Throw Baby Culture Never Stop At MALAYSIA!!!

Muslims at Malaysia fornicate, make sex videos, rape, ignorant, suck the drug, be criminal, careless with be crazy about sports, songs, dance, gamble and other various madness . The main factor of these is real Islam never sovereign at this world since after era of real caliphs [caliphs of rasyidin] finish or end.

Muslims at Malaysia fornicate, make sex videos, rape, ignorant, suck the drug, be criminal, careless with be crazy about sports, songs, dance, gamble and other various madness . The main factor of these is real Islam never sovereign at this world since after era of real caliphs [caliphs of rasyidin] finish or end.

In authentic or real Islam teaching:

1= Women cannot show their face, hair, whole parts of their body except eyes . Allah [GOD] command every women wear Jilbab or Purdah .This clothes cover head and face and whole parts of their body except eyes. This is compulsory matter in Real Islam Teaching [pure or original ISLAM ]. Except old women who direct and permanent menopause & at the same time they [old women] have not desire to marry and male did not want to marry them, they can neglect jilbab [not wear jilbab] but if they still want to wear it, Allah give the permission. Muslim Women can also neglect jilbab/purdah. I mean, they can show their head, hair, face, neck, hand when they are in front of their muhrim. But when ajnabi in front of them, they must wear purdah because ajnabi is not their muhrim . Muslim women can marry with male ajnabi.

2=Women cannot make interaction or befriend or look at or speak with who are not their “Muhrim”. In Real Islam, muhrim is a name of male group who women cannot marry with them. Except in emergencies or necessary matter which Allah give permission to do, women can look at or speak or make interaction to their ajnabi [=male who are not their muhrim]. For the example: When there is not any female doctors, women [patient] can get service from male doctors.

3= In al-Quran, Allah told us about male who are muhrim such your[=women] brother, your younger brother, your father, your uncle, your grandpa et cetera. Women cannot marry with their brother, their younger brother, their father or uncle or grandpa because whole these male are their MUHRIM!!

REASON REAL ISLAM IS NOT EXIST IN WHOLE PARTS OF THIS WORLD SINCE AFTER END OF LAST CALIPH AR- RASYIDIN GOVERNANCE, SO, WHOLE ISLAM COUNTRIES WHICH YOU KNOW EXIST TODAY ARE NOT REAL ISLAM COUNTRIES!!

What muslim and non-muslim learn about ISLAM at school, college, university et cetera is something mixture: Real Islam teaching mixed with non-real Islam teaching. This condition cause various kind of ignorance, stupidity, cruelty, bad cultures such fornicate and throw baby culture. Many muslim in Malaysia have these bad culture. And not only at MALAYSIA, but bad condition and bad cultures also be whole muslim deed at whole Islam countries TODAY.

MAHDI & PROPHET ISA WILL DESTROY THESE BAD CULTURES AND MAHDI WILL TEACH PEOPLES AT WHOLE PART OF THIS WORLD ABOUT REAL AND AUTHENTIC ISLAM TEACHING.

I am The Pioneer Of Di Persimpangan Kutub Concept. I am a human being who create The Sensor Of THE Truth. Di Persimpangan Kutub is the sensor of the truth. This sensor try to search REAL ISLAM TEACHING [ISLAM ORIGINAL],try to search REAL SCIENCE AND REAL LOGIC MATTER. DI PERSIMPANGAN KUTUB IS THE METHOD TO SEARCH WHOLE OF THESE WITH HONEST, BECAUSE LOVE THE TRUTH, WITHOUT ANY PROFIT PURPOSE SUCH MONEY.

SO, WORLD! PLEASE HELP ME, PLEASE HELP THE FOUNDER OF DPK!! I REPEAT: HELP ME WORLD!!!

DPK 51% IS MY VERSION WHICH I STILL BELIEVE THAT IT IS REAL ISLAM CONTENT [ BUT IF I MAKE ANY ERROR OR MISTAKE, PLEASE FORGIVE ME AND YOU, WORLD, PLEASE MAKE ANY CORRECTION]. This correction include or inclusive true fact about science and logic matter. 51% be the symbol of DI PERSIMPANGAN KUTUB CONCEPT!!! AND I HOPE YOU WILL ADD MORE, SO THAT BE 52% UNTIL 75%!!! 76%-100% IS THE SYMBOL OF REALIZATION AND KNOWLEDGE BELONG TO HUMAN BEING WHO ALIVE WHEN MAHDI BE THE RULER OF THIS WORLD!!! AND SURELY, MAHDI HAD 100% REALIZATION. I MEAN, MAHDI KNOW 100% ABOUT REAL ISLAM TEACHING!!! BECAUSE MAHDI IS THE LAST TRUE CALIPH, THE LAST AUTHENTIC ISLAM SOURCE WHO STILL ALIVE!!!

Many malay peoples at Malaysia throw baby. They fornicate and make sex videos and upload those videos. Peoples at Malaysia met baby at rubbish place, at ground, at various places. They [MUSLIM AT MALAYSIA AND MALAY AT MALAYSIA] did not obedient to ALLAH [GOD], DID NOT OBEDIENT TO PROPHET MUHAMMAD TEACHING!!! Di Persimpangan Kutub is the weapon for destroy ignorance, stupidity, cruelty, bad manner, bad cultures, et cetera. DPK want destroy whole of these at all parts of this world! SO, PLEASE HELP ME WORLD!!!

Kiss Cause Exist Lust OF Fornicate, be gay lion. When woman look at male, this cause exist desire to meet, to speak, to dating. Next, whole of these cause desire of fornicate. Fornicate cause a baby born. Next, baby be a rubbish. The couple of fornicate throw the baby to toilet . Baby die. They kill the baby so that community did not know about they fornicate!!!

Kiss Cause Exist Lust OF Fornicate, be gay lion. When woman look at male, this cause exist desire to meet, to speak, to dating. Next, whole of these cause desire of fornicate. Fornicate cause a baby born. Next, baby be a rubbish. The couple of fornicate throw the baby to toilet . Baby die. They kill the baby so that community did not know about they fornicate!!!

Babies who be rubbish at Malaysia, whether die [might dog eat them] or still alive [someone found them and save those babies]. REAL ISLAM prohibit play love songs, prohibit play some music instrument……… Whole matter like these can encourage people forget about the purpose of they alive. Allah create us , not for play it , but to worship to God, perform religious obligations!!! When us did not obedient to ALLAH, our heart be more black and dirty. This cause exist bad lust and bad desire and bad characteristic to us!! When ISLAM PROHIBIT TO DO SOMETHING, These because Allah know what dangerous matter inside prohibition. ALLAH CREATE US, so, ALLAH KNOW WHAT BEST FOR US, WHAT BEST RULE FOR US, TO DIRECT ALIVE in happiness and success. BECAUSE ALLAH KNOW EVERTHING. WHATEVER.

This photo show the best method to destroy or block your bad desire!!

This photo show the best method to destroy or block your bad desire!!

WHAT IN THIS YOUTUBE IS TRUE?: http://www.youtube.com/watch?v=s11lgzpBN4k http://www.goodreads.com/book/show/13173766-mengenal-diri-dan-wali-allah

http://www.webmedcentral.com/article_view/700

SOME source tell us Najib {prime minister of Malaysia} fornicate with Altantuya [see this picture]. Najib ever suck Altantuya's vagina & anal????

SOME source tell us Najib {prime minister of Malaysia} fornicate with Altantuya [see this picture]. Najib ever suck Altantuya’s vagina & anal???? This make Malaysia become More Popular at the world???

Malaysia at the globe

Malaysia at the globe

MALAYSIA

MALAYSIA

Whoever create or write story about porn & rape , whether the story is true or not, is mad people and their heart become more black and dirty like pig!!!!!!

Whoever create or write story about rape , whether the story is true or not, is mad people and their heart become more black and dirty like pig!!!!!!

EMERGENCY MESSAGE TO THIS WORLD, FROM:

THE CREATOR OF THE SENSOR OF THE TRUTH [= Di Persimpangan Kutub Concept]

THE SYMBOL OF U’ZLAH

ProphetMuhammadSpeakAboutRichPeople:

IwillBeMostCrazyPeopleInTheWorldFromNowBecauseBeTooHappyDueToIhaveManyMoney!! hahahahahaha!!!

IwillBeMostCrazyPeopleInTheWorldFromNow!

Money oh money…. Richard Millionaire [RM$] HAS 100 BIG COMPANIES, at whole part in this world. He had 100 very beautiful wives, 100 supercars, 100 helicopters, 100 bungalows, 100 small island belong to him.

Surely, we treat he is very lucky man, very happy and had perfect life? He always laughter and will laughter again after last five minutes because be very happy be due to had many money. But, one day he could not laughter again, because his stomach will be sick if laughter. He also get bad news about his companies. About profit become more decline. Direct declining everyday, every minutes. This incident force him sell his helicopters, supercars, bungalows and his island. Also force him to divorce his wives. But he still has one very big bungalow, one helicopter, one supercar and one big company but no be owner of island. He always in grief. Come to grief everyday. But he still a millionaire and rich. Many new problems come to his life every 300 second. Hence, he, sometimes get stress and cause he scream loudly. What he said in his screams? The answer is ” I WILL BE MOST CRAZY PEOPLE IN THE WORLD FROM NOW!” Conclusive, he is not happy man.

Look at that poor man. He also always scream loudly in his grief because no have money to buy his underwear. He only get naked 100%. He ask Tarzan, ” Can you lend me your clothing , please?” Tarzan reply, ” Only this clothing I have. If I lend it to you, IS MEAN I Naked 100% like you. My monkey mum forbid me lend it to you. Sorry again”.

Now, look at other poor man, his name Poorly. Poorly ride his old horse to his office. He have not enough money to buy car, although very old and very cheap car. He never has wife. He still a single. Still youth. However, he always get what he want such enough food, beverage & many other  habitual things we need in our lives. So, he always feel “cool” and happy. However, he still direct make better effort to increase his income. He was very diligent to increase his income. Because be more rich is not a sin.

So, what is real richness meaning? The real richness meaning is what prophet Muhammad speak about it. Saying of prophet Muhammad: ” People who rich is people who rich in his soul”. Soul richness? What is that? Heart richness! This is the answer. But what is the real meaning of heart richness?

Heart richness is mean you have good personality, good behaviour, good characteristic, good habitual. Allah did not look at your richness or money or your properties, but Allah look at your heart. Is there any black dot at your heart or not? How many black dot you have? Is there any white dot at your heart or not? How many white dot you have?

What black and white dot? Black dot is your sin, your bad habitual or behaviour. White dot is your good deed, your good habitual or behaviour. When you make one sin, hence, one new black dot exist at your heart but you cannot see it although you operate your body or use microscope. If Allah accept your repent, black dot will be something vanish.

That millionaire often worry about his future because his company income is not more increase but POORLY accept whatever GOD give to him, accept with calm heart, and still be patient and direct say thanks to his God although sometimes he never have any money. He direct pray and diligent and patient although 100 misfortune happen to him. So, he direct happy and happy. This is real richness. Because what we hope from richness is happiness in the world and hereafter. God only give real happiness to people who obedient to GOD. Obedient cause heart richness. Heart richness cause happiness at this world and hereafter. Happiness at heaven, is mean become rich people at heaven, get whatever he want, free of charge!! Full free.

jutawanbayibayikayajutawanbayijutawan

If you WANT TO get millionaire life without make any job, please search secret meaning [= as secret code] at one short story. The title of this short story is ” Selamat Datang ke Model Kerajaan Di Persimpangan Kutub”. But it is better if you be a muslim , first. The secret meaning is not what you read, also is not like what you quick understand BUT IS WHAT IS REAL MEANING WHICH “HIDE IN ANY MEANING THAT YOU QUICK UNDERSTAND!!” May you get the real meaning when your age is 99 years old 99 days 99 minutes 99 second!

The Symbol Of U’zlah

Meja Bulat Orang Koyak-Rabak By Lipur-lara Waris Tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

Meja bulat itu sedang menunggu kedatangan orang yang berpakaian koyak-rabak. Yang ada duduk dekat meja itu ialah orang yang berpakaian baju kot, bertopi, bertali leher, kasut jenama mahal, pen di saku daripada emas campur berlian. Cermin mata pula , jenis kamera pengintip. Mereka semua bermata biru sebab pakai  benda bulat pipih warna biru tu, masuk ke mata.

Mereka ketawa terbahak-bahak. Mereka takutkah? Tak datang lagi. Aku rasa mereka tak beranilah Mad! Ya lah aku pun rasa begitu.

Sambil menunggu kedatangannya, mereka menonton sebuah video. Video itu dipaparkan di skrin besar , terletak di hadapan meja bulat itu. Seorang lelaki sedang memerah susu dari puting dada seorang wanita. Susu cap gantung namanya. Itu pemandangan sebuah perusahaan di kilang susu wanita.Itulah rakaman video sebuah filem pelik yang sedang ditontoni. Pengarah filem itu pula bekas perogol bersiri yang terkenal di dunia. Dikatakan beberapa ekor alien pun tahu namanya. Begitulah terkenal hebat namanya, MAHSYUR ke seluruh penjuru alam.

Tiba-tiba seorang penonton menjerit, Eh lekas off video ini! CEPATLAH!!. Kenapa?? Ohh orang koyak-rabak dah datang!!!

Meja bulat gembira dengan kedatangan orang koyak-rabak, Dia ingin menyatakan kegembiraan, tetapi apakah daya untuk demikian, Dia hanyalah sebuah meja. Benci betul dia terhadap orang-orang kaya penonton video lucah ini.

Golongan yang berpakaian koyak-rabak mula duduk di meja. Bau harum daripada pakaian mereka walaupun bahagian  baju di dada ada koyak-rabak sedikit. Heii orang miskin, kenapa kamu koyak-rabak. Tak malukah? Jadilah seperti kami, bergaya macam james bond. Ohh! kami seperti khalifah Abu Bakar, bila nabi Muhammad bertanya, kenapa ada lubang pada pakaiannya di dada Abu Bakar, Abu Bakar menjawab beliau telah menyerahkan semua hartanya untuk perjuangan ISLAM. Bila Nabi bertanya apa lagi yang tinggal kepada beliau, Abu Bakar menjawab ALLAH DAN RASULNYA. Bila nabi Muhammad bertanya adakah Abu Bakar menyesal kerana mensedekahkan seluruh harta beliau, Abu Bakar terus menangis dan beliau kata tidak menyesal.

AAAAHHHHHH sudahlah!! Kami tak mahu dengar kisah Abu Bakar dan baju yang koyak . Tujuan kita datang berkumpul ialah bukan nak tahu fasal Abu Bakar yang koyak bajunya. Kita datang untuk membincangkan kenapa kamu, wahai ulamak di persimpangan kutub menentang dasar penswastaan padahal kami mewakili golongan pemerintah menguatkuasakan dasar penswastaan!!!!

Golongan ulamak DPK : “Kami bukan menentang penswastaan secara 100%. Bila kerajaan tidak mampu, mereka hendaklah melibatkan syarikat swasta tetapi bukan terus memberikan  hak penswastaan secara 100%. Maksudnya kerajaan masih memiliki kuasa dan hak juga, yang jadi bahagian kerajaan. Pihak swasta itu juga mestilah menanggung kos dan berhak mendapat keuntungan juga. Apabila kerajaan telah ada kemampuan menguruskan kerana ada kepakaran dan peruntukan dan sumber kewangan yang lebih baik, maka pihak swasta itu hendaklah dikeluarkan dan tidak lagi memiliki kuasa dan hak. Ketika ini, hal tersebut kembali menjadi hak kerajaan 100%.

Golongan mata biru=” Kalau begitu, lebih baik diswastakan 100% , kerajaan akan menjimatkan perbelanjaan dan menyimpan kewangan khas untuk tujuan kepentingan lain rakyat satu Negara. Konsep rakyat 1 Negara haruslah dilaksanakan. Malaikat Jibrail dah pun datang jumpa menteri yang buat gagasan 1 Negara ini dan menyatakan persetujuan. Malaikat Jibrail menyokong.”

Golongan Koyak-rabak= Tiada bukti malaikat Jibrail jumpa menteri jahil itu. Kalau diswastakan 100% biarlah yang kecemasan begitu tetapi bila tiba masa yang sesuai kerajaan hendaklah mengambil semula 100%. Ini sesuai dengan takrifan kerajaan menurut gagasan Di Persimpangan Kutub. Kerajaan hendaklah memantau dan menghukum terhadap syarikat yang ambil-alih kepentingan kerajaan itu jika perlu.

Golongan Mata Biru= Tiada bukti rasuah pun. Tiada bukti kami, pihak kerajaan ada kroni atau ada pemimpin kerajaan yang dapat untung sebab jadi pengarah atau pemilik saham halimunan dalam kepentingan kerajaan yang diswastakan 100%. Kamu suka buat andaian dan tuduhan sahaja. Suka berburuk sangka. Berdosa tau!?

Golongan Koyak-rabak=” Bertenang. Kami bukan membuat tuduhan. Kami bermaksud hal seperti itu tidak mustahil logic terjadi. Justeru langkah pencegahan perlu dibuat seperti pemantauan dan hukuman. Bahkan, bukan tak ada bukti satu pun. Bekas Ketua Juruaudit Negara telah menemui bukti-bukti rasuah di kalangan pemimpin-pemimpin dan pegawai kerajaan , termasuk pihak swasta berkenaan. Jika penemuan beliau itu tidak benar, kenapa tidak  dibicarakan di mahkamah.

Golongan Mata Biru= Kami tak punya kuasa mengheret dia ke mahkamah. Ahh lupakanlah hal itu. Itu urusan pemerintah nombor satu Negara.

Golongan Koyak-rabak= “Ingat, seboleh-bolehnya hal-hal seperti sekolah, university, hospital, klinik kerajaan, balai polis, tentera, pelabuhan milik kerajaan, syarikat minyak kerajaan, pengangkutan awam kerajaan, ……..dan lain-lain tidak boleh diswastakan”. Banyak keburukan penswastaan. Jika ada kebaikan pun, bila dikaji bersama dengan keburukan, maka dapat diambil kesimpulan bahawa dasar penswastaan haruslah sedaya-upaya kita elakkan daripada terjadi kecuali darurat tetapi akhirnya kerajaan harus memiliki semula seratus-peratus atau bermaksud pembatalan penswastaan bila tiba masa  dan keadaan yang sesuai.”

Golongan baju kot= Kalau pandai sangat , cuba beritahu apa contoh keburukannya? Bukankah kebaikan penswastaan itu , salah-satunya ialah menggalakkan kelahiran syarikat-syarikat baru dalam pelbagai bidang yang milik pihak swasta seratus-peratus?

Golongan berlubang baju=” Kami tidak nafikan galakan seperti itu dapat terjadi tetapi keburukannya juga akan meranapkan perkembangan kelahiran. Contohnya, bila sesuatu syarikat itu diberikan kontrak berjuta , syarikat itu memberikan tugasan kontrak itu kepada syarikat lain yang lebih kecil, yang kekurangan dari segi profesionalnya, kepakarannya, tenaga pekerjaannya, sumber modal dan keuntungannya, asetnya, peralatannya…..Maka hasil yang terjadi daripada projek itu tidak berkualiti, tidak menurut piawaian kualiti yang sepatutnya. Maka tak hairanlah jika ada banggunan yang mudah runtuh, peralatan hospital yang tidak tepat, tidak sesuai, berkesan buruk, pendidikan yang kacau-bilau, pihak bank yang jadi toyol dan merompak, kenderaan pengangkutan awam yang tidak selamat, persekitaran Bandar yang kotor, tidak kemas, ………….tandas awam yang rosak-binasa, jadi tempat penagih dadah, bila terbiar, …..Bahkan jika kerajaan itu mewujudkan system perbankan dan subsidi yang jujur dan benar mengikut konsep ISLAM yang benar, maka ini akan menggalakkan kelahiran usahawan bumiputera yang Islam JUGA.”

Golongan Kasut Jenama Tinggi: “Eemmm….betul juga kata engkau wahai baju koyak. Tetapi bukan kami yang ada kuasa untuk menghalang dan menghapuskan dasar penswastaan. Itu kena Tanya Perdana Menteri Satu Negaralah. HA HA HA HA HI HI heh heh heh heh. ” Dah bersurailah kita.

Meja bulat gembira dengan kemenangan pihak koyak-rabak tetapi pada masa yang sama si meja bersedih juga sebab golongan ulamak perlu melancarkan jihad dan revolusi Di Persimpangan Kutub kerana walaupun pihak wakil kerajaan telah kalah dalam perdebatan ini tetapi kerajaan tidak peduli , malah terus melaksanakan dasar penswastaan untuk mengenyangkan nafsu kroni-kroninya padahal persidangan meja bulat ini bertujuan untuk kerajaan mencari keputusan sama ada meneruskan penswastaan atau membatalkan atau menghentikan. Pada mulanya kerajaan tersebut berjanji jika wakil mereka kalah dalam persidangan itu, mereka akan menghapuskan dasar penswastaan tetapi sebenarnya kerajaan MUNGKIR JANJI.

Tergesa-gesa Makmal Koko by Tinta Emas 7 Samudra

This article category = Tinta Emas 7 Samudra

This article category = Tinta Emas 7 Samudra

Artikel ini berdasarkan pengalaman seorang manusia menjadi juruteknik makmal buah koko:

Menjadi seorang juruteknik di makmal sebuah kilang memproses buah koko umpama paparazi yang amat tergesa-gesa, terkejar-kejar untuk ambil sampel untuk di bawa ke makmal dan eksperimen-eksperimen perlu dibuat dengan teliti, berhati-hati tetapi perlu segera untuk dapat keputusan kerana tanpa keputusan, bahagian pengeluaran atau operator tidak tahu sama ada perlu menjalankan proses atau tidak.

Bayangkan kerja ini lebih siksa bila syif petang dan malam. Mengantuk tetapi semua terasa kelam-kabut. Tidak hairanlah ramai juruteknik makmal  yang telah letak jawatan atau berhenti kerja. Sebab pekerjaan ini sukar, menyiksakan……!!!

Setiap hari, PEGAWAI KESIHATAN DAN PERTANIAN ambil sampel kilang ini untuk disiasat. Sampel diuji di pejabat Kesihatan.  Hasil siasatan ialah memberi keizinan atau tidak beri keizinan kilang koko itu mengeksport.

Perosak buah koko kelihatan seperti kutu beras. Dalam masa 2 minggu, telor perosak ini menetas menjadi ulat. Kemudian menjadi pupa kemudian menjadi kutu. Semburan racun yang tidak merbahaya kepada cocoa powder tidak dapat membunuh 100% perosak ini. Ditetapkan tempoh menyimpan produk, Dalam serbuk koko yang diproses terdapat cendawan perosak bila dilihat menggunakan mikroskop. Sampel perosak koko dimasukkan ke dalam botol yang terdapat makanan perosak untuk jadi bukti kepada pejabat lain kilang ini yang terletak di Kuala Lumpur. Bahan yang dihasilkan dijual kepada kilang aiskrim dan coklat. Untuk ini, produk daripada koko yang 100% bebas daripada perosak dikehendaki.

Hasil daripada koko yang rosak di letakkan di tempat khas di kilang itu untuk dijual kepada kilang roti kerana masakan di kilang roti  itu lebih kuat kepanasannya, cukup untuk membunuh perosak.

Peringkat proses bahagian pengeluaran dan sampel ialah : quality check (biji koko atau buah koko disiasat ), Kemudian proses cleaning Pre-treatment shell separation, kemudian proses alkazing , roasting, grinding dan pressing. Pada peringkat terakhir, produk cocoa butter dan cocoa cake/powder dihasilkan.

Produk butter yang terhasil, ada beberapa keadaan. Pertama, Pure Prime Pressed yang berbau hangit, pahit dan berwarna kuning. Kedua, semi deodorized yang tiada bau dan rasanya tawar. Ketiga, deodorized yang berwarna kuning kejernihan, seolah-olah putih juga.

Produk cake pula seperti kibbled coco cake. Keadaan cake yang natural dan alkalized (ph 7.0 + 0.2 dan ph 7.5+0.25).

Mengenai powder pula atau tepung atau serbuk koko, keadaan yang natural , warnanya sederhana coklat, yang alkalized berph 7.0+0.2 dan ph 7.5+0.25, coklat yang cerah dan yang red berph 8.2+0.3, coklat pekat kemerahan.

Lori datang membawa guni berisi buah koko, yang kemudian diletakkan pada palate. Dalam 20 guni, 7 guni daripada jumlah ini akan diambil sampelnya. Jika 25 guni, 8 guni diuji. 30 guni, 9 guni daripadanya diuji. Biji buah koko terdiri daripada bean dan nib. Nib berada dalam bean. Sampel biji disukat dengan winnower. Hasil sukatan, ada sebanyak 2 kilogram biji koko yang akan dibawa ke makmal untuk diuji. Berat sampel akan direkodkan.

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com/?s=THIS+POST+MIGHT+SAVE+ITSELF

Dalam ujikaji untuk mencari peratus moisture, 20 biji koko dikisar dengan mesin kisar. Kemudian mesin protimeter digunakan. Peratus mouldy pula berkaitan jumlah biji berkulat (berwarna putih) yang digunting. Peratus Ins dan geminated pula berkaitan bilangan serangga dan biji yang bercambah daripada biji yang digunting. Peratus slaty pula peratus biji koko yang jadi sampel yang berlumut atau yang mewakili peratus biji koko yang berlumut. Peratus fully brown ialah bilangan  jumlah bean yang coklat dengan menolak bilangan yang bukan coklat. Peratus pattly brown pula berkenaan nib daripada yang digunting yang tak sepenuhnya ungu. Peratus fully purple ialah yang penuh ungunya. Peratus berat sampah seperti biji pecah dan separuh pecah juga dikira. Laporan tentang bau biji koko yang seperti asid , tidak berbau koko bean juga dibuat. Jika nib tidak pecah tetapi shell tertanggal atau pecah, masih dianggap sampel itu baik.

Contoh-contoh tangki-tangki untuk pemprosesan biji koko ialah mesin winnower, termediated masse tank, wash butter tank, coarse masse tank, deorized butter tank . Bila hanya satu mesin bailmill beroperasi, tangki masse tank mengambil tempoh 12 jam untuk penuh, dapat mengisi 6 atau 7 tan, maksima ialah 9 tan). Jika dua mesin bailmill beroperasi, maka ambil tempoh 8 jam sahaja. Filling time ialah berkaitan masa bahan bailmill mula diisi ke masse tank. Maturing time ialah masa penuh tangki masse tank lalu bahan dari tangki ini dialirkan ke press cake machine atau dibiarkan atau simpan selama 9 jam (jika 9 tan) atau 7 jam (7 tan) sebelum dialirkan ke press cake machine. Sampel dari masse tank akan diambil oleh juruteknik makmal jika diarahkan, selalunya bila maturing.

Ujian kehalusan (finesse):

sampel cecair koko dicairkan lagi dengan aceton lalu sampel ini dituang ke penapis. Kemudian air suam dituang ke penapis yang sampel itu atau memancutkan air suam ke cairan di penapis itu untuk membuang lemak dalam cairan. Kemudian air pili digunakan , dialirkan airnya ke penapis untuk meletakkan mendakan ke tengah penapis. Mendakan atau apa yang tinggal pada cairan yang dinyahkan tadi seperti lemak yang dinyahkan.. Kemudian mendakan ini dimasukkan ke oven selama 2 jam (setengah jam jika tidak dituang air suam). Setelah itu, penapis bermendakan tadi dikeluarkan dari oven , disejukkan sebelum ditimbang untuk mencari peratus kehalusan  produk koko yang dihasilkan. Peratusan kehalusan yang dianggap berkualiti ialah 98-99%. Jika peratusan kasar atau tidak berkualiti, bahagian pengeluaran atau operator hendaklah membubuh air dan potassium kabornat untuk menghaluskan lagi cairan koko dalam tangki.

Ujian Ph:

Sampel koko sebanyak 10 gram ditimbang. Kemudian dibancuh dengan 90ml air suam lalu diletakkan di mesin sejuk. Bila dikeluarkan, proses menggunakan beberapa peralatan dan peralatan berkuasa bateri digunakan untuk menguji sampel. Alkalised ialah yang ditaruh potassium/sodium karbonat . Ditambah potassium untuk naikkan ph 6.70-7.30. Bahagian akan diberitahu jika ph perlu ditambah ke tangki sampel (dengan ditaruh potassium. Ditaruh sodium karbonat untuk naikkan ph ke 7 jika ph asal ialah 6.0) . Jika terlebih ph pada tangki sampel, operator akan memindahkan sebahagian isi tangki itu ke tangki lain lalu diganti dengan yang biasa iaitu adalah natural (bahan yang memang rendah phnya), ditaruh ke tangki sampel.

Ujian moisture: ujian kandungan air, menggunakan mesin mettle Pm 100. Cara menggunakan mesin ini: Mula-mula menekan tare, kunci temp, lalu tekan enter, barulah timbang ikut berat sampel yang diperlukan, kemudian tutup mesin itu untuk ambil bacaan berat sampel lalu tekan start hingga lampu berkelip-kelip lalu membaca % moist pada skrin mesin itu.

Bagi ujian fat, kelalang, kertas turas, bikar, air suling, mesin extract, cecair spirit,  dan oven digunakan.  Tujuan eksperimen fat ialah untuk mengetahui peratus minyak atau lemak dan peratus shell dan nib, bagi membantu juga kilang menetapkan harga. Asid hidroklorik digunakan untuk ujian ini.

Cara menyediakan asid hidroklorik:

Asid sulfuric digunakan dalam pencucian.  Apabila botol asid hidroklorik pekat dibuka penutupnya, asap beracun terbebas. Asid pekat bermakna belum dicampurkan dengan oistilled water. Jangan hidu atau terkena kulit. Bancuh 400ml oistilled water dengan 100ml HCL. Masukkan air oistilled water dulu, barulah HCL agar tak meletup. Cecair HCL tak boleh dituang atau kena bekas yang bukan untuk HCL.

Ujian cocoa masse:

Ujian ini bertujuan mencari peratus lemak dalam sampel cocoa masse. Peratus lemak yang diterima atau dianggap OK ialah 53-56%. Jikalau hasil peratus lemak =52/53/54, maka perlu campur 1-5(formula)= peratus lemak. Ujian ini menggunakan mesin berputar dan tabung uji. Anti bumping granules dimasukkan ke dalam kelalang untuk mencegah kehilangan lemak ketika proses ujikaji. Bikar yang mengandungi cocoa masse dicairkan dengan petroleum spirit (aceton jarang digunakan) lalu dituangkan ke 4 tabung uji (tinggalkan seperti seinci lagi nak penuh bagi tiap tabung itu). Kemudian goncangkan bagi larut sebelum dimasukkan ke mesin berputar secara berselang dan bersetentang. Tujuan dimasukkan spirit untuk memisahkan kotoran dan cocoa masse  daripada lemaknya. Mesin diputarkan selama 15 minit.

buah koko

buahkokolahbang

EEEee omenya uah oko ni , adek uke!!!

EEEee omenya uah oko ni , adek uke!!!

kokokokolah

Selepas 15 minit, tabung uji dikeluarkan dari mesin berputar . Cecair dalam tabung uji dituangkan ke kelalang kosong yang berisi anti bumping granules. Awas, jangan sampai termasuk keladak/cocoa masse yang berada di dasar tabung uji. Kemudian cecair spirit akan dimasukkan ke tabung uji itu dan  proses semula selama 15 minit (dimasukkan ke mesin berputar semula). Setelah dikeluarkan semula, cecair tabung uji itu dituang ke kelalang kosong. Kelalang itu dimasukkan ke mesin extract untuk memisahkan lemak daripada spiritnya. Bila hampir  kering seperti tinggal sesudu , jumlah kandungan dalam kelalang itu, offkan mesin extract dan sejukkan kelalang itu beberapa masa sebelum dimasukkan ke oven memmert selama setengah jam. Ujian untuk mencari peratus lemak oleh juruteknik syif normal dengan yang bekerja bukan syif normal adalah berbeza. Kerana itu, hasil keputusan belum tentu sama. Tabung uji yang digunakan haruslah yang bentuk bukaannya sejenis. Jika yang bukaannya bundar sahaja, maka semua tabung uji itu mestilah bundar juga.

Ujikaji Press Cake:(halaman rujukan=10)

Ujian yang diperlukan untuk ujikaji ini ialah ujian moist, ph dan fat. Mesin yang digunakan ialah yang sama seperti yang diterangkan sebelum ini. Terdapat sedikit perubahan kaedah untuk ujian-ujian tersebut. Ambil 5 sampel press cake (1 sampel mewakili 1 mesin press cake) di mesinnya yang disediakan oleh pihak berkenaan di kilang tersebut. Masukkan setiap sampel di dalam plastic mini dan catatkan maklumat nombor mesin yang keberapa di plastic itu. Lihat dan catatkan berdasarkan buku format tentang press cake yang dicatatkan oleh operator. Contohnya:

No   Pressing Time   MT   Butter Weigh   Cake Silk   Ram Travel

32″

1       7.30-8.02           5       917                      10

2      8.05-8.37                     922                                        679

3       8.40-9.12                    925

Cycle time ialah jumlah masa yang diambil untuk memproses press cake iaitu 32″ (32 minit) . Jika ini tidak ditulis oleh operator, staf makmal dapat mengetahuinya dengan melihat masa mula dan akhir yang dicatatkan iaitu seperti 7.30-8.02=32 minit. MT 5 menunjukkan bahawa bahan cocoa masse tangki atau mesin kelimalah yang dialirkan ke mesin press cake untuk proses press cake (benda berketul keras ). Ram travel menunjukkan bahawa nombor kod mesin press cake nombor 1 ialah 679   (nombor ini ada pada alat acuan yang membentuk cocoa masse menjadi kepingan keras. Acuan ini berbentuk bulat yang tergantung di mesin dan bergerak mengikut arahnya).

Penerangan tentang contoh maklumat dalam buku kerja dan buku rekod press cake:

C.Pressed   2:656 (nombor kod mesin press ke 2) – Mt 4 (=bahan press dari Mt 4) – 35 (jumlah masa proses) – 5.30 pm (masa ambil sampel) – 2nd (shif ke 2/petang) – 30.6.1997.

Temp: 120 C                                                                 Pressed 3:676

Sampel: 2.554                4.895g                                  4.839g

Moist: 2.90                      ..?…….                                  ….?……

Ph:…                                 90,322g                               90,333g

Pressed 4:677

4.896g

….?…..

87,296g

Sampel Press Cake (PC) di bawa ke makmal lalu diketuk dengan penukul , kemudian dikisar dengan mesin kisar  . Kemudian digunakan untuk ujian di bawah:

>Ujian moist: iaitu dengan menyatukan semua sampel di piring ujian moist seberat 2.5g. Ratakan sampel di piring itu dan jangan ada yang berketul

>Ujian Ph:Iaitu dengan juga menyatukan semua sampel yang ada di dalam sebuah bikar sehingga beratnya = 10gm

> Ujian fat:

Artikel ini bersambungan di muka-surat ke 11.

ARTIKEL INI AKAN DISAMBUNG.

Syarat Artikel dan Blog Saya (DPK) Tiada Berhakcipta!

SYAHADAT/I eyewitness that no exist GOD except ALLAH & I eyewitness that Muhamad is a God’s messenger

ISTIGHFAR/I pray for get forgiveness from ALLAH

TAAWUZ. Aku memohon perlindungan daripada ALLAH dari syaitan yang direjam/I pray for get protection from ALLAH of devil who get hurl

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM/WITH ALLAH’S NAME WHO VERY  GENEROUS AND WHO VERY LOVE

TARIKH: ISNIN 13 MEI 2013. Diedit pada 6 oktober 2013 DAN 11 Mac 2014. Editan terkini pada 20 februari 2015/New edition on 20 February 2015:

SYARAT ARTIKEL & BLOG SAYA DI WEBSITE DPK INI TIADA BERHAKCIPTA!</THE CONDITION ABOUT MY ARTICLE & DPK BLOG HAVE NO COPYRIGHT!

============================================================
Asalamualaikum kepada para pembaca yang beragama ISLAM.  Salawat kita kepada Nabi Muhammad, pelita alam. Sebahagian Intipati larangan iaitu  Rahsia Kehidupan Yang Tertinggi yang terhasil dari Pemikiran saya, HASIL DARIPADA UZLAH SAYA tidak ingin dipamerkan ke dunia./Asalamulaikum to all of muslim readers. Our salawat to prophet Muhammad, world lamp. A part of prohibition content namely The Highest Life Secret which come of my thought, COME FROM MY UZLAH will not display to the world.

 Semua versi saya yang menggunakan website DI PERSIMPANGAN KUTUB Tiada Mempunyai Hakcipta Terpelihara!!!!!!!  Semua manusia di dunia diberi keizinan oleh saya meniru 100% website saya itu tetapi anda tidak boleh membuat penipuan dengan mengatakan kandungan itu berasal daripada anda. Anda juga tidak boleh menyamar sebagai Pelopor Bintang Pertama atau memakai nama-nama pena saya atau gelaran yang saya berikan kepada diri saya seperti The Symbol Of U’zlah. Anda juga tidak boleh melanggari mana-mana syarat, peraturan, akta yang adil yang diperbuat oleh sesebuah pihak dan kerajaan itu yang berkaitan penghasilan informasi dan sebagainya. Walaubagaimanapun, halaman yang dilindungi dengan password MUNGKIN BERMAKSUD ANDA TIDAK Boleh melanggari hakcipta atau mendedah informasinya dan tidak boleh melihat dan membacanya. Hubungi saya untuk kepastian [kalau saya masih hidup & menyedari]. /Whole my version which use DI PERSIMPANGAN KUTUB website Have no copyright protection!!!!!!! Whole human being in the world got permission from me to imitate 100% my website but you cannot make cheat with say the content originally from you. You also cannot impersonate as First Star Pioneer or use my pen-name or my name which I give it to me such The Symbol Of U’zlah. You also cannot contravene any condition, rule, fair act made by any party or government concerning creating information et cetera. However, page which protected by password MAY IS MEAN YOU CANNOT contravene copyright or show the information and cannot see or read it. Contact me for sure [if I still alive & realize].

Sekiranya anda ingin menjadi seorang daripada penyambung versi DPK 51% iaitu sebagai contoh, anda mencipta gagasan DPK versi 52% atau menambah dan mengubah versi 51% [disebut sebagai sumber DPK yang melebihi 51%], maka anda :/If you want to be a person of people who make continuation for DPK 51% version [call as DPK source which more than 51%], hence you:

1= tidak boleh menggunakan nama pena dan gelaran yang khas kepada saya seperti The Creator Of The Sensor Of The Truth. Tidak boleh juga menyamar sebagai saya/cannot use pen-name and special name to me such The Creator Of The Sensor Of The Truth. Also cannot impersonate as me

2= boleh membuat Ubahan dan pindaan YANG tidak menyebabkan  wujud pertentangan atau berlawanan maksud atau JANGAN JADI tidak sama maksud dengan versi asal [=versi saya]/can make change and amendment WHICH not cause objection or opposite meaning exist or DO NOT BE not same meaning with original version

3=  boleh menghapuskan sesuatu kandungan versi asal yang memang salah, kurang tepat/ can delete any content of original version that indeed wrong, not exact.

4= boleh tidak memaparkan kandungan versi asal saya dalam versi anda DAN boleh juga memaparkannya atau hanya memaparkan yang  anda kehendaki sahaja/can did not display my original version content in your version AND can also view or only display what you want.

5= hendaklah menggunakan kaedah di persimpangan kutub yang perlu digunakan atau kaedah yang ada kaitan, perlu dikaitkan atau digunakan. Contohnya menggunakan teknik pengumpulan, merujuk kitab syarah Kutubussittah [kitab yang ada huraian, penjelasan tentang sesuatu hadis shahih agar manusia memahami hadis itu dengan baik], merujuk kitab terjemahan al-Quran yang ada penjelasan tentang makna dan maksud sesuatu ayat al-Quran. Harus ingat kitab syarah hadis shahih dan kitab terjemahan al-Quran itu hendaklah dipastikan selamat daripada serangan Racun Destroy With [pensabotajan musuh Islam dan orang fasik dan jahil] terlebih dahulu sebelum boleh menggunakannya sebagai sensor of the truth/want to use Di Persimpangan Kutub method that need to use or relevant method, need be related or use it. The sample use collection technique, refer syarah Kutubussittah book [book that has description, explanation on any shahih hadith so that human being understand about that hadith nicely], refer al-Quran translation book that has explanation about meaning and meaning explanation on any sentence of al-Quran. firstly,need to remember that syarah hadith shahih book and al-Quran translation book need get sure safe from Destroy With Poison attack [Islam enemy sabotage action and evil and ignorant people] before can use it as the sensor of the truth.

6= hendaklah difahami maksud sebenar terhadap “kewujudan versi baru Di Persimpangan Kutub boleh mengabaikan intipati asas dan siratan dalam versi lama atau versi yang lebih awal”. Apakah maksud sebenar “mengabaikan ini”? Pengabaian ini bermaksud tidak perlu melihat versi lama kerana kandungan dalam versi lama itu ada semuanya dalam versi baru dan juga bermaksud melupakan kandungan lama yang memang salah, kurang tepat, salah tafsiran dan sebagainya. Bukan bermakna melupakan atau bukan bermakna tidak memperdulikan intipati yang memang benar, memang tepat terutama intipati yang jika diabaikan, atau yang jika dianggap bukan intipati DPK versi pengasas DPK AKAN MENYEBABKAN SESEORANG ITU TIDAK LAYAK DIANGGAP BERADA DALAM GOLONGAN 51% ATAU GOLONGAN 51-75%/like to understand true meaning on “Di Persimpangan Kutub new version existence can neglect basis and siratan content in old version or version that more early. What real meaning “neglect this”? The negligence is mean not need see old version because the content in old version which indeed wrong, not exact, wrong interpretation et cetera. Is not is mean forget it or is not is mean never care about content that indeed true, indeed exact mainly on content which if neglect it, or which if treat it as not content of DPK founder version WILL CAUSE SOMEONE NEVER ELIGIBLE STAY IN GROUP 51% OR GROUP 51-75%.

7= Blog Di Persimpangan Kutub tidak boleh dijual. Saya pemilik blog DPK tidak mengizinkan blog ini atau kandungan blog ini dijual. Saya tidak mengizinkan hingga kiamat. BLOG DPK bukan blog perniagaan/ Di Persimpangan Kutub Blog cannot for sale. I as the owner of DPK blog never permit this blog or this blog content for sale. I did not permit it until doomsday.DPK BLOG is not business blog.

 
SEKIAN MELAINKAN ADA KEPERLUAN EDITAN. TERIMAKASIH./THAT MUCH EXCEPT HAS NEED EDITION.THANK YOU

YANG MENAIP,/WHO TYPED,

The Creator Of The Sensor Of The Truth

The Pioneer Of The SENSOR Of The TRUTH

Pelopor Bintang Pertama Dunia/World First Star Pioneer

The Symbol Of U’ZLAH

Pengasas Gerakan Revolusi Di Persimpangan Kutub/The Founder Of Di Persimpangan Kutub Revolution Movement

TINTA EMAS 7 SAMUDRA!

TINTA EMAS 7 SAMUDRA!

Panji-Panji Halimunan

Panji-Panji Halimunan

Sinaran Iffah

Sinaran Iffah

Jeritan Seantero Dunia

Jeritan Seantero Dunia

rajahbahagianotakPerintis Minda/Mind Pioneer

Busuk Ketiak dan Kentut kau, jussteruuu, mari balik ke rumah untuk mandi. /Your armpit and fart are unfragrant,therefore, let’s go home for bathe.

 

ONE MADNESS!!!

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com.w3snoop.com/ 

*#####################################################*