Semua Negara Arab! Ingat -/+1! By Panji-Panji Halimunan

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube...

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube…

SUATU ketika dahulu  kamu adalah bangsa yang senegara. Hanya ada satu Negara. Kemudian serangan dari Negara asing memusnahkan ibu Negara empayar Abbasiyah. Kitab-kitab dicampak oleh tentera bangsa monggol ke sungai sehingga berubah warna air sungai itu. Bangsa kamu dipotong hidungnya. Alangkah kejamnya keturunan monggol. Api yang marak menjulang tinggi, tidak padam berhari-hari. Kota kamu menjadi api .

Kemudian, kamu, wahai bangsa arab menjadi sangat lemah. Kemudian berlaku peperangan dan peperangan dan penjajahan-penjajahan oleh bangsa asing. Akhirnya, kamu berpecah-belah, menjadi Negara-Negara yang lebih kecil seperti sekarang. Kamu hanya bersatu di masjidilharam dan dalam OIC?? Cukupkah itu??

Buang atau tolaklah pembahagian atau perpecahan = -/.

Bersatulah kamu semua, bercampurlah menjadi satu Negara = +1!
Tetapi mesti guna system khalifah atau khulafa yang diredai oleh ALLAH S.W.T.

4 PEMIMPIN AJAIB KHULAFA AR RASYIDIN

Ohhh! mana boleh kami bersatu semula? Siapa yang akan layak menjadi khalifah, gabenor? Masalah bahasa resmi pula? Masalah adat? Perlembagaan dan ordinan serta akta kami berbeza dan bertentangan di antara Negara-Negara arab, jadi, bagaimana kami boleh bersatu wahai Pelopor Bintang Pertama Dunia? Kalau kami bersatu, USA, Israel, Nato, Rusia, England, China, Korea, akan serang kami kerana kami bersatu. Mereka tu dengki, tahu takkk????

Kalau kami bersatu, bagaimana dengan matawang kami yang berbeza? Bagaimana agihan pendapatan Negara akan diberi kepada kami? Dulu Iran dan Iraq berperang, tiada yang beri pampasan ? Engkau cakap senanglah wahai Panji-Panji Halimunan!!! Engkau tahu ke nak settle masalah-masalah ni?? Engkau bukan rasul, nabi, wali Allah, atau Imam Mahdi. Tak perlu engkau sibuk hal kami!!! Jangan jaga tepi seluar dalam kami!! Jaga seluar dalam engko yang berlubang busuk, 99 hari tak pernah basuh!!! Cakap tak semudah bikin!!! Ada faham?!!!

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni....

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni….

KALAU kami bersatu, bagaimana dengan mereka yang mempunyai kelulusan yang tidak sesuai dengan system pendidikan atau kelulusan Negara yang lain? Mereka, sama ada menganggur atau telah bekerja. Fikirlahhh!! Engko cakap senanglah.

Kalau kami bersatu, kami akan gaduh semula sebab kalau engko tengok sejarah-sejarah bangsa arab, mereka memang suka gaduh perang saudara. Kami ni ada darah keturunan orang suka gaduh macam itu. Penyakit ni bukan senang nak rawat. Mr.Bean pun tak boleh tolong kami. Akhirnya kami akan berpecah semula menjadi Negara-Negara yang terasing semula!!!

Terdiam engkoo??? Bisu-misu ko ye? Tak tahu nak jawab? Pergi balik nyonyot puting mak engko???

Sampai hati engkorang cakap macam itu pada akuk. Akuk cuma beri pendapat. Aku tak kuwasa memaksa engkorang. Itu Allah punya kuwase. Sebagai orang Islam, aku tentu gembira kalau engkorang semua bersatu, berpadu macam  zarah atom .

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

Sebelum kamu semua bersatu, mesti buat dulu draf kaedah untuk bersatu. Draf-draf mestilah dipersetujui oleh semua Negara arab. Yang paling penting, diredaiNYA. Jangan minta pendapat US atau USA atau pemegang kuasa veto dalam PBB. Pekakkan telinga. Mereka bukan faham atau suka dengan kesatuan dalam ISLAM, kekhalifahan. IMAMAH. Kalau mereka ugut, kamu ugutlah juga. Kalau PBB sekat ekonomi engkorang, masih banyak Negara ISLAM yang bukan arab yang hendak tolong ekonomi kamu. Negara arab pun bukan tak ada minyak dan bahan galian lain yang dapat berikan kekayaan. Fasal hutang kamu dengan bank dunia, lupakanlah sebab itu riba. Kalau negara kafir nak serang kamu, bersatulah kamu untuk menyerang mereka. TAK mustahil mereka takut. Mereka ada nuclear. Kamu pun kecut kote??? Bukankah cukup Tuhan sebagai penolong kamu. Solat hajatlah. Sejarah membuktikan ramai dan teknologi canggih peperangan belum tentu menjamin kemenangan kerana yang terpenting ialah kekuatan iman kamu kepada Allah.

Biarkan ulamak-ulamak di persimpangan kutub menentukan siapakah yang akan jadi khalifah dan gabenor atau khalifah yang dilantik oleh ulamak DPK ini yang menentukan gabenor. Jadi, masalah mazhab telah diselesaikan. Kemudian dalam draf itu lagi, eeemmm apa yeeee,,,……… aaaa….  mengenai masalah bahasa, bahasa arab yang mengikut bahasa al-Quran itulah yang paling baik jadi bahasa resmi engkorang semua. Yang KELULUSANNYA TIDAK GUNA BAHASA ARAB INI, baik yang dah kerja atau menganggur, kita beri mereka kursus percuma sahaja. Kalau nak ambil peperiksaan khas ini, lagi baik. Mengenai masalah adat, ulamak DPK akan bermesyuarat untuk menentukan adat yang mana bertentangan dengan ISLAM, itulah yang engkorang kena berlatih tinggalkan.  Mengenai tahap kelulusan yang tidak setaraf antara satu Negara arab dengan yang lain, kita, ehh kamu semua……hendaklah mempermudahkan cara, iktiraf sahaja semuanya sama, jika ada keperluan, buat sahaja kursus dan latihan percuma dalam jabatan atau di luar jabatan.

Mengenai agihan ekonomi, semuanya dibagi samarata. Tiap-tiap daerah dan zon sama rata. Jika ada kelebihan, kau semua bagi sahaja ke ibu kota , ibu Negara empayar baru arab yang kamu semua telah persetujui seperti yang ternyata dalam draf.

Masalah perbezaan matawang, agaknya kamu kena buat dahulu satu mata wang pengantaraan nilai untuk semua mata wang yang berbeza dalam Negara-Negara arab. Semua mata wang itu akan dinilaikan dengan mata wang pengantara. Dan akhirnya bila tiba masa yang sesuai, semua mata wang itu akan diistiharkan tidak digunakan lagi, tidak dicetak , sebaliknya kamu akan menggunakan satu jenis mata wang sahaja iaitu yang menjadi perantaraan itu.

Masalah kamu suka gaduh. Haiii macam budak kecikle engkorang. Masa baby dulu engkorang tak cukup nyonyot puting susu mak engkorang???? Dah tua ni, banyaklah ingat mati, berzikir tarekat untuk menjahanamkan sifat suka bergaduh itu. Penyakit marah moyang-moyang kamu semua bukan penyakit yang dapat berjangkit-jangkit melainkan kamu semua diberikan asuhan yang salah. KAMU kena cari asuhan baru. Ulamak-ulamak DPK di seluruh dunia akan mengasuh kerohanian kamu.

Dahle….aku asyik bebel dan leter pun, bukan engkorang tak bosan dengarnya??

OKLAH aku berambuslah dulu. UP UP AND AWAY!!! Macam superman pulak.

 

Malaysia! Binalah Kilang Yang Bukan Kilang By Panji-Panji Halimunan

 

Peringatan harian ke 26=BeforeSpray.PlantInHome

Peringatan harian ke 26=BeforeSpray.PlantInHome

 

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

Do this before spray any poison

Peringatan Harian ke 25=Do this before spray any poison

Cut. Burn Dried Leaves. Cautious about "Kutu Babi"

Cut. Burn Dried Leaves. Cautious about “Kutu Babi”

 

Peringatan Harian Ke 28= Burn Rubbish Now?

Peringatan Harian Ke 28= Burn Rubbish Now?

Peringatan Harian ke 30 = Is roof OK?

Peringatan Harian ke 30 = Is roof OK?

Peringatan Harian KE 29= Supervise it. Bottle ETC may EXPLODE WHEN burn it.

Peringatan Harian KE 29= Supervise it. Bottle ETC may EXPLODE WHEN burn it.

Jika dilihat Negara yang boleh dikatakan juga sebagai kuat ketenteraannya, maka, kita melihatnya sebagai pengeksport kelengkapan ketenteraan. Tentu lebih murah kos mendapatkan kelengkapan ini jika mempunyai kilang ketenteraan made in Negara sendiri. Jika Malaysia memang ada juga kilang seperti ini tetapi masih belum ada kilang Malaysia yang buat kereta kebal, kereta perisai, kenderaan pelancar peluru berpandu, pelancar roket, kapal selam, helicopter tempur, ……….??? Pada peringkat awal, pemindahan teknologi ketenteraan, saintis, jurutera, juruteknik asing tidak mustahil diperlukan dan diberi kontrak perjawatan. Kilang pembuat alat dan kenderaan peperangan di luar Negara tidak mustahil diperlukan untuk mendapatkan mesin dan acuan, bahan yang perlu diproses, kepingan atau bahan logam, aksesori,……..dibawa ke Malaysia. Kemudian secara berperingkat, semakin banyak bahan dan aksesori serta bahagian yang dibuat sendiri oleh Malaysia sehinggalah akhirnya 100% made in Malaysia. Kolej & Universiti Jurutera Tentera Malaysia memanglah elok dibina di Malaysia. Mereka diharapkan menjadi saintis perang yang dapat mencipta sesuatu rekacipta yang kerahsiaannya tidak diketahui oleh Negara lain. Rekacipta itu terutamanya menjadi senjata utama dan kecemasan yang selalu kelihatan terjamin membantu kemenangan dalam peperangan. PENDEDAHAN rahsianya memungkinkan wujud persaingan dan musuh yang mempunyai kekuatan yang seimbang, bahkan jika saintis musuh dapat mencipta yang lebih pantas, lebih merbahaya,…… berpandukan kerahsiaan yang telah bocor. Sebagaimana Kolej & Universiti berkaitan peperangan itu, kilang senjata dan peperangan juga tidak boleh diswastakan.

Dasar Tiada Penswastaan & Tiada Mengutamakan Eksport HENDAKLAH dikuatkuasakan. Maksudnya kilang seumpama itu dibina , terutamanya untuk:

1= Menjadi tempat praktikal pelajar berkaitan

2= Mengurangkan import alat, aksesori dan kenderaan perang

3= Tempat Research & Development (R & D) teknologi ketenteraan

teknologi tentera halimunan dalam batang pokok

teknologi tentera halimunan dalam batang pokok

Kerana kilang seperti menjalankan dasar seperti ini, maka tidak mengutamakan keuntungan atau penjualan, maka seolah-olah bukan kilang kerana bila disebutkan kilang, biasanya dalam fikiran ramai tentu ada kaitan dengan perniagaan, jual-beli. Justeru, kilang ini mendapat sumber modal utamanya daripada peruntukan belanjawan tahunan Malaysia. Jika mengeksport pula, jangan sampai Malaysia mengeksport sesuatu yang ada kaitan dengan teknologi rahsia tentera Malaysia. Kerana walaupun barangan itu tidak dihantar bersama panduan menciptanya, membuka bahagian tersebut, dapat memberikan kefahaman kepada saintis perang luarnegara. Justeru, barangan seperti ini tidak boleh dijual, walaupun dalam Negara. Pekerja kilang tentera itu tentu pekerja kerajaan, ada peluang pencen.

Bahagian R & D  , jabatan saintis tentera Malaysia, haruslah memberi keutamaan terhadap hal-hal seperti contoh berikut:

1= Mencipta senjata, kenderaan dan  peralatan halimunan (kawalan jauh dan robot peperangan, automatic)

2= Mencipta senjata pemusnah peluru berpandu (peluru berpandu laut ke darat, atas ke bumi, darat ke darat) melepasi benua-benua. Pemusnah ini hendaklah juga dapat memusnahkan kenderaan yang melepaskan peluru berpandu itu 3= Teknologi Pengintipan Bersatelit, yang sukar dikesan oleh musuh

http://www.youtube.com/watch?v=XV-x-yHoXzo http://www.youtube.com/watch?v=8vNyAOrL6ZQ

4= Bom yang lebih hebat daripada nuclear dan atom. Ini tentu salah disisi perundangan antarabangsa? Tetapi adilkah bila ada Negara yang memegang kuasa veto dan yang menghalang itu boleh pula mencipta bom nuklearnya sendiri???

5= Mengelakkan ciptaan bom bersifatkan kuman. Kita tidak mahu wabak penyakit.

6= Mencipta KAHELIP tentera.

7= Mencipta kapal pengangkut helicopter & jet pejuang, kapalselam, jet dan helicopter tempur yang mengatasi kelajuan yang ada dikeluarkan oleh Negara lain. Juga daya pemusnahnya juga harus lebih hebat daripada semua Negara lain di dunia. Bukan lebih laju sahaja. Malah semua kenderaan ini membawa juga peluru berpandu pemusnah peluru berpandu.

8= Mencipta satelit pemusnah. Boleh ia mengganggu komunikasi musuh dan malah melepaskan tembakan???

9= Sesuatu yang jimat kos menciptanya, lebih murah, lebih efektif, lebih daya pemusnah, lebih pantas, lebih selesa, lebih mudah difahami dan dikendalikan, lebih sukar ditiru.

http://www.youtube.com/watch?v=fINEadcqNIs http://www.youtube.com/watch?v=sb3GuxvKJwA

Adakah kilang perang bawah Tanah elok juga dicipta?? Adakah Malaysia telah ada beberapa pulau yang kewujudannya dikhaskan untuk ujian senjata, R&D dan operasi biasa dan operasi khas ketenteraan? Bayangkan, katakan Malaysia ada satu pulau berhampiran Pulau Pinang, satu lagi di tengah selat Melaka, satu lagi pulau dekat Johor, dua pulau lagi di laut cina selatan, berdekatan pantai , dekat Kelantan dan Terengganu, Dan Sabah & Sarawak juga ada pulau yang mengelilinginya yang menjadi tembok dan perisai utama dan pendahulu dalam peperangan. Jika kepulauan spratly (kalau tak salah ejaan) dapat jadi pulau perisai dan pendahulu utama peperangan untuk Malaysia??? Sayang sejuta kali sayang, SINGA PURA-PURA tak jadi pulau demikian kerana Singapore itu sudah keluar dari “Malaya” . Tiada pampasan diberikan kepada Malaya kerana perpisahan itu? Adakah Pulau Pinang juga akan jadi Singapura ke 2? Negeri yang dikuasai komunis? Sebab Roket yang perintah???

http://www.youtube.com/watch?v=pOLEhSATNyY http://www.youtube.com/watch?v=atf15v6X13w

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

KINI KOMUNIS BERJAYA MENJAJAH PULAU PINANG???!!!

Abdi Moden bin Robot By Panji-Panji Halimunan

Abdi Moden bin Robot bin……?

Peringatan Harian ke 28= Burn Rubbish Now?

Peringatan Harian ke 28= Burn Rubbish Now?

Peringatan Harian ke 29= Supervise it. Dog please go away from it.

Peringatan Harian ke 29= Supervise it. Dog please go away from it.

Peringatan Harian Ke 30= Is Roof OK? Hit any nail?

Peringatan Harian Ke 30= Is Roof OK? Hit any nail?

Artikel ini juga akan mengambil kisah-kisah benar untuk ditaipkan di kiriman ini. Kilang, apa yang difikirkan oleh anda?  Kebanyakan kilang tidak mampu memberikan gaji pokok yang lebih banyak daripada sejumlah kecil kilang atau jenis perusahaan.  Gaji pokok RM300 lebih, atau RM400 lebih atau RM500 lebih adalah kecil dan biasa diberikan. Dicampur elaun-elaun dan kerja lebih masa, masih tidak dapat mengeluarkan pekerja kilang (terutama yang berjawatan paling rendah seperti operator) dari kategori miskin melarat. Walaupun suami-isteri bekerja di kilang yang sama. Konsep gaji minima yang diwajibkan diberikan oleh majikan sebagai pematuhan terhadap undang-undang buruh seperti RM900 sebenarnya tidak mengeluarkan manusia itu dari kategori miskin kepada kaya. Konsep kekayaan itu sendiri haruslah dijelaskan secara terperinci dan ia mestilah dapat digunakan makna dan maksudnya sepanjang zaman, everywhere and in whole conditions.

Sebenarnya, saya menulis tentang kilang kerana saya berharap ia akan juga dapat membayangkan dan menerangkan banyak keadaan pekerjaan dalam sector lain seperti perladangan, perlombongan, peruncitan, pasaraya, kedai-kedai, nelayan dan lain-lain.

Memang sebahagian besar jawatan dalam sector swasta dan perkhidmatan awam ialah jawatan kategori rendah atau sekadar cukup makan atau sekadar boleh hidup senang dan selesa tetapi tidak memasukkan ke kategori kaya, kaya-raya, jutawan dan lain-lain. Justeru, masalah timbul bila berlaku inflasi, ekonomi meleset, perkahwinan (terutama yang beranak-pinak), menanggung hutang (angsuran-angsuran yang tentunya beriba), dan lain-lain keadaan darurat dan mencekik.

Adakah kerana konsep adat di seluruh dunia yang berdasarkan  kebiasaan , peraturan biasa gaji, kelulusan itu sebenarnya perlu dikaji semula dari segi jumlah gaji kasar yang minima yang boleh diberikan, yang berdasarkan kelulusan atau tidak??? Supaya wujud keseimbangan kuasa beli yang selesa untuk pelbagai golongan dan perjawatan. Apa yang dapat dipastikan, kenaikan gaji  , walaupun berlaku berkali-kali tidak dapat membebaskan diri manusia itu daripada kategori biasa, cukup makan, selesa kepada kaya.

Pelbagai factor yang menyebabkan ini seperti:

1= Riba bank, along (tetap jadi pilihan bila syarat kelayakan pinjaman tidak dapat dipenuhi terutama yang bukan kakitangan kerajaan)

2= Godaan iklan-iklan seperti di TV yang sering Berjaya memukau. Boros. Pembelian berdasarkan nafsu dan bukan keperluan. Perbelanjaan melebihi kemampuan yang biasa.

3=INFLASI

4=Perkahwinan yang tidak sekufu dari segi kewangan, perkahwinan yang sebenarnya tidak layak bagi mereka berkahwin bila dilihat pendapatannya (akad nikah sah tetapi perkahwinan itu haram??).

Ini zaman tiada jantan dan tiada betina kerana isteri pun sama-sama menanggung perbelanjaan hidup. Lelaki yang benar-benar menanggung nafkah ialah orang yang isteri dan anak-anak yang ditanggunginya tidak bekerja. Kitaran hidup dari sejak terima gaji kemudian datang masalah dan terima gaji semula dan datang masalah kewangan semula (bermakna tiada simpanan atau simpanan sentiasa tidak kuat) menghantui kehidupan di seluruh dunia. Buruh menjadi robot majikan. Walaupun robot-robot sebenar (mesin-mesin) juga digunakan, namun buruh harus bekerja sepantas yang sesuai dengan kelajuan mesin hinggakan nak korek tahi hidung pun tiada masa, bahkan bila mesin itu ditambahkan kelajuannya atas perintah supervisor , chief operator,  pengurus atau tauke kilang. Tekanan perasaan terjadi kerana terpaksa menjadi hamba mesin atau hamba syarikat. Yang bekerja syif petang (seperti kerja dari 3 petang hingga 11 malam) dan terutama yang bekerja syif malam (seperti dari 11 malam hingga 7 pagi), tidak menikmati tidur yang sebenar. Dari segi kesihatan, tidur siang walaupun berjam-jam, kemudian terpaksa bekerja syif petang atau syif malam akan mendatangkan pelbagai masalah kesihatan, tekanan perasaan. Memang ada pekerja kilang yang mengakui bahaya ini. Maka terbukti benar ayat al-Quran yang menyatakan bahawa Allah menjadikan siang untuk bekerja dan malam untuk berehat (seperti tidur). Kalau tidur malam, kerja hanya siang, insya-Allah terasa sihat waktu siang itu kerana tidur waktu malam ialah tidur yang nikmat dan sebenar serta mendatangkan kesan kesihatan yang baik. Tidak mustahil kitaran hidup (kerja syif dan dapat gaji yang sedikit kemudian datang masalah kewangan , kemudian kerja semula, dan begitulah seterusnya) telah dicipta oleh  orang jahil, musuh Islam . Kitaran seperti itu melemahkan umat ISLAM. Menyebabkan malas beribadat malam (qiamulail) dan jika hendak dibuat pun terasa badan dan kepala tidak segar, tidak sihat dan mengantuk akibat bekerja malam . Jika suami-isteri , kedua-duanya juga jadi hamba moden (kerja dengan mesin atau kerja kilang), maka, rumah-tangga tidak mustahil tiada kekal lama. Perceraian. Isteri tidak dapat masak secara cukup atau sempurna atau suami terpaksa beli makanan yang telah siap. Anak-anak terpaksa di hantar ke pusat jagaan bayi dan kanak-kanak. Pengasuh pula jahil dan kasar. Kesannya, anak-anak membesar dalam kejahilan dan inilah yang dikehendaki oleh musuh-musuh ISLAM. Suami-isteri selalu bergaduh kerana tidak cukup wang. Apa lagi, kerja kilang selalu dalam keadaan berikhtilat, bersufur, bertabaruj. Tidak sedikit orang yang curang. Malah kebanyakan kilang , umpamanya di MALAYSIA, dimiliki oleh orang kafir, sering tiada menyediakan kemudahan untuk solat. Tiada surau. Jika ada pun, surau sangat kecil, muat untuk 2-3 orang sahaja pada sesuatu masa. Di situlah wanita, di situlah lelaki bercampur untuk solat. Solat pula harus minta kebenaran atau terlalu singkat masa diberikan untuk solat . Perlu kembali ke mesin segera. Waktu rehat yang singkat (  seperti 1 jam atau kurang) tidak memadai untuk rehat, solat , makan-minum. Meninggalkan solat dengan sengaja kerana alasan tiada orang yang jaga mesin atau kerana diperintahkan jaga mesin segera, hukumnya MURTAD. Memang ini rancangan musuh ISLAM, mahu memurtadkan umat ISLAM seluruh dunia dengan cara halus seperti ini yang sering tidak disedari oleh pemimpin-pemimpin ISLAM. Di manakah gerakan jihad untuk menghapuskan kitaran hidup yang lemah dan hina serta pemaksaan menjadi robot dan hamba pada zaman moden ini? Bilakah tauke kilang yang beragama ISLAM, yang ambil berat tentang solat pekerjanya akan muncul lebih banyak di seluruh dunia?

http://www.youtube.com/watch?v=icQFeZCgtus http://www.youtube.com/watch?v=Czo3bWSIgDo http://www.youtube.com/watch?v=cewX5M8nFNM http://www.youtube.com/watch?v=hEpUpwuTv6A http://www.youtube.com/watch?v=LwZt-FhstbI http://www.youtube.com/watch?v=lC9ePXFhU1s http://www.youtube.com/watch?v=uQvxCZ8EvPM http://www.youtube.com/watch?v=A9zKaUf-ss4

Teknologi Persenjataan Halimunan By Panji-Panji Halimunan

PeringatAn ke 19=Centipede In Box? lock it?

PeringatAn ke 19=Centipede In Box? lock it?

PeringatAn Harian ke 21= Water flow , OK? NoAedes?

PeringatAn Harian ke 21= Water flow , OK? NoAedes?

PeringatAn harian ke 20= AlarmForIT. Lock Area. Patrol.

PeringatAn harian ke 20= AlarmForIT. Lock Area. Patrol.

Ada artikel mengatakan dunia sedang berterusan mencipta senjata halimunan iaitu alat peperangan tanpa menggunakan manusia. Senjata automatic. Seperti pesawat tanpa pemandu, kereta kebal tanpa pemandu. Dengan lain perkataan, kenderaan perang itu seperti robot atau di kawal oleh alat kawalan jauh. Tentu melibatkan satelit. Biasalah jika ada pesawat pengintip tanpa juruterbangnya. Memang ada kapalterbang yang dapat terbang dengan senyap, tiada bising. Juga ada dikatakan kapalterbang yang dapat berada dekat awan tanpa bergerak, seolah-olah tergantung di langit. Memang telah ada kapalterbang pengisi minyak iaitu kapalterbang ini mengisi minyak kapalterbang lain yang memerlukan penambahan minyak ketika kedua-dua kapalterbang ini sedang terbang! Semasa Iraq diserang, ketika Presiden Saddam Hussein masih hidup dan masih menjadi pemerintah Iraq, sebuah akhbar melaporkan bahawa tentera Iraq menggunakan kenderaan replika, yang sebenarnya seperti barang mainan dan hiasan sahaja, di letakkan di tempat-tempat tertentu. Tentera udara yang menyerang Iraq, yang bermusuh dengan Saddam telah menembak benda replika ini kerana menyangka itu ialah  tentera Saddam. Jadi, kapalterbang halimunan tentu  lagi tidak sedar bahawa itu kenderaan palsu? Contoh kebaikan teknologi halimunan? Tak wujud masalah tentera yang bergerak perlu rehat, makan-minum, tidur,…. Tak wujud kerisauan isteri, anak dan  keluarga tentera itu kerana tiada yang akan mati syahid? Walaubagaimanapun, pusat yang mengawal kenderaan halimunan dan senjata halimunan mungkin menjadi sasaran utama atau yang paling awal. Lebih baik pusat ini juga halimunan, barulah lebih selamat? Maksudnya, pusat ini berada dalam bumi.

Dahulu dilaporkan kononnya (kalau tak silap) , pihak tentera yang menyerang Iraq dapat menyerang istana bawah Tanah Saddam dengan peluru berpandu yang dapat bertindak sebagai penggerudi Tanah. Saya tidak percaya wujud peluru seperti ini kerana saya berpendapat sesuatu peluru berpandu yang mengenai sesuatu , akan meletup. Ketika ini, IRAN ialah Negara Islam yang paling kuat tenteranya di dunia?? Malaysia di tangga ke berapa dari segi kekuatan? Ada yang mengatakan sesiapa yang menyerang SINGAPURA, bermakna menyerang juga USA sebab kapal tentera USA juga dibenarkan oleh Singapura, berlabuh di situ. Mungkin itu cara Singapura melindungi negaranya kerana sedar negaranya terlalu kecil? Ketika ini tentera udara yang paling digeruni DI DUNIA IALAH PERTUBUHAN NATO??

Bilakah Malaysia akan membuat senjata dan kenderaan perang halimunan? Adakah Negara ISLAM akan menubuhkan pusat penyelidikan dan pembangunan teknologi persenjataan halimunan Islam ANTARABANGSA? Apa pendapat OIC tentang ini? Adakah OIC pernah terfikir untuk mewujudkan “PERTUBUHAN NATO ISLAM”. Peluru berpandu yang berfungsi sebagai pemusnah peluru berpandu yang sedang bergerak ke arah sasarannya? Jika dilakukan secara manual, sasaran tepat sukar diperolehi? Perlu ada peluru berpandu halimunan yang bergerak secara automatic? Peluru berpandu pemusnah peluru berpandu itu juga mestilah lebih bertenaga dan lebih laju daripada yang hendak dimusnahkannya. Kalau Negara ISLAM menjual senjata kepada Negara bukan ISLAM, bermakna rahsia ciptareka juga terbocor? Negara ISLAM tidak boleh menjamin bahawa senjata yang diharamkan oleh undang-undang antarabangsa tidak disembunyikan oleh Negara-Negara yang mengharamkan terutama Negara yang mencipta senjata haram itu? Mereka berlagak baik dengan kuasa veto mereka tetapi mereka juga yang melanggar undang-undang? Tidak mustahil jika kemungkinan ini wujud . Pernahkah terfikir oleh OIC untuk mensedekahkan senjata dan kenderaan serta teknologi kepada Negara-Negara Islam yang tidak maju teknologi dan tidak kaya persenjataannya? Bila program sedekah ini akan dibuat? Keperluan keseimbangan kekuatan KETENTERAAN antara Negara-Negara ISLAM? Kalau sesebuah Negara itu tenteranya berjuta-juta tetapi teknologi dan peralatan serta persenjataan masih teknologi lama, dah berkarat, bermasalah,….dapat menang dalam peperangan? Bagaimana pula tentang Negara yang sedikit tenteranya tetapi teknologi senjata halimunan sangat maju dan sangat menakutkan?

Sebenarnya adakah Negara-Negara ISLAM sedar bahawa Negara-Negara mereka sebenarnya telah dikalahkan? Bukan kerana teknologi SENJATA  halimunan Negara-Negara bukan ISLAM. Tetapi kerana penjajahan minda dan peraturan antarabangsa yang tidak adil kepada Negara ISLAM. Negara-Negara ISLAM di seluruh dunia tidak pernah merdeka. Kerana perlembagaan dan akta dan ordinan yang masih ada yang kafir, kesan system penjajahan barat dan penjajah bukan ISLAM. Jadi, apa yang nak dibanggakan dengan kemerdekaan yang palsu ini? AL-QURAN DAN HADIS  SERTA SUNNAH NABI MUHAMMAD SEBAGAI PERLEMBAGAAN TIDAK DIAMBIL SEPENUHNYA DALAM PEMERINTAHAN. APABILA NEGARA MALAYSIA DIKATAKAN SEBAGAI NEGARA ISLAM, SAYA terasa ingin menggali Tanah sejauh perut bumi. Kemudian, saya akan masuk ke dalam sambil kambus lubang yang digali. Biarlah begitu. Kerana saya tidak mahu melihat orang yahudi, kristian , hindu, Buddha , majusi dan lain-lain yang bukan ISLAM berguling-guling di Tanah Malaysia ketika mereka datang melawat Malaysia. Berguling-guling sambil menekan-nekan perut mereka kerana terlalu gelihati melihat bahawa Negara MALAYSIA ini nama sahaja Negara Islam tetapi ajaran ISLAM yang bidaah sesat juga diamalkan, malah tidak semua ajaran ISLAM yang Tulin dijadikan perundangan dan tidak dikuatkuasakan kesemuanya kerana system pendidikan yang telah diserang oleh suntikan racun “DESTROY WITH…..” Saya tidak sanggup mendengar ketawa orang yang berguling-guling itu. Kerana sangat membuat saya malu jika mendengarnya!!!!

Teknologi Halimunan dalam artikel yang saya tulis ini memakai pengertian saya sendiri tetapi jika dalam bidang ilmiah, maksudnya lain. Jika anda ingin mengetahui maksud yang lain itu, sila klik link ini:

 

http://ms.wikipedia.org/wiki/Teknologi_halimunan

 

 

 

SAVING PLEASE saving please help me saving please help me saving please help me saving please help me saving please help me saving please help me saving please………………………..OH MY GOD I HAVE MANY SIN………OHHH …CRYING……..SADNESS……..AFRAID………….ooOOooOOO you want to know something interesting history?? I will to tell you now?

Serangan Dari Alam Malakut By Panji-Panji Halimunan

May Explode

Fourth DAILY reminder =May Explode if Rat bite it.

 

Put Trap On Ceiling. Test , repair or change any fused which damage due to rat bite.

Put Trap On Ceiling. Test , repair or change any fuse or cable or wire  which damage due to rat bite.

 

Make sure ants & other animals fail to get your food. Cover it with best cover.

Make sure ants & other animals fail to get your food. Cover it with best cover.

Berjihad melawan diri sendiri atau nafsu sendiri ialah jihad terbesar. Kita tidak perlu risau kalau orang yang kita sangka itu orang sebenarnya jin? Sebenarnya, serangan jin dalam bentuk penyamaran begini biasanya dilakukan terhadap wali Allah. Kalau orang biasa seperti kita , yang jahil, bukan pula ulamak, biasanya kaedah penyamaran jarang atau hampir atau tiada terjadi.

Syaitan dikatakan dapat menyebabkan gangguan bekalan elektrik. Syaitan dapat masuk ke tubuh, meresap ke aliran darah.

Seperkara yang mungkin anda tidak pernah terfikirkan tetapi hal ini telah dua kali (mungkin melebihi dua kali) terjadi kepada saya ialah jin dapat mengaburi pandangan. Misalnya, jika anda memandu kereta , kereta anda di titi anda, anda melihat ke kiri dan ke kanan dan ke kiri semula dan ke kanan semula. Anda lihat tiada kenderaan lalu atau melintas, maka anda pun memandu kereta dari titi , membelok ke kanan tetapi alangkah terperanjat anda kerana semasa baru keluar atau bergerak dari titi itu , sebuah treler sedang bergerak pantas dari arah kanan , malah sedang memotong kenderaan (bermakna treler ini sedang bergerak di lorong kiri, lorong yang akan anda gunakan) dan jarak antara kereta anda dengan treler itu sangat dekat!!!! Aneh, tadi tiada treler. Treler itu seolah-olah ghaib tetapi bila anda sedang membelok tiba-tiba hilang keghaibannya. Nampak sangat , ini membuktikan syaitan sedang menggunakan kebolehannya mengaburi untuk membunuh saya!!! Jika hal ini terjadi kepada saya, tak mustahil jika anda mungkin akan mengalaminya pada satu hari nanti. Tujuan syaitan itu ialah agar treler melanggar kenderaan saya dari arah hadapan!!!

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah yang telah menyelamatkan saya dari serangan dari makhluk alam malakut, alam ghaib, yang dinamakan jin, syaitan dan lain-lain.

Syaitan dapat masuk ke batu seperti patung. Pada zaman nabi Musa hidup, ketika nabi Musa hendak bertemu dengan ALLAH, Tuhan yang sebenar, nabi Harun, sepupu nabi Musa telah diperintahkan oleh Nabi Musa agar mengawasi keimanan umat nabi Musa . Syaitan telah masuk ke satu patung menyerupai lembu. Syaitan mengeluarkan suara ketika syaitan berada dalam patung lembu iaitu syaitan berkata bahawa dialah Tuhan yang sebenar. Umat nabi Musa menyangka bahawa patung itu dapat bersuara . Mereka mempercayai bahawa patung lembu itu ialah Tuhan. Maka mereka menyembah patung itu. Jadi murtad. Nabi Harun gagal menghalang dan gagal menyelamatkan umat nabi Musa dari menjadi murtad.

Ada yang mengatakan bermula sejarah menyembah berhala ialah peristiwa umat nabi Musa menyembah patung lembu itu. Sejak itu manusia yang menyembah patung bertambah di dunia.

Ada maklumat mengatakan bahawa orang yang menyembah batu atau patung mengatakan patung itu bukan Tuhan tetapi sebagai alat pengantaraan yang menghubungkan permohonan mereka kepada Tuhan yang sebenar (=?). Kalau patung atau batu itu tidak ada nyawa, tidak hidup, bagaimana patung itu dapat memberitahu Tuhan yang sebenar tentang doa yang dibuat oleh manusia yang menyembah patung itu???? Justeru tentu mustahil patung atau apa-apa juga benda lain yang tidak bernyawa dapat menjadi pengantara. Adakah ilmu logic dan ilmu sains dapat membuktikan patung dan benda tak bernyawa dapat jadi pengantara??? Wahai ahli saintis barat , yahudi, cina, india,……. sila berikan jawapan anda??

Ada orang mengatakan ahli silap mata terkenal di dunia iaitu David Copperfield (betulkah ejaan?) menggunakan sihir. Sihir ialah satu lagi bentuk pengaburan yang dibuat oleh syaitan.

Seperkara lagi , syaitan dapat menyebabkan kita tiba-tiba mengantuk. Saya cadangkan anda membeli cd ayat bacaan al-quran dan pasangkan atau mainkan bila anda mengantuk ketika memandu . Berdasarkan pengalaman saya, bacaan ayat al-quran ini telah menyegarkan semula dan menghilangkan kantuk. Jika anda disihir dari jarak jauh agar mengantuk, sihir itu tidak lagi berkesan dan anda jadi segar semula.

Yang menghairankan, ada cetakan untuk cd bacaan yang melarang pengguna memainkan cd ayat suci itu ketika memandu. Harap ulamak di persimpangan kutub dapat menjelaskan. Adakah ini bidaah?

Jika diperincikan kaedah serangan dari alam malakut, maka tidaklah kita sanggup menyenaraikan semua contohnya. Jin jahat itu dapat menyerupai wajah dan tubuh anda, malah meniru suara anda. Biasalah kalau hantu raya selalu menyerupai tuannya?

Orang yang sakit jiwa, sesetengahnya dapat mendengar suara halus yang memerintahkan agar mereka melakukan sesuatu yang membahayakan diri mereka. Halusinasi? Tetapi orang lain yang tidak sakit tidak mendengar itu. Suara itu sebenarnya ialah suara jin dan syaitan.

Sekarang, telah diperkatakan pula santau melalui panggilan telefon bimbit atau handset atau handphone. Juga ada santau secara penyantau menggunakan jari telunjuk , menunjuk ke arah orang yang ingin disantau. Ramuan santau ada dalam kuku jari telunjuk.

Orang yang mengamalkan sihir sebenarnya telah diserang oleh jin iaitu iman mereka telah dirosakkan oleh godaan jin syaitan.

Ada orang pernah mengaku (dalam akhbar) bahawa dia ada mengamalkan ilmu untuk menjadi binatang. Dia kata, dia salah-guna ilmu . DIA jadi tikus agar dapat masuk ke rumah yang ada wanita (untuk lihat wanita itu telanjang?). Dia mengatakan satu hari dia terasa sangat sakit seolah-olah nyawa dia hendak tercabut. Kata dia, sebab dia salah-guna ilmu, maka akibat itu dialaminya. Soalannya, adakah hadis atau ayat al-Quran yang mengajar cara jadi tikus dan sebagainya. Bukankah bila tidak ada dalil yang membenarkan itu dibuat, bermakna itu ialah bidaah sesat haram, khurafat, sihir ………maka JATUH MURTAD????

 

 

 

 

 

Mati Syahid Yang Tidak Syahid By Panji-Panji Halimunan

Bila sebut tentang syahid, sering tergambar di otak kita syurga untuk yang mati syahid. Tetapi sebenarnya tidak mudah untuk mati syahid yang tulin. Kerana syurga itu amatlah mahal. Perlu dibeli dengan wang yang sukar diperolehi iaitu keikhlasan.

Ada pernah saya membaca bahawa pernah terjadi seorang yang dilihat mati syahid . Maka orang memuji dia kerana kematian dia itu membawa ke syurga tetapi nabi mengatakan orang itu di neraka. Sebab apa tuan-puan? Sebab apa saudara-saudari? Sebab apa pakcik-makcik? Sebab ada hutang belum dibayar oleh si mati. Jadi jangan anggap wang satu sen tak perlu bayar semula. Pinjam satu sen, bayar pun satu sen. Jangan jadi punca satu sen menyebabkan masuk ke neraka.

Human often be money slave, then....human often kill themselves due to no money to pay any debt!!! Money make people be mad!!!

Human often be money slave, then….human often kill themselves due to no money to pay any debt!!! Money make people be mad!!!

 

Ada orang kelihatan mati dia tenang tetapi sebenarnya kematian dia membawa ke siksaan kubur. Semasa sakaratul-maut lagi dia telah disiksa kerana dosa. Dosa adalah salah-satu faktor penyebab sakit semasa sakaratul-maut. Lagi banyak dosa, lagi pedih siksaannya.

Ramai cuba melupakan kematian. Ramai yang enggan melihat gambar pembedahan, kecederaan yang menjijikkan tetapi kematian akan tetap memburu mereka.

Am I IZRAEL , the angel who will pull out your soul from your body? Give your answer oh this blog readers.

Am I IZRAEL , the angel who will pull out your soul from your body? Give your answer oh this blog readers.

Meletupkan diri sendiri untuk membunuh musuh bukan mati syahid. Itu ialah bunuh diri sendiri. Hukum bunuh diri sendiri ialah MURTAD. Mati syahid terjadi dengan keikhlasan dan dilakukan dengan cuba mengelakkan kecederaan diri sendiri tetapi tercedera juga dan akhirnya mati. Pernah dikatakan berlaku dalam sejarah Islam, seorang tentera Islam yang tidak tahan sakit kerana cedera dalam peperangan , menikam diri sendiri. Jadi, itu bukan mati syahid.

Bagaimana hendak tahu jika seseorang itu mati syahid atau tidak? Baca hadis rasulullah fasal tanda mati orang yang baik seperti dahi berpeluh ketika sakaratul-maut? Dahi si sakit. Bagaimana tentang ada yang mengatakan ada orang yang sedang sakit sakaratul-maut , senyum sebelum mati? Macam cerita P.RAMLEE? Ketua penyamun yang mati kena tikam berkata, “Ana mati dalam iman”?

Banyak terjadi orang mengaitkan perkara-perkara pelik yang terjadi sebagai tanda seseorang itu akan mati. Mengapa harus percaya perkara khurafat yang tiada dalil bukti daripada al-Quran dan hadis shahih? Banyak perkara pelik terjadi secara kebetulan sahaja.

Biar bersangka baik sahaja terhadap orang yang kelihatan mati syahid sebab Allah sahaja yang tahu hal yang sebenar? Sebenarnya mati syahid itu bukan sahaja mati ketika perang jihad fisabilillah, malah ada juga dalam bentuk lain? Seperti mati kerana melahirkan anak? Mati kerana ditimpa barang berat? Perlu rujuk kitab yang benar.

Nabi bersabda orang yang paling pandai ialah orang yang paling banyak mengingati kematian? Apa yang diperolehi bila banyak mengingati kematian? Jadi takut, cemas,bersalah,menangis………???

Oh MY GOD, forgive me. I had many sin. So, I crying and crying now.....

Oh MY GOD, forgive me. I had many sin. So, I crying and crying now…..

Kesan mengingati mati secara kerap dapat menimbulkan keinginan seperti berikut:

1= Mendalami ilmu pengetahuan terutama yang berkaitan agama ISLAM kerana menyedari bahawa ilmu adalah sahabat dan doktor penyelesaian masalah

2= Berusaha mengelakkan diri dari melakukan dosa dan perkara yang kurang atau tidak berfaedah kerana menyedari bahawa dosa dan kesalahan punca kematian jadi lebih pedih

3= Berusaha memperbanyakkan amalan ibadat sunat, mengekalkan ibadat fardu, memperbaiki ibadat , memperbetulkan konsep dan tatacara ibadat solat, puasa, zakat, haji, zikir, bacaan ayat al-QURAN, doa, sistem faraid, perniagaan Islam dan lain-lain.

Astagfirullah.

Kesimpulannya, kebaikan selalu berkaitan dengan kebijaksanaan. Kebijaksanaan selalu berkaitan dengan ilmu yang betul dan tepat. Ilmu yang betul dan tepat selalu berkaitan dengan kepandaian. Ada dikatakan bahawa seorang alim itu lebih baik daripada 1000 abid. Abid ialah ahli ibadat. Syaitan sendiri mengakui bahawa seseorang alim itu lebih sukar digoda daripada godaan terhadap abid.

Jadi benarlah bahawa orang yang paling pandai ialah yang paling banyak mengingati kematian kerana ini akan mendorongnya menjadi orang yang paling bertakwa.

Jadi seseorang yang jahil , sangat hampir dengan godaan nafsu. Seseorang yang demikian, dapatkah mati syahid dengan mudah?

Mati syahid tidak mungkin dicapai oleh orang yang takut mati? Jika dia mati juga dalam perang jihad, matinya itu………..Allah sahaja yang tahu.

Nabi menyatakan bahawa umat Islam ramai di dunia tetapi dihinggapi penyakit jiwa iaitu takut mati dan cinta dunia. Wanita sibuk dengan futsal. Lelaki sibuk dengan bola sepak. Anak-anak sibuk dengan internet game. USTAZ DAN USTAZAH sibuk dengan aktiviti keagamaan yang terdapat sufur, ikhtilat, tabaruj, ….alat muzik haram……. Doktor Islam tak peduli tentang ubat yang dijual sama halal atau haram. Guru-guru sekolah makan mee buatan Cina di kantin sekolah. Mee itu boleh dijamin halal padahal jiwa orang cina itu jiwa babi? Takkanlah dia hendak jujur dengan menjual yang halal padahal tiada percaya Allah. Ahli perniagaan Islam yang disenaraikan sebagai terkaya , perniagaannya bermodalkan wang pinjaman ISLAM yang sebenarnya masih ada unsur riba. Perniagaan bermodal riba dan haram, maka keuntungannya juga haram dimiliki kerana tidak sah akad-jual beli benda yang dijual dengan guna modal haram. Maka, dapatkah kita bertemu pejuang jihad fisabilillah yang benar-benar tidak takut mati dan yang layak dapat mati syahid yang sebenar pada masa kini? Jawapan= Seperti mencari serbuk emas sebesar tahi hidung di Gurun Sahara!!!

Bila Tentera Iblis Bertemu Dengan Malaikat > Oleh Panji-Panji Halimunan

Ada sumber yang mengatakan jumlah malaikat lebih banyak daripada jumlah jin . Malaikat lebih kuat daripada jin. Ada juga sumber yang mengatakan rupa sebenar malaikat jibrail sangat besar dan bersayap. Malaikat juga mampu mengubah bentuk asal , menjadi seperti manusia , sebagai contoh.

Membunuh syaitan tidaklah berdosa kerana mereka memang musuh yang nyata seperti yang diterangkan oleh Allah dalam al-Quran. Nyata sangat sehingga tidak mungkin mereka akan bertaubat. Ini takdir yang kekal. Mereka iaitu Azazil (raja jin jahat dan syaitan) dan syaitan telah ditakdirkan kekal dalam kejahatan sampai masuk ke neraka.

Raja syaitan atau Azazil atau disebut juga sebagai Iblis, tinggal di laut, di istananya. Organisasi Iblis terdiri daripada pelbagai jin kafir dan jahat yang ada pelbagai tugasan. Berdasarkan hadis, setiap manusia yang lahir ke dunia, ada saudara kembarnya iaitu jin jahat yang dinamakan sebagai Qarin. Qarin ini selalu mengikuti manusia yang dianggap sebagai kembarnya , yang lahir serentak dengan kelahirannya. Tugas Qarin ialah menampakkan yang baik itu haram atau susah dilakukan , dan menampakkan yang jahat dan buruk itu halal dan mudah dilakukan.

iblisjingodajinlagilawaksyaitan

Jin syaitan sentiasa cuba mengelakkan diri daripada bertemu dengan malaikat kerana biasanya malaikat tentu menang dalam perlawanan. Dikatakan bila bulan puasa, malaikat menangkap syaitan dan dipenjarakan Iblis dan syaitan ke bawah perut bumi yang sangat dalam dan dibebaskan selepas akhir bulan puasa. TETAPI kenapa manusia masih berbuat dosa? Sebab dalam tubuh manusia itu ada syaitan yang tidak dapat ditangkap oleh malaikat iaitu nafsu jahat manusia. Hati yang kotor mengambil masa yang panjang untuk dicucikan dengan sabun zikir , dengan berus mujahadah.

Ketika nabi Muhammad belum lahir, iblis dan syaitan dapat dengan mudah naik ke langit untuk mencuri tulisan-tulisan yang menyuruh orang berbuat baik. Selepas dicuri, tulisan itu diubah atau syaitan mencipta ajaran bidaah. Kemudian mengajarkannya kepada manusia. Bila nabi Muhammad telah lahir, iblis dan syaitan tidak dibenarkan naik ke langit tetapi Iblis berdegil dan memerintah tenteranya naik juga ke langit. Maka jin-jin itu naiklah ke langit tetapi tentera langit iaitu malaikat memanah jin-jin itu dengan panah api.sihirsoaljawabnabidenganiblissegitigabermudasyaitansyaitan6

Banyak jin yang terkena panahan api itu, jatuh ke dunia , menjadi cacat. Maka digelarkan jin yang cacat itu sebagai syaitan. Ini menurut satu pendapat. Pendapat lain tidaklah begini. Tentera iblis gagal dan kalah dalam peperangan dengan malaikat. Ada jin-jin yang ditugaskan menggoda manusia di pasar-pasar. Ada pendapat mengatakan jangan jadi orang yang pertama atau yang terakhir hadir ke pasar. Apakah bahayanya?

Apa pula jin ifrit? Ada yang mengatakan ifrit ialah jin kafir dan jahat , yang mempunyai kekuatan dan kelebihan tertentu. Dari mana datangnya ilmu sihir? Pada pendapat saya ilmu sihir dicipta oleh iblis dan syaitan. Sihir itu sebenarnya tidak mempunyai kuasa. Sihir itu sebenarnya syarat untuk manusia (pengamal sihir) mendapatkan bantuan jin. Ini pendapat saya. Jin mampu merasuk manusia, membuat wajah manusia kelihatan cantik. Mungkin dia menyerap terlebih dahulu ke wajah wanita yang mengamalkan sihir untuk kelihatan cantik. Kemudian jin yang dapat mengecilkan diri dan berada di wajah wanita itu mengubah wajah dia agar kelihatan cantik , kemudian wajah itu dikeluarkan , menyaluti wajah wanita itu. Jadi wanita hodoh itu kelihatan cantik. Ini teori saya saja.

Ilmu pengasih? Mungkin jin itu masuk ke hati dan otak manusia yang ingin digoda dengan ilmu pengasih itu lalu iblis itu menggoda agar manusia yang disihir dengan pengasih itu jatuh cinta dengan orang yang mengamalkan sihir atau ilmu pengasih itu.

Ilmu kebal? Mungkin iblis telah memperisaikan tubuh pengamal ilmu kebal tetapi perisai itu ghaib , tidak dapat dilihat. Justeru bila ada orang menetak orang yang mengamalkan ilmu kebal itu, maka tak lut, tubuhnya tidak cedera. Ini teori dan pendapat saya juga.

syaitan7syaitan8syaitan10syaitancurisyaitangoda

Jumpa bomoh, bomoh kata barang yang hilang itu ada di situ. Bila ke situ, memang benar ada. Jadi, bomoh boleh dipercayai? Ada hadis yang menyatakan bahawa bohong semua tukang nujum walaupun betul apa yang dikatakannya. Maksudnya, tukang nujum dan apa-apa jawatan yang termasuk dalam kategori ramalan nasib yang diharamkan ini (bomoh, dukun, pawang, dan sebagainya) sebenarnya tidak tahu, cuma meramalkan sahaja dan mengagak sahaja. Jin yang digunakan untuk mendapatkan maklumat barang hilang itu pun sebenarnya tidak tahu. Mungkin jin itu kata dia akan cari barang hilang dan jika jumpa, dia akan beritahu tuannya (bomoh). Mungkin juga jin itu yang diperintahkan oleh bomoh agar mencuri barang orang yang mendapatkan khidmat bomoh itu. Jadi, bila orang itu berjumpa bomoh itu, bomoh itu memang dah tahu di mana barang dia hilang. Jadi, bomoh itu dapat wang sebab ternyata barang yang hilang dijumpai di situ. Padahal ini sebenarnya tipudaya, pakatan antara bomoh dan jin untuk mendapatkan wang. Semua ini pendapat saya sahaja.

syaitanhasutSYAITANKACAUORANGSOLATsyaitanootugassyaitan

Ada saya baca satu kitab. Kitab itu mengatakan bahawa iblis (raja syaitan) akan lari dikejar oleh malaikat. Bila iblis nak terjun ke laut untuk melarikan diri, air laut tiba-tiba jadi kering. Allah memerintahkan agar segala jenis dan rasa kesakitan dikenakan kepada iblis itu oleh malaikat-malaikat yang mengepungnya. Maka IBLIS pun merasai pukulan dan siksaan daripada malaikat. Akhirnya matilah iblis itu.

Back to Home Page (halaman Utama)