Meja Bulat Orang Koyak-Rabak By Lipur-lara Waris Tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

Meja bulat itu sedang menunggu kedatangan orang yang berpakaian koyak-rabak. Yang ada duduk dekat meja itu ialah orang yang berpakaian baju kot, bertopi, bertali leher, kasut jenama mahal, pen di saku daripada emas campur berlian. Cermin mata pula , jenis kamera pengintip. Mereka semua bermata biru sebab pakai  benda bulat pipih warna biru tu, masuk ke mata.

Mereka ketawa terbahak-bahak. Mereka takutkah? Tak datang lagi. Aku rasa mereka tak beranilah Mad! Ya lah aku pun rasa begitu.

Sambil menunggu kedatangannya, mereka menonton sebuah video. Video itu dipaparkan di skrin besar , terletak di hadapan meja bulat itu. Seorang lelaki sedang memerah susu dari puting dada seorang wanita. Susu cap gantung namanya. Itu pemandangan sebuah perusahaan di kilang susu wanita.Itulah rakaman video sebuah filem pelik yang sedang ditontoni. Pengarah filem itu pula bekas perogol bersiri yang terkenal di dunia. Dikatakan beberapa ekor alien pun tahu namanya. Begitulah terkenal hebat namanya, MAHSYUR ke seluruh penjuru alam.

Tiba-tiba seorang penonton menjerit, Eh lekas off video ini! CEPATLAH!!. Kenapa?? Ohh orang koyak-rabak dah datang!!!

Meja bulat gembira dengan kedatangan orang koyak-rabak, Dia ingin menyatakan kegembiraan, tetapi apakah daya untuk demikian, Dia hanyalah sebuah meja. Benci betul dia terhadap orang-orang kaya penonton video lucah ini.

Golongan yang berpakaian koyak-rabak mula duduk di meja. Bau harum daripada pakaian mereka walaupun bahagian  baju di dada ada koyak-rabak sedikit. Heii orang miskin, kenapa kamu koyak-rabak. Tak malukah? Jadilah seperti kami, bergaya macam james bond. Ohh! kami seperti khalifah Abu Bakar, bila nabi Muhammad bertanya, kenapa ada lubang pada pakaiannya di dada Abu Bakar, Abu Bakar menjawab beliau telah menyerahkan semua hartanya untuk perjuangan ISLAM. Bila Nabi bertanya apa lagi yang tinggal kepada beliau, Abu Bakar menjawab ALLAH DAN RASULNYA. Bila nabi Muhammad bertanya adakah Abu Bakar menyesal kerana mensedekahkan seluruh harta beliau, Abu Bakar terus menangis dan beliau kata tidak menyesal.

AAAAHHHHHH sudahlah!! Kami tak mahu dengar kisah Abu Bakar dan baju yang koyak . Tujuan kita datang berkumpul ialah bukan nak tahu fasal Abu Bakar yang koyak bajunya. Kita datang untuk membincangkan kenapa kamu, wahai ulamak di persimpangan kutub menentang dasar penswastaan padahal kami mewakili golongan pemerintah menguatkuasakan dasar penswastaan!!!!

Golongan ulamak DPK : “Kami bukan menentang penswastaan secara 100%. Bila kerajaan tidak mampu, mereka hendaklah melibatkan syarikat swasta tetapi bukan terus memberikan  hak penswastaan secara 100%. Maksudnya kerajaan masih memiliki kuasa dan hak juga, yang jadi bahagian kerajaan. Pihak swasta itu juga mestilah menanggung kos dan berhak mendapat keuntungan juga. Apabila kerajaan telah ada kemampuan menguruskan kerana ada kepakaran dan peruntukan dan sumber kewangan yang lebih baik, maka pihak swasta itu hendaklah dikeluarkan dan tidak lagi memiliki kuasa dan hak. Ketika ini, hal tersebut kembali menjadi hak kerajaan 100%.

Golongan mata biru=” Kalau begitu, lebih baik diswastakan 100% , kerajaan akan menjimatkan perbelanjaan dan menyimpan kewangan khas untuk tujuan kepentingan lain rakyat satu Negara. Konsep rakyat 1 Negara haruslah dilaksanakan. Malaikat Jibrail dah pun datang jumpa menteri yang buat gagasan 1 Negara ini dan menyatakan persetujuan. Malaikat Jibrail menyokong.”

Golongan Koyak-rabak= Tiada bukti malaikat Jibrail jumpa menteri jahil itu. Kalau diswastakan 100% biarlah yang kecemasan begitu tetapi bila tiba masa yang sesuai kerajaan hendaklah mengambil semula 100%. Ini sesuai dengan takrifan kerajaan menurut gagasan Di Persimpangan Kutub. Kerajaan hendaklah memantau dan menghukum terhadap syarikat yang ambil-alih kepentingan kerajaan itu jika perlu.

Golongan Mata Biru= Tiada bukti rasuah pun. Tiada bukti kami, pihak kerajaan ada kroni atau ada pemimpin kerajaan yang dapat untung sebab jadi pengarah atau pemilik saham halimunan dalam kepentingan kerajaan yang diswastakan 100%. Kamu suka buat andaian dan tuduhan sahaja. Suka berburuk sangka. Berdosa tau!?

Golongan Koyak-rabak=” Bertenang. Kami bukan membuat tuduhan. Kami bermaksud hal seperti itu tidak mustahil logic terjadi. Justeru langkah pencegahan perlu dibuat seperti pemantauan dan hukuman. Bahkan, bukan tak ada bukti satu pun. Bekas Ketua Juruaudit Negara telah menemui bukti-bukti rasuah di kalangan pemimpin-pemimpin dan pegawai kerajaan , termasuk pihak swasta berkenaan. Jika penemuan beliau itu tidak benar, kenapa tidak  dibicarakan di mahkamah.

Golongan Mata Biru= Kami tak punya kuasa mengheret dia ke mahkamah. Ahh lupakanlah hal itu. Itu urusan pemerintah nombor satu Negara.

Golongan Koyak-rabak= “Ingat, seboleh-bolehnya hal-hal seperti sekolah, university, hospital, klinik kerajaan, balai polis, tentera, pelabuhan milik kerajaan, syarikat minyak kerajaan, pengangkutan awam kerajaan, ……..dan lain-lain tidak boleh diswastakan”. Banyak keburukan penswastaan. Jika ada kebaikan pun, bila dikaji bersama dengan keburukan, maka dapat diambil kesimpulan bahawa dasar penswastaan haruslah sedaya-upaya kita elakkan daripada terjadi kecuali darurat tetapi akhirnya kerajaan harus memiliki semula seratus-peratus atau bermaksud pembatalan penswastaan bila tiba masa  dan keadaan yang sesuai.”

Golongan baju kot= Kalau pandai sangat , cuba beritahu apa contoh keburukannya? Bukankah kebaikan penswastaan itu , salah-satunya ialah menggalakkan kelahiran syarikat-syarikat baru dalam pelbagai bidang yang milik pihak swasta seratus-peratus?

Golongan berlubang baju=” Kami tidak nafikan galakan seperti itu dapat terjadi tetapi keburukannya juga akan meranapkan perkembangan kelahiran. Contohnya, bila sesuatu syarikat itu diberikan kontrak berjuta , syarikat itu memberikan tugasan kontrak itu kepada syarikat lain yang lebih kecil, yang kekurangan dari segi profesionalnya, kepakarannya, tenaga pekerjaannya, sumber modal dan keuntungannya, asetnya, peralatannya…..Maka hasil yang terjadi daripada projek itu tidak berkualiti, tidak menurut piawaian kualiti yang sepatutnya. Maka tak hairanlah jika ada banggunan yang mudah runtuh, peralatan hospital yang tidak tepat, tidak sesuai, berkesan buruk, pendidikan yang kacau-bilau, pihak bank yang jadi toyol dan merompak, kenderaan pengangkutan awam yang tidak selamat, persekitaran Bandar yang kotor, tidak kemas, ………….tandas awam yang rosak-binasa, jadi tempat penagih dadah, bila terbiar, …..Bahkan jika kerajaan itu mewujudkan system perbankan dan subsidi yang jujur dan benar mengikut konsep ISLAM yang benar, maka ini akan menggalakkan kelahiran usahawan bumiputera yang Islam JUGA.”

Golongan Kasut Jenama Tinggi: “Eemmm….betul juga kata engkau wahai baju koyak. Tetapi bukan kami yang ada kuasa untuk menghalang dan menghapuskan dasar penswastaan. Itu kena Tanya Perdana Menteri Satu Negaralah. HA HA HA HA HI HI heh heh heh heh. ” Dah bersurailah kita.

Meja bulat gembira dengan kemenangan pihak koyak-rabak tetapi pada masa yang sama si meja bersedih juga sebab golongan ulamak perlu melancarkan jihad dan revolusi Di Persimpangan Kutub kerana walaupun pihak wakil kerajaan telah kalah dalam perdebatan ini tetapi kerajaan tidak peduli , malah terus melaksanakan dasar penswastaan untuk mengenyangkan nafsu kroni-kroninya padahal persidangan meja bulat ini bertujuan untuk kerajaan mencari keputusan sama ada meneruskan penswastaan atau membatalkan atau menghentikan. Pada mulanya kerajaan tersebut berjanji jika wakil mereka kalah dalam persidangan itu, mereka akan menghapuskan dasar penswastaan tetapi sebenarnya kerajaan MUNGKIR JANJI.

Hanya Ayat Punca Tewas > Oleh Panji-Panji Halimunan

IngatlahBilaUmatISLAMmenderhakaKepadaALLAH,TuhanAkanmemberiKemenanganKepadaMusuhIslam&Syaitan

JikaderhakaKepadaALLAH,TuhanAkanberiKemenanganKepadaMusuh

Nabi Muhammad biasa menyertai peperangan. Beliau selalu berada di barisan hadapan. Dikatakan baginda biasa dengan kekalahan dalam peperangan dan biasa juga mendapat kemenangan. Ada pendapat dalam Islam mengatakan sesiapa yang lari dari medan jihad (peperangan) dengan sengaja untuk mengelakkan diri , tidak terus berperang, maka hukumnya murtad kecuali jika mereka berundur kerana untuk membina kekuatan semula untuk menyerang semula. Umat Islam mempunyai rahsia-rahsia kemenangan yang istimewa yang jika diketahui oleh orang bukan Islam , mereka (orang kafir) tidak akan dapat memilikinya juga “senjata rahsia” itu. Walaubagaimanapun, terdapat banyak sebab yang dapat mengakibatkan kekalahan tentera ISLAM.

Jika merujuk sejarah ISLAM, kekalahan tentera ISLAM , antaranya berpunca :

1= Tamak harta rampasan peperangan.

2= Menderhaka kepada Nabi Muhammad s.a.w

3=Perasaan bangga atau kagum

4=Kelemahan Kerajaan Islam dalam pentadbiran

5= Umat Islam membantu orang kafir menentang saudara seagamanya (ISLAM)

Walaubagaimanapun, sebab terbesar kelemahan dan kekalahan tentera ISLAM ialah kerana latifah rabbaniah mereka telah rosak. Kerosakan latifah rabbaniah mempunyai pelbagai sebab, contohnya:

1= JAHIL

2= Salah -faham tentang konsep ISLAM

3=Berbidaah sesat

4=Makan dan minum yang haram atau makan-minum sesuatu yang diperolehi dari sumber haram atau syubahat (= yang diragui kehalalannya)

5=Cinta kepada dunia

6=Takut mati

Nabi Muhammad pernah bersabda yang bermaksud bahawa umat ISLAM itu banyak di dunia tetapi mereka dalam kelemahan kerana ditimpa penyakit cinta dunia dan takut mati. Kalau diperhatikan, ramai yang dewasa dan dah tua bersolat tetapi solatnya tidak sempurna atau tidak betul. Ramai yang sembahyang macam ayam mematuk tanah. Maksudnya solatnya laju sangat hingga mustahil tama’ninah dilakukannya padahal tama’ninah itu salah-satu syarat sah /rukun solat.  Orang yang dah di rakaat ke 3 tidak dapat lebih dahulu selesai solat dari orang yang baru datang bersolat sebab yang baru datang solat ini buat solat itu macam SOLAT RALI  macam kereta rally atau kereta lumba pula.

JIHAD1JIHAD2JIHAD4JIHAD3

Nabi Muhammad pernah bersabda bahawa Doa itu adalah senjata orang mukmin. Dalam peperangan Badar, nabi Muhammad bimbang umat ISLAM akan pupus kerana jumlah tentera musuh ISLAM jauh lebih ramai berbanding tentera ISLAM yang hanya beberapa ratus sahaja. Justeru, nabi Muhammad terus-menerus melakukan solat hajat memohon Allah membantu orang ISLAM. Dalam doa beliau, baginda mengatakan yang bermaksud tiada lagi orang yang akan menyembahNYA jika umat ISLAM kalah dalam peperangan ini. ALLAH mengabulkan doa baginda Rasulullah s.a.w. Dikatakan sebelum pedang mengenai musuh, kepala musuh itu telah pun terpenggal atau terpotong. Kenapa? Kerana tentera ghaib dari langit telah diturunkan. Malaikat-malaikat yang menjelma menjadi tentera ISLAM turut bersama orang Islam membunuh orang-orang kafir. ORANG ISLAM MENANG DALAM PEPERANGAN BADAR, PEPERANGAN PERTAMA UMAT ISLAM.

Pada waktu sujud dalam solatlah, waktu yang manusia paling hampir dengan TUHANNYA.

Pada waktu sujud dalam solatlah, waktu yang manusia paling hampir dengan TUHANNYA.

KIBARAN PANJI-PANJI IMAM MAHDI PESONA MANUSIA

KIBARAN PANJI-PANJI IMAM MAHDI PESONA MANUSIA

ADAorangkatabekalanminyakduniaAkanhabisDanmanusiaterpaksaberperangGunaKudaSemula.....

ADAorangkatabekalanminyakduniaAkanhabis,terpaksaberperangGunaKudaSemula

BintangIRINGAN?

BintangIRINGAN?

Jihad bukanlah keganasan kerana jihad ialah tindakan mempertahankan diri dan memelihara hak, mengambil semula hak, memelihara keadilan. Justeru , jihad menjadi kewajipan dan ibadat yang sangat besar pahalanya. Pahalanya ialah syurga untuk yang mati syahid. Walaubagaimanapun, jika kelihatan mati syahid tetapi ada hutang sesen tak bayar, maka mayatnya akan disiksa juga dalam kubur. Tindakan orang Islam yang berani mati dengan meletakkan bom pada tubuhnya untuk memusnahkan musuh bukanlah mati syahid . Itu bunuh diri namanya. Hukum bunuh diri ialah MURTAD/TERBATAL KEISLAMANNYA. Lebih haram lagi bila tindakan meletupkan diri itu ditujukan kepada orang awam dari bangsa tentera musuh ISLAM yang tidak bersenjata dan tidak pula pernah terlibat menyerang orang ISLAM.

Jumlah lebih ramai bukanlah faktor sebenar kemenangan, malah kekalahan dapat terjadi hanya kerana perasaan bangga atau kagum. Hanya kerana ayat yang menyatakan kekaguman terhadap bilangan tentera ISLAM yang lebih ramai daripada tentera musuh. Hal seperti ini pernah berlaku dalam sejarah. Seorang tentera Islam menyatakan sesuatu tentang jumlah tentera ISLAM yang lebih ramai daripada tentera musuh . Maka nabi Muhammad menasihatinya , tidak boleh kagum dan bangga. Akibat kekaguman itu , tentera ISLAM telah kalah dalam peperangan tersebut. Nabi Muhammad mengatakan punca kekalahan itu adalah kerana ayat kekaguman yang dinyatakan oleh sipengkagum.

Ada beberapa perkara yang diberitahu rasulullah s.a.w mengenai sifat-sifat yang menyebabkan amalan tidak diberikan pahala oleh ALLAH S.W.T IAITU SEPERTI:

1= Ujub’ atau kagum pada diri sendiri. Disangka dirinya hebat  dan baik.

2= Takabur atau sombong

3=Mengumpat

4=Tidak ikhlas

Kelemahan diri sendiri iaitu tidak dapat mengawal nafsu punca kerosakan jiwa dan hati. Kerosakan hati yang baik ialah punca utama kekalahan di medan perang jihad fisabilillah. Jihad kecil ialah jihad menentang manusia yang menderhaka kepada Allah. Jihad yang terbesar ialah peperangan terbesar iaitu menentang diri sendiri iaitu menentang nafsu-nafsu jahatnya!!! Bukanlah orang yang dikatakan kuat itu orang yang kuat bergusti tetapi orang yang kuat menentang dirinya sendiri. BACK TO MENU.