Kenapa Pengasas DPK tak nak kahwin by penyaring nostalgia

Icon of Author Of This Article is The Symbol Of U'zlah

Nostalgia Filter = Penyaring Nostalgia. This Article in Penyaring Nostalgia category.

Nostalgia Filter = Penyaring Nostalgia. This Article in Penyaring Nostalgia category.

CoverIT,cleanIT

Peringatan Harian ke 48=CoverIT,cleanIT

WifeISnotAslave.So,HelpYourWifeAtkitchenETC!!!

Peringatan Harian ke 49=WifeISnotAslave.So,HelpYourWifeAtkitchenETC!!!

DeathAngelOften"hunt"You!!!

Peringatan Harian ke 50 =DeathAngelOften”hunt”You!!!

Agak anda kenapa saya tak nak kahwin? Sila pilih jawapan objektif:

A= Tak ada wang nak kahwin

B= Tak ada wanita terkini yang jatuh cinta

C= Pernah kecewa dalam percintaan

D= Tak mudah percaya wanita. Sukar nak cari wanita solehah. Mencari wanita solehah sekarang ini seperti mencari dinasour yang masih hidup.

E= Tak tahu macam mana nak bercinta. Sebab tak pernah bercinta

F= Tak tahu macam mana nak pikat wanita

G= Bimbang tak dapat menjalankan tanggungjawab sebagai suami dan bapa jika berkahwin

H= Manja dengan mak, tak nak kahwin, sebab kalau kahwin, berpisah dengan mak.

I= Kote kecik dan pendek. Dah tu lembik pula. Takkan wanita suka kote jenis ini?

J= Bukan semua orang wajib berkahwin

K= Tak berkahwin, bukan bermakna tak dapat hidup sempurna dan bahagia

L= Kalau saya tak kahwin, manusia tidak pupus

M= Saya antertu (anak teruna tua). Siapa yang nak antertu. Andartu pun tak ingin antertu.

N= Sedang mencari wanita yang usianya sebaya atau lebih tua setahun untuk dijadikan calon isteri

O= Nak cari wanita yang pakai jilbab, tutup wajah tetapi …….eeemmmm tak tahu pula wajahnya cantik ke tak?

P=Nak kahwin dengan orang arab

Q=Anak-anak saudara pun dah buat sakit jiwa, kalau kahwin, nanti dapat anak, mungkin perangainya lebih tsunami

R= Kalau dah kahwin, takut syaitan goda tambah “cawangan”, bukan mudah hendak berlaku adil jika poligami

S= Wanita zaman ini mata duitan, jika suami gaji kecik, mulalah dia pun nak kerja juga. Siapa yang akan memasak , kemas rumah, jaga anak, basuh baju, seterika baju,……tak kan nak upah orang gaji dan ……….asyik makan di luar, banyak wang belanja, nak simpan lagilah susah

T=Pernah berzina dan merogol orang!

U= TAK kacak . WANITA hodoh pun nak lelaki kacak juga.

V= Suka beruzlah. Perkahwinan memerlukan komunikasi yang banyak dan penjagaan hubungan dengan mentua, ipar , saudara-mara sebelah keluarga isteri. Tentu uzlah akan terganggu .

W= Tak suka bergaul, bercakap, bergurau, senyum. Perkahwinan memerlukan semua itu?

X= Nak tunggu 70 bidadari syurga yang akan jadi isteri

Y= Kalau sakit, ada 4 isteri dan 40 anak pun, belum tentu dapat menyembuhkan penyakit dan mereka tidak akan dapat menyelamatkan suami daripada api neraka. Tak berkahwin bukan bermakna tiada yang uruskan jenazah orang yang bujang. Jika ada seorang sahaja yang menguruskan, itu sudah memadai sebab menguruskan jenazah itu fardu kifayah, bukan fardu ain.

z= Memanglah pahala solat orang yang berkahwin itu lebih banyak tetapi bukan mudah nak khusyuk atau mendapat derjat solat yang diterima oleh Allah. Orang yang berkahwin, tak mustahil asyik fikir masalah rumahtangga semasa solat. Malah hadis-hadis tentang nabi Muhammad cemburu terhadap orang yang tak berkahwin kerana orang yang berkahwin lebih banyak peluang ada masa untuk beribadat tidak popular , sebaliknya hadis yang mengatakan siapa yang tak ikut sunnahku , bukan umatku.

Sebenarnya, sebab saya tak nak kahwin ada terlalu banyak sebab tetapi sebab utama atau sebenar ialah rahsia kesedaran saya tentang Falsafah tertinggi hidup saya, yang jadi ibu segala falsafah!!! Malahan jiwa dan RASA  ilmu itu datang lebih dahulu daripada ilmu itu ! Subhanallah, alhamdullilah, Allahuakbar, masya Allah. Astaghfirullah.

Saya tidak mempunyai rasa cinta terhadap wanita, sama ada wanita itu cantik atau hodoh. Masya ALLAH. Alhamdulillah. Ibu saya ialah seorang ibu yang sangat luarbiasa kasih-sayangnya. Dari Rahim ibu yang luarbiasa inilah lahir pula seorang anak yang luarbiasa yang bila dewasa menjadi Pelopor Bintang Pertama Dunia (= Pengasas Gerakan Revolusi Di Persimpangan Kutub).

Saya menganggap wanita bukanlah symbol seks. Mereka ialah manusia yang mempunyai harga diri dan kelebihan tersendiri, maruah dan hak.

Semua adik-beradik kandung saya telah berkahwin dan mempunyai anak. Hanya saya, anak yang benar-benar luarbiasa. ENGGAN BERKAHWIN.

Ada seorang guru lelaki mengatakan : ” Yang saya tahu, kalau seseorang itu tak berkahwin, ada dua sebab. Pertama, gila. Kedua, dia pernah berzina.” Saya agak tersinggung perasaan dengan pendapat dia .

Saya menyedari saya ialah INSAN BIASA YANG LUARBIASA.

Ulamak-ulamak telah membuat kajian tentang perkahwinan, tentang hadis-hadis dan firman-firman Allah yang berkaitan dengan perkahwinan. Mereka telah sepakat dan membuat kesimpulan tentang hasil kajian ini yang disepakati bersama seperti berikut:

Hukum-Hukum Perkahwinan:

Wajib bila lelaki itu mampu menyara isteri dan anak DAN ada kebimbangan jika tidak berkahwin, mungkin menyebabkan dia melakukan sesuatu kejahatan seperti berzina

Sunat bila lelaki itu tiada kebimbangan tersebut

Makruh bila lelaki itu kurang mampu menyara isteri dan anak, hidup dalam kemiskinan

Haram bila lelaki itu berniat yang tidak baik tentang perkahwinan itu seperti berkahwin untuk mendapatkan harta isteri.

Pada pendapat saya,  h ukum-hukum perkahwinan ini perlu dikaji lagi dan diperincikan dan intipati penerangan haruslah lebih berkualiti.

Adakah sunat jika lelaki yang soleh (tiada kebimbangan tentang godaan wanita) itu berkahwin padahal dia bangsat (miskin melarat?). Bukankah kaedah feqah mengatakan sesuatu yang dapat menyebabkan bahaya, maka hukumnya haram. Bukankah h ukum haram itu lebih tepat untuk lelaki yang kurang mampu menyara isteri dan anak, bukannya makruh? Kekurangan pendidikan yang berlaku kerana kurang kemampuan kewangan suami, punca anak dan isteri jadi jahil dan kejahilan sangat berkait dengan penderhakaan kepada Allah. Menderhaka ialah bahaya. Seorang guru sains, pernah mengatakan kepada saya bahawa jika hal seperti itu, sahkah akad nikah??? Bukankah orang yang kata sah atau jadi saksi mengatakan sah itu akan turut menanggung akibat dosa suami-isteri itu yang berlaku kerana mereka sebenarnya tidak layak berkahwin kerana kejahilan, kekurangan kewangan, fasik, ……..dan………???

Orang yang melancap , belum tentu wajib berkahwin? Melancap bukan bermakna dia mudah tergoda dengan wanita atau belum tentu bermakna dia ada kebimbangan tentang godaan wanita???

Kalau seseorang itu mampu menyara anak-isteri tetapi tiada kebimbangan terhadap godaan wanita, bermakna belum betul-betul wajib berkahwin???

Tetapi , kalau seseorang itu ada kebimbangan tetapi tidak mampu menyara, maka tak cukup syarat wajib, maka tak juga wajib berkahwin???

Saya tertarik dengan kata-kata seorang bangsa afrika , berkulit hitam yang berkata, yang  boleh bermaksud seperti berikut:

Saya sihat dan panjang umur kerana tiada wanita yang menyebabkan saya sakit kepala dan susah hati.

Lelaki bangsa afrika itu seorang yang BUJANG. TIDAK BERKAHWIN.

K = Kalau nak kahwin, biarlah kedua-duanya wali Allah. Hanya wali Allah benar-benar layak kahwin

A = AMANAH YANG SANGAT BERAT IALAH ISTERI DAN SUAMI DAN ANAK. Siapa akan jadi pengkhianat , tidak amanah?

H= HAL PERSAMAAN AKU(PENGASAS DPK) DENGAN NABI ISA DAN IMAM MAHDI ialah kami tidak pernah berkahwin?

W= Wanita , kata nabi Muhammad ialah dijadikan daripada tulang yang bengkok, jika kamu cuba meluruskan, ia akan patah, jika kamu tak meluruskan, ia tetap bengkok

I= Impian aku ialah melihat golongan Di Persimpangan Kutub menakluki dunia dan MALAYSIA menjadi Negara pertama bertaraf DPK dengan menggunakan system khalifah, bukan lagi system demokrasi, bukan juga system…….

N=Namun gerakan DPK mustahil dapat dihapuskan daripada mukabumi kerana telah dijamin dengan wahyu bahawa mereka akan menakluki bumi!!!

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com/?s=THIS+POST+MIGHT+SAVE+ITSELF

One thought on “Kenapa Pengasas DPK tak nak kahwin by penyaring nostalgia

  1. […] ================================================== [FOURTH MIND MAP]= […]

    Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s