tertinggi atau khalifah mestilah diambil dari kalangan ulamak yang berkelayakan.Tidak boleh melantik raja atau sultan yang bukan ulamak menjadi pemerintah negara atau negeri.

Maka tidak hairanlah bila semua makhluk telah binasa kerana kiamat, Allah berfirman: “Di manakah Raja Yang Sombong”.

Kisah Ustazah Jilbab dengan burung yang faham kata-kata manusia dan pengaruh beliau dalam mendidik bangsa serta menghapuskan bidaah sesat sehingga melahirkan masyarakat berserban, bertasbih, berjilbab di bandar-bandar, kampung-kampung telah menyebabkan pihak istana merasa kagum. Kisah kewalian ustazah jilbab yang dikatakan masih dara, tak pernah berkahwin itu menarik hati seorang putera raja. Maka putera raja itu menghantar rombongan untuk meminang ustazah jilbab. Putera raja tak peduli tentang wajah ustazah itu yang dikatakan macam cipap kerana putera raja itu lebih berminat tentang kewalian ustazah itu. Rombongan itu telah tiba ke kampung Hijrah. Ketua kampung, Syeikh Idris Zulkarnain mengatakan ustazah jilbab tidak berminat lagi tinggal di kampung ini dan telah mengambil keputusan untuk kerap beruzlah sahaja di hutan dan beliau tidak tahu di mana rumah ustazah itu di hutan. Putera raja sangat kecewa dan sedih. Beliau memerintahkan tentera berkuda dan utusan peminangan masuk ke hutan untuk mencari rumah ustazah itu. Berbulan-bulan usaha mencari itu diteruskan. Namun tetap sia-sia juga.

Beberapa tempat, kampung dan bandar telah bersepakat untuk menghantar utusan ke istana raja mahkota alam, raja yang menggantikan raja mahdewa. Utusan itu datang untuk menyampaikan surat daripada seorang ulamak tarekat yang mewakili ulamak-ulamak lain termasuklah ustazah Jilbab. Surat itu bertaip seperti berikut:

“Dengan nama Allah Yang Maha PEMURAH Lagi Maha Pengasihani. Saya , mewakili beberapa ulamak terkenal di negeri ini meminta pihak istana menyerahkan pemerintahan kepada golongan ulamak kerana Islam telah mewajibkan bahawa golongan pemerintah haruslah daripada kalangan ulamak yang berkelayakan menjadi imam atau khalifah. Hanya sistem khalifah diredhai oleh Tuhan. Terimakasih jika tuanku menuruti perintah Allah ini. Sekian. Daaripada Syeikh Idris Zulkarnain, Penghulu Kampung Hijrah.

Raja Mahkota Alam sangat murka. “Berani golongan ini hendak merampas kedaulatan beta?? Selama ini, beta dan ahli keluarga beta memerintah negeri ini yang aman, maju. Justeru, walaupun kami bukan ulamak, kami telah berjasa besar. Beta dan ahli keluarga beta tidak akan menyerahkan kerajaan ini kepada golongan ulamak!!! Sambil marah menengking utusan itu, surat itu dicampak oleh Raja Mahkota Alam ke muka utusan ulamak itu. “Tiada ayat al-Quran dan hadis yang mewajibkan pemerintah harus diambil daripada kalangan ulamak!! Semua itu dusta, rekaan golongan syeikh yang ingin merampas kerajaan beta!!” Semua keluarga dan keturunan diraja menyokong pendapat Raja Mahkota Alam kecuali seorang putera raja, adik raja Mahkota Alam yang ingin meminang ustazah jilbab. Putera raja ini nama dia ialah Raja Iskandar yang suka makan nasi kandar.

I will cut your penis!

I will cut your penis!

Zaman ustazah Jilbab itu hidup, bahan mentah dunia seperti minyak telah habis. Manusia terpaksa pakai kuda semula. Pada satu hari, sekumpulan tentera berkuda masuk ke kampung-kampung dan bandar-bandar sambil membawa pengumuman amaran: ” Sesiapa yang cuba menjatuhkan kerajaan raja Mahkota Alam, akan dianggap penderhaka dan pemberontak itu akan dihukum pancung!!”

Raja Iskandar berkuda dengan beberapa ratus ribu tentera berkuda menuju ke satu daerah hutan belantara. Tiba di satu tempat , barulah tentera berkuda itu sedar bahawa Raja Iskandar tidak bersama mereka, tadi ada. Ke manakah raja Iskandar? Tiba-tiba mereka melihat seorang di puncak bukit. Suara orang itu menjerit menggunakan alat pembesar suara: ” Kamu semua telah terperangkap. Di sekeliling kamu ialah periok api tertanam dalam bumi. Aku ialah Raja Iskandar, menyokong golongan ulamak”. Sebenarnya Raja Iskandar telah mengadakan pertemuan sulit dengan golongan ulamak yang memberontak . Untuk Pembaca Blog ini.

“Kita akan laksanakan tindakan kedua. Kita mendapat maklumat daripada syeikh Idris bahawa pihak istana telah memberikan kebenaran pihak saudagar membuat hari promosi di dalam istana. Saudagar upahan kita akan melaksanakan tindakan rahsia berikutnya. ” Siapakah yang memberitahu syeikh Idris tentang maklumat itu? Balqis! Burung ini telah diperintahkan oleh ustazah Jilbab untuk terbang masuk ke istana untuk mendengar sebarang perbualan yang boleh diambil sebagai maklumat yang terbocor.

“Ke manakah tentera yang dipimpin oleh adik beta? Kita kekurangan tentera untuk mengawasi gerakan revolusi golongan ulamak di mana-mana daerah dalam negara beta? Panggil tentera berkuda yang masuk hutan itu kembali segera. Jangan dicari lagi kediaman ustazah Cipap tersebut!!!” Perdana Menteri itu kelihatan pucat dan menggigil sedikit. “Ampun Tuanku, patik tidak mendapat maklumat tentang hal tersebut. Walaubagaimanapun, patik akan segera memaklumkan mereka agar segera pulang.”

Walaubagaimanapun, tentera yang terperangkap di hutan itu tidak dapat menghubungi atau dihubungi kerana mereka telah dilarang membawa sebarang alat komunikasi oleh Raja Iskandar. Alasan Raja Iskandar beri arahan tersebut ialah kerana beliau bermimpi akan bertemu dengan ustazah Latifah Rabbaniah di hutan jika beliau pergi masuk ke hutan dengan ratusan ribu tentera yang tidak membawa alat komunikasi. Semua ini penipuan Raja Iskandaar yang ingin membantu pemberontakan golongan ulamak kerana Raja ISKANDAR sedar pemberontakan golongan ulamak itu bukanlah keganasan tetapi Jihad Fisabilillah, amalan ibadat yang diwajibkan Oleh Tuhan, pemberontakan yang suci mulia!!!

Pada hari ini, golongan saudagar telah masuk ke istana. Promosi berjalan lancar. Tiba-tiba satu demi satu jasad jatuh ke lantai dan tanah , dalam dan luar istana tersebut. Hanya golongan saudagar yang diupah tidak pengsan. Gas ubat pengsan telah dialirkan melalui saluran alat penghawa dingin dan lain-lain cara. Tidak lama kemudian pintu gerbang istana dibuka. Tentera Revolusi Islam Tulin, tentera jihad dipimpin ulamak masuk menyerbu ke dalam istana. Di banyak kawasan peperangan telah berlaku serentak. Tentera Raja Mahkota Alam seluruhnya telah diperangi secara tiba-tiba dan tidak diduga. Rakyat yang memberontak menjadi tentera Revolusi Islam Tulin. Wanita dan Lelaki !!! Bersama-sama berjihad fisabilillah di medan-medan perang!!!

Ohh! Seekor syaitan telah menjelma menjadi manusia , memberitahu Raja Mahkota Alam dan beberapa pembesar negara . Justeru, mereka segera menyembunyikan diri di bilik – bilik bawah istana, bilik bawah tanah. Mereka memakai topeng gas buatan ISRAEL DAN USA!!!

Tentera-tentera MAHKOTA  Alam tewas di banyak kawasan. Mereka telah ditawan. Yang melarikan diri dikejari. Beberapa kawasan, dipanggil kembali ke istana untuk menyelamatkan Raja Mahkota Alam. Maka berlakulah peperangan di luar dan dalam istana. Yang sedar daripada pengsan telah diikat oleh tentera Jihad. Tiba-tiba satu tubuh terbang ke atas istana. Dia kini melihat di hadapan dia ada satu jasad . Seekor harimau kumbang melompat ke arah syaitan yang terbang tadi. Pergelutan terjadi . Syaitan itu tiba-tiba mengecilkan diri menjadi serangga dan terbang jauh dari istana. Ustazah Jilbab tiba-tiba naik ke bumbung istana.

“Hentikan! Hentikan! HENTIKANNNNNNNN PEPERANGAN. Jika tidak, aku akan berdoa agar kemaluan tentera Raja Mahkota Alam berubah menjadi CIPAP PANAS!!! ” Ugutan daripada ustazah Latifah menyebabkan tentera raja Mahkota Alam terkejut cimpazee(sepupu beruk). Ramai tentera Raja Mahkota Alam yang buka zip seluar dan melihat kemaluan mereka untuk memastikan buah zakar mereka masih ada.Seorang askar bertanya kepada kawannya dengan nada suara seperti pelakon filem P.Ramlee , Ali Baba dengan 40  penyamun: “Anta ada berapa?”. Kawannya menjawab dengan nada suara arab seperti dalam filem itu juga: “Ana ada tiga bijilahh!” “Kenapa ada tigalahh?”  “ITU dua biji testis campur satu batang, jawabnya tigalahh!” “Masya-Allah, anta banyak geniuslahh!!. Ana kagumlahh! Ana punya kawan masih ada kotelahh!! Ana punya kawan sudah geniuslahh!!” Askar itu menunggang kuda ke sana-sini menghebahkan berita kegeniusan sahabat dia itu. Orang ramai yang mendengar dan menyaksikan peristiwa itu mengangkat tangan ke langit, berdoa :”Alhamdulillah….”. Akhirnya tentera Raja Mahkota Alam mengangkat bendera putih. Raja Mahkota Alam terpaksa naik ke istana setelah bertahan selama sebulan bersembunyi dalam bilik bawah tanah. Bekalan makanan dan minuman telah habis. Terpaksa naiklah. Bila naik, mereka terus ditangkap .

Selamat datang ke majlis perkahwinan antara Raja Iskandar dengan Ustazah Latifah Rabbaniah. Itulah papantanda di hadapan gerbang istana itu. Syeikh dari Arab Saudi yang bernama al-Mahdi Ahmadiah ditabalkan menjadi khalifah negeri ini. MAKA TERBENTUKLAH SEBUAH KERAJAAN YANG BERSIFAT DI PERSIMPANGAN KUTUB YANG BERNAMA NEGARA ATAU KERAJAAN  PINTU LANGIT KE 7 (DALAM BAHASA ARAB, LIPUR -LARA WARIS TAMINGSARI TAK TAHULAH).

Golongan keluarga raja dan raja Mahkota Alam dipenjarakan . Selepas bebas, mereka membuat perkampungan khas untuk mereka sahaja dengan membeli satu kawasan tanah. Ramai rakyat yang membenci mereka . Rakyat menganggap wang gaji , harta dan seluar dalam yang dipakai oleh raja Mahkota Alam dan keluarga raja itu tidak sah dimiliki dan tidak sah digunakan. Haram kerana selama ini mereka tidak sepatutnya menguasai pemerintahan. Hanya ulamak berkelayakan yang boleh jadi pemerintah. Justeru, ada yang meminta raja dan keluarga raja tanggalkan seluar dalam! 

“Kau pengkhianat keluarga!!! Kau bersubahat dengan golongan pemberontak!! Kau patut dihukum MATI!!! Kami seperti dipulaukan oleh masyarakat ketika kami menjadi orang awam. Perniagaan kami terus merosot. Kalau harta kami semakin sedikit, kami nak makan apa? Wang kami terus berkurangan dan kamu bersetuju dengan khalifah agar harta kami dirampas kerana dianggap kami tak berhak memilikinya!!!

“Bertenang kanda Mahkota Alam. Tiada keistimewaan terhadap golongan raja dan keluarga raja. Nabi menerangkan tiada kelebihan kepada seseorang melainkan keimanan yang lebih. Darah kanda juga merah seperti rakyat. Kentut kanda juga busuk seperti rakyat.”

” Orang yang mula-mula menjumpai tanah ini dan membina perumahan ialah moyang kita. Justeru, negara ini milik raja dan keturunannya dan keluarga raja. Justeru raja layak memerintah secara monarki!!”

” Tiada dalam hadis atau al-Quran yang membenarkan sesebuah keluarga itu memerintah secara monarki dan memiliki sesebuah negara atau negeri! Kanda sangat sesat. Bertaubatlah. Insaflah sebelum malaikat mencabut nyawa kanda”.

“Dinda Iskandar! Kanda bermimpi bahawa dalam mimpi itu seorang tua berserban mengatakan boleh monarki !”

“Syaitan telah masuk ke mimpi kanda. Apa pendapat kanda tentang istiadat lubang diraja? Bertaubatlah. Ucapkanlah lailahaillalah Muhammadarrasulullah”.

Raja Mahkota Alam terdiam dan tunduk kepala dia. Dia mula rasa malu. “Dinda benar, selama ini beta dan keluarga kita dalam kesesatan yang  nyata.” Maka, menangislah Raja Mahkota Alam dan mengucapkan syahadat dan beristighfar. Raja Mahkota Alam kembali ke kampung diraja dan meminta keluarga dia bertaubat . Seruan dia itu dipatuhi. Kecuali seorang yang keras kepala, adik bongsu dia yang bernama Raja Geng Hiss Kan. rahsia alam

Istiadat lubang diraja? Dalam istiadat penghormatan rakyat terhadap raja dan sebagai tanda janji setia rakyat, rakyat dikehendaki bertelanjang bulat dan meletakkan kedua tapak tangan , satu lutut kiri dan jari-jari kaki kiri dan sebahagian kecil tapak kaki kiri ke lantai. Kaki kanan pula diangkat seperti anjing nak atau sedang kencing. Dalam keadaan begitulah rakyat dimestikan berjalan ke arah raja dan permaisuri dia. Kemudian dengan minta izin dan diberikan keizinan, rakyat itu dimestikan cium dan jilat lubang dubur raja dan permaisuri sambil berkata “uuuu sedapnya!” Dimestikan jilat dan cium dan berkata seperti itu selama 28800 saat!!! Jika tak buat begitu, hukuman akan dilakukan iaitu ada keluarga raja akan merogol ibu , kakak, nenek, MOYANG (wanita) dan adik perempuan si rakyat yang tak buat begitu. Merogol sehingga mangsa pengsan atau mati kerana lama perogolan itu!!! Apa nak takut? Raja dan keluarga raja ada SISTEM KEKEBALAN DIRAJA yang meletakkan diri mereka setaraf TUHAN. Tuhan berhak berbuat sekehendakNYA . Tiada dosa Tuhan jika tuhan berbuat apa sahaja yang jadi kehendakNYA!!! Padahal nabi Muhammad IALAH MAKHLUK YANG ALLAH S.W.T PALING CINTAI namun Allah tidak pula beri keizinan kepada nabi Muhammad untuk melakukan apa-apa yang telah diharamkan oleh ALLAH AZZAWAJALLA. Nabi Muhammad tidak pernah mengarahkan orang menyebut ” Ampun tuanku Muhammad, Daulat Muhammad, beribu-ribu ampun patik ucapkan,….” sebab hal-hal itu pasti menyebabkan timbul kesombongan kepada yang dipuja seperti kesombongan yang seberat zarah, bahkan itu adat gila yang zalim kerana tidak perlu, bukan kecemasan, tiada logik, bidaah sesat haram, menyusahkan manusia dan lain-lain lagi. Bahkan nabi Muhammad tidur dan duduk bersama orang-orang yang miskin padahal beliau ialah PEMERINTAH TERTINGGI NEGARA !!! Tiada istana yang terdiri dengan megah sombong. Rumah nabi Muhammad tidak membazirkan wang rakyat. Utusan negara asing tercari-cari dimanakah istana nabi Muhammad yang tentera beliau telah mengalahkan kuasa besar ketika itu. Maka, dicari-carilah Muhammad itu. Oh itu dia, nabi sedang berbaring dengan orang-orang miskin!!! Sanggupkah raja-raja sekarang berperangai seperti nabi ini sebagai tanda mereka tidak sombong, tidak bermegah dan tidak suka kezaliman?? Jika seseorang raja itu tidak sombong, tentulah dia akan letak jawatan dan menyerahkan jawatan pemerintah kepada golongan ulamak yang layak menjadi IMAM ATAU KHALIFAH!!!!

Iskandar dan Latifah berpindah di tempat rahsia . Iskandar memakai janggut dan berjambang palsu serta menggunakan nama samaran. Mereka tidak mahu dikenali lagi . Mereka sudah merasa indah beruzlah. Hanya Balqis & sang harimau kumbang tahu hal ini. Satu hari, Iskandar & Latifah menunggang kuda yang sama ke hutan. Latifah merindui rumah lama dia, batang pokok dan Madu. Wah! Madu dah ada keluarga. Dah ada “suami” dan beberapa ekor anaknya. Iskandar telah mengetahui bahawa isteri beliau bukanlah seorang wali Allah namun dia tetap berminat mempelajari tarekat.

Aneh, sebenarnya Iskandar tidak pernah melihat wajah Latifah. Pada satu petang, Iskandar meminta Latifah membuka wajah. Latifah pun bukalah. Melihat isteri beliau, Iskandar tiba-tiba jatuh ke lantai, badannya terbaring dan kemudian berpusing-pusing ke kiri dan ke kanan sambil Iskandar memegang perut dengan kedua-dua tapak tangan dia. Sakit perut Iskandar. Asyik ketawa. Lucu melihat wajah Latifah. “Abang!! Abang!! Abang  sudahlah!! “. Latifah sangat tersinggung perasaan. Dia melarikan diri , menunggang kuda , masuk ke hutan tetapi Iskandar yang asyik ketawa , terpejam mata tidak menyedari hal itu!!!

SepertiINILAHiskandarMentertawakanWajahLATIFAH.

SepertiINILAHiskandarMentertawakanWajahLATIFAH.

Kuda itu bergerak pantas ke arah satu denai. Membawa bersama perasaan dendam yang menggila. “aarggggggggggggghhhhhhhhh!!!!”. Jeritan dan ratapan berulang-ulang. Kini berada di hadapan tumbuhan bercabang-cabang yang berduri-duri. Tumbuhan-tumbuhan itu dicantas-cantas. Maka berselerak dan kelihatan apa yang dilindungi pokok rendah itu. Sebuah denai rahsia bawah tanah!!!

Dia pun menunggang kuda, masuk ke dalam. Sebuah perjalanan sejauh setengah batu hendak dirasai. Di dalam perjalanan, bau kemenyan , malahan bau busuk mayat pun ada.  Terowong itu semakin meluas hingga nampak semakin kehutanan, banyak pokok hidup di dalamnya.

“Apa tujuanmu, adakah engkau pemilik pedang Gelombang Asmara?” “Ya, wahai kelawar pontianak!” Ikutlah aku berjumpa ketuaku. Baiklah.

Dia bergerak ke belukar. Kompas tak guna!!! Bukankah di sini? Dia memanggil beberapa nama. Senyap. Dia ternampak seseorang. Dia menjerit memanggil. Orang tersebut berkuda laju menuju ke satu tempat. Dia mengejar orang tersebut. “Latifah jangan tinggal daku!”

Di atas, sepasang mata mencari-cari. Terbang laju. Ada benda mengikuti dia tanpa di sedari.

Dia mengali-gali dinding rumah. Untuk meluaskan. 1 JAM , KEMUDIAN, dia naik ke satu tempat. Berada dalam batang. Satu bau tiba-tiba masuk ke lubang hidung Madu. Dia tak jadi keluar. Dia memerhatikan dari dalam. Tiada nampak benda itu. Nasib baik anak-anaknya dalam tanah. Madu kenal bau itu. Bau sibelang. Pokok-pokok di hadapan itu bergerak-gerak. Mata Madu merah. Air mula keluar. Jatuh mengalir dari kelopak. Satu benda di dalam mulut bertaring. Suami Madu dibaham Harimau belang. Madu berdendam.

MaduSedangBersedih,suaminyaDibahamHarimau.

MaduSedangBersedih,suaminyaDibahamHarimau.

Aaaa, Nilah RimauYangBahamJantanMadu.

Aaaa, Nilah RimauYangBahamJantanMadu.

Dengan berpakaian sangat jarang dan tipis, wanita cantik itu bergerak menghampiri lelaki itu. Wanita itu menyanyi lagu tanya sama hati(=lagu Itulah Sayang) yang dinyanyikan P.RAMLEE tetapi senikata dah berubah:

Nanti suami tanya

Apa dalam kain?

Nanti jawab bini

I don’t know

Nanti suami selak

Bini cuba lari

Main kejar-kejar

Macam budak kecik

Jikalau tidak cinta menembus

Langit ke tujuh Tak mungkin buka

Andainya itu teguhkan diri

istiqamahlah wahdatulwujud

Ehh dinda, kenapa dinda hari ini begitu mengghairahkan? “Kanda khalifah Ahmadiah. Dinda umpama barang mainan.” Tiba-tiba wanita itu kelihatan cemas. Matanya memandang ke arah satu sudut dinding. Khalifah Ahmadiah kehairanan.

Di satu dasar lautan, satu angkatan IFRIT sedang berkumpul. Mereka tidak senang hati kerana di muka bumi ini telah tertegak sebuah kerajaan yang berstatus “Di Persimpangan Kutub”. Azazil telah memerintahkan angkatan komandonya itu untuk bergerak ke arah Pintu Langit Ke 7. Tetapi mereka hanya akan menghampiri dan berkhemah di satu tempat sahaja. Jika wanita yang berpakaian tipis itu berjaya, maka mereka tidak akan menyerang dan kembali ke dasar laut di segi 3 Bermuda.

Di satu puncak gunung tertinggi di negara itu, keharuman yang luarbiasa. Kelip-kelip aneh demikian banyak. Menjadi lampu yang berwarna-warni silih-berganti. Keindahan yang tersembunyi. Di situ jugalah tempat curahan airmata seorang manusia.

Wanita itu menangis meraung-raung.  Dia memukul-mukul batang pokok dengan kedua-dua tangan. Tak puas begitu, dia menghantuk-hantuk kepala ke pokok tersebut. Raungan yang  dapat didengari dalam jarak 1 kilometer. Mengejutkan penghuni rimba. Lima pasang kaki bergerak ke arah raungan.  Suara dia semakin perlahan. Tubuh semakin lemah. Mata semakin kuyu. Wanita itu menyedari bunyi kaki-kaki itu. Dia bergerak dalam keadaan meniarap untuk bersembunyi. Ke semua kaki itu  kini bergerak ke sana-sini di kawasan itu. Latifah berada di bawah semak-samun, pokok-pokok rendah. Dia memegang perut dan ponggong. Takut terkentut. “Dei! Siapa kentut ni!! Busuk sangatlah! Raja lalat pun boleh pengsan ! ” Aku tak kentut! Aku pun! Aku juga! “Aaa!, kalau begitu, kaulah, yang melepaskan angin”! Pandir marah:  “Aku diam, bukan bermakna aku yang kentut. Aku berani bersumpah! Suara tangisan itu di sini, tetapi tiada sesiapa. Mungkin ini Pontianak yang kentut!” “Prootttpuuuuuuuuuutt!!”.

“AAA, bunyi kentut itu dalam semak tu, ini tentu Pontianak yang lepaskan angin”. “Betulkah ini Pontianak?” “Cubalah kau fikir pandir, dalam hutan ini mana ada orang nak duduk. Suara perempuan pula meraung. Ini tentu Pontianak”. “EEeee seramlah kalau betul, aku nak larilah”. “Tak perlu lari, jangan takut, kalau kau tak berani sentuh, biar aku dan tiga kawanku rogol Pontianak ini. Kau cuma perlu merakamkan kejadian rogol dan lepas tu  aku akan muat naik dalam you tube. Faham?” Pandir mengangguk-ngangguk dan tersengih. “Video ini akan jadi terhebat di dunia , yang paling menarik. Sebelum aku muat naik, aku akan minta syarikat google bayar aku RM1 billion. RM1000 JUTA akan dibahagikan dengan lima orang, jawabnya ialah RM200 juta. “Ya ya kita akan jadi jutawan segera!! lalu mereka ketawa serentak. Kalau tak nak bayar, kita tak akan muat naik. Sebelum tu , kita akan panggil wakil google untuk melihat kewujudan video ini. “Ya ya, idea yang bagus, kami setuju bang gendut”.  Mereka bergerak perlahan-lahan ke arah semak itu dengan gaya seperti hendak menangkap sesuatu. “Hai Pontianak jelita, keluarlah dari semak, kami nak rogol awak!” Lalu mereka ketawa . Latifah pun keluar dari semak itu. “Ehh, Pontianak pun ada spesis warak, pakai jilbab pula”. “Bodohlah kamu semua? Kalau dia pakai jilbab bermakna dia bukan hantu tetapi manusia”. Lalu mereka beramai-ramai bersorak-sorak, wah-wah kita dapat manusia hari ini. Mereka cuba menerkam Latifah. Latifah segera membuka jilbab. Mereka tak jadi menerkam. Pandir yang lihat wajah hodoh latifah, segera lari sambil menjerit, hantu, hantu, lari lari lari. Pandir lari tak tentu arah, terlanggar semak-samun, pokok dan terjatuh bangun dan terjatuh bangun dan lari lagi , entah ke mana. Tidak kelihatan lagi pandir. Manakala, empat orang lagi tersungkur dan berguling-guling di atas Tanah sambil menekan-nekan perut kerana gelihati melihat wajah Latifah macam faraj. Mereka ketawa sangat lama dan akhirnya suara mereka tidak kedengaran lagi. Latifah pergi ke arah lelaki-lelaki tersebut. Tapak tangan kanan Latifah menampar seperti gaya menyapu tapak tangan kiri dan begitulah sebaliknya beberapa kali. Latifah tersenyum dan mengucapkan Alhamdulillah. Dia bergerak pergi dari situ perlahan-lahan. Ke semua lelaki itu telah mati kerana terlalu senak perut sebab terlalu ketawa.

CLICK BACK TO MENU IF YOU WANT TO REFER MORE: back to menu

 

kubur

Perbincangan Keagamaan Dunia & Examples That Give Evidences Only ISLAM A True Religion!!! > Oleh Tinta Emas 7 Samudra

BerdoaKetikaSujudDALAM solat!!!

BerdoaKetikaSujudDALAM solat!!!

HALAMAN INI TELAH DIEDIT SEMULA UNTUK DITAPIS PADA 11 MEI 2014:

 

PERBINCANGAN KEAGAMAAN DUNIA & EXAMPLES THAT GIVE EVIDENCES ONLY ISLAM A TRUE RELIGION!!!:- Umat ISLAM dituduh pengganas. Ajaran Islam dituduh ajaran yang membenarkan keganasan dan kezaliman. Nabi Muhammad tidak pernah mengajar begitu. Allah yang Maha Penyayang tidak pernah menghalalkan kezaliman. Kesederhanaan itu bukanlah yang terletak di tengah-tengah , dapat diukur dengan pembaris. Kesederhanaan itu ialah ISLAM TULIN.

Sangat penting diadakan pusat penerangan khas iaitu pusat untuk kefahaman ISLAM TULIN di mana orang-orang kafir di seluruh dunia dijemput hadir. Pusat ini dibuka setiap hari. Masuk percuma. Pusat ini juga dicadangkan mempunyai perpustakaan . Orang bukan Islam boleh meminjam buku ini dengan syarat. Pusat ini tempat perbincangan mengenai ISLAM . Pensyarah yang kekal berkhidmat di pusat ini dan pensyarah jemputan MESTILAH yang bersifat DI PERSIMPANGAN KUTUB. JUSTERU, PERPUSTAKAAN PUSAT ini mestilah bersifat Di Persimpangan Kutub.

Kalau Presiden USA atau Amerika, Barrack Obama menuduh ISLAM sebagai agama yang membenarkan keganasan, maka pergi culik dia , tangkap masuk ke dalam guni berlubang (lubang supaya dia dapat bernafas). Lepas tu, helikopter bawa dia ke pusat penerangan ISLAM ini. Buka ikatan yang mengikat Obama. Suruh dia dengar baik-baik apa yang pensyarah nak cakap. Kalau Obama ada apa-apa pertanyaan tentang ISLAM, dia boleh guna mikrofon.

Kalau ada orang atau pemimpin ISLAM yang kata ISLAM dah tak sesuai dengan zaman, tangkap dia, masukkan juga ke dalam guni? Dengan menggunakan alat pelontar batu [manjanik?] (seperti yang anda lihat pada zaman berkuda dulu), letakkan guni itu ke atas papan itu. Pukul satu bahagian papan agar bahagian papan yang ada guni di atas itu naik dengan pantas supaya papan itu melontarkan pemimpin itu ke pusat penerangan ISLAM.

Kalau orang yahudi, pemimpin mereka, guru agama mereka menuduh ISLAM tak baik,  bawa mereka ke Pusat Penerangan Islam .

Pusat DPK juga boleh berfungsi untuk mengkaji peraturan antarabangsa dan menentukan peraturan antarabangsa yang diredhai oleh ALLAH AZZAWAJALLA. Berteriaklah kita macam tarzan untuk memanggil sebilion orang ISLAM yang baru masuk ISLAM yang mengatakan bahawa mereka menemui keindahan dan ketenangan hidup setelah masuk ISLAM.  Minta Obama atau lain-lain bahlul tentang ISLAM agar berkenalan dan berbincang dengan yang sebilion ini.

APAAAAAAAAA??!!!  Obama masih tak percaya…. Wahai Barrack Obama, Wahai Israel, Wahai NATO, wahai pemegang kuasa veto, Wahai Tentera Amerika yang rasa Mereka sahaja yang kuat, Wahai orang-orang gila di seluruh dunia,….. Tidakkah engkau mengetahui bahawa Muhammad itu tak tahu menulis dan membaca?? Budak 6 tahun pun lebih pandai menulis daripada Muhammad. APAKAH kamu semua tak tahu JIBRAILlah yang mengajar nabi Muhammad membaca dan menulis dan Jibraillah yang mengajar ISLAM kepada NABI MUHAMMAD. Jadi, mustahillah al-quran dicipta oleh nabi MUHAMMAD. Justeru, mustahillah ISLAM dicipta oleh Nabi Muhammad.

Apaaa kamu semua masih tak percayaaa!!!??????? Mustahillah saintis-saintis kamu tidak pernah menemui banyak perkara yang membuktikan al-Quran dan hadis nabi Muhammad itu benar. Bila al-Quran menerangkan madu lebah itu boleh jadi ubat, saintis kamu mengatakan benar. Tak mungkin nabi Muhammad tahu itu kecuali daripada Tuhan YANG MAHA MENGETAHUI JUGA. Bila al-Quran kata ada jin wujud dan ada bangsa kamu nampak, tak mungkin itu nabi tahu ada kecuali daripada Tuhan juga, wahyu. Bila nabi memberitahu tanda-tanda kecil kiamat , semua tanda ini telah pun terjadi, tak mungkin kerana nabi mengagak sahaja atau mereka cerita. Tentulah daripada Tuhan. Jadi, benarlah ISLAM itu bukan ciptaan NABI Muhammad.

Kalau kamu semua masih tak percaya, cuba kamu serang kaabah???  Kamu pasti melihat perkara pelik terjadi yang menghalang kamu menyerang kaabah. Bukankah ini sudah cukup untuk membuktikan bahawa agama yang benar itu hanyalah ISLAM. Tuhan yang sebenar itu hanyalah ALLAH S.W.T.

This image tell us that :- Astronaut found that earth planet emit or produce a radiation from "kaabah" at masjidilharam and this is infinite without end. This give evidence that what Allah (GOD) said in al-Quran is true. Allah said that kaabah is a centre for human and non-muslims still not believe ISLAM as true religion although the evidences happen. So, you (readers of this DPK blog), please think about it now!!!!

This image tell us that :- Astronaut found that earth planet emit  a radiation from “kaabah” at masjidilharam and this infinite . This give evidence that what Allah (GOD) said in al-Quran is true. Allah said that kaabah is a World centre for human and non-muslims still not believe ISLAM is a true religion although the evidences happen. So, you (readers of this DPK blog), please think about it now!!!!

Masih tak percaya bahawa ISLAM itulah yang benar? Bahawa Allah sahaja Tuhan yang sebenar? Wahai AMERIKA, WAHAI ISRAEL, WAHAI ORANG GILA DI SELURUH DUNIA,… Cuba buka kedua-dua matamu sebesar-besarnya. Lihatlah telaga zam-zam itu. Tidak pernah kering sejak berabad-abad lamanya. Sebab zam-zam itu terpancar dari tanah yang dipukul oleh nabi ISMAIL, anak nabi Ibrahim. MAKA BENARLAH  AIR ZAM-ZAM ITU MUKJIZAT DARIPADA ALLAH. MAKA BENARLAH ISLAM AGAMA YANG BENAR DAN ALLAH IALAH TUHAN YANG MAHA ESA DAN BENAR. TUHAN yang tidak beranak dan tidak diperanakkan.

APA KAMU SEMUA MASIH TAK PERCAYA BAHAWA TUHAN YANG SEBENAR IALAH ALLAH YANG DISEMBAH OLEH ORANG ISLAM???? Kamu semua perlu keluarkan syaitan gila yang merasuk akal ,minda, hati ,perasaan kamu semua……………………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Click more up to see again MENU: MORE UP

USA armies rape Dr. Aafia Siddiqui everyday at Bagram prison?: http://btmmari.blogspot.com/2013/01/dr-aafia-siddiqui-dirogol-disiksa-dan.html

https://malaysia.video.search.yahoo.com/video/play?p=rape+afia+siddique+at+guantanamo+prison&vid=d9223417a36748ad0e19968a4aab5c9f&l=00%3A25&turl=http%3A%2F%2Fts3.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DVN.608007334482019754%26pid%3D15.1&rurl=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DtGOZferbjPs&tit=Dr.+Afia+Siddique%26%2339%3Bs+short+clip+before+kidnapping+by+CIA+%26+FBI+agents+from+Pakistan+karachi&c=3&sigr=11at1urbm&sigt=12usnv88v&ct=p&age=0&fr=yfp-t-739&tt=b

https://malaysia.video.search.yahoo.com/video/play?p=rape+afia+at+bagram+prison&vid=abcad7803e12da728d67e848f268984d&l=2%3A19&turl=http%3A%2F%2Fts4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DVN.608008468349323207%26pid%3D15.1&rurl=http%3A%2F%2Fwww.dailymotion.com%2Fvideo%2Fxn3j1v_bagram-escapees-reveal-how-aafia-was-treated-in-prison-www-keepvid-com_news&tit=Bagram+Escapees+reveal+How+Aafia+was+treated+in+Prison+%5Bwww.keepvid.com%5D&c=12&sigr=13je3933n&sigt=12897ilmb&ct=p&age=0&fr=yfp-t-739&tt=b

GAMBAR FOTO WANITA YANG KONONNYA DIKATAKAN DIROGOL 17X SEHARI TELAH DIHAPUSKAN OLEH SAYA [DIKELUARKAN DARI BLOG DPK] KERANA WAJAH DIA TIDAK MENUTUP AURAT [TIDAK MEMAKAI JILBAB]. Walaubagaimanapun, proses penapisan blog DPK ini masih belum selesai.

 

 

Lingua-Franca Yang Dikehendaki > Jeritan Seantero Dunia

AkuBeruangPemalas.TapiAkuTakWajibSolat.KauWahaiManusia,MalasSolat???

AkuBeruangPemalas.TapiAkuTakWajibSolat.KauWahaiManusia,MalasSolat???

Kebanyakan perkataan yang dicipta oleh manusia, tidak kerap digunakan, malah banyak yang tidak mustahil tidak pernah digunakan oleh manusia di seluruh alam.

Justeru, buku tebal, menyiksa bahu pelajar yang bawa beg berat kerana buku-buku yang besar dan tebal tetapi jumlah ilmu yang ingin digunakan sebenarnya sedikit. Bahasa yang kerap digunakan ada pembayang atau dapat mendorong ingatan yang tidak baik pula seperti membayangkan seks??

Sinonim pula banyak. Maka perkataan berlawanan maksudnya juga jadi banyak? Kegilaan mencipta bahasa, jarang diperkatakan. Istilah yang jarang digunakan , digunakan dalam pembelajaran sahaja oleh pelajar dalam bidang yang berkaitan dengan istilah tersebut?? Malahan, bila mereka telah ada ijazah atau diploma, banyak daripada istilah itu tidak digunakan???

Manusia lebih cenderung untuk menyebut perkataan yang lebih mudah disebut, lebih pendek dan lebih sedap didengari. Sesetengah perkataan dianggap tidak sopan jika disebut padahal perkataan itu tidak mempunyai makna yang tidak baik. Contohnya, perkataan “engkau” atau “kau”.  Operasi memperkenalkan bahasa baku melayu Malaysia telah gagal mencapai matlamat. Melayu Malaysia lebih cenderung sebut “saye” daripada “saya” sebab sudah jadi kebiasaan dan lebih mudah disebut.

Kalau hendak membina kemudahan bahasa antarabangsa, lagi banyak perkara perlu difikirkan. English yang jadi bahasa antarabangsa , banyak dianggap sukar dipelajari . Mungkin kerana english banyak sinonim, banyak perkataan seerti. English juga mempunyai banyak pembayang yang merbahaya.

Konsep mengkaji semula bahasa antarabangsa dan bahasa tempatan yang dicipta untuk memberi lebih kesenangan berbahasa dirasakan menarik untuk diperkatakan. Bagaimana?

Bateri kereta anda ,kena beli baru segera?

Bateri kereta anda ,kena beli baru segera?

Pertama, Hapuskan perkataan yang lebih panjang dan lebih sukar disebut dan lebih tak sedap didengari. Kalau boleh ambil yang lebih lazim digunakan dalam percakapan harian, bukan yang lebih lazim digunakan dalam tulisan!!!

Kedua, Hapuskan perkataan yang kasar dan biadab dari KAMUS!!!

Ketiga,  Hapuskan dan pupuskan perkataan yang ada pembayang tidak baik dari KAMUS!!!

Keempat, saya cadangkan “pupuskan”  sinonim , yang ertinya 100 peratus sama maksud.

Kelima, saya cadangkan agar perkataan yang dipilih untuk dikekalkan di dalam kamus itu lebih mudah diingati dan lebih mudah difahami segera.

Keenam, Buang dan pupuskan perkataan yang sebenarnya boleh diabaikan. Hapuskannya dari kamus!!! Perkataan ini membuat lebihan stok dan menyebabkan “STOR BAHASA” sempit dan tak selesa.

Ketujuh, mempopularkan bahasa itu, mengajar manusia pelbagai bangsa agar senang hati menggunakannya juga supaya wujud bahasa Lingua-franca yang jadi bahasa antarabangsa yang utama yang mudah, yang senang dipelajari, senang diingati, senang disebut, senang difahami, mudah untuk melazimkan penggunaannya dalam bahasa perbualan harian dan tugasan resmi dan dalam bidang pekerjaan yang memerlukan istilah sains dan sebagainya.

Justeru, kamus bahasa yang terhasil daripada penyelidikan-penyelidikan seperti di atas haruslah diterbitkan, digunakan di universiti, di rumah, di tempat kerja dan lain- lain. Di peringkat antarabangsa juga.

Bermakna, perkataan yang tiada dalam kamus itu ialah perkataan dan istilah yang dimusnahkan, dibatalkan penggunaannya, dibatalkan kewujudannya!!!

Sistem dan konsep tatabahasa bahasa yang terhasil dari penyelidikan yang luarbiasa ini juga mungkin perlu dikaji semula, diubahsuai, dipermudahkan, dibatalkan yang mana perlu,…………

Kunci almari, pintu rumah dan jendela yang perlu dimangga.

Kunci almari, pintu rumah dan jendela yang perlu dimangga.

Awas Ada kegiatan Mematikan mesin Atm tiba-tiba supaya kad Atm anda ditelan dan wang yang telah diprogramkan agar keluar tidak dapat keluar

Awas Ada kegiatan Mematikan mesin Atm tiba-tiba supaya kad Atm anda ditelan dan wang yang telah diprogramkan agar keluar tidak dapat keluar

kadsim anda perlu reload sekarang?

kadsim anda perlu reload sekarang?

Untuk mencipta bahasa antarabangsa dari penyelidikan yang khas ini ( saya namakan sebagai Penyelidikan Lingua-Franca Impak Pembatalan Kamus/PLIPK), ANTARA perkara yang perlu diamati dengan mendalam ialah:

1= Perkataan itu tidak mempunyai makna dan maksud yang tidak baik dalam bahasa lain. Contohnya, jika benar perkataan butuh dalam indonesia itu bermakna perlu tetapi dalam bahasa Malaysia bermakna buah zakar, maka perkataan Lingua-Franca yang dicadangkan, tidak akan ada perkataan butuh (mungkin perkataan ini ialah bahasa ciptaan remaja melayu Malaysia yang suka berperangai gila-gila, bohjan dan bohsia? Tiada dalam kamus DEWAN terbitan Dewan Bahasa Dan Pustaka yang bertanggungjawab mencipta Bahasa Melayu Malaysia???).

2= Tidak ada unsur pembayangan yang tidak baik. Contoh perkataan yang dicadangkan  dijadikan bahasa Lingua-Franca yang terhasil dari PLIPK ialah yang mempunyai makna yang dapat digunakan dalam keadaan yang sama sahaja, tiada yang mempunyai lebih daripada satu makna atau tidak mempunyai lebih dari satu maksud. Memang wujud perkataan yang ada pelbagai makna dan maksud, yang tiap-tiap makna itu hanya sesuai digunakan untuk keadaan tertentu sahaja.

Papan tanda nama jalan, banggunan, Papan tanda nama tempat dan lain-lain juga harus digantikan perkataan yang tercetak padanya jika perkataan itu telah termasuk dalam kategori perkataan yang dibatalkan kewujudan dan kegunaannya.

Adakah Anda Seorang Pemalas? Apa yang dibeli dengan wang yang diperolehi dengan cara haram, maka belian itu haram digunakan juga. Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri!!!

Adakah Anda Seorang Pemalas? Apa yang dibeli dengan wang yang diperolehi dengan cara haram, maka belian itu haram digunakan juga. Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri!!!

Press down More To see menu again

Now, please saving my draft, wordpress. Now, …..

Keseragaman Peraturan Antarabangsa > Oleh Jeritan Seantero Dunia

Apakah yang saya maksudkan dengan judul karangan kali ini? Saya maksudkan peraturan yang sama digunakan oleh semua negara. Walaubagaimanapun ini bukanlah sesuatu yang mudah. Sesetengahnya mudah . Contohnya peraturan jalanraya? Apabila pergi ke luar negara dan anda memandu di negara itu, lesen memandu yang anda dapat dari jabatan dalam negara anda boleh digunakan? Dunia lebih suka membuat 2 perundangan iaitu:

1= Peraturan dalam negara. Orang asing atau pelancung mesti mengikut peraturan negara yang dilawati

2=Peraturan dunia yang seragam hanya untuk perkara tertentu sahaja. Misalnya yang telah dipersetujui bersama dalam persidangan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Walaubagaimanapun, sesuatu keputusan yang dibuat berdasarkan undian terbanyak atau suara majoriti bukanlah jaminan bahawa peraturan itu tentu adil. Kerana orang jahil dan berhati busuk macam tahi dan bangkai babi adalah paling ramai di dunia. Buktinya? Allah berfirman bahawa kebanyakan manusia tidak bersyukur. Tidak mensyukuri nikmat.

Malahan kewujudan kuasa veto, lebih menampakkan bahawa PBB itu sebenarnya telah menjadi alat kuasa besar dan diktator beberapa negara. Kuasa veto yang membatalkan keputusan suara majoriti?

persatuanPeguanSyarieMalaysiaLUPUSlogoterbaikpersatuanpenggunaISLAMmalaysiapersatuanperlindunganpengguna

ALLAH hanya meredhai agama ISLAM. Justeru peraturan dunia yang tidak berdasarkan garis panduan kasar untuk dunia yang ditentukan oleh wahyu atau ISLAM, maka bermakna peraturan itu TIDAK ADIL dan GILA!!!

Tetapi dikatakan bahawa orang bukan ISLAM tidak boleh dipaksa menganuti ISLAM!  Justeru, bagaimana untuk membentuk peraturan dunia yang seragam dan pada masa yang sama peraturan itu diredhai oleh ALLAH S.W.T???

Pada pendapat saya:

1> Semua negara Islam MESTILAH keluar dari ikatan pertubuhan atau pergabungan dengan negara bukan Islam. Misalnya membatalkan keahlian PBB. OIC boleh guna. Pertubuhan Negara Islam Sedunia haruslah dibentuk. Bina Di Persimpangan Kutub Antarabangsa. Pusat DPK Antarabangsa.

2> Ingat bahawa ajaran al-Quran tidak sama dengan wahyu ISLAM yang sebelum ini, yang terkandung dalam Kitab ZABUR, INJIL, TAURAT dan lain-lain , yang asal, yang ISLAM. Kerana al-Quran adalah ISLAM yang sesuai untuk semua bangsa, semua tempat, semua keadaan, semua masa dan zaman . Justeru nabi Muhammad menjadi NABI DAN RASUL yang TERAKHIR. Bukankah Allah telah berfirman bahawa pada hari ini Aku sempurnakan nikmatKU & Aku redha Islam menjadi …..? Kesyumulan Islam berada dalam 2 keadaan ini:

2.1> Panduan Kasar. Panduan ini untuk mencipta peraturan dunia yang diredhai oleh Allah. Peraturan yang dicipta oleh manusia berdasarkan panduan kasar yang dicipta oleh Allah ini bermakna peraturan itu ialah bidaah yang halal , yang tidak sesat dan kerana itu dianggap juga sebagai ajaran ISLAM. Sebab inilah ISLAM al-Quran itu mampu sesuai kepada semua keadaan, tempat, zaman dan bangsa sehinggalah hari KIAMAT!!!

2.2> Panduan Terperinci: Contohnya peraturan tentang perkahwinan, sistem faraid dan lain-lain. Peraturan ini sesuai untuk semua bangsa dan zaman juga.

JADI, SEBAB ITULAH SESIAPA YANG MENGATAKAN ISLAM ITU DAH KETINGGALAN ZAMAN, TAK SESUAI LAGI ATAU DIKATAKAN TIDAK LOGIK, TAK ADIL ADALAH PENDAPAT YANG GILA, JAHIL , ZALIM DAN MENYEBABKAN MUUUURRRRTAAAAAAAADDDDDDDDDDD!!!!

235744

Contoh ilmu dunia atau peraturan dunia yang boleh dianggap sesuai dengan garis panduan kasar ISLAM al-Quran??? Contohnya ialah peraturan lampu trafik iaitu jika lampu merah , mestilah berhenti. Bagaimana ada nabi kata jika lampu merah, mestilah berhenti? Di mana ada kereta pada zaman dahulu, zaman nabi?? Buat peraturan lampu merah ini bidaah sesat haramkah?

Allah ada berfirman dalam al-Quran bahawa janganlah meletakkan diri dalam kebinasaan. Justeru, firman ini adalah salah-satu panduan kasar yang membolehkan peraturan lampu merah itu dibuat sebab jika terus juga memandu walaupun lampu telah merah, kemalangan maut dapat terjadi padahal ini bermakna meletakkan diri dalam kebinasaan. Jadi peraturan mesti berhenti jika lampu trafik menjadi merah ialah bidaah dari jenis bidaah yang halal dan bukan dari jenis yang sesat yang menyebabkan ke neraka seperti yang dinyatakan dalam hadis: “Tiap-tiap yang bidaah itu sesat. Dan tiap-tiap yang sesat itu di neraka”.

Sejauh mana dapat menseragamkan peraturan? Lakukan keseragaman sejauh yang boleh dan mampu. Selebihnya, peraturan berbeza atau berasingan . Walaubagaimanapun, sama ada seragam atau berasingan, kedua-duanya terikat dengan syarat panduan kasar ISLAM, untuk mentadbir dunia, alam ini.

Bagaimana tentang orang yang bukan ISLAM atau orang KAFIR pula???!!! Walaupun umat ISLAM tidak bergabung dengan mana-mana organisasi atau pertubuhan yang ada negara atau bangsa kafir atau orang kafir, bukan bermakna tidak dapat dilakukan perbincangan antarabangsa di tempat yang khas untuk itu.

=1= Dalam persidangan antara orang atau negara ISLAM dengan orang atau negara bukan ISLAM, keputusan untuk mencipta peraturan antarabangsa haruslah berdasarkan ISLAM. Jika orang kafir tidak setuju. Keluar dari situ. Katakan kami (orang ISLAM) TETAP berpegang teguh dengan Perintah Allah dan RasulNYA!!!

=2=  Keseragaman peraturan antarabangsa MUNGKIN terdiri daripada kategori-kategori berikut yang wujud serentak:

***> Peraturan seragam yang disepakati oleh semua bangsa di dunia atau peraturan yang dikenakan kepada semua bangsa di dunia iaitu peraturan seragam yang sesuai dengan ajaran ISLAM TULIN.

***> Peraturan Berbeza atau Berasingan yang disepakati atau yang berdaulat dengan tenang yang sebenarnya masih sesuai dengan ajaran Islam Tulin. Peraturan ini  diamalkan oleh orang ISLAM dan bukan ISLAM di seluruh dunia di tempat-tempat tertentu sahaja.

***> Peraturan seragam yang disepakati oleh semua bangsa yang bukan Islam di dunia. Peraturan ini ada tidak sesuai dengan ISLAM. Peraturan ini tidak dikenakan kepada orang ISLAM. Dunia tidak menyalahkan orang ISLAM jika tidak mematuhi dan tidak mengamalkan peraturan ini, walaupun orang ISLAM itu tinggal di negara orang bukan ISLAM yang merupakan negara yang guna peraturan ini. Begitu juga, sesuatu organisasi dan pertubuhan yang terdiri daripada orang ISLAM DAN ORANG BUKAN Islam TIDAK MENYALAHKAN ahlinya yang beragama ISLAM jika tidak mematuhi peraturan ini. Dengan lain perkataan, orang Islam diberikan hak pengecualian , tidak terikat dengan peraturan ini.

***> Peraturan Berbeza atau Berasingan yang disepakati atau berdaulat dengan tenang yang hanya dikuatkuasakan kepada orang bukan ISLAM di tempat-tempat tertentu sahaja di dunia.

PUSAT DI PERSIMPANGAN KUTUB BOLEH BERFUNGSI JUGA UNTUK MENGKAJI DAN MENCADANGKAN DAN MENETAPKAN PERATURAN SERAGAM DAN PERATURAN BERBEZA YANG DAPAT DAN BOLEH DISEPAKATI OLEH ORANG ISLAM DAN ORANG BUKAN ISLAM DI SEANTERO DUNIA!!!  To refer menu

Bila Tentera Iblis Bertemu Dengan Malaikat > Oleh Panji-Panji Halimunan

Ada sumber yang mengatakan jumlah malaikat lebih banyak daripada jumlah jin . Malaikat lebih kuat daripada jin. Ada juga sumber yang mengatakan rupa sebenar malaikat jibrail sangat besar dan bersayap. Malaikat juga mampu mengubah bentuk asal , menjadi seperti manusia , sebagai contoh.

Membunuh syaitan tidaklah berdosa kerana mereka memang musuh yang nyata seperti yang diterangkan oleh Allah dalam al-Quran. Nyata sangat sehingga tidak mungkin mereka akan bertaubat. Ini takdir yang kekal. Mereka iaitu Azazil (raja jin jahat dan syaitan) dan syaitan telah ditakdirkan kekal dalam kejahatan sampai masuk ke neraka.

Raja syaitan atau Azazil atau disebut juga sebagai Iblis, tinggal di laut, di istananya. Organisasi Iblis terdiri daripada pelbagai jin kafir dan jahat yang ada pelbagai tugasan. Berdasarkan hadis, setiap manusia yang lahir ke dunia, ada saudara kembarnya iaitu jin jahat yang dinamakan sebagai Qarin. Qarin ini selalu mengikuti manusia yang dianggap sebagai kembarnya , yang lahir serentak dengan kelahirannya. Tugas Qarin ialah menampakkan yang baik itu haram atau susah dilakukan , dan menampakkan yang jahat dan buruk itu halal dan mudah dilakukan.

iblisjingodajinlagilawaksyaitan

Jin syaitan sentiasa cuba mengelakkan diri daripada bertemu dengan malaikat kerana biasanya malaikat tentu menang dalam perlawanan. Dikatakan bila bulan puasa, malaikat menangkap syaitan dan dipenjarakan Iblis dan syaitan ke bawah perut bumi yang sangat dalam dan dibebaskan selepas akhir bulan puasa. TETAPI kenapa manusia masih berbuat dosa? Sebab dalam tubuh manusia itu ada syaitan yang tidak dapat ditangkap oleh malaikat iaitu nafsu jahat manusia. Hati yang kotor mengambil masa yang panjang untuk dicucikan dengan sabun zikir , dengan berus mujahadah.

Ketika nabi Muhammad belum lahir, iblis dan syaitan dapat dengan mudah naik ke langit untuk mencuri tulisan-tulisan yang menyuruh orang berbuat baik. Selepas dicuri, tulisan itu diubah atau syaitan mencipta ajaran bidaah. Kemudian mengajarkannya kepada manusia. Bila nabi Muhammad telah lahir, iblis dan syaitan tidak dibenarkan naik ke langit tetapi Iblis berdegil dan memerintah tenteranya naik juga ke langit. Maka jin-jin itu naiklah ke langit tetapi tentera langit iaitu malaikat memanah jin-jin itu dengan panah api.sihirsoaljawabnabidenganiblissegitigabermudasyaitansyaitan6

Banyak jin yang terkena panahan api itu, jatuh ke dunia , menjadi cacat. Maka digelarkan jin yang cacat itu sebagai syaitan. Ini menurut satu pendapat. Pendapat lain tidaklah begini. Tentera iblis gagal dan kalah dalam peperangan dengan malaikat. Ada jin-jin yang ditugaskan menggoda manusia di pasar-pasar. Ada pendapat mengatakan jangan jadi orang yang pertama atau yang terakhir hadir ke pasar. Apakah bahayanya?

Apa pula jin ifrit? Ada yang mengatakan ifrit ialah jin kafir dan jahat , yang mempunyai kekuatan dan kelebihan tertentu. Dari mana datangnya ilmu sihir? Pada pendapat saya ilmu sihir dicipta oleh iblis dan syaitan. Sihir itu sebenarnya tidak mempunyai kuasa. Sihir itu sebenarnya syarat untuk manusia (pengamal sihir) mendapatkan bantuan jin. Ini pendapat saya. Jin mampu merasuk manusia, membuat wajah manusia kelihatan cantik. Mungkin dia menyerap terlebih dahulu ke wajah wanita yang mengamalkan sihir untuk kelihatan cantik. Kemudian jin yang dapat mengecilkan diri dan berada di wajah wanita itu mengubah wajah dia agar kelihatan cantik , kemudian wajah itu dikeluarkan , menyaluti wajah wanita itu. Jadi wanita hodoh itu kelihatan cantik. Ini teori saya saja.

Ilmu pengasih? Mungkin jin itu masuk ke hati dan otak manusia yang ingin digoda dengan ilmu pengasih itu lalu iblis itu menggoda agar manusia yang disihir dengan pengasih itu jatuh cinta dengan orang yang mengamalkan sihir atau ilmu pengasih itu.

Ilmu kebal? Mungkin iblis telah memperisaikan tubuh pengamal ilmu kebal tetapi perisai itu ghaib , tidak dapat dilihat. Justeru bila ada orang menetak orang yang mengamalkan ilmu kebal itu, maka tak lut, tubuhnya tidak cedera. Ini teori dan pendapat saya juga.

syaitan7syaitan8syaitan10syaitancurisyaitangoda

Jumpa bomoh, bomoh kata barang yang hilang itu ada di situ. Bila ke situ, memang benar ada. Jadi, bomoh boleh dipercayai? Ada hadis yang menyatakan bahawa bohong semua tukang nujum walaupun betul apa yang dikatakannya. Maksudnya, tukang nujum dan apa-apa jawatan yang termasuk dalam kategori ramalan nasib yang diharamkan ini (bomoh, dukun, pawang, dan sebagainya) sebenarnya tidak tahu, cuma meramalkan sahaja dan mengagak sahaja. Jin yang digunakan untuk mendapatkan maklumat barang hilang itu pun sebenarnya tidak tahu. Mungkin jin itu kata dia akan cari barang hilang dan jika jumpa, dia akan beritahu tuannya (bomoh). Mungkin juga jin itu yang diperintahkan oleh bomoh agar mencuri barang orang yang mendapatkan khidmat bomoh itu. Jadi, bila orang itu berjumpa bomoh itu, bomoh itu memang dah tahu di mana barang dia hilang. Jadi, bomoh itu dapat wang sebab ternyata barang yang hilang dijumpai di situ. Padahal ini sebenarnya tipudaya, pakatan antara bomoh dan jin untuk mendapatkan wang. Semua ini pendapat saya sahaja.

syaitanhasutSYAITANKACAUORANGSOLATsyaitanootugassyaitan

Ada saya baca satu kitab. Kitab itu mengatakan bahawa iblis (raja syaitan) akan lari dikejar oleh malaikat. Bila iblis nak terjun ke laut untuk melarikan diri, air laut tiba-tiba jadi kering. Allah memerintahkan agar segala jenis dan rasa kesakitan dikenakan kepada iblis itu oleh malaikat-malaikat yang mengepungnya. Maka IBLIS pun merasai pukulan dan siksaan daripada malaikat. Akhirnya matilah iblis itu.

Back to Home Page (halaman Utama)

Akibat Lemparan Daging Rebus> Oleh Perintis Minda

ayamanakayamayam2ayam4ayamberpasanganayamlagiayamjuga ayamjua

cubaAndaMagnifierINI&Kaji???

cubaAndaMagnifierINI&Kaji???

Karangan ini sebenarnya sesuai juga diletakkan dalam kategori Perintis Minda atau Penyaring Nostalgia. Jika dimasukkan ke kategori Perintis Minda, saya boleh guna tajuk “Teori Ayam”. Kategori Penyaring Nostalgia ialah karangan berdasarkan kisah yang benar-benar terjadi, yang terjadi kepada saya atau orang lain atau sesuatu.

Lebih 15 tahun lalu dari tarikh saya karang kisah ini (13 Mei 2013), saya tinggal di rumah sewa di sebuah kampung. Saya ada masanya memasak sendiri. Orang bujang. Salah-satu makanan kesukaan saya ialah masak daging rebus. Mudah, cepat siap. Sedap dimakan dengan kicap bercili mini.

Ada masanya , daging rebus itu saya lempar ke luar rumah melalui jendela. Tidak semua saya lempar. Yang saya tidak lempar, masuk ke perut sayalah. Jadi Tahi. Kenapa saya lempar? Cuba teka. Saya beri masa anda menjawab:

Satu saat

Dua saat

Tiga saat

Empat saat

Lima saat

Enam saat

Tujuh saat

Berhenti. Masa dah tamat.

Ada peristiwa yang menyeronokkan hasil lemparan tersebut. Perebutan yang terjadi.

Ayam-ayam berebut-rebut nak makan daging rebus! Akibat dari suka memberi ayam makan daging rebus, saya jadi suka memerhatikan tingkah-laku ayam. Hasil dari pemerhatian itu, saya membuat kesimpulan bahawa ayam seolah-olah mempunyai akal. Masyarakat ayam mempunyai moral mereka . Ada nilai sivik, nilai kemuliaan yang mereka jaga. Mereka juga menghargai perasaan cinta. Saya perhatikan dua ekor ayam yang kelihatan muda. Seekor ayam teruna, seekor lagi ayam dara (ayam betinalah). Jantan-betina ini macam pasangan yang sedang bercinta seperti Juliet dan Romeo. Sentiasa setia bersama. Berjalan bersama-sama. Ayam Romeo ini nampak tidak mementingkan diri sendiri sahaja. Saya perhatikan si Romeo ini mematuk seekor ikan bilis yang ada di tanah. Tetapi belum ditelan lagi. Ikan itu masih digigitnya , masih dikepit oleh paruh Romeo. Tiba-tiba si Juliet bersuara manja, meminta Romeo memberi dia makan ikan itu. Mendengarkan permintaan kekasihnya, si Romeo segera mencampakkan ikan itu ke tanah lalu si Juliet mematuk bilis itu dan menelannya. Romeo lebih rela kelaparan asalkan Juliet bahagia…..

Seekor ayam jantan yang nampak telah dewasa dan tua kelihatan matang pula. Sebab apa? Ayam-ayam lain berebut-rebut nak makan. Dia pula diam sahaja. Bersifat sabar seperti seorang penghulu kepada kaumnya.

Ayam juga mempunyai sifat suka mencegah kejahatan. Amar makruf nahi mungkar

Contohnya,  jika ada ayam jantan yang naik nafsu dan cuba merogol ayam betina, ada ayam jantan lain menghalang dan menyerang ayam yang cuba merogol ayam betina. Sifat kasih-sayang seorang ibu yang sangat kuat terhadap anaknya dalam golongan manusia juga ada dalam masyarakat ayam. Biasalah jika seekor ibu ayam jadi begitu berani dan garang untuk melindungi anak-anaknya yang masih kecil.

Ayam juga mempunyai perasaan cemburu. Pernah saya memberi makanan kepada seekor kucing yang sedang menghidap penyakit selsema. Saya banyak memberi makanan kepada kucing itu . Seekor ayam mematuk  kepala kucing itu sebab dia tak dapat makanan. Kucing sahaja yang asyik makan. Dengki pun ada agaknya.

Apabila ayam jantan berkokok panjang , ada ayam yang dari jauh atau agak jauh, membalas. Kenapa? Ada pendapat mengatakan ada hadis yang mengatakan jika ayam berkokok , itu berlaku kerana ayam tersebut nampak MALAIKAT. Tidak mustahil juga jika ada sebab lain juga. Contohnya?

Ayam jantan berkokok panjang mungkin kerana sebab-sebab seperti berikut:

1= Untuk memberitahu ayam-ayam lain yang berada agak jauh atau jauh bahawa terdapat makanan di sini, di tempat ayam itu berkokok

2= Balasan berkokok yang diterima oleh ayam yang mula-mula berkokok itu mungkin isyarat bahawa terdapat makanan di tempat balasan itu.

3= Untuk menarik kedatangan ayam betina masa musim mengawan atau untuk mencari pasangan hidup. Ayam betina akan mencari kokokan yang paling merdu. Walaubagaimanapun, kekuatan fizikal ayam jantan itu juga mungkin menjadi penilaian ayam dara yang ingin cari “jodoh”.

4= Untuk memberitahu bahawa dialah ketua kepada kumpulan ayam yang berada di tempat dia berkokok.

Tindakan sesetengah manusia membuat ayam jantan bergaduh dengan ayam jantan yang lain memanglah tindakan gila dan sangat kejam. Perbuatan ini juga dijadikan sebagai taruhan atau judi.

Bersifatlah kasih-sayang terhadap ayam. Dikatakan pernah berlaku seekor ayam masuk ke rumah Nabi Muhammad s.a.w kerana ayam itu hendak berlindung dari terkena hujan. Nabi Muhammad tidak menghalau ayam itu dan membiarkan ayam itu mendapat perlindungan di dalam rumah beliau. Nabi yang sangat penyayang kepada umatnya, penyayang juga kepada binatang. Dikatakan ayam disembelih mengikut cara penyembelihan ISLAM agar ayam itu tidak terlalu siksa. Ajaran Islam dari TUHAN  Yang Maha Pengasih, penyembelihan pun mesti dengan cara adil dan berkasih-sayang terhadap ayam yang ingin disembelih!!!

Kita berharap tidak akan ada pengklonan ayam. Kalau ayam kacukan, tidak mengapalah? “Perkahwinan” ayam dari pelbagai bangsa atau spesies ayam mungkin menghasilkan spesies yang lebih berkualiti dalam peternakan ayam telur dan ayam daging atau ayam telur dan daging.

Apabila ayam bergaduh, bulu ditengkuknya dikembangkan. Tujuannya mungkin untuk menampakkan agar dirinya lebih garang atau untuk menambahkan semangat keberanian dan daya juangnya.

ayamayamayamgaduhbabyayamayamleayamtroliayamataskambing

AyuhSEGERAbeliBukuINI.JanganlebihsanggupbeliBukutakbermanfaatsepertiMajalahARTIS,KARTUN,SUKAN.....

AyuhSEGERAbeliBukuINI…..

telurpalsudilabel

AyamBercampurBabi?

AyamBercampurBabi?

PernahAdaOrangBacaAkhbarYangMengatakanRestorenKFCdapatsijilHalalMalaysiaMELALUIpihakyangdiberikuasamenyiasatolehKFC,bukanmelaluiJabatanAgamaIslam!!!

AdaAkhbarKataKFCdapatsijilHalalDariSyarikatPemantauYangKFClantik!

AYAMHIJRAH

CAPmelaporkanKFCluarnegaraBunuhAyamdengancaraKejam

Klik sini!!!

 

savingpleaseurgentsavingpleaseurgentbusybusysaving…saving…saving…UrgentBecause

I have many other important works to do urgent….