Sejauh Manakah Gagasan Di Persimpangan Kutub Bukan Bidaah Sesat & Sejauh Manakah DPK Ini Boleh Digunakan? By DPK First Founder!!

OR I, THE CREATOR OF THE SENSOR OF THE TRUTH WILL ATTACK UNITED STATES OF AMERICA AND WHOLE NON-MUSLIM COUNTRIES FOR FORCE THEM CONVERT TO ISLAM?????!!!!!!!........

SEJAUH MANAKAH GAGASAN DI PERSIMPANGAN KUTUB (=DPK) BUKAN BIDAAH SESAT & SEJAUH MANAKAH GAGASAN DPK INI BOLEH DIGUNAKAN? BY DPK FIRST FOUNDER!!

AKAL ITU BINTANG. ISLAM TULIN ITU CAHAYA DAN PANCARAN BINTANG.

AKAL ITU BINTANG. ISLAM TULIN ITU CAHAYA DAN PANCARAN BINTANG.

Inilah Purdah SEBENAR,Pakaian yang diwajibkan oleh Allah kepada wanita. MENUTUP muka !!! This is a true "Purdah".Cover the face and whole except eye.... Allah (God) oblige every women to use Purdah. If have no use Purdah, they will go to hell!!!!

Inilah Purdah SEBENAR,Pakaian yang diwajibkan oleh Allah kepada wanita. MENUTUP muka !!! This is a true “Purdah”.Cover the face and whole except eye…. Allah (God) oblige every women to use Purdah. If have no use Purdah, they will go to hell!!!!

SeeCrescentMakeMeMoreCalmThanSeeAnyHuman! THE SYMBOL OF U'ZLAH!!!

SeeCrescentMakeMeMoreCalmThanSeeAnyHuman! THE SYMBOL OF U’ZLAH!!!

Ini melibatkan intipati kesimpulan utama Di Persimpangan Kutub? Inilah soalan yang paling mencabar pengasas DPK, barangkali? Bahkan pengasas keseorangan dan bersendirian dalam mencipta gagasan DPK ini!! Pengasas Di Persimpangan Kutub (=DPK) ialah seorang yang anti bidaah sesat. DPK bukan satu ajaran agama baru. DPK ialah sebuah konsep, gagasan, falsafah, hasil penyelidikan saintifik, panduan,…… Istilah yang ada dalam gagasan ini dan gelaran yang diberikan bukanlah sesuatu yang haram. Gelaran yang saya berikan kepada Imam Mahdi sebagai Bintang Utama atau Bintang Utama Pengakhiran dan gelaran yang saya berikan kepada Nabi Isa a.s sebagai Bintang Iringan adalah bukti rasa cinta saya kepada mereka berdua. Saya menamakan nabi ISA a.s sebagai Bintang Iringan kerana Nabi ISA akan menjadi pembantu utama Imam Mahdi yang akan selalu bersama beliau seperti sifat orang yang mengiringi seseorang.

Berkenaan ilmu dunia seperti ilmu sains, jika ada perbantahan, tidaklah salah jika masih tidak mempercayai dan berusaha mencari bukti apa sebenar yang benar. DPK mengajak manusia bergerak ke arah penyiasatan bersaintifik juga. Tetapi apabila melibatkan persoalan agama, maka DPK sedang diuji sejauh manakah ia dapat diterima-pakai, sejauh manakah ia dianggap konsep yang bukan menyesatkan dan bukan memberi masalah!!!

Mengenai agama ISLAM, 4 mazhab (Hambali, Syafie, Hanafi, Maliki) tiada percanggahan pendapat tentang tauhid. Jika ada percanggahan dalam sejarah ISLAM, pengkajian lanjut boleh dibuat untuk mencari apa yang betul-betul benar tetapi apabila melibatkan feqah dan tasauf??? Mengenai tasauf, kandungan gagasan DPK mengandungi prinsip dan intipati tentang tasauf yang sering menimbulkan percanggahan dan perbezaan pendapat malah perbalahan iaitu tasauf berkaitan tarekat/kesufian. Kitab “Mengenal Diri & Wali Allah” diyakini oleh pengasas DPK sebagai sumber utama saat ini di MALAYSIA (dan mungkin juga di dunia) yang menjadi sensor pengesan kesalahan tafsiran, makna dan maksud dan kefahaman berkenaan tasauf terutama berkenaan tarekat. Maka boleh dianggap juga telah ada penyelesaian atau kunci penyelesaian tentang tasauf!!

Walaubagaimanapun, masalah tentang perbalahan, percanggahan & perbezaan pendapat di kalangan mazhab yang empat orang itu tentang feqah tidak ditemui semua kepastian dan jawapannya dalam gagasan DPK 51% (=versi pengasas DPK). Hanya ada beberapa perkara yang boleh dianggap terbukti benar dan jelas yang menyelesaikan masalah percanggahan & perbezaan pendapat dalam feqah, yang terdapat dalam gagasan DPK seperti masalah aurat wanita, ikhtilat, sufur, tabaruj dan lain-lain. Bakinya (yang tidak selesai, tiada bukti & hujah yang menang) bagaimana harus diselesaikan??

Untuk menyelesaikan masalah ini, bukan hanya merujuk terhadap Kaedah Di Persimpangan Kutub, tetapi perkara-perkara seperti berikut juga haruslah diingati, diamalkan, digunakan:

1= Seseorang kanak-kanak itu apabila telah mumaiyiz atau akil-baligh dan menyedari kejahilan ibu-bapanya, maka kanak-kanak itu haruslah berusaha untuk menjadi golongan Di Persimpangan Kutub, berusaha untuk mendapatkan sifat-sifat Di Persimpangan Kutub. Tidak mungkinlah kanak-kanak itu akan berdiam diri sahaja, tidak solat, tidak puasa, tidak baca al-Quran, tidak itu dan ini hanya kerana belum pasti apakah hokum-hakam dan kaedah yang sebenar??? Walaupun sedar kerajaannya jahil dan system dan intipati berkenaan pendidikan dan teks telah diserang oleh racun Destroy With…., bersangka baik sahaja dahulu tentang konsep feqah yang selama ini diamalkannya tetapi pada masa yang sama rajin dan terus berusaha untuk mengumpulkan pelbagai pendapat untuk mengesan hujah dan pendapat yang mana yang terkuat, yang terbaik, yang dianggap menang, yang dianggap sebagai AJARAN ISLAM TULIN!! Bermakna kanak-kanak itu meyakini tidak mustahil jika ada kesesatan yang diamalkan oleh dirinya, ibu-bapanya, keluarganya, masyarakatnya, dan kerajaannya tetapi tidak tahu yang mana atau adakah semua kebiasaan itu tentu benar atau ada salah dan ada juga benar. Walaubagaimanapun, kanak-kanak itu menganggap dan meyakini semuanya baik dan betul kecuali pengkajian lanjut membuktikan sebaliknya. Tidak akan kanak-kanak itu mampu menggunakan seluruh saat-saat kehidupannya untuk membuat pengkajian semata-mata. Kerana dia perlu berehat, tidur, urus aktiviti-aktiviti lain juga!! Justeru, selagi belum terjadi pengkajian lanjut membuktikan sebaliknya, maka bersangka baik dan yakini sahaja sesuatu pengetahuan, konsep feqah itu tetapi pada masa yang sama berkeyakinan bahawa pengkajian lanjut itu  tetap perlu dilakukan, rajin dilakukan!!!

2= Cabaran minda dan cabaran terhadap keyakinan kanak-kanak itu makin tinggi bila memasuki taska, tadika, sekolah, kolej, university, bila dewasa. Pengaruh guru, pensyarah, system dan teks sangat menggodanya. Untuk berhadapan ancaman Destroy with…., maka jadilah pelajar Di Persimpangan KUTUB. Pelajar DPK akan menjawab soalan peperiksaan dan ujian berdasarkan ilmu yang diajarkan oleh gurunya tetapi keyakinan hatinya mungkin  tidak seperti keyakinan gurunya terhadap ilmunya. Misalnya, jika soalan itu bertanyakan begini: “Adakah wanita boleh mendedahkan wajahnya dihadapan lelaki yang bukan muhrimnya?” Jawapan yang disediakan oleh gurunya untuk soalan ini yang dianggap sebagai jawapan yang betul oleh gurunya ialah BOLEH MENDEDAHKAN WAJAHNYA. Pelajar DPK itu memberikan jawapan “boleh dedahkan wajah” tetapi hatinya berkeyakinan bahawa jawapan yang sebenar ialah “Tidak boleh mendedahkan wajahnya”. Kenapa pelajar itu berbuat begitu? Pelajar DPK itu berbuat begitu supaya dia lulus ujian dan peperiksaan, supaya dia dapat sijil, diploma atau ijazah agar bila dia pula menjadi pensyarah, dia akan jadi pensyarah yang bersifat Di Persimpangan Kutub atau digelarkan sebagai Pensyarah Di Persimpangan Kutub. Ketika dia mengajar, dia akan beritahu pelajarnya agar jadilah pelajar DPK dan dia akan beritahu pelajarnya begini: “Jawablah boleh dedah wajahnya di hadapan lelaki yang bukan muhrimnya tetapi hati dan keyakinan anda berkata sebenarnya tidak boleh dedah wajah tetapi di kertas jawapan anda tulis boleh dedah sebab anda nak lulus ujian dan peperiksaan agar bila anda dewasa dan Berjaya jadi guru atau pensyarah, anda akan memberitahu pelajar anda bahawa apa yang telah diserang oleh racun “Destroy With….”, teks mana yang sebenarnya tafsiran yang sesat (=ajaran sesat), salah. Percaya bahawa wanita boleh dedahkan wajah di hadapan yang bukan muhrim ialah AJARAN SESAT, BIDAAH SESAT!!!!

MESEJ KEPADA SELURUH DUNIA.

DARIPADA:

PELOPOR BINTANG PERTAMA DUNIA

Sabtu 21 ZULHIJJAH 1434 Hijrah (=26 October 2013) 4.55 AM (pagi malam)

9 thoughts on “Sejauh Manakah Gagasan Di Persimpangan Kutub Bukan Bidaah Sesat & Sejauh Manakah DPK Ini Boleh Digunakan? By DPK First Founder!!

  1. […] [>> SEJAUH MANAKAH GAGASAN DI PERSIMPANGAN KUTUB BUKAN BIDAAH SESAT DAN SEJAUH MANAKAH DPK INI… […]

    Like

  2. […] menang yang menunjukkan hal itu salah atau sesat” dan keadaan ini dinamakan sebagai “Menoktah Akar“. Teknik penyelesaian lain untuk root of problem […]

    Like

  3. […] about their investigation method on  hadith. Reason that, consistent with anti-root problem, we treat that matter is true only that is Book of Shahih Bukhari and Muslim INDEED SHAHIH and can become sensor of the truth. We can […]

    Like

  4. […] , diam maacam patung , menunduk sedikit kepala di hadapan tugu peringatan. Ada ulamak kata ini bidaah sesat haram, seperti pemujaan yang berunsur syirik . Adat yang bodoh, keterlaluan dan gila!!!”  […]

    Like

  5. […] logic dan tidak mustahil berlaku. Keadaan pelepasan istimewa juga mungkin digunakan untuk sumber  DPK yang tidak berkaitan agama ISLAM. Kebebasan Istimewa digunakan juga apabila penghindaran hukum tidak […]

    Like

  6. […] pencari dan penentu ajaran ISLAM TULIN, ASLI DAN SEBENAR. Justeru, Gagasan Di Persimpangan Kutub ialah contoh sumber ajaran ISLAM […]

    Like

  7. […] 1= Keterangan lanjut untuk Root Problem Killer Zaman Bermazhab & keterangan lanjut untuk bahagian “sejauh manakah gagasan DPK bukan bidaah sesat………” […]

    Like

  8. […] Keterangan lanjut untuk Root Problem Killer Zaman Bermazhab & keterangan lanjut untuk bahagian “sejauh manakah gagasan DPK bukan bidaah sesat………” [T= Further information for Root Problem Killer At Sect Era & further information for the part […]

    Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s