Semua Negara Arab! Ingat -/+1! By Panji-Panji Halimunan

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube...

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube…

SUATU ketika dahulu  kamu adalah bangsa yang senegara. Hanya ada satu Negara. Kemudian serangan dari Negara asing memusnahkan ibu Negara empayar Abbasiyah. Kitab-kitab dicampak oleh tentera bangsa monggol ke sungai sehingga berubah warna air sungai itu. Bangsa kamu dipotong hidungnya. Alangkah kejamnya keturunan monggol. Api yang marak menjulang tinggi, tidak padam berhari-hari. Kota kamu menjadi api .

Kemudian, kamu, wahai bangsa arab menjadi sangat lemah. Kemudian berlaku peperangan dan peperangan dan penjajahan-penjajahan oleh bangsa asing. Akhirnya, kamu berpecah-belah, menjadi Negara-Negara yang lebih kecil seperti sekarang. Kamu hanya bersatu di masjidilharam dan dalam OIC?? Cukupkah itu??

Buang atau tolaklah pembahagian atau perpecahan = -/.

Bersatulah kamu semua, bercampurlah menjadi satu Negara = +1!
Tetapi mesti guna system khalifah atau khulafa yang diredai oleh ALLAH S.W.T.

4 PEMIMPIN AJAIB KHULAFA AR RASYIDIN

Ohhh! mana boleh kami bersatu semula? Siapa yang akan layak menjadi khalifah, gabenor? Masalah bahasa resmi pula? Masalah adat? Perlembagaan dan ordinan serta akta kami berbeza dan bertentangan di antara Negara-Negara arab, jadi, bagaimana kami boleh bersatu wahai Pelopor Bintang Pertama Dunia? Kalau kami bersatu, USA, Israel, Nato, Rusia, England, China, Korea, akan serang kami kerana kami bersatu. Mereka tu dengki, tahu takkk????

Kalau kami bersatu, bagaimana dengan matawang kami yang berbeza? Bagaimana agihan pendapatan Negara akan diberi kepada kami? Dulu Iran dan Iraq berperang, tiada yang beri pampasan ? Engkau cakap senanglah wahai Panji-Panji Halimunan!!! Engkau tahu ke nak settle masalah-masalah ni?? Engkau bukan rasul, nabi, wali Allah, atau Imam Mahdi. Tak perlu engkau sibuk hal kami!!! Jangan jaga tepi seluar dalam kami!! Jaga seluar dalam engko yang berlubang busuk, 99 hari tak pernah basuh!!! Cakap tak semudah bikin!!! Ada faham?!!!

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni....

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni….

KALAU kami bersatu, bagaimana dengan mereka yang mempunyai kelulusan yang tidak sesuai dengan system pendidikan atau kelulusan Negara yang lain? Mereka, sama ada menganggur atau telah bekerja. Fikirlahhh!! Engko cakap senanglah.

Kalau kami bersatu, kami akan gaduh semula sebab kalau engko tengok sejarah-sejarah bangsa arab, mereka memang suka gaduh perang saudara. Kami ni ada darah keturunan orang suka gaduh macam itu. Penyakit ni bukan senang nak rawat. Mr.Bean pun tak boleh tolong kami. Akhirnya kami akan berpecah semula menjadi Negara-Negara yang terasing semula!!!

Terdiam engkoo??? Bisu-misu ko ye? Tak tahu nak jawab? Pergi balik nyonyot puting mak engko???

Sampai hati engkorang cakap macam itu pada akuk. Akuk cuma beri pendapat. Aku tak kuwasa memaksa engkorang. Itu Allah punya kuwase. Sebagai orang Islam, aku tentu gembira kalau engkorang semua bersatu, berpadu macam  zarah atom .

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

Sebelum kamu semua bersatu, mesti buat dulu draf kaedah untuk bersatu. Draf-draf mestilah dipersetujui oleh semua Negara arab. Yang paling penting, diredaiNYA. Jangan minta pendapat US atau USA atau pemegang kuasa veto dalam PBB. Pekakkan telinga. Mereka bukan faham atau suka dengan kesatuan dalam ISLAM, kekhalifahan. IMAMAH. Kalau mereka ugut, kamu ugutlah juga. Kalau PBB sekat ekonomi engkorang, masih banyak Negara ISLAM yang bukan arab yang hendak tolong ekonomi kamu. Negara arab pun bukan tak ada minyak dan bahan galian lain yang dapat berikan kekayaan. Fasal hutang kamu dengan bank dunia, lupakanlah sebab itu riba. Kalau negara kafir nak serang kamu, bersatulah kamu untuk menyerang mereka. TAK mustahil mereka takut. Mereka ada nuclear. Kamu pun kecut kote??? Bukankah cukup Tuhan sebagai penolong kamu. Solat hajatlah. Sejarah membuktikan ramai dan teknologi canggih peperangan belum tentu menjamin kemenangan kerana yang terpenting ialah kekuatan iman kamu kepada Allah.

Biarkan ulamak-ulamak di persimpangan kutub menentukan siapakah yang akan jadi khalifah dan gabenor atau khalifah yang dilantik oleh ulamak DPK ini yang menentukan gabenor. Jadi, masalah mazhab telah diselesaikan. Kemudian dalam draf itu lagi, eeemmm apa yeeee,,,……… aaaa….  mengenai masalah bahasa, bahasa arab yang mengikut bahasa al-Quran itulah yang paling baik jadi bahasa resmi engkorang semua. Yang KELULUSANNYA TIDAK GUNA BAHASA ARAB INI, baik yang dah kerja atau menganggur, kita beri mereka kursus percuma sahaja. Kalau nak ambil peperiksaan khas ini, lagi baik. Mengenai masalah adat, ulamak DPK akan bermesyuarat untuk menentukan adat yang mana bertentangan dengan ISLAM, itulah yang engkorang kena berlatih tinggalkan.  Mengenai tahap kelulusan yang tidak setaraf antara satu Negara arab dengan yang lain, kita, ehh kamu semua……hendaklah mempermudahkan cara, iktiraf sahaja semuanya sama, jika ada keperluan, buat sahaja kursus dan latihan percuma dalam jabatan atau di luar jabatan.

Mengenai agihan ekonomi, semuanya dibagi samarata. Tiap-tiap daerah dan zon sama rata. Jika ada kelebihan, kau semua bagi sahaja ke ibu kota , ibu Negara empayar baru arab yang kamu semua telah persetujui seperti yang ternyata dalam draf.

Masalah perbezaan matawang, agaknya kamu kena buat dahulu satu mata wang pengantaraan nilai untuk semua mata wang yang berbeza dalam Negara-Negara arab. Semua mata wang itu akan dinilaikan dengan mata wang pengantara. Dan akhirnya bila tiba masa yang sesuai, semua mata wang itu akan diistiharkan tidak digunakan lagi, tidak dicetak , sebaliknya kamu akan menggunakan satu jenis mata wang sahaja iaitu yang menjadi perantaraan itu.

Masalah kamu suka gaduh. Haiii macam budak kecikle engkorang. Masa baby dulu engkorang tak cukup nyonyot puting susu mak engkorang???? Dah tua ni, banyaklah ingat mati, berzikir tarekat untuk menjahanamkan sifat suka bergaduh itu. Penyakit marah moyang-moyang kamu semua bukan penyakit yang dapat berjangkit-jangkit melainkan kamu semua diberikan asuhan yang salah. KAMU kena cari asuhan baru. Ulamak-ulamak DPK di seluruh dunia akan mengasuh kerohanian kamu.

Dahle….aku asyik bebel dan leter pun, bukan engkorang tak bosan dengarnya??

OKLAH aku berambuslah dulu. UP UP AND AWAY!!! Macam superman pulak.

 

How To Save Your Petrol By Jeritan Seantero Dunia

Do this before spray any poison

Peringatan Harian Ke 25= Do this before spray any poison

Peringatan Harian ke 26= Pluck before People Steal It

Peringatan Harian ke 26= Pluck before People Steal It

Cut. Burn Dried Leaves. Cautious about "Kutu Babi"

Peringatan Harian Ke 27 = Cut. Burn Dried Leaves. Cautious about “Kutu Babi”

Did us believe this system or concept???

Did us believe this system or concept???

Petrol naik lagi , harganya? Sebab subsidi petrol dikurangkan? Dan subsidi akan dikurangkan lagi ? Maka, petrol akan naik harga lebih tinggi lagi? Eeee GERAMNYA AKU, ENGKAU?

Maka berlakulah inflasi. Pengeluar atau kilang akan atau telah mengatakan bahawa kos pengangkutan atau penghantaran jadi lebih mahal. Maka peruncit akan mendapat keuntungan yang lebih sedikit bila beli borong atau tak borong. Peruncit tidak puas hati. Maka peruncit naikkan harga. Maka pengguna atau pembeli pun mengamuk.

Dagangan terpaksa dicatu. Atau pelanggan memulaukan barangan. Sesetengah peniaga mungkin buat promosi “harga gila-gila” atau “harga runtuh” atau “harga untuk penghabisan stok”. Ini juga mungkin bermakna peruncit tidak akan membeli lagi barangan kilang atau pengeluar tersebut.

Rakyat tidak mendapat barang yang diperlukan atau sukar mendapatkannya kerana tidak lagi ramai peniaga menjualnya? Maka, barangan seludup yang jauh lebih murah menjadi kegilaan? Pasar Gelap. Atau barangan terpakai jadi idaman di pasar malam?

Apakah alasan sesebuah kerajaan itu hendak mengurangkan subsidi atau membatalkan subsidi atau enggan beri subsidi ? Apakah bukti dan hujah yang diberikan itu memang logic dan benar?

Bukankah sesebuah kerajaan itu banyak sumber pendapatan ? Bukankah budaya kronisme, nepotisme, rasuah, salah-tadbir, salah-guna kuasa, pembaziran wang rakyat, tidak amanah dan…………… menjadi sebab sebenar kehilangan kemampuan beri subsidi atau punca subsidi dikurangkan?????

JIMATLAGIPETROL

JIMATPETROL

Boleh Percayakah ini? Bukankah golongan peniaga tiada akan mengatakan barangannya tidak baik walaupun memang tidak baik?

Boleh Percayakah ini? Bukankah golongan peniaga tiada akan mengatakan barangannya tidak baik walaupun memang tidak baik?

Panduan berikut mungkin berguna dan  membantu anda mengurangkan penggunaan petrol:

1= Pastikan jumlah angin dalam tayar memadai. Tayar yang kekurangan angin dapat menyebabkan kenderaan terasa lebih berat dan ini memaksa anda menekan lebih jauh injak pecut, yang bermakna lebih banyak minyak dari tangki petrol dibakarkan.

2= Jangan membawa banyak beban terutama yang lebih berat, tidak perlu . Kenderaan anda mempunyai had beban yang selamat dibawa. Beban yang lebih banyak bermakna, anda akan merasa kenderaan anda lebih berat semasa memandu. Jangan menyimpan bahan bakar seperti minyak petrol dalam kenderaan. Suhu dalam kereta yang terlalu panas atau pancaran matahari yang kuat dapat menyebabkan minyak petrol dalam botol yang disimpan menjadi gas panas yang memungkin tekanan yang kuat terjadi (letupan).

3= Pastikan pelinciran berjalan dengan baik atau berkualiti. Ganti minyak pelincir atau tambah bila perlu dan sesuai dilakukan begitu.

4= Jangan memandu lebih laju jika tidak perlu. Kenderaan yang bergerak lebih laju bermakna lebih banyak petrol dipamkan dari tangki petrol untuk dibakarkan. Ini bermakna tangki petrol anda akan lebih cepat kehabisan petrol dan bermakna anda akan lebih banyak membeli petrol daripada biasa dalam bulan tersebut.

5=Kurangkan pergerakan kenderaan. Tidak menggunakan kenderaan kerana keinginan tetapi keperluan . Membeli yang berdasarkan keperluan. Bukan berdasarkan keinginan dan nafsu. BERHENTI, LETAK kereta, dan lebih banyak berjalan kaki. Utamakan kedai yang anda dapat membeli semua atau hampir kesemua atau yang paling atau lebih banyak ada barangan dijual seperti dalam senarai barang yang anda ingin beli.

6= Menumpang kenderaan jiran, sahabat atau orang lain secara percuma.

7= Kurangkan atau elakkan penggunaan gear 3. Gear yang lebih rendah menyebabkan kenderaan terasa lebih berat. Bahan bakar yang lebih banyak diperlukan untuk menggerakkan kenderaan lebih laju.

8=Rancang arah perjalanan. Ketahui jalan pintas yang lancar atau baik keadaan jalannya. Cuba elak keadaan kesesakan lalu-lintas.

9= Penggunaan aircond pada tahap sejuk keterlaluan atau lebih sejuk , bermakna anda perlu mengepam lebih banyak petrol jika ingin lebih cepat memandu. Gunakan alat penghawa dingin kereta dengan bijak.

10=Jangan memandu dengan menekan injak pecut seperti keadaan terkejut. Tekan dengan tekanan yang tenang.

11= Jika kenderaan anda dilengkapi system auto-cruise, gunakan auto-cruise dengan bijak. Elak penggunaan suis-suis system auto-cruise yang dapat menyebabkan kenderaan anda tiba-tiba memecut lebih laju.

12= Gunakan kenderaan awam yang murah . Elak teksi bermeter. Jadi, kenderaan milik anda kurang digunakan. Lakukan ini jika ini berbaloi , dapat mengurangkan penggunaan petrol dan lebih menjimatkan wang perbelanjaan bulanan anda.

13=Jika anda dapat duduk di kuarters, anda pergi bekerja , berjalan kaki sahaja, barangkali. Maka, kenderaan milik anda lebih banyak berehat daripada bekerja.

PETRONAS perlu elakkan atau tamatkan pelaburan yang merugikan di dalam dan di luar Negara. Impak kerugian tidak sepatutnya dibebankan kepada rakyat dengan menaikkan harga petrol. Kalau rakyat Malaysia yang beragama Islam buat solat hajat hari-hari agar minyak turun harga,………………..insya-Allah dikabulkanNYA. Kos dan perbelanjaan operasi di pelantar minyak dan lainnya, haruslah dikaji untuk mencari jalan lebih jimat, berhemat. Kerajaan harus tidak meminjam wang Bank Dunia, yang dikuasai YAHUDI , yang memang tamak dunia.

Now saving my draft…..urgent….hurry up….quickly…………….oh no………saving…saving….saving….savingsavingsavingsavingsaving……..savin