Semua Negara Arab! Ingat -/+1! By Panji-Panji Halimunan

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube...

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube…

SUATU ketika dahulu  kamu adalah bangsa yang senegara. Hanya ada satu Negara. Kemudian serangan dari Negara asing memusnahkan ibu Negara empayar Abbasiyah. Kitab-kitab dicampak oleh tentera bangsa monggol ke sungai sehingga berubah warna air sungai itu. Bangsa kamu dipotong hidungnya. Alangkah kejamnya keturunan monggol. Api yang marak menjulang tinggi, tidak padam berhari-hari. Kota kamu menjadi api .

Kemudian, kamu, wahai bangsa arab menjadi sangat lemah. Kemudian berlaku peperangan dan peperangan dan penjajahan-penjajahan oleh bangsa asing. Akhirnya, kamu berpecah-belah, menjadi Negara-Negara yang lebih kecil seperti sekarang. Kamu hanya bersatu di masjidilharam dan dalam OIC?? Cukupkah itu??

Buang atau tolaklah pembahagian atau perpecahan = -/.

Bersatulah kamu semua, bercampurlah menjadi satu Negara = +1!
Tetapi mesti guna system khalifah atau khulafa yang diredai oleh ALLAH S.W.T.

4 PEMIMPIN AJAIB KHULAFA AR RASYIDIN

Ohhh! mana boleh kami bersatu semula? Siapa yang akan layak menjadi khalifah, gabenor? Masalah bahasa resmi pula? Masalah adat? Perlembagaan dan ordinan serta akta kami berbeza dan bertentangan di antara Negara-Negara arab, jadi, bagaimana kami boleh bersatu wahai Pelopor Bintang Pertama Dunia? Kalau kami bersatu, USA, Israel, Nato, Rusia, England, China, Korea, akan serang kami kerana kami bersatu. Mereka tu dengki, tahu takkk????

Kalau kami bersatu, bagaimana dengan matawang kami yang berbeza? Bagaimana agihan pendapatan Negara akan diberi kepada kami? Dulu Iran dan Iraq berperang, tiada yang beri pampasan ? Engkau cakap senanglah wahai Panji-Panji Halimunan!!! Engkau tahu ke nak settle masalah-masalah ni?? Engkau bukan rasul, nabi, wali Allah, atau Imam Mahdi. Tak perlu engkau sibuk hal kami!!! Jangan jaga tepi seluar dalam kami!! Jaga seluar dalam engko yang berlubang busuk, 99 hari tak pernah basuh!!! Cakap tak semudah bikin!!! Ada faham?!!!

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni....

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni….

KALAU kami bersatu, bagaimana dengan mereka yang mempunyai kelulusan yang tidak sesuai dengan system pendidikan atau kelulusan Negara yang lain? Mereka, sama ada menganggur atau telah bekerja. Fikirlahhh!! Engko cakap senanglah.

Kalau kami bersatu, kami akan gaduh semula sebab kalau engko tengok sejarah-sejarah bangsa arab, mereka memang suka gaduh perang saudara. Kami ni ada darah keturunan orang suka gaduh macam itu. Penyakit ni bukan senang nak rawat. Mr.Bean pun tak boleh tolong kami. Akhirnya kami akan berpecah semula menjadi Negara-Negara yang terasing semula!!!

Terdiam engkoo??? Bisu-misu ko ye? Tak tahu nak jawab? Pergi balik nyonyot puting mak engko???

Sampai hati engkorang cakap macam itu pada akuk. Akuk cuma beri pendapat. Aku tak kuwasa memaksa engkorang. Itu Allah punya kuwase. Sebagai orang Islam, aku tentu gembira kalau engkorang semua bersatu, berpadu macam  zarah atom .

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

Sebelum kamu semua bersatu, mesti buat dulu draf kaedah untuk bersatu. Draf-draf mestilah dipersetujui oleh semua Negara arab. Yang paling penting, diredaiNYA. Jangan minta pendapat US atau USA atau pemegang kuasa veto dalam PBB. Pekakkan telinga. Mereka bukan faham atau suka dengan kesatuan dalam ISLAM, kekhalifahan. IMAMAH. Kalau mereka ugut, kamu ugutlah juga. Kalau PBB sekat ekonomi engkorang, masih banyak Negara ISLAM yang bukan arab yang hendak tolong ekonomi kamu. Negara arab pun bukan tak ada minyak dan bahan galian lain yang dapat berikan kekayaan. Fasal hutang kamu dengan bank dunia, lupakanlah sebab itu riba. Kalau negara kafir nak serang kamu, bersatulah kamu untuk menyerang mereka. TAK mustahil mereka takut. Mereka ada nuclear. Kamu pun kecut kote??? Bukankah cukup Tuhan sebagai penolong kamu. Solat hajatlah. Sejarah membuktikan ramai dan teknologi canggih peperangan belum tentu menjamin kemenangan kerana yang terpenting ialah kekuatan iman kamu kepada Allah.

Biarkan ulamak-ulamak di persimpangan kutub menentukan siapakah yang akan jadi khalifah dan gabenor atau khalifah yang dilantik oleh ulamak DPK ini yang menentukan gabenor. Jadi, masalah mazhab telah diselesaikan. Kemudian dalam draf itu lagi, eeemmm apa yeeee,,,……… aaaa….  mengenai masalah bahasa, bahasa arab yang mengikut bahasa al-Quran itulah yang paling baik jadi bahasa resmi engkorang semua. Yang KELULUSANNYA TIDAK GUNA BAHASA ARAB INI, baik yang dah kerja atau menganggur, kita beri mereka kursus percuma sahaja. Kalau nak ambil peperiksaan khas ini, lagi baik. Mengenai masalah adat, ulamak DPK akan bermesyuarat untuk menentukan adat yang mana bertentangan dengan ISLAM, itulah yang engkorang kena berlatih tinggalkan.  Mengenai tahap kelulusan yang tidak setaraf antara satu Negara arab dengan yang lain, kita, ehh kamu semua……hendaklah mempermudahkan cara, iktiraf sahaja semuanya sama, jika ada keperluan, buat sahaja kursus dan latihan percuma dalam jabatan atau di luar jabatan.

Mengenai agihan ekonomi, semuanya dibagi samarata. Tiap-tiap daerah dan zon sama rata. Jika ada kelebihan, kau semua bagi sahaja ke ibu kota , ibu Negara empayar baru arab yang kamu semua telah persetujui seperti yang ternyata dalam draf.

Masalah perbezaan matawang, agaknya kamu kena buat dahulu satu mata wang pengantaraan nilai untuk semua mata wang yang berbeza dalam Negara-Negara arab. Semua mata wang itu akan dinilaikan dengan mata wang pengantara. Dan akhirnya bila tiba masa yang sesuai, semua mata wang itu akan diistiharkan tidak digunakan lagi, tidak dicetak , sebaliknya kamu akan menggunakan satu jenis mata wang sahaja iaitu yang menjadi perantaraan itu.

Masalah kamu suka gaduh. Haiii macam budak kecikle engkorang. Masa baby dulu engkorang tak cukup nyonyot puting susu mak engkorang???? Dah tua ni, banyaklah ingat mati, berzikir tarekat untuk menjahanamkan sifat suka bergaduh itu. Penyakit marah moyang-moyang kamu semua bukan penyakit yang dapat berjangkit-jangkit melainkan kamu semua diberikan asuhan yang salah. KAMU kena cari asuhan baru. Ulamak-ulamak DPK di seluruh dunia akan mengasuh kerohanian kamu.

Dahle….aku asyik bebel dan leter pun, bukan engkorang tak bosan dengarnya??

OKLAH aku berambuslah dulu. UP UP AND AWAY!!! Macam superman pulak.

 

Advertisements

Warning To Me & You!

AAAUUUMMMM! I want to eat you, because my anger.... Do not disturbing DPK pioneer. If do, I will kill you!!!

AAAUUUMMMM! I want to eat you, because my anger…. Do not disturbing DPK pioneer. If do, I will kill you!!!

Hackers log out my gmail account? I have no log out! Hackers did? When I editing my post , some bizarre process happen which prevent saving and editing process in my dashboard (wordpress account). No promotion at my blog. I dislike it. I will prevent any promotion or ads . Because DPK blog or my this website is not business site!!! Thanks to obedient to this my rule.

Malaysia! Binalah Kilang Yang Bukan Kilang By Panji-Panji Halimunan

 

Peringatan harian ke 26=BeforeSpray.PlantInHome

Peringatan harian ke 26=BeforeSpray.PlantInHome

 

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

Do this before spray any poison

Peringatan Harian ke 25=Do this before spray any poison

Cut. Burn Dried Leaves. Cautious about "Kutu Babi"

Cut. Burn Dried Leaves. Cautious about “Kutu Babi”

 

Peringatan Harian Ke 28= Burn Rubbish Now?

Peringatan Harian Ke 28= Burn Rubbish Now?

Peringatan Harian ke 30 = Is roof OK?

Peringatan Harian ke 30 = Is roof OK?

Peringatan Harian KE 29= Supervise it. Bottle ETC may EXPLODE WHEN burn it.

Peringatan Harian KE 29= Supervise it. Bottle ETC may EXPLODE WHEN burn it.

Jika dilihat Negara yang boleh dikatakan juga sebagai kuat ketenteraannya, maka, kita melihatnya sebagai pengeksport kelengkapan ketenteraan. Tentu lebih murah kos mendapatkan kelengkapan ini jika mempunyai kilang ketenteraan made in Negara sendiri. Jika Malaysia memang ada juga kilang seperti ini tetapi masih belum ada kilang Malaysia yang buat kereta kebal, kereta perisai, kenderaan pelancar peluru berpandu, pelancar roket, kapal selam, helicopter tempur, ……….??? Pada peringkat awal, pemindahan teknologi ketenteraan, saintis, jurutera, juruteknik asing tidak mustahil diperlukan dan diberi kontrak perjawatan. Kilang pembuat alat dan kenderaan peperangan di luar Negara tidak mustahil diperlukan untuk mendapatkan mesin dan acuan, bahan yang perlu diproses, kepingan atau bahan logam, aksesori,……..dibawa ke Malaysia. Kemudian secara berperingkat, semakin banyak bahan dan aksesori serta bahagian yang dibuat sendiri oleh Malaysia sehinggalah akhirnya 100% made in Malaysia. Kolej & Universiti Jurutera Tentera Malaysia memanglah elok dibina di Malaysia. Mereka diharapkan menjadi saintis perang yang dapat mencipta sesuatu rekacipta yang kerahsiaannya tidak diketahui oleh Negara lain. Rekacipta itu terutamanya menjadi senjata utama dan kecemasan yang selalu kelihatan terjamin membantu kemenangan dalam peperangan. PENDEDAHAN rahsianya memungkinkan wujud persaingan dan musuh yang mempunyai kekuatan yang seimbang, bahkan jika saintis musuh dapat mencipta yang lebih pantas, lebih merbahaya,…… berpandukan kerahsiaan yang telah bocor. Sebagaimana Kolej & Universiti berkaitan peperangan itu, kilang senjata dan peperangan juga tidak boleh diswastakan.

Dasar Tiada Penswastaan & Tiada Mengutamakan Eksport HENDAKLAH dikuatkuasakan. Maksudnya kilang seumpama itu dibina , terutamanya untuk:

1= Menjadi tempat praktikal pelajar berkaitan

2= Mengurangkan import alat, aksesori dan kenderaan perang

3= Tempat Research & Development (R & D) teknologi ketenteraan

teknologi tentera halimunan dalam batang pokok

teknologi tentera halimunan dalam batang pokok

Kerana kilang seperti menjalankan dasar seperti ini, maka tidak mengutamakan keuntungan atau penjualan, maka seolah-olah bukan kilang kerana bila disebutkan kilang, biasanya dalam fikiran ramai tentu ada kaitan dengan perniagaan, jual-beli. Justeru, kilang ini mendapat sumber modal utamanya daripada peruntukan belanjawan tahunan Malaysia. Jika mengeksport pula, jangan sampai Malaysia mengeksport sesuatu yang ada kaitan dengan teknologi rahsia tentera Malaysia. Kerana walaupun barangan itu tidak dihantar bersama panduan menciptanya, membuka bahagian tersebut, dapat memberikan kefahaman kepada saintis perang luarnegara. Justeru, barangan seperti ini tidak boleh dijual, walaupun dalam Negara. Pekerja kilang tentera itu tentu pekerja kerajaan, ada peluang pencen.

Bahagian R & D  , jabatan saintis tentera Malaysia, haruslah memberi keutamaan terhadap hal-hal seperti contoh berikut:

1= Mencipta senjata, kenderaan dan  peralatan halimunan (kawalan jauh dan robot peperangan, automatic)

2= Mencipta senjata pemusnah peluru berpandu (peluru berpandu laut ke darat, atas ke bumi, darat ke darat) melepasi benua-benua. Pemusnah ini hendaklah juga dapat memusnahkan kenderaan yang melepaskan peluru berpandu itu 3= Teknologi Pengintipan Bersatelit, yang sukar dikesan oleh musuh

http://www.youtube.com/watch?v=XV-x-yHoXzo http://www.youtube.com/watch?v=8vNyAOrL6ZQ

4= Bom yang lebih hebat daripada nuclear dan atom. Ini tentu salah disisi perundangan antarabangsa? Tetapi adilkah bila ada Negara yang memegang kuasa veto dan yang menghalang itu boleh pula mencipta bom nuklearnya sendiri???

5= Mengelakkan ciptaan bom bersifatkan kuman. Kita tidak mahu wabak penyakit.

6= Mencipta KAHELIP tentera.

7= Mencipta kapal pengangkut helicopter & jet pejuang, kapalselam, jet dan helicopter tempur yang mengatasi kelajuan yang ada dikeluarkan oleh Negara lain. Juga daya pemusnahnya juga harus lebih hebat daripada semua Negara lain di dunia. Bukan lebih laju sahaja. Malah semua kenderaan ini membawa juga peluru berpandu pemusnah peluru berpandu.

8= Mencipta satelit pemusnah. Boleh ia mengganggu komunikasi musuh dan malah melepaskan tembakan???

9= Sesuatu yang jimat kos menciptanya, lebih murah, lebih efektif, lebih daya pemusnah, lebih pantas, lebih selesa, lebih mudah difahami dan dikendalikan, lebih sukar ditiru.

http://www.youtube.com/watch?v=fINEadcqNIs http://www.youtube.com/watch?v=sb3GuxvKJwA

Adakah kilang perang bawah Tanah elok juga dicipta?? Adakah Malaysia telah ada beberapa pulau yang kewujudannya dikhaskan untuk ujian senjata, R&D dan operasi biasa dan operasi khas ketenteraan? Bayangkan, katakan Malaysia ada satu pulau berhampiran Pulau Pinang, satu lagi di tengah selat Melaka, satu lagi pulau dekat Johor, dua pulau lagi di laut cina selatan, berdekatan pantai , dekat Kelantan dan Terengganu, Dan Sabah & Sarawak juga ada pulau yang mengelilinginya yang menjadi tembok dan perisai utama dan pendahulu dalam peperangan. Jika kepulauan spratly (kalau tak salah ejaan) dapat jadi pulau perisai dan pendahulu utama peperangan untuk Malaysia??? Sayang sejuta kali sayang, SINGA PURA-PURA tak jadi pulau demikian kerana Singapore itu sudah keluar dari “Malaya” . Tiada pampasan diberikan kepada Malaya kerana perpisahan itu? Adakah Pulau Pinang juga akan jadi Singapura ke 2? Negeri yang dikuasai komunis? Sebab Roket yang perintah???

http://www.youtube.com/watch?v=pOLEhSATNyY http://www.youtube.com/watch?v=atf15v6X13w

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!