Gempar: Najib Satu Malaysia Kena Ro….?! By Lipur-lara Waris Tamingsari

Andaku tonton tv. Tiba-tiba kedengaran azan. Andaku hendak solat. Qarinnya menghalang. Eh! Jangan solat dulu. Tangguhkan dulu solat. Sekarang ada rancangan Tanyalah Ustaz. Penting ni. Tonton dulu ya, kata Kuanda, jin qarin kepada Andaku. Benar juga , baik ku tonton dulu, lagipun masih banyak waktu zuhur, kata hati Andaku. Selepas rancangan Tanyalah Ustaz itu selesai ditontoni Andaku, Andaku hendak pergi ke bilik untuk solat. Kuanda berkata lagi, “EH! Jangan solat dulu. Kau tak ingatkah bahawa engkau ada panggil teman-temanmu datang ke rumah. Jadi, kena memasak makanan yang sedap. Makanan yang masih ada sekarang kurang menarik. Malulah kalau hidangkan makanan seperti ini. Lagipun waktu zuhur masih panjang. Kamu juga perlu kemaskan keadaan di rumah. Malulah kalau tetamu lihat tak kemas. ”  Andaku pun tak jadi solat . Dia hendak memasak. Selesai memasak, Andaku hendak mengemas rumah pula. Semasa mengemas itu, datang beberapa orang pengemis ke rumah Andaku. Mereka meminta wang sedekah tetapi Andaku tiada wang syiling dan wang kertas yang rendah nilai notnya. Yang ada not RM100. Jadi, Andaku berkata kepada pengemis itu, “Pergi ke rumah orang lain dahulu untuk minta wang sedekah. Saya akan pergi kedai untuk mendapatkan not lebih kecil untuk disedekahkan kepada anda semua selepas mengemas dan solat zuhur”. Pengemis setuju dan pergi ke rumah orang lain. Andaku kembali ke ruang tamu untuk mengemas rumah. Tiba-tiba sakit varikos di betis Andaku menyerang. Andaku telah selesai kemas . Andaku masih dapat berjalan walaupun kaki sakit. Andaku hendak pergi solat. Kuanda menghalang lagi. Eh jangan solat dahulu. Urut dahulu kaki. Kalau solat dalam keadaan sakit, bimbang kalau solat tak khusyuk. Tetapi aku boleh solat dalam keadaan duduk, fikir Andaku. Kuanda berbisik lagi ke telinga Andaku, ” Memang kau boleh solat duduk tetapi kalau solat dalam keadaan sakit, bukan senang hendak khusyuk padahal khusyuk itu syarat solat diterima oleh Allah. Kalau cara solat sah tetapi tak khusyuk, engkau telah dianggap telah mengerjakan solat tetapi solat itu tiada pahala.” Eh betul juga ni, baiklah, aku urut dahulu kaki. Setelah sejam mengurut kaki, barulah hilang rasa sakit kaki. Andaku pun bangkit untuk solat. Tiba-tiba pengemis-pengemis tadi datang. Andaku tak peduli, dia hendak solat dahulu. Pengemis beri salam berulang-kali tetapi Andaku hanya balas dengan suara perlahan dan hendak pergi solat dahulu.  Eh, Andaku, jangan solat dahulu, kasihan pengemis itu datang dari tempat yang jauh barangkali. Pergi beri wang RM100 itu, tak perlu pergi ke kedai. Bukan nak lama-lama melayan mereka. Andaku pun tak jadi solat dahulu. Andaku pergi ke bilik, membuka laci dan ambil wang bernot RM100 . Dia beri wang itu kepada seorang pengemis. “Ambil wang ini dan tukarkan kepada not yang lebih kecil di stesyen minyak dan bahagikan samarata kepada kawan-kawan kamu.” “Makasih ya bang. Bang memang baik bangat. Lagi satu ganteng!” Lalu pengemis Indonesia itu pergi dari situ. Baru sahaja melangkah kaki hendak solat, tiba-tiba sebuah MPV proton exora masuk ke halaman hadapan rumah Andaku. Sahabat telah datang. Andaku menjemput mereka masuk. Mereka dilayan. Diberikan minuman dan makanan yang lazat dan istimewa. Andaku terlupa tentang solat. Andaku sibuk melayan tetamu. Selepas sudah lama di rumah itu, sahabat-sahabat Andaku mengucapkan terimakasih. Hendak pulang ke rumah mereka.

Lebih baik kau dengar berita Najib Satu Malaysia ni dahulu. Lagipun waktu solat zuhur dah dekat habis. Tak perlu solat zuhur. Tonton berita ini dahulu. Waktu asar masih panjang. Faham tak???

Lebih baik kau dengar berita Najib Satu Malaysia ni dahulu. Lagipun waktu solat zuhur dah dekat habis. Tak perlu solat zuhur. Tonton berita ini dahulu. Waktu asar masih panjang. Faham tak???

Andaku hendak menutup suis tv . Tiba-tiba ke udara berita di stesyen TV1. Pemberita mengatakan: “Selamat petang. Najib Satu Malaysia kena rogol waktu pagi malam tadi…..” Andaku tak jadi solat. “Waktu zuhur dah nak dekat habis. Haram solat jika waktu solat dah nak dekat habis? Emm…..mungkin. Lebih baik aku jangan solat. Baik aku dengar berita ni dahulu. Waktu asar nanti, aku solatlah,” fikir Andaku. Pemberita terus memberitahu: “Seorang benggali telah meliwat Najib satu Malaysia. Pihak polis telah mengambil sampel air mani dari dalam dubur Najib Satu Malaysia untuk mengesan DNA benggali tersebut. Najib Satu Malaysia atau N1M sedang dirawat di hospital Putrajaya di wad bersalin. Para doctor berkata: “It is miracle!!” sebab walaupun N1M seorang lelaki tetapi liwatan tersebut telah menyebabkan N1M mengandung segera . Pagi tadi seorang bayi lelaki selamat dilahirkan oleh N1M. Bayi itu semasa dilahirkan menangis dan berkata” MIC”. Justeru baby tersebut dinamakan sebagai MIC. Petang ni seorang lagi bayi dilahirkan oleh N1M dan selepas baby tersebut keluar dari dubur N1M, bayi itu berkulit hitam dan menangis serta menyebut “MCA”. Jadi, bayi itu dinamakan sebagai MCA.” [T=ON 3.00 ante meridian ,Wednesday 25 December 2013= A news informer direct tell: “A Benggali do sodomy to Najib One Malaysia . Police took sperm sampel from Najib One Malaysia ‘s anal for investigate that Benggali’s DNA. Najib One Malaysia or N1M still get treatment at Putrajaya Hospital in bear ward. Whole doctors said: “It is miracle!!” because although N1M a man but that sodomy matter cause N1M has a baby in his body soon. Just now morning, a male baby born safely from N1M. The baby when born cried and said “MIC”. That reason, the baby is called as MIC. This evening a baby more was born from N1M and after the baby exit from N1M’s anal, the baby has a black skin and cry and said “MCA”. so, the baby is called as MCA]. Andaku terus menonton berita itu berjam-jam lamanya sehingga waktu asar pun habis dan dia asyik sengaja berkali-kali melengah-lengahkan dan bertangguh-tangguh solat asar hingga akhirnya baru sedar waktu asar telah habis. Akibat menonton lama, dia keletihan dan akhirnya tertidur. Tiba-tiba satu lembaga terbang masuk melalui jendela dan menggerak-gerakkan tubuh Andaku. Andaku terjaga dan terkejut . “Siapa engkau?” “Aku ialah IZRAIL, malaikat pencabut nyawa” lalu malaikat itu mencabut nyawa ANDAKU. Kuanda tertawa keriangan. Di dalam kubur, Andaku disiksa kerana dosa menangguh-nangguhkan solat dengan sengaja. Andaku menjerit-jerit kesakitan akibat disiksa oleh malaikat . Tiba-tiba Andaku terasa pipi dia ditampar-tampar tetapi tak sakit tamparan itu. Andaku terbuka mata. Ohhh!! sebenarnya dia bermimpi. Ibu dia menampar pipi dia. Andaku berkata,”Mak saya bermimpi melengah-lengahkan solat, bermimpi sedang menonton berita Najib, Perdana Menteri Satu Malaysia kena rogol, bermimpi disiksa dalam kubur. Astagfirullah…..”. Mak Andaku tertawa terbahak-bahak. Lain kali, engkau basuh kaki, baca doa dan ayat suci supaya tak diganggui iblis. Ucapkan kalimah syahadat, beristighfar, ucapkan wirid asmaulhusna. Pastikan berkelambu juga.  Tidur selepas baca ayat suci dan doa dan ucap semua itu, faham?”. “Ya, saya faham mak.”

Advertisements

Masuk Syurga Bukan Kerana Amalan Tetapi Kerana……? By Sinaran Iffah

Zikir asmaulhusna sekarang?? Istighfar dan syahadat serta salawat

Zikir asmaulhusna sekarang?? Istighfar dan syahadat serta salawat. This article in Sinaran Iffah category.

Ada yang mengatakan bahawa seseorang itu masuk syurga bukan kerana amalan tetapi kerana……………..? Kerana apa? Saya beri anda tempoh 11 saat untuk memberikan jawapan anda=

SATU SAAT

DUA SAAT

TIGA SAAT

EMPAT SAAT

LIMA SAAT

ENAM SAAT

TUJUH SAAT

LAPAN SAAT

SEMBILAN SAAT

SEPULUH SAAT

SEBELAS SAAT

jawapan soalan ini ialah:

RAHMAT DARIPADA ALLAH S.W.T!!!

Kalau masuk syurga kerana amalan, kenapa ada orang yang banyak amalannya sehingga syurga itu sangat hampir kepadanya tetapi bila dekat nak mati, dia buat perkara haram yang menyebabkan dia akhirnya mati dalam keadaan menderhaka kepada Allah, tidak bertaubat, tidak berkesempatan bertaubat, disiksa dalam kubur dan masuk ke neraka??

Malah saya pernah membaca sebuah kitab mengenai sejarah hidup wali-wali Allah. Ada seorang wali Allah itu semasa dia hidup di dunia lagi telah tahu nasib dia di akhirat. Nasib dia di akhirat itu ialah wali Allah itu akan masuk ke NERAKA!!! Bila ada seorang bersedih mendengar berita itu dan bertanya kenapa begitu nasib wali Allah itu, wali Allah itu kata jangan mempersoalkan perkara yang Allah kehendaki ditakdirkan kepada beliau itu.

Ada orang berfahaman kalau sudah ditakdirkan mati masuk syurga, buat jahat macam manapun, akhirnya masuk syurga juga dan kalau sudah ditakdirkan mati masuk neraka, buat baik macammanapun, akhirnya mati masuk ke neraka juga??

Hal fahaman ini adalah haram dipercayai. Ini ialah ajaran sesat!!!

Masuk syurga kerana rahmat daripada Allah, memang benar. Allah beri rahmat kepada sesiapa yang dia kehendaki sahaja. Tiada Allah dapat dipaksa untuk beri rahmat kepada sesiapa. Allah mengasihi orang yang suci hati, yang taat. Allah beri rahmat kepada orang yang ingin dia sucikan hati dan orang yang memang telah suci hati. Tetapi tiada jaminan hati yang suci itu terus mendapat rahmat daripada Allah kerana kemungkinan hati itu berjaya dikotori oleh syaitan, musuh,…… Justeru, manusia tetap perlu berusaha menyucikan hati dengan mentaati perintah Allah dan meninggalkan segala larangan ALLAH.

Justeru, rahmat dan ketaatan kepada ALLAH mempunyai perkaitan yang kuat dan rapat. Orang yang taat belum tentu mendapat rahmat sebab amalannya mungkin ada kecacatan sehingga menyebabkan tidak dapat pahala atau hati tetap tidak bertambah suci. Orang yang mendapat rahmat pula mungkin rahmat itu tentang hal semasa di dunia , bukan rahmat yang di akhirat. Yang dikehendaki ialah mendapat rahmat di dunia dan di akhirat atau terus-menerus dan berpanjangan mendapat rahmat daripada Allah.

Orang yang rajin ibadat dan selalu dapat pahala dan suci hati belum tentu ISTIQAMAH. Untuk mendapat rahmat yang lebih berpanjangan, perlu ada istiqamah. Orang yang mencapai taraf wali Allah yang terjamin masuk syurga ialah kerana kebiasaannya orang yang demikian tetap wujud ISTIQAMAHnya dalam kebaikan dan ketaatan dan kesucian hati atau kalbu rohnya.

Allah menjadikan sebab , akibat, musabab, natijah, kesan, hasil,…………… Setiap hal saling kait-mengait. Namun ada hal-hal unik, yang merupakan perkaitan yang luarbiasa atau tidak ada kaitan tetapi terjadi juga (seperti akal tidak dapat memikirkan hal itu secara logic atau ilmiah atau saintifik atau tidak ada alat dan kaedah eksperimen dapat dibuat untuk membuktikannya tetapi hal itu wujud juga dan terjadi juga)

Berterusan mendapat rahmat, pahala, kesucian hati, berubah takdir, berubah nasib, berubah hati atau kalbu, sangat berkaitan dengan hokum-hakam dan peraturan sebab-akibat termasuklah takdir dan nasib luarbiasa, yang dapat terjadi di luar logic akal manusia.

Ada kitab yang menceritakan tentang rahsia panjang umur. Kitab ini menerangkan tentang dua maksud :

MAKSUD YANG PERTAMA ialah panjang umur yang benar-benar panjang umur atau jadi bertambah panjang umur dia , lebih panjang dari catatan asal di LOH MAHFUZ setelah dia melakukan amalan-amalan tertentu yang mengakibatkan umurnya jadi lebih panjang.

MAKSUD YANG KEDUA ialah  seseorang itu melakukan amalan yang pahalanya bersamaan dengan pahala yang dapat dilakukan oleh orang yang panjang umurnya.

Jika Allah mahu beri rahmat, rahmat tersebut ialah mungkin dia dapat panjang umur atau lebih panjang umur dengan maksud yang pertama atau mungkin dengan maksud yang kedua. Justeru, rahmat ada kaitan juga dengan usaha dan tawakal.

MANUSIA TIDAK TAHU APA KESUDAHAN NASIBNYA (KECUALI ORANG-ORANG TERTENTU SEPERTI SAHABAT-SAHABAT NABI MUHAMMAD YANG TELAH DIJAMIN OLEH ALLAH BAHAWA MEREKA AKAN BERJAYA MASUK KE SYURGA) , yang wajib ialah terus berusaha. Mendapat rahmat atau tidak, itu ialah urusan dan kehendak Allah. Kita tidak boleh dan tidak dapat memaksa TUHAN memberikan rahmatNYA kepada kita. Jika Allah tidak ingin beri Rahmat, ITU BUKAN dosa Allah ta’ala.  TIDAK TIMBUL PERNYATAAN BAHAWA ALLAH BUAT DOSA ATAU ALLAH BUAT PAHALA ATAU ALLAH DAPAT DOSA ATAU ALLAH DAPAT PAHALA. NAMUN , YANG PASTI IALAH ALLAH ITU ADIL , MAHA ADIL DAN KASIH-SAYANG. JIKA ALLAH MEMBUAT PERATURAN DAN HUKUMAN, ITU KERANA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI DAN MAHA ADIL, SUPAYA KEADILAN TERTEGAK KERANA ALLAH ITU MAHA PENYAYANG!!! BUKAN KERANA ALLAH ITU SAMSENG ATAU PANAS-BARAN ATAU MENGAMUK!!! MUSTAHIL ALLAH MENYERUPAI SIFAT MAKHLUKNYA!!!

Reformasi Aneh Artikel By Tinta Emas 7 Samudra

This article category = Tinta Emas 7 Samudra

This article category = Tinta Emas 7 Samudra

 

Peringatan harian ke 42 = Water bill, paid?

Peringatan harian ke 42 = Water bill, paid?

 

Peringatan harian ke 43= EnoughMoneyToPayInsurance? Expired date - insurance?

Peringatan harian ke 43= EnoughMoneyToPayInsurance? Expired date – insurance?

 

Peringatan harian ke 44= Your Business Licence Renewal? Hukuman penjara atau denda jika tak baharui?

Peringatan harian ke 44= Your Business Licence Renewal? Hukuman penjara atau denda jika tak baharui?

 

Untuk menerangkan reformasi ini secara luarbiasa, silalah anda membaca ini:

 

 

Aku kentut Kau Marah

Kau kentut Aku Diam

Aku takut Kau Gelisah

Tahu takut aku Lebam

 

Sebermula diceritakanlah akan orang dahulukala, kononnya Hang Tuah pernah berjumpa dengan nabi Khidir a.s. Apa hebat sangatkah Hang tUWAH itu? Alim warakkah dia sampai nabi khidir nak jumpa dia?? Sekarang entah di mana mayat laksa mana han tu wah?

Kilang Proton sepatutnya membikin alat untuk eject kad memori yang dipasangkan di dalam kereta. Yang ada sekarang, senang masuk tapi nak keluar manyak susah wooo! Lagi itu olang ada kuku panjang mungkin bole kepit itu kad. Kalau tidak , kena pakai forseplah?

Maka, apakah kita tidak malu meloya dengan bangsa me LAYU yang tidak me Segar KEIMANANNYA? Malaysia terkenal DI DUNIA sebagai pusat pembuangan sampah yang unik. Iaitu pembuangan bayi luar nikah di merata-rata tempat. Ada yang dimakan anjing. Ada yang dibuang ke dalam lubang tandas. Maka amalan bunuh bayi yang dilakukan oleh orang arab zaman jahiliah telah menjadi wabak yang sukar dibendung di MALAY SIA-SIA.

Tiada kata secantik bahasa

Untuk ku puji Tuhanku

Tiada gambar secantik  waliNya

Untuk ku tunjuk cintaku

 

OOOO Yang Maha Kasih Sayang

mengharum jiwa

emmmm emmmmmm….

Yang maha kasih sayang

mengharum jiwa

 

Namun ku masih hina

suasana berpilu

tapi azamku jua

nak jadi Wali ALLAH!!!

 

Tiada kata secantik Bahasa

Untukku puji Tuhanku

Tiada gambar secantik waliNya

Nakku tunjuk cintaku

 

OOOO  Yang maha kasih sayang

mengharum jiwaaaa

EEEmmmmm emmmmm

Yang Maha kasih sayang

mengharum jiwaaa

 

Namunku masih hina

suasana berpilu

tapi azamku jua

nak jadi wali Allah

 

EMMMM…………emmmmm…emmmmmmmmmmmmmm

NOTA: LAGU DI ATAS HENDAKLAH DINYANYIKAN MENGIKUT RENTAK IRAMA LAGU “Tiada kata secantik bahasa” yang dinyanyikan oleh P.RAMLEE.

Ketika itu saya berada di dalam kelas . Tiba-tiba seorang wanita CANTIK  mengatakan “……(nama saya= Pengasas Gerakan Revolusi DPK) , datang ke rumah saya ya?”. Dia , kemudian memberikan senyuman yang sangat manis non-stop hingga saya mengalihkan pandangan mata. Sahabat karib saya mengatakan saya “handsome” DAN SAYA seorang kasanova. Ohhh ini keterlaluan. Saya bukan kasanova. Kalau wanita terjatuh cinta kepada saya, bagaimana saya dapat menghalang, betul tak tuan-puan?

Satu ketika saya berada di dalam bas. Di belakang saya, seorang wanita muda yang saya yakin umur dia lebih tua daripada saya duduk di kerusi yang di belakang kerusi yang saya duduk. Tiba-tiba saya terasa beberapa helai rambut saya digesel-gesel dengan lembut. Ohhh wanita yang duduk di belakang itu sedang berahi kepada saya, menyebabkan dia main rambut saya. Ini ialah kisah benar. Bukan rekaan. Saya boleh masukkan dalam kategori “Penyaring Nostalgia”.

Satu ketika, saya sedang berjalan di satu koridor sekolah menengah. Di hadapan saya seorang guru wanita yang berkulit cerah dan sangat muda sedang berjalan. Tiba-tiba guru wanita (guru lukisan) itu memusingkan kepala dia ke belakang untuk melihat saya sambil dia tersenyum dan menaikkan ponggongnya ke atas sedikit. Ya Allah!!! Godaan yang saya tak pernah terfikirkan akan terjadi seperti itu kepada saya. Saya rasa malu. Guru wanita itu melakukannya dalam tempoh beberapa saat. Ini kisah benar. Bukan rekaan!!!

Apakah ia  bila disentuh ia memanjang?

Bila sejuk ia mengecut…..

Bila ia basah ia tegang…

JAWAPAN:

Y

Y

Y

Y

Y

Y

Y

= batang kote le.

 

Alkisah diceritakan akan oranglah lagi ……:

Saya pernah digoda oleh seorang pelacur . Alhamdulillah saya tidak ingin seks. Saya juga pernah digoda oleh mak nyah . ALHAMDULILLAH , SAYA MASIH TERUNA . Tuhan selamatkan maruah saya. Terimakasih ohhh Tuhanku.  Jika tidak Kau pelihara aku, nescaya aku menjadi hina dalam dosaku.

Pengasas Revolusi Di Persimpangan Kutub juga pernah digoda oleh pelbagai wanita cantik tetapi Tuhan telah memenangkan saya dalam ujian-ujian godaan itu. Saya tidak melayan nafsu dan kehendak mereka. Alhamdulillah yang telah selamatkan saya. Mahkota keterunaan saya mestilah dipelihara. Ohhh Tuhanku, hanya kau yang dapat memeliharanya. Kekallah aku dalam pemeliharaanMu sampai aku mati dan seterusnya di alam akhirat… AMIN AMIN AMIN YA RABBAL  A’LAMIIN…….

Pernah seorang wanita cantik  merakamkan wajah saya melalui kamera video handsetnya. Saya tak kenal perempuan itu. Seorang wanita bertanya kepada wanita yang merakamkan video itu, “mengapa kamu rakam gambar dia?” Wanita itu diam senyum sahaja sambil melihat rakaman video wajah saya yang dirakamkan oleh dia itu. Ini kisah benar.

Saya juga pernah diberitahu oleh rakan sekerja saya bahawa seorang wanita di tempat kerja saya itu telah jatuh cinta kepada saya. Tetapi saya memang tidak berminat tentang cinta dan perkahwinan.