Gempar: Najib Satu Malaysia Kena Ro….?! By Lipur-lara Waris Tamingsari

Andaku tonton tv. Tiba-tiba kedengaran azan. Andaku hendak solat. Qarinnya menghalang. Eh! Jangan solat dulu. Tangguhkan dulu solat. Sekarang ada rancangan Tanyalah Ustaz. Penting ni. Tonton dulu ya, kata Kuanda, jin qarin kepada Andaku. Benar juga , baik ku tonton dulu, lagipun masih banyak waktu zuhur, kata hati Andaku. Selepas rancangan Tanyalah Ustaz itu selesai ditontoni Andaku, Andaku hendak pergi ke bilik untuk solat. Kuanda berkata lagi, “EH! Jangan solat dulu. Kau tak ingatkah bahawa engkau ada panggil teman-temanmu datang ke rumah. Jadi, kena memasak makanan yang sedap. Makanan yang masih ada sekarang kurang menarik. Malulah kalau hidangkan makanan seperti ini. Lagipun waktu zuhur masih panjang. Kamu juga perlu kemaskan keadaan di rumah. Malulah kalau tetamu lihat tak kemas. ”  Andaku pun tak jadi solat . Dia hendak memasak. Selesai memasak, Andaku hendak mengemas rumah pula. Semasa mengemas itu, datang beberapa orang pengemis ke rumah Andaku. Mereka meminta wang sedekah tetapi Andaku tiada wang syiling dan wang kertas yang rendah nilai notnya. Yang ada not RM100. Jadi, Andaku berkata kepada pengemis itu, “Pergi ke rumah orang lain dahulu untuk minta wang sedekah. Saya akan pergi kedai untuk mendapatkan not lebih kecil untuk disedekahkan kepada anda semua selepas mengemas dan solat zuhur”. Pengemis setuju dan pergi ke rumah orang lain. Andaku kembali ke ruang tamu untuk mengemas rumah. Tiba-tiba sakit varikos di betis Andaku menyerang. Andaku telah selesai kemas . Andaku masih dapat berjalan walaupun kaki sakit. Andaku hendak pergi solat. Kuanda menghalang lagi. Eh jangan solat dahulu. Urut dahulu kaki. Kalau solat dalam keadaan sakit, bimbang kalau solat tak khusyuk. Tetapi aku boleh solat dalam keadaan duduk, fikir Andaku. Kuanda berbisik lagi ke telinga Andaku, ” Memang kau boleh solat duduk tetapi kalau solat dalam keadaan sakit, bukan senang hendak khusyuk padahal khusyuk itu syarat solat diterima oleh Allah. Kalau cara solat sah tetapi tak khusyuk, engkau telah dianggap telah mengerjakan solat tetapi solat itu tiada pahala.” Eh betul juga ni, baiklah, aku urut dahulu kaki. Setelah sejam mengurut kaki, barulah hilang rasa sakit kaki. Andaku pun bangkit untuk solat. Tiba-tiba pengemis-pengemis tadi datang. Andaku tak peduli, dia hendak solat dahulu. Pengemis beri salam berulang-kali tetapi Andaku hanya balas dengan suara perlahan dan hendak pergi solat dahulu.  Eh, Andaku, jangan solat dahulu, kasihan pengemis itu datang dari tempat yang jauh barangkali. Pergi beri wang RM100 itu, tak perlu pergi ke kedai. Bukan nak lama-lama melayan mereka. Andaku pun tak jadi solat dahulu. Andaku pergi ke bilik, membuka laci dan ambil wang bernot RM100 . Dia beri wang itu kepada seorang pengemis. “Ambil wang ini dan tukarkan kepada not yang lebih kecil di stesyen minyak dan bahagikan samarata kepada kawan-kawan kamu.” “Makasih ya bang. Bang memang baik bangat. Lagi satu ganteng!” Lalu pengemis Indonesia itu pergi dari situ. Baru sahaja melangkah kaki hendak solat, tiba-tiba sebuah MPV proton exora masuk ke halaman hadapan rumah Andaku. Sahabat telah datang. Andaku menjemput mereka masuk. Mereka dilayan. Diberikan minuman dan makanan yang lazat dan istimewa. Andaku terlupa tentang solat. Andaku sibuk melayan tetamu. Selepas sudah lama di rumah itu, sahabat-sahabat Andaku mengucapkan terimakasih. Hendak pulang ke rumah mereka.

Lebih baik kau dengar berita Najib Satu Malaysia ni dahulu. Lagipun waktu solat zuhur dah dekat habis. Tak perlu solat zuhur. Tonton berita ini dahulu. Waktu asar masih panjang. Faham tak???

Lebih baik kau dengar berita Najib Satu Malaysia ni dahulu. Lagipun waktu solat zuhur dah dekat habis. Tak perlu solat zuhur. Tonton berita ini dahulu. Waktu asar masih panjang. Faham tak???

Andaku hendak menutup suis tv . Tiba-tiba ke udara berita di stesyen TV1. Pemberita mengatakan: “Selamat petang. Najib Satu Malaysia kena rogol waktu pagi malam tadi…..” Andaku tak jadi solat. “Waktu zuhur dah nak dekat habis. Haram solat jika waktu solat dah nak dekat habis? Emm…..mungkin. Lebih baik aku jangan solat. Baik aku dengar berita ni dahulu. Waktu asar nanti, aku solatlah,” fikir Andaku. Pemberita terus memberitahu: “Seorang benggali telah meliwat Najib satu Malaysia. Pihak polis telah mengambil sampel air mani dari dalam dubur Najib Satu Malaysia untuk mengesan DNA benggali tersebut. Najib Satu Malaysia atau N1M sedang dirawat di hospital Putrajaya di wad bersalin. Para doctor berkata: “It is miracle!!” sebab walaupun N1M seorang lelaki tetapi liwatan tersebut telah menyebabkan N1M mengandung segera . Pagi tadi seorang bayi lelaki selamat dilahirkan oleh N1M. Bayi itu semasa dilahirkan menangis dan berkata” MIC”. Justeru baby tersebut dinamakan sebagai MIC. Petang ni seorang lagi bayi dilahirkan oleh N1M dan selepas baby tersebut keluar dari dubur N1M, bayi itu berkulit hitam dan menangis serta menyebut “MCA”. Jadi, bayi itu dinamakan sebagai MCA.” [T=ON 3.00 ante meridian ,Wednesday 25 December 2013= A news informer direct tell: “A Benggali do sodomy to Najib One Malaysia . Police took sperm sampel from Najib One Malaysia ‘s anal for investigate that Benggali’s DNA. Najib One Malaysia or N1M still get treatment at Putrajaya Hospital in bear ward. Whole doctors said: “It is miracle!!” because although N1M a man but that sodomy matter cause N1M has a baby in his body soon. Just now morning, a male baby born safely from N1M. The baby when born cried and said “MIC”. That reason, the baby is called as MIC. This evening a baby more was born from N1M and after the baby exit from N1M’s anal, the baby has a black skin and cry and said “MCA”. so, the baby is called as MCA]. Andaku terus menonton berita itu berjam-jam lamanya sehingga waktu asar pun habis dan dia asyik sengaja berkali-kali melengah-lengahkan dan bertangguh-tangguh solat asar hingga akhirnya baru sedar waktu asar telah habis. Akibat menonton lama, dia keletihan dan akhirnya tertidur. Tiba-tiba satu lembaga terbang masuk melalui jendela dan menggerak-gerakkan tubuh Andaku. Andaku terjaga dan terkejut . “Siapa engkau?” “Aku ialah IZRAIL, malaikat pencabut nyawa” lalu malaikat itu mencabut nyawa ANDAKU. Kuanda tertawa keriangan. Di dalam kubur, Andaku disiksa kerana dosa menangguh-nangguhkan solat dengan sengaja. Andaku menjerit-jerit kesakitan akibat disiksa oleh malaikat . Tiba-tiba Andaku terasa pipi dia ditampar-tampar tetapi tak sakit tamparan itu. Andaku terbuka mata. Ohhh!! sebenarnya dia bermimpi. Ibu dia menampar pipi dia. Andaku berkata,”Mak saya bermimpi melengah-lengahkan solat, bermimpi sedang menonton berita Najib, Perdana Menteri Satu Malaysia kena rogol, bermimpi disiksa dalam kubur. Astagfirullah…..”. Mak Andaku tertawa terbahak-bahak. Lain kali, engkau basuh kaki, baca doa dan ayat suci supaya tak diganggui iblis. Ucapkan kalimah syahadat, beristighfar, ucapkan wirid asmaulhusna. Pastikan berkelambu juga.  Tidur selepas baca ayat suci dan doa dan ucap semua itu, faham?”. “Ya, saya faham mak.”

Derita Kerana Cinta…… atau Bahagia Kerana…? By Lipur-lara Waris Tamingsari

what is the meaning of this?

The meaning of this is have no God except ALLAH, Muhammad is a messenger of Allah.

Baju Serban Putih berjalan kaki sambil kepala menunduk sedikit ke tanah, memandang ke bawah kerana jika tidak begitu, akan kelihatanlah aurat-aurat manusia. Selepas 17 X 17  langkah, tolak 10 langkah, campur 30 langkah, tolak 17, + 0.1 langkah, Dia terkejut kerana ada seekor ulat jantan ditanah sedang kongkek ulat betina. “Astaghfirullah”. Segera dia memejamkan mata sambil terus berjalan. Dia tak mahu adegan asmara ulat itu mempengaruhi nafsu dia.

ulat gonggok sedang kongkek. Ini lucah dilihat.....???

ulat gonggok sedang kongkek. Ini lucah dilihat…..???

Dia kini berada di dekat sebatang pokok. Ada poster ditampal di batang pokok itu. Dia terpandang poster itu. Gambar wanita telanjang seratus-peratus! Dia lari ketakutan. Bimbang nafsunya naik. Orangramai mentertawakan si dia yang berbaju putih dan berserban putih.  Dia lari ke arah satu peniaga gerai bergerak. “Pakcik! Pakcik! tunggu! tunggu!! Saya kehausan sebab asyik berlari. Pakcik perut gendut berhenti. “Ambillah ini, percuma sahaja”. Dia pun cuba minum tetapi air itu berbau alkohol sedikit. Lalu di tumpahkan. Dia lari dari pakcik tersebut. Bersembunyi dalam sebuah surau buruk yang dilupakan oleh masyarakat.

carapakaiserban?

carapakaiserban?

Dia semakin haus tetapi dia tetap sabar. Tiba-tiba datang seorang tua hendak solat. Dia perhatikan orang tua itu. “EEHHH, salah cara itu. Bukan begitu cara solat”. Orang tua itu berhenti solat. Memandang dia dengan muka harimau lapar . Tiba-tiba satu pisau dikeluarkan dari saku . Pisau itu bergerak ke arah Dia. Dia lari lagi. Orang tua itu mengamuk sebab ditegur kesalahan dia.

warning: Too laughter cause death

warning: Too laughter cause death

 

Dia masuk pula ke masjid. Ada air sedekah di situ. Juga ada pisang sedekah. Dia cuba minum dan makan itu. Baru sahaja lepas makan dan minum, dia terasa sakit perut . Dia lari ke tandas. Cirit-birit. Selepas mencuci diri, seorang budak berhingus beritahu dia bahawa pisang itu dia dapat dengan mencuri sebab dia hendak sangat bersedekah. “SEMOGA APA YANG kumakan tidak menjadi darah daging aku, hanya menjadi tahi yang dikeluarkan dengan cirit-birit”.

Dia hendak balik ke rumah. Tak jadi untuk pergi ke rumah sahabat dia. Dalam perjalanan itu. Dia mendengar lagu-lagu haram (lagu asmara) dengan alat muzik haram dimainkan oleh beberapa kedai di sepanjang jalan itu. Dia pun menutup lubang telinga dia. Kepekaan telinga dia telah banyak berkurangan sehingga bunyi hon pun dia tidak dengar. Maka , sebatang tubuh tercampak ke tepi jalan. Aku di mana? Hospital. Awak dilanggari  oleh sebuah kereta kancil. Nasib baik tidak patah, cuma lebam kebiruan. Dia cuba bangun dari katil. Aduuuhhh!!! Sabar, awak perlu tinggal di hospital sehingga benar-benar  sembuh. Saya hendak solat. Saya hendak berwuduk. Ambilkan air. Awak sakit, tak perlulah solat. Solat wajib dilakukan oleh orang yang sakit juga . Sebab itu ada solat yang khas untuk orang yang sakit. Baiklah , saya akan ambilkan air.

 

the method of "solat baring"

the method of “solat baring”

Also solat baring

Also solat baring

My father (DPK Pioneer's dad died at hospital, cause me cry and cry)

My father (DPK Pioneer’s dad died at hospital, cause me cry and cry)

 

Seekor jururawat datang , memakai wangian yang sangat memberahikan. Jururawat itu cantik pula,  3 kali lebih cantik dari puteri jin. Si Baju Serban Putih menutup hidung. Menahan nafas. Siksa dilakukan. Ubat apa yang awak hendak suntik? Buatan Amerika. Tiada pengesahan halal. Baju Serban Putih enggan disuntik. Tiada ubat lain diberikan. Tubuh dia semakin bengkak dan sakit. Dia tetap menunaikan solat secara baring dan isyarat mata. Awak berada di atas katil yang didermakan oleh seorang jutawan syarikat loteri. AAPAA!?? Letakkan saya ke katil lain, sekarang juga!!! Permintaan beliau tidak dipatuhi. Maka dia bangun dengan penuh kesakitan dan menderita, berjalan dengan susah-payah keluar dari hospital itu. Hari sudah jauh malam. Suasana senyap sepi. Semut pun dah banyak yang tidur. Dia berjalan dalam keadaan lemah seperti orang mabuk , ke arah rumah beliau. Dia tiada wang. Wang dia dicuri semasa pengsan di tempat kemalangan siang tadi. Teksi dan kereta sewa pun tak ada beroperasi malam itu. Tiba-tiba datang seekor tebuan yang dah tak berapa betul otaknya, menggigit DIA. Lepas tu,tebuan gila terbang entah ke mana.

 

devil enable make any bee be crazy

devil enable make any bee be crazy

 

devil come when "sakaratulmaut"

devil come when “sakaratulmaut”

 

Dia jatuh tersungkur. Dia membaringkan badan di jalan itu. Bisa tebuan itu sangatlah pelik. Sakit macam kena patuk ular. Tiba-tiba dia lihat isteri beliau datang membawa sesuatu. “Patutlah abang lambat balik. Kenapa bang? Ambillah minumlah air ini dan pakailah ubat ini”. Di sapu ubat itu , hilang sedikit rasa sakit. Hilangkan? Dia terasa haus, hati ingin minum air yang dibawa isteri dia itu tetapi isteri beliau enggan beri. Eh kenapa dinda? Boleh dengan satu syarat? Syarat?? Ya, syarat. Syaratnya ialah mesti cakap Allah itu pernah terkentut busuk. Akhirnya barulah dia sedar bahawa itu bukan isteri dia tetapi jin syaitan yang menjelma dan dia sekarang sedang sakaratul-maut. Lebih baik aku derita haus daripada bahagia dengan minum air itu . Maka dia hanya beristighfar berulang-kali dan perkataan terakhir yang keluar dari mulut dia ialah LAILAHAILLALLAHMUHAMMADARRASULULLAH.

 

Kesimpulan kisah ini ialah lebih baik derita kerana taat dan cinta kepada Allah daripada bahagia kerana mengikuti nafsu dan syaitan kerana kebahagiaan kerana itu akan menyebabkan penderitaan tetapi derita kerana taat kepada Allah akan membawa kebahagiaan di dunia dan akhirat. SEKIAN.

 

now saving the draft……..