What Is Theory OF “….-99.9%” In Di Persimpangan Kutub Concept??!


I GOT CALMNESS BY ALONE!

I GOT CALMNESS BY ALONE!

I MET THE SENSOR OF THE TRUTH BY ALONE!!

I MET THE SENSOR OF THE TRUTH  here BY ALONE!!

99.9%?? Mempunyai maksud seperti:

1= Gagasan DPK tidak menolak kemungkinan wujud sumber ke tujuh atau lebih lagi berkenaan sumber hadis shahih kerana tiada jaminan bahawa pengumpul kandungan kutubussittah telah mengumpulkan semua hadis shahih yang melengkapkan ajaran ISLAM TULIN

2= Kemungkinan wujud sumber [bukan orang] Islam Tulin yang tidak popular, jarang diketahui, tiada di pusat pengajian . Sumber yang melengkapkan ajaran ISLAM TULIN.

99.9% juga dianggap sebagai 99.9+0.1=100 oleh sesetengah orang. Walaubagaimanapun, saya jarang menggunakan symbol 51-99.9 tetapi lebih kerap menggunakan symbol 51-75% kerana sebab seperti berikut:

1= Mungkin orang Islam tidak akan menemui sumber Islam Tulin yang melebihi 75% kecuali MAHDI datang berjumpa dengan mereka.

2= Jika benar ada sesetengah orang Islam yang menemui sumber yang melebihi 75% itu, mungkin sukar untuk menerimanya atau ragu-ragu atau membantah kandungannya atau sesetengah kandungannya kerana:

2.1= Jika menggunakan kaedah Bukhari pun, tiada ulamak sahabat ,tabiin dan tabit tabiin yang masih hidup untuk mengesahkan kebenaran perawi hadis atau sesuatu sumber itu. Lebih sukar, jika hadis palsu atau sumber itu bercampur antara yang benar dan palsu dalam keadaan yang kelihatan logic atau kelihatan maksudnya tidak ada apa-apa yang salah. Seperti hadis; “Tuntutlah ilmu walaupun ke negeri China “. Jika dibaca hadis ini, kelihatan logic dan tiada apa-apa yang salah dengannya. Logiklah kalau China ada pusat pengajian juga, maka dirasakan elok juga ke sana TETAPI SEBENARNYA HADIS INI IALAH HADIS PALSU!!! Haram dipercayai!!! Hadis ini adalah maudhu’. Hadis ini disebutkan dalam al-Mizan oleh Az-Zahabi iaitu dari riwayat Ibnu Karram, dari Ahmad, dari Abu Hurairah r.a. Periwayat hadis ini ialah Muhammad bin Karram dan Ahmad bin Abdullah bin Khalid al-Juwaibari. Az-Zahabi berkata: Al-Juwaibari adalah di antara orang yang dijadikan perumpamaan dengan kebohongannya. Kata Ibnu ‘Iraq: Muhammad bin Karram as-Sajistani adalah seorang syeikh golongan Karamiah yang dengan bid’ahnya meriwayatkan hadis-hadis maudhu’. Kata Ibnu ‘Adiy: Al-Juwaibari membuat hadis untuk Ibnu Karram mengikut kemahuan Ibnu Karram dan Ibnu Karram mentakhrijkannya dalam kitab-kitabnya dari Ibnu Karam. Kemudian az-Zahabi menyebutkan beberapa buah hadis yang membuktikan kebohongan al-Juwaibari, di antaranya hadis di atas.

Untuk keterangan lanjut, pembaca blog DPK ini bolehlah merujuk Kitab “Himpunan Hadis Dha’if Dan Maudhu’ jilid 2 oleh DRS. ABDUL GHANI AZMI BIN HAJI IDRIS, terbitan Al-Hidayah Publishers, edaran oleh AR-RISALAH PRODUCT SDN.BHD dan dicetak oleh Percetakan Zafar sdn.Bhd (co.No.97878-H), cetakan kedua 2006. Kitab ini mengandungi sebanyak 1676 hadis yang haram digunakan untuk semua tujuan dan haram diriwayatkan atau disebarkan tanpa menyebutkan kecacatannya atau rutbahnya. HADIS YANG DIRESAPI RACUN “destroy with….!!!”

2.2= Sesetengah sumber itu mungkin benar 100% atau bercampur benar dan salah. Walaubagaimanapun, kandungan yang benar itu tidak dinyatakan dalil dari Al-Quran atau pun sunnah atau hadis shahih. Dalam keadaan ini, orang Islam mungkin tidak percaya atau kurang percaya atau akan bersikap dengan kaedah DPK yang terakhir bagi versi perintis DPK iaitu kaedah DPK ke 22. Contohnya, kitab tentang solat. Di mana hadis atau dalil naqli tentang mesti/sunat berbuat begitu dalam solat? Aneh bila ada orang berkata hal ini , hanya ada beberapa hadis yang menyebutkan tentangnya padahal solat ialah amalan yang Allah paling suka??? Tentu kita akan mengutamakan sumber yang menyediakan dalil naqli untuk setiap perkara atau kandungannnya. Walaubagaimanapun, tidak semua perlakuan nabi Muhammad tentang cara nabi bersolat dinyatakan dalam bentuk lisan [hadis]?? Sesetengahnya dalam bentuk menunjuk gerak-geri solat  yang dihafal oleh sahabat Nabi yang kemudiannya mengajarkannya kepada umat Islam???? Kemungkinan seperti ini tidaklah mustahil?  Jika ini benar, maka  tidaklah salah untuk mempelajari sumber yang dalam bentuk begitu [yang ada menyediakan dalil pada untuk sesetengah kandungannya dan sesetengahnya tidak ada dalil ]. Memang sukar untuk menyediakan dalil untuk semua hal melainkan seseorang itu memang sumber ISLAM Tulin. Saya juga tidak menyediakan semua dalil untuk semua perkara dalam gagasan DPK, kerana kelemahan diri saya juga. Amat menyedihkan kerana ramai yang telah dewasa dan tua yang tidak betul cara solatnya. Seorang ustaz yang ada hubungan kekeluargaan dengan ibu saya pernah menasihati seorang  yang tidak betul cara solat dia. Apa tindakbalas orang itu? Orang itu menikam ustaz itu. Nasib baik tidak mati. MARAH SEBAB BERASA MALU KERANA CARA SOLAT DIA DIKATAKAN TIDAK BETUL LALU MENIKAM USTAZ INI????

aaaAAA kalau solat tak betul, bermakna hati bertambah kotor dan makin jauh dari ALLAH!!  Macam mata dan lidah saya yang tak betul ni!!!!

aaaAAA kalau solat tak betul, bermakna hati bertambah kotor dan makin jauh dari ALLAH!! Macam mata dan lidah saya yang tak betul ni!!!!

 

 

7 thoughts on “What Is Theory OF “….-99.9%” In Di Persimpangan Kutub Concept??!

  1. […] 99.9% itu pula, ialah simbolik kepada golongan DPK yang menemui hampir semua atau kesemua sumber Islam Tulin yang tersembunyi di mana-mana di dunia sehingga mereka mempelajarinya dan memahaminya dengan betul dan kemudian dapat mengaitkan dengan keduniaan secara betul pula. Hal ini mungkin saja iaitu mungkin wujud golongan DPK kategori pertama yang mencapai kesedaran sejauh itu yang melayakkan mereka berada dalam golongan DPK kategori ke 2. Hanya Allah yang tahu sama ada wujud atau tidak. Dengan kaedah DPK, mungkin wujud golongan 75% & 99.9% itu.  PAUTAN “What is Theory of “….-99.9%” in DPK also be the content of Fifth DPK principle: […]

    Like

  2. […] for find any source which might has dalil or proof because DPK concept believe that source until 99.9% might us get it before MAHDI […]

    Like

  3. […] Bukan mudah. Bercakap lebih mudah daripada membuat. Saya sedar bahawa diri saya bukan ulamak. Saya s… […]

    Like

  4. […] oleh manusia melainkan manusia tertentu seperti wali Allah. Ini berkaitan teori 99.9%. Teori 99.9% ini boleh dipercayai dengan dalil atau bukti seperti […]

    Like

  5. […] menyatukan usaha dengan menghapuskan intipati mazhab secara berangsur-angsur sehingga wujud golongan 99.9% dalam golongan DPK kategori […]

    Like

  6. […] menyatukan usaha dengan menghapuskan intipati mazhab secara berangsur-angsur sehingga wujud golongan 99.9% dalam golongan DPK kategori […]

    Like

Leave a comment