Teori 2+

Sebuah batu besar berpisah dari satu bola yang besar. Batu itu terapung-apung beberapa jam. Ia kemudian bergerak masuk ke zon gravity. Satu bola lain menariknya. Tarikan itu sangat kuat, menyebabkan ia terhempas kuat. Di satu lembah banjaran, sepi dan malam. Tiba-tiba keluar darinya bermacam rupa dan bentuk. Memanjang keluar dari batu itu. Ada yang berlari. Ada juga yang melompat. Yang memanjang, mencari persamaan. Itu kecenderungannya yang kuat. Hampa. Ia cuba menyentuh perbezaan. Yang berbeza menerima. Berlaku penyatuan. Setelah demikian, keluar dari penyatuan itu, benda yang berterbangan. Angin membawanya ke sana-sini. Kelembapan. Keluar dari lapisan dan meninggi. Yang berlari mencari kesesuaian. Hairan tentang sekitarnya. Jika bertemu perbezaan, ia cenderung untuk mengetahui. Jika bertemu persamaan, ia cenderung untuk penyatuan. Yang melompat, terjun. Ketika renangannya, memerhati. Ia bertemu persamaan yang tidak menyeluruh. Tetapi tiada penyatuan. Ia lebih gemar perbezaan. Keluar dari satu lubang di dasar. Perbezaan semata-mata. Ia mengejarnya. Berlaku penyatuan. Dari dua objek yang menyatu, ada yang dapat melompat dan berlari. Ia cenderung kepada kumpulannya. Membentuk ketetapan kumpulan, umpama kebiasaan. Ia sangat peka. Banyak yang diketahui. Menghasilkan kemajuan. Kumpulan yang menjadi contoh. Kumpulan lain mempelajarinya. Kemudian ditanyai dari mana asalnya. Yang asal itu bagaimana bermula?

Dijawabnya, apa yang aku ketahui, moyangku berasal dari planet musytari. Sebahagian kecil zarah musytari telah berpisah dan jatuh ke bumi, ditarik oleh daya gravity bumi. Kemudian moyangku telah keluar dari lubang seni lagi halus batu , kepingan musytari. Moyangku itu jantan dan telah berenang di satu sungai bawah Tanah, dekat satu lembah yang subur. Ia telah merogol satu spesies bumi. Dan lahirlah spesies kacukan musytari-bumi seperti kamu semua dan aku. Tetapi aku tidak tahu siapa yang melahirkan moyangku. Tumbuhan musytari yang bergerak menjalar pula telah mengawan dengan tumbuhan bumi. Pokok yang terhasil dari kacukan ini, dapat menjalar dibawah lapisan dasar lautan dan menembus ke kutub yang satu lagi! Hebat!!

Namun manusia, ada jawapannya. Nabi Adam ialah manusia pertama dicipta oleh Allah s.w.t. Siti Hawa yang kedua. Demikian juga, mahkluk lain seperti binatang dan tumbuhan. ada yang pertama dicipta oleh Allah s.w.t.

Sudah menjadi kelaziman, mahkluk lebih cenderung kepada yang sama dengannya. Yang itulah yang ia lebih kerap bersamanya. Membentuk kebudayaan kumpulannya. Walaubagaimanapun, perbezaan kumpulan lain ada masanya menarik perhatian, maka terjadilah perkenalan, perkongsian ilmu, teknologi, peralatan yang mungkin juga menghasilkan kebudayaan yang terbentuk daripada beberapa kebudayaan, menghasilkan bangsa dan spesis kacukan.

Dan bangsa kacukan itu, bila mengawan dengan bangsa kacukan lain, maka lahirlah keunikan, keistimewaan yang pelbagai. Mungkin.

Planet yang mula-mula Tuhan jadikan? Alam akhirat lebih dahulu ada sebelum alam nyata?

Syurga yang mula-mula Tuhan jadikan? Neraka?

Malaikat pertama yang dicipta oleh Allah? Siapa? Malaikat Jibrail? Izrailkah?

Jin yang mula-mula Allah jadikan ialah AZAZIL, iaitu raja syaitan? Siapa jin betina yang pertama Allah jadikan? Ada hadis yang mengatakan jin itu ada betina dan ada juga jantan. Jin juga bersenggama, buat hubungan seks. Maka, lahirlah anak jin.

Tamadun silam, selalu bermula dari tepi sungai dan laut. Manusia cenderung mandi, bersih, Wangi, sejuk. Semua ini factor yang mendorong kesihatan. Kesihatan yang mendorong bergerak akal fikiran. Maka, bila demikian, manusia dapat berfikir dengan tenang dan bijaksana, maka, cenderung membuat ujikaji. Maka, lahirlah pelbagai teori dan peralatan. Kemudian terus berkembang tamadun.

Namun teori 2+ tidak benar semuanya. Kenapa?

Kerana Bintang Iringan tiada ayah. Nabi Isa tidak mempunyai bapa tetapi ibu beliau dapat hamil juga. Justeru, dalam kes nabi Isa, jadi 1+, bukan 2+!!

Bukankah Pakistan dan Bangladesh, penduduknya berasal dari India? Apabila india muslim tidak sesuai duduk dengan india kafir, mereka berpindah , keluar dari India, mencari Tanah kosong, yang tidak bertuan? Tanah yang dijumpai dinamakan sebagai Pakistan dan Bangladesh?

Barangkali Jepun, Korea, Taiwan…., penduduknya berasal dari CHINA?

Dari suku-suku, membentuk bangsa. Suku-suku itu ada persamaan dan perbezaan. Suku jawa, suku banjar, suku mandailing…. Tentu ada pemula. Orang yang mula-mula menjadi kacukan, yang jadi kelahiran pertama sukunya. Atau ada lebih daripada seorang yang jadi pemula, mempunyai tarikh dan masa kelahiran yang sama?

Bila nabi Adam bersatu dengan Hawa, lahirlah kembar. Setiap kembar itu mungkin sama warna kulit, jenis rambut…… tapi mungkin tak sama? Namun, yang pasti, tentu ada anak Adam dan Hawa yang jadi orang pertama yang mempunyai ciri/sifat atau warna kulit melayu, cina, india dan lain-lain. Kemudian anak-anak yang lahir ini lebih cenderung untuk bersama yang sama warna kulit dan jenis rambut dan lain-lain. Kemudian mereka cenderung untuk berpisah daripada kumpulan yang tidak sama sifat dan warna kulit. Maka, berpindah-randah. Bila enggan berpindah lagi , ketika menemui Tanah kosong yang mereka menyukainya, maka dinamakan Tanah itu menjadi Negara.

Kisah parameswara dengan pohon Melaka. Menjadi pemula apa?

Hi everybody!, Am I the first alien created by God? Do not ask Charles Darwin. Because his answer can make your brain be tilt!!

Hi everybody!, Am I the first alien created by God? Do not ask Charles Darwin. Because his answer can make your brain be tilt!!

 

 

 

 

Advertisements

Rompakan Kerajaan Terhadap Wang Staf Awam Melalui Zakat?? By Penyaring Nostalgia

Nostalgia Filter = Penyaring Nostalgia. This Article in Penyaring Nostalgia category.

Nostalgia Filter = Penyaring Nostalgia. This Article in Penyaring Nostalgia category.

 

Saya mendapat maklumat darihal ini. Sebuah kerajaan negeri di Malaysia (adakah semua kerajaan negeri pun begini?) menghantar surat kepada seluruh kakitangan awam negeri itu agar mengisi borang persetujuan untuk pemotongan sejumlah gaji mereka setiap tahun oleh kerajaan iaitu jumlah wang zakat pendapatan kakitangan awam tersebut. Jika tidak menyatakan sama ada setuju atau tidak, maka dianggap telah bersetuju.

Inilah sejenis bidaah sesat yang menyesatkan???? Orang yang paling tahu tentang haul dan jumlah yang kena nisab tentulah pemilik wang tersebut. Dia jugalah yang paling tahu tentang jumlah simpanan yang perlu digunakan untuk membayar sesuatu hutang semasa, membeli keperluan harian dan semasa, jumlah belanja untuk tanggungannya dan akhirnya setelah itu, barulah dia tahu baki sebenar yang perlu dizakatkan, setelah terlebih dahulu tolak hutang dan lain-lain itu. Kalau pun ada pada borang yang dihantar oleh jabatan zakat kerajaan negeri tersebut mengenai jumlah biasa perbelanjaan bulanan dan tahunan, ini tidak termasuk perbelanjaan luarbiasa, kecemasan dan hutang-hutang baru. Justeru, borang seperti itu tidak dapat menunjukkan dengan tepat jumlah sebenar yang perlu dizakatkan. Bahkan kemasukan wang baru dari sumber bukan gaji ke akaun pemilik (staf awam) itu, hanya pemilik yang tahu adakah sebenarnya wang yang baru masuk itu telah disimpan sehingga haul atau tidak. Justeru, kerajaan tidak boleh memaksa persetujuan atau melaksanakan peraturan gila yang berkaitan persetujuan automatic dianggap terjadi jika tidak menyatakan samaada setuju atau tidak.

Bahkan pengarah jabatan agama Islam kerajaan negeri itu telah menggemparkan Negara apabila beliau dikatakan menerima wang zakat. Adakah seseorang pengarah termasuk dalam golongan yang berhak menerima zakat????

Hentikan bidaah. Hentikan. Dan hentikan peraturan gila , yang hanya membayangkan ketamakan pemerintah dan kegilaan otak mereka.

Saya harap ilmu zakat yang benar dipelihara. Jangan jadi seperti ilmu faraid (system pewarisan harta Islam) yang sangat kurang orang yang memahaminya dengan betul. Jangan dikatakan itu perlu dizakat, ini kena zakat padahal dalam ISLAM yang sebenar hal itu tidak perlu dan tidak boleh dizakatkan.

Bangkitlah ulamak-ulamak Di Persimpangan Kutub dari tidur dan mimpimu. Perbetulkan akidah dan feqah serta tasauf dan sejarah. Aku menyeru kamu semua , wahai bintang yang bergemerlapan pada malam hari.  Bangkitlah revolusi kamu semua wahai ulamak DPK dan orang yang menyokong mereka di seluruh dunia!!! Tidak akan kamu menunggu Imam Mahdi dan Nabi Isa, baru kamu hendak memperjuangkan dan berjihad?? Kamulah pemimpin dunia yang sebenar saat ini, wahai ulamak-ulamak Di Persimpangan Kutub.

Bukankah mereka yang sengaja tidak membayar zakat , hal itu menyebabkan mereka murtad?  Bukankah khalifah Abu Bakar pernah berperang dengan orang yang enggan bayar zakat?  Dalam setiap harta orang ISLAM itu ada hak orang yang miskin dan papa-kedana, fakir dan hak orang yang layak menerima zakat. Itu bukan hak kita jika kita ialah pemberi zakat, bukan penerima zakat. Kalau kita bersedekah dan berzakat dengan ikhlas, insya-Allah , Tuhan akan menambahkan wang simpanan kita lagi. Sesiapa yang mensyukuri nikmat, Allah akan menambahkan lagi nikmat itu. Ini janji daripada Allah. Rujuk ayat al-Quran yang berkenaan.

Bila kita membayar zakat, itu salah-satu cara kita bersyukur. Zakat itu menyucikan harta. Pernah berlaku pada zaman dahulu , di negeri Arab , tiada orang yang layak menerima zakat sebab pemerintah yang adil dan orang Islam yang taat menunaikan zakat dan pengagihan zakat yang jujur dan menyeluruh.

Malaysia? Sentiasa ada orang yang perlu zakat. Di sebalik keindahan banggunan tinggi ke langit di kota-kota besar, masih ada rakyat yang tinggal tanpa rumah. Rumah sebesar reban ayam…… tinggal dalam kotak, tidur di merata-rata tempat,…………… Apakah mereka ini tidak mendapat agihan zakat? Atau adakah mendapatnya tetapi tidak dalam jumlah yang cukup ? Mendapat semua haknya?

Kita tidak mahu konsep zakat yang telah disuntik dengan racun ilmu “Destroy With…..”. Masih ramai yang jahil tentang konsep zakat. Risalah konsep zakat yang tulin dan benar hendaklah diedarkan secara menyeluruh. Jangan beli kitab zakat yang dalam bahasa Indonesia, kerana itu mungkin menyebabkan kekeliruan dan salah-faham. Mungkin perlu hantar peringatan ini:

1= Kepada pekerja swasta, persendirian dan kakitangan awam tentang zakat terkini mereka yang telah mereka bayar dan pertanyaan tentang zakat berikut, adakah telah dilaksanakan,  resit ?

2= Meminta sebab kenapa harta yang boleh dizakatkan telah tiada, atau haul baru wujud tidak bermula dari haul sebelum ? Perlu Tunjuk bukti JIKA BOLEH?

Hal di atas untuk mencegah orang malas bayar zakat dan untuk memastikan orang membayar zakat, Amil zakat, pemungut zakat dan pengagih zakat juga perlu dipantau.  Siapa yang nak pantau? Malaikat ?

 

 

 

 

GEMPAR!!! USTAZAH BERMUKA PANTAT > Lipur-lara Waris Tamingsari

Wanita itu menyembunyikan diri dalam sebatang pokok yang sangat besar, yang jadi rumah dia sejak 7 tahun lalu. Pokok itu terletak di tepi sebuah bukit yang mempunyai saluran keluar air jernih bersih dalam lapisan tanah bukit itu. Air itulah yang digunakan untuk minum, mandi, memasak air, memasak makanan. Air lapisan tanah bukit. Arkitek mana yang mengubahsuai pokok itu menjadi rumah? Binatang yang dibelanya, honey badger. Binatang itu juga membuat bilik bawah tanah yang bersambung dengan dalam bahagian pokok itu. Pintu rumah batang pokok itu dibuat daripada papan yang kelihatan seperti bahagian batang pokok .

Ustazah Cipap tu duduk dalam batang pokok ni le.

Ustazah Cipap tu duduk dalam batang pokok ni le.

pokokbesar2pokokbesar1

AkuBeruzlahDenganUstazahCipapDalamPokokni.NakJoinKami?

AkuBeruzlahDenganUstazahCipapDalamPokokni.NakJoinKami?

badgerberkepala2

Atas satu dahan besar pokok itu ada pula sarang seekor burung . Burung itu pandai berkata-kata seperti manusia dan dikurniakan akal kerana hanya dialah binatang zaman nabi Sulaiman yang masih hidup dan dipanjangkan umur hingga ke zaman wanita itu. Burung itu menjadi sahabat wanita itu. Nama burung betina itu ialah BalqisBalqis suka menghiburkan wanita itu dengan puisi moden atau sajak.

Wahai si muka Faraj

Sampai bilakah persembunyian mu di sini?

Matahari pun melarikan ke barat

Purnama pula hilang di siang

Biarkan sahaja kata-kata manusia

bagai pekak dan bisu juga buta

Maka ustazah tersebut keluar dari pokok, membalas puisi itu;

Sudah takdir bentuk mukaku begitu

Bikin jiwaku meribut

Aku kemalu-maluan

Maka lari sembunyian

Balqis terbang ke tanah dan berkata:

Yang di kampung Yang di bandar

Solatnya  bagai budak hingusan

tiada larangan semua ya

Penasihat semua bisu geletaran

Beranikan dirimu Aku mengikuti 

Kampung itu , tempat kelahiran dia. Maksiat menjadi raja. Ingin dia  siasat. Wanita itu menutup muka dia dengan jilbab dan masuk ke kampung itu:

Yang bersyarah agama memakai hanya cawat

Yang mendengar memuji

Wartawan setengah tiang

Penonton kata bagus rancangan ini

Sebab syarahan menambah ilmu

Gaya ustaz bersyarah dengan tangan bagai menari-nari indah

Suara nyaring penuh perasaan

Sampai tidur kura-kura terjaga

Ustazah muka pantat tidak menyangka bahawa kampungnya sudah jadi begitu jahil dan berdosa. Dahulu dia selalu beri nasihat yang betul , ramai yang patuh tetapi ramai juga yang ketawa melihat wajahnya macam pantat dan berbentuk pantat!!!. Maka dia berhenti bersyarah dan melarikan diri  , beruzlah ke hutan berdekatan. Tinggal dalam batang pokok.

“Semua ini kerana pendidikan formal, teks di pusat pendidikan telah bercampur antara yang hak dan batil, yang benar dan salah, cacat pincang sehingga melahirkan siswazah yang berijazah cacat dan pincang ilmu pengetahuannya. Mereka tidak menyedari hakikat ini dan tidak percaya kewujudan kepincangan ini. Mereka bersyarah dengan syok sendiri dengan ilmu, rasanya semua pendapat dia betul kerana ada ijazah. Orang lain yang rendah kelulusan dianggap tidak mungkin lebih benar dan lebih bijak. Inilah anggapan yang salah. Pendidikan mereka diprogramkan demikian oleh pemerintah dan kerajaan dan  oleh yang menentukan teks dan sistem serta konsep pembelajaran itu. Pemerintah, kerajaan dan penentu yang jahil, pincang ilmunya, zalim dan bernafsu syaitan. Ibarat robot dan burung kakak tua, mereka yang berkelulusan ijazah ini bersyarah dan berkhidmat menurut dasar pengetahuan , pendidikan yang mereka terima. Lihatlah contoh di tv, ustazah yang bersyarah agama tetapi konsep aurat dia tak betul. Sepatutnya ustazah itu berjilbab. Muka ustazah dalam tv itu terdedah, ditambah pula dengan pemerah pipi, gincu. BERTAMBAH SESAT. Cik mesti betulkan masyarakat , orang kampung cik,” nasihat balqis kepada ustazah muka cipap. ????=….

Siswazah&MerekaYangberkelulusanIjazah&LainnyaKiniUmpamaRobotBurungKakaktuaKeranaPemahaman&PemikiranMerekaDijajahOlehpendidikanyangtelahdisuntikdenganracunDestroyWithPlus&Lainnya

ibaratROBOT+BURUNGKAKAKTUA,PARAsiswazah&Yangberijazah&lainnyaDijajaholeh

PendidikanYangDisuntikRacunDestroyWithPlus,Change,………….

“Esok ku datang lagi untuk membetulkan manusia. Tadi ku sangat terkejut ada yang bercawat dan macam-macam dosa yang pelik mereka buat hingga aku rasa nak pitam , tak bermaya untuk menasihatinya, jawab ustazah sambil membuka jilbab dia. Tiba-tiba terdengar suara kera, monyet, beruk, lotong yang kuat berulangan. Ustazah segera lari masuk ke batang pokok. “Hai balqis, aku malu, malu, malu….”. “Wahai sahabatku, mereka bukan mentertawakan wajahmu, dah memang bunyi kera, monyet, beruk, lotong begitu”.

Maka ustazah muka faraj pun berpuisi:

Baiklah selesai sudah kemaluan,

Namun si bayangan putih apakah tidak merampas

Jika lolongan di puncak bukit

Tanda kehadiran tiba-tiba

Malam pun memeluk suasana. Si muka faraj duduk diam dalam batang pokok. Menggigil. Bimbang ramalan dia berlaku. Balqis pula tidak berani berada dalam sarang. Dia masuk juga ke dalam batang pokok. Honey badger pula sedang tidur dalam lubang yang terletak berhampiran akar pokok besar itu.

Balqis mengintai di lubang halus pada dinding batang pokok itu. “Tiada benda itu datang. Cik ustazah , bukankah pandai baca doa? Ajarkan kepada saya”. Suasana tiba-tiba sunyi. Cengkerik pun tak berani bersuara. Di situ, benda itu bergerak perlahan-lahan. Bau busuk tiba-tiba. Cik ustazah memicit hidung dan menutup mulut. Balqis pula menutup paruh dia dengan kedua-dua sayap.

Mulut ustazah muka cipap bergerak-gerak, sambil dia mengintai lubang-lubang rumah dia itu. Bau semakin hilang. Benda putih itu terbang melayang ke atas pokok , melarikan diri. ” Saya rasa hantu itu dah pergi”. Ustazah mengangguk-angguk.

Sebenarnya pokok yang jadi rumah ustazah , Balqis dan Honey Badger itu ialah rumah hantu itu tetapi Mereka membuat pokok itu sebagai rumah juga kerana tidak menyangka pokok itu ada penunggu. Semasa mereka membuat rumah itu, hantu itu sedang melancung jauh ke sebuah pulau tempat pusat ilmu hitam. Hantu itu berkhidmat juga di situ dengan pengamal ilmu hitam.

syaitan3ghost3syaitan5

Pagi itu dengan berjilbab, ustazah muka cipap masuk ke kampung. Dilihatnya orang ramai bertelanjang. “Kenapa kamu bertelanjang macam toyol? Tak malukah?!!”  Ohh cik ustazah dah lama tak berjumpa. Sejak melarikan diri ke hutan. Sejak bila cik ustazah pakai jilbab pula. Tahu tak pakai jilbab itu panas, nanti kena demam panas pula .Cik ustazah pakai jilbab, tutup muka, dah macam ninja pula. Ninja turtle pun tak pakai tutup muka, ha ha ha ha….  ” Aku lebih takut panas api neraka. Wahai toyol bogel, siapa yang ajar kamu semua halal bertelanjangan?” . Mereka menunjuk kepada seorang ustaz yang tidak berpakaian tetapi berserban dan pakai cawat sahaja. “Jadi ustazlah yang mengajar ya?”  “ooooOOO ustazah dah kembali. Aku lebih alim dan pandai daripada kamu wahai simuka pantat. Jika telanjang tetapi tidak berniat untuk melancap, menggoda, merogol, berzina, maka halal tau!!!”  ” Kamu semua betul-betul dah gila, sesat dan menyesatkan. Aku akan pergi meninggalkan kamu sebelum bala menimpa kampung ini!!!!”. Ustazah lari ketakutan sambil diketawakan penduduk kampung dan ustaz yang jadi penghulu atau ketua kampung itu. Nama kampung itu ialah CIPAP PANAS.

Balqis sedang menonton tv, rancangan realiti , yang berlaku secara langsung dari istana raja Mahdewa yang terletak tak jauh dari sini melalui laptop.  Laptop itu menggunakan pengecas yang bersambung ke sumber kuasa yang menggunakan sel-sel kering. Ada masanya, Ustazah Cipap akan masuk ke kampung untuk melihat-lihat rumah dia yang ditinggalkan yang jadi stor bekalan am. Dia juga mungkin pergi ke pekan – pekan kecil berhampiran melalui jalan hutan dengan menunggang seekor harimau hitam iaitu jin Islam yang jadi sahabat dia. Raja Mahdewa, telah mangkat, maka seorang pengawal istana diarahkan memegang pedang yang hujung pedang itu menyentuh lantai istana dan pengawal itu diwajibkan membongkok sedikit sambil kekal memandang lantai. Berjam-jam pengawal itu begitu, sebagai adat menghormati raja yang mangkat. Rancangan tv tersebut dipancarkan ke seluruh alam . Monyet-monyet di Afrika ketawa melihat adat yang bodoh dan gila itu. Tarzan yang tak  berapa pandai pakai seluar dalam pun ketawa terhihihi macam pontianak.

ThisMonkeySaidToMeThatmanyPeoplesMakeTheirLifeLikeCrazyParrot(=obedientWithoutGoodRealization!!)

ThisMonkeySaidToMeThatmanyPeoplesMakeTheirLifeLikeCrazyParrot(=obedientWithoutGoodRealization!!)

Kalaulah pengawal itu nak kencing atau berak, terberak, terkentut, bukankah malu seluruh istana??? Itulah yang dikatakan ustazah yang menonton tv itu. “Begitu juga adat letak bunga di tugu peringatan pahlawan, kemudian berbaris semua tentera menyanyikan lagu tentera dan kemudian mereka dalam keadaan berdiri berbaris , diam maacam patung , menunduk sedikit kepala di hadapan tugu peringatan. Ada ulamak kata ini bidaah sesat haram, seperti pemujaan yang berunsur syirik . Adat yang bodoh, keterlaluan dan gila!!!”  Ustazah menjerit. “Nampaknya mereka berdegil ya ustazah? Kampung Cipap Panas akan menerima bala,”kata Balqis.

“Wahai penduduk KAMPUNG CIPAP PANAS, janganlah kamu terpengaruh terhadap amaran daripada Ustazah Cipap kerana aku, Ustaz Cawat lebih tinggi kelulusan akademik. Aku lulusan Ijazah Phd dalam bidang keagamaan ISLAM, Ustazah cipap itu cuma lulus peringkat sijil sahaja. Jadi, mustahillah fatwa dia lebih benar daripada aku “. Semua penduduk kampung Cipap Panas mengangguk-ngangguk.

“Sahabatku, semua penduduk menyokong ustaz cawat. Bagaimana kita hendak menghapuskan bidaah ini semua?”  “Aku ada idea, Balqis. Panggillah Hitam datang ke mari.” Maka, burung kecil itu terbang ke arah Kampung Cipap Panas. Semasa terbang itu Balqis terbeliak mata bila memandang ke bawah. Wanita tua berjalan berbogel. Payu dara memanjang , tidak tegang lagi bergerak-gerak menari-nari seperti ponggong-ponggong wanita-wanita tua yang berjalan ke sana-sini di pasar sehari di kampung itu. Wanita- wanita muda pula dengan payu dara tegang, berbulu lebat di faraj, lebih 40 hari tak dicukur. Jin-syaitan mengecil diri bergayut-gayut di bulu-bulu itu, bermain-main. Sebab itu ada ramai wanita yang menggaru-garu bulu sebab jin syaitan telah menabur bakteria pada bulu kemaluan mereka. Yang lelaki pula berjalan kaki dengan “pistol bawah” yang tegang tak sudah-sudah. Bahkan ramai lelaki dan wanita, berzina di kampung itu di semak-samun, tepi jalan, dalam kebun, di masjid waktu pagi malam, di tandas, malah di atas kubur pun. Fatwa terbaru ustaz cawat ialah boleh berzina dengan syarat tiada unsur pemaksaan dan dengan syarat jangan sampai mengandung dan zakar dan faraj mestilah bersih dari kuman dan penyakit!!! Lagi satu syarat , nak main itu mestilah di tempat yang tidak dapat dilihat orang. Bahkan sumbang mahram pun dibenarkan oleh ustaz Cawat!!! Klik….=???

sarang

Si burung terhantuk satu dahan besar kerana asyik memerhatikan tingkah-laku orang ramai yang berbogel macam toyol botak. Hantukan itu sangat kuat, menyebabkan Balqis terjatuh ke bumbung satu rumah. Si burung beristighfar. “Inilah akibat melihat perkara haram“, bisik hati si burung. “Eh ini rumah ustazah cipap. Hitam ooo Hitam!!! Ini aku Balqis, atas bumbung. Ustazah nak kamu pergi berjumpa dia sekarang!!!” Hitam, si harimau hitam yang beragama ISLAM tinggal di rumah ustazah, menjaga harta ustazah. Pencuri tak berani menceroboh rumah ustazah sebab nampak hantu. Sebenarnya hantu itu ialah jin Islam ini.

inilahJinIslamYangJadiTemanUstazahCIPAP

inilahJinIslamYangJadiTemanUstazahCIPAP

Pagi itu orang ramai berkumpul berdekatan dengan rumah ustaz Cawat. Ustaz Cawat sedang duduk di kerusi yang diperbuat daripada emas, di beranda rumah dia dengan cawat yang ditempah khas, diperbuat daripada permata emas. Lama mereka menunggu. Mereka memandang sekeliling. Masih tak datang. Dia takutkah? “Ustaz, saya nak masuk ke bilik ustaz, saya nak melancap, bolehkah?” Ustaz itu memandang seluruh tubuh wanita yang telanjang 100% tidak berpakaian. Mata gatal ustaz asyik memandang tubuh wanita itu tanpa berkelip. Wanita itu tersenyum-senyum dan orang ramai pula bersorak “bolehlah ustaz! Bolehlah !” berkali-kali. “Tidakkah kamu semua  ingat fatwa terbaru aku?” ” Fatwa apa ustaz?” Orang ramai kelihatan saling pandang memandang di antara mereka dan ramai juga yang berbisik-bisik. “Sesiapa wanita yang ikhlas bersetubuh dengan seseorang guru agama, segala dosanya akan diampuni, bersih bagai bayi. Inilah hadis shahih Bukhari. Jadi, kamu , wahai wanita, hendak melancapkah atau hendak main dengan aku?” “Saya nak main ustaz!!” “Wow!! orang ramai menjerit kesukaan” . “Tetapi tak boleh sekarang, sebab kami semua sedang menunggu ketibaan ustazah kampung Cipap Panas. Kalau kamu tak sabar pergi merancap DULU , LEKAS!!  Selepas aku dapat mengalahkan ustazah, barulah kamu boleh bersenggama dengan aku”. Tiba-tiba wanita itu berlari naik tangga beranda dan masuk ke dalam rumah, ke sebuah bilik bagai dikejar hantu. Orang ramai ketawa terbahak-bahak . Ustaz senyum memanjang.

ustazah Cipap ke ni?

ustazah Cipap ke ni?

Suria makin mencondong ke barat. Suasana sunyi sepi. Sekalian mata memandang ke arah dua manusia. Seorang bercawat, seorang lagi berjilbab. “Ingat, kamu semua telah berjanji bahawa jika aku menang dalam pertandingan ini, kamu semua akan mempercayai dan mentaati perintah aku dengan ikhlas dan sepenuh hati. Kamu juga telah berjanji tidak akan memanggil aku sebagai ustazah Cipap lagi tetapi memanggil aku dengan nama aku atau dengan gelaran ustazah Jilbab. Dan nama kampung ini juga akan diubah kepada nama Kampung Hijrah.” ” Ya, kami ingat dan kami tidak akan bermain-main dengan janji kami”.

Seorang lelaki tua berperut buncit, dengan bulu dubur dia panjang dua belas inci mengambil mikrofon dan berkata, “Sila ustaz memulakan perlawanan”. Ustaz cawat  segera melaksanakan arahan hakim pertandingan yang telanjang bulat itu. Nampak kurap besar di kedua-dua ponggong hakim itu. Maka ustaz pun menunjukkan kebolehan dia merancap di hadapan orang ramai. Ustaz tu kata, boleh merancap demikian jika untuk membuktikan kebenaran. Dalam pertandingan itu , ustaz itu akan merancap selama 8 jam tanpa henti . Orang ramai bersorak-sorak memberikan galakan kepada ustaz cawat . Mereka mengharapkan ustaz menang dalam pertandingan ini. “Ya! Ya,ya, lagi ustaz, ya laju lagi ustaz, lancap laju laju lagi, Wow! kote ustaz berkuasa turbo !!! Ha ha ha haaaa!!!  Untuk memeriahkan lagi suasana dan lebih memberikan semangat kepada ustaz untuk menang, orang ramai yang bertelanjang bulat, lelaki dan wanita, muda, tua, kanak-kanak dan dewasa menyanyikan lagu “Ya habibi  Ustaz Cawat”. Irama lagu ini sama seperti lagu P.RAMLEE dalam filem Ali Baba dengan 40 orang penyamun . Dengan gaya tarian seperti penyamun dalam filem itu, semua penduduk yang berbogel macam toyol menari-nari dan menyanyikan lagu itu dengan alat-alat muzik yang digunakan. 

 

MARILAH KITA NYANYIKAN LAGU INI BERSAMA-SAMA??=

Wahai ustaz cawat yang banyak bulu di badan

Macam monkeylah  babun  dan gorilla

Banyak lancap ratus ribu orang rasa hairan

Kote Ustaz macam Turbo dan banyak mani

 

Wahai ustaz cawat bijak dan lawa

Banyak fatwa mulia bijaksana…

Ustaz cawat…. ahhh

kepada gadis muda dinyonyot dengan suka

kepada orang tua diraba juga

 

ya habibi ustaz cawat.. ya habibi ustaz….

ya ustaz cawat ya ustaz cawat…

ya habibi ustaz cawat, ya habibi ustaz cawat

ya ustaz cawat ya ustaz cawat

 

Marilah….a…orang-orang kampungku Cipap….!

Bogel telanjang tari nyanyi ria

 

 

Lagu di atas telah dinyanyikan oleh penduduk kampong Cipap Panas mengikut  gaya lagu P.RAMLEE iaitu lagu YA HABIBI ALI BABA.

Wow! ustaz berjaya melancap sehingga jam 9 malam. Perut buncit menjerit, “Ya! ustaz berjaya merancap selama 8 jam, 1 mata diberikan untuk ustaz. Sekarang dijemput ustazah cipap menunjukkan kebolehan istimewa yang dapat dianggap lebih pelik oleh orang kampung supaya markah ustaz itu ditolak dan diberikan kepada ustazah muka cipap”. “Wahai semua hamba Allah, saya akan membuktikan bahawa saya dapat membuat perkara yang lebih pelik daripada ustaz cawat ini.  Saya akan masuk ke hutan dan kembali segera sebelum jam 9.20 malam dengan membawa seekor binatang merbahaya yang berjaya saya belasah dia hingga pengsan.” Ustazah cipap berlari ke hutan dengan membawa lampu suluh yang sangat besar dan kuat cahayanya.  Orang ramai menjerit kehairanan . Ustazah kembali dengan seguni yang diseret.  Guni itu dibuka. Orang ramai pergi mengelilingi ustazah. Wah ustazah berjaya membelasah seekor harimau kumbang!!! Maka ustazah dapat satu markah dan ustaz kosong mata. “Sekarang, ustaz akan menunjukkan kebolehan terakhir dia. Jika ustazah dapat membuat perkara yang lebih pelik daripada kebolehan kedua ustaz ini, maka ustazah menang”. Ustaz pun makan benda-benda yang dikatakan dapat menyebabkan pemakannya asyik terkentut-kentut. Namun setelah habis makan, ustaz itu tidak terkentut pun walaupun jam dah pukul 11 malam. Tiada bunyi dan bau kentut. Perut buncit pun beri 2 mata kepada ustaz. Orang ramai mengucapkan tahniah kepada ustaz. Ustazah muka Cipap (=Pantat=Faraj=Kemaluan wanita) pula diminta menunjukkan kebolehan. Ustazah mengangkat kedua-dua tangan seperti orang yang nak berdoa. “Wahai Tuhanku, datangkanlah seekor burung yang faham apa yang ku ingin katakan”. Tiba-tiba datang seekor burung . Burung itu terbang ke tanah. “Wahai burung, siapakah Tuhan kamu”. “Allah ialah Tuhan saya”. (…..=……!)

ThisIsTrueJilbab/PurdahWhichGODcommandWomenmustWearIT.Other,likeWearThatHaveNoCoverFACE,HAIR,BODY,HAND,NECK,LEG...ARE not jilbab/purdah/niqab.

ThisIsTrueJilbab/PurdahWhichGODcommandWomenmustWearIT. Aku nak kahwin dengan orang yang pakai jilbab?????

ABOUT THIS IMAGE= Other fashion/clothes are not jilbab/purdah such wear tudung but have no cover the face is not jilbab/purdah/niqab.

Beberapa minggu kemudian, kampung itu telah banyak berubah. Orang lelaki memakai jubah, sering bawa biji tasbih, berserban. Wanita pula memakai jilbab. Namun ustazah tetap suka tinggal dalam batang pokok di hutan berdekatan kampung Hijrah. Jin Islam itulah yang selalu menggantikan ustazah untuk mengajarkan agama ISLAM Tulin KEPADA penduduk kampung. Terimakasih kepada Si Hitam yang berpura-pura pengsan dan kepada burung zaman Nabi Sulaiman yang terlibat dalam  pertandingan itu. USTAZ CAWAT telah dihukum murtad dan telah dihukum bunuh kerana tidak mahu bertaubat dan enggan mengakui fatwa dan kefahaman dia tentang ISLAM itu adalah sesat dan menyesaatkan.  Harimau Kumbang itu menjelma menjadi seorang yang kelihatan seperti syeikh atau guru tarekat. Jin itu juga TELAH dilantik menjadi Penghulu atau ketua kampung HIJRAH. Walaubagaimanapun tiada seorang pun yang tahu bahawa “syeikh” ini bukan manusia, tetapi ialah jin ISLAM dan pelajar ustazah Jilbab.  Jin ini sebenarnya berjantina wanita (jin perempuan) tetapi dapat menjelma menjadi lelaki dan bersuara lelaki. Nama jin ini sebenarnya ialah Nurul Izzah Rosmah binti NAJIB PI-EM!!! Bila dia menjelma menjadi syeikh, jin ini menggunakan nama IDRIS Zulkarnain.

Penduduk kampung Hijrah dan kampung-kampung sekitarnya yang juga telah bertaubat menyangka USTAZAH JILBAB seorang wali Allah kerana doa beliau meminta Tuhan mendatangkan burung yang dapat memahami kata-kata manusia dikabulkan. Justeru, ramai kerap datang ke rumah ustazah untuk meminta ustazah berdoa untuk kepentingan mereka menyebabkan ustazah tak cukup rehat dan tak selesa. Ramai yang meminta ustazah mendoakan mereka untuk hal yang pelik dan mengada-ngada seperti minta didoakan : dapat pergi ke planet Pluto, dapat kahwin dengan alien, dapat jumpa malaikat Jibrail, dapat tengok Tuhan masa di dunia lagi, dapat berbulan madu di MATAHARI SAMBIL MENYANYI LAGU HINDI SEPERTI DALAM FILEM BOBBY!!, MINTA buah zakar dia berubah jadi pantat tembam dan lain-lain yang buat ustazah jilbab sakit kepala, pening memikirkan permintaan aneh orang ramai.  Justeru, beliau lebih kerap berada di hutan, hidup dalam batang pokok. Tiada yang tahu dia tinggal di dalam batang pokok. Pernah banyak kali orang cuba mencari dia di hutan. Mereka menyangka ustazah buat rumah atas pokok. Semua cubaan itu gagal. Maka orang ramai malas mencari lagi.

Jin ISLAM itu juga belajar agama dari syeikh-syeikh tarekat yang datang dari negeri Arab kerana berdagang di kampung Hijrah dan lain-lain. Ustazah Jilbab JUGA mempelajarinya, tetapi melalui jin ISLAM itu. Balqis juga mempelajari Tarekat dan kesufian. Sekolah-sekolah tarekat dibina dengan banyak di kampung, pekan dan bandar-bandar. Walaubagaimanapun, golongan dan keturunan RAJA tetap dengan kesombongan, menganggap merekalah ketua agama negeri atau khalifah padahal sistem pemerintahan mereka bukan sistem kekhalifahan atau Imamah, malah mereka memfaraidkan jawatan raja dan sultan. Hal ini telah difaraidkan (=ini bidaah sesat haram) oleh mereka  selama berabad-abad hingga sekarang, zaman ustazah jilbab hidup. Ini bidaah sesat yang haram. Malah raja-raja dan keluarga diraja malas hendak mempelajari agama ISLAM TERUTAMA bidang agama seperti kesufian. Sepatutnya dan memang wajib, ulamak yang layak menjadi imam (pemimpin) wajib dilantik menjadi khalifah . Makna khalifah ialah pengganti Nabi Muhamad sebagai Pemerintah negara atau kerajaan.  Justeru, tentulah orang yang nak jadi pemerintah tertinggi atau khalifah mestilah diambil dari kalangan ulamak yang berkelayakan.Tidak boleh melantik raja atau sultan yang bukan ulamak menjadi pemerintah negara atau negeri.

Maka tidak hairanlah bila semua makhluk telah binasa kerana kiamat, Allah berfirman: “Di manakah Raja Yang Sombong”.

Kisah Ustazah Jilbab dengan burung yang faham kata-kata manusia dan pengaruh beliau dalam mendidik bangsa serta menghapuskan bidaah sesat sehingga melahirkan masyarakat berserban, bertasbih, berjilbab di bandar-bandar, kampung-kampung telah menyebabkan pihak istana merasa kagum. Kisah kewalian ustazah jilbab yang dikatakan masih dara, tak pernah berkahwin itu menarik hati seorang putera raja. Maka putera raja itu menghantar rombongan untuk meminang ustazah jilbab. Putera raja tak peduli tentang wajah ustazah itu yang dikatakan macam cipap kerana putera raja itu lebih berminat tentang kewalian ustazah itu. Rombongan itu telah tiba ke kampung Hijrah. Ketua kampung, Syeikh Idris Zulkarnain mengatakan ustazah jilbab tidak berminat lagi tinggal di kampung ini dan telah mengambil keputusan untuk kerap beruzlah sahaja di hutan dan beliau tidak tahu di mana rumah ustazah itu di hutan. Putera raja sangat kecewa dan sedih. Beliau memerintahkan tentera berkuda dan utusan peminangan masuk ke hutan untuk mencari rumah ustazah itu. Berbulan-bulan usaha mencari itu diteruskan. Namun tetap sia-sia juga.

Beberapa tempat, kampung dan bandar telah bersepakat untuk menghantar utusan ke istana raja mahkota alam, raja yang menggantikan raja mahdewa. Utusan itu datang untuk menyampaikan surat daripada seorang ulamak tarekat yang mewakili ulamak-ulamak lain termasuklah ustazah Jilbab. Surat itu bertaip seperti berikut:

“Dengan nama Allah Yang Maha PEMURAH Lagi Maha Pengasihani. Saya , mewakili beberapa ulamak terkenal di negeri ini meminta pihak istana menyerahkan pemerintahan kepada golongan ulamak kerana Islam telah mewajibkan bahawa golongan pemerintah haruslah daripada kalangan ulamak yang berkelayakan menjadi imam atau khalifah. Hanya sistem khalifah diredhai oleh Tuhan. Terimakasih jika tuanku menuruti perintah Allah ini. Sekian. Daaripada Syeikh Idris Zulkarnain, Penghulu Kampung Hijrah.

Raja Mahkota Alam sangat murka. “Berani golongan ini hendak merampas kedaulatan beta?? Selama ini, beta dan ahli keluarga beta memerintah negeri ini yang aman, maju. Justeru, walaupun kami bukan ulamak, kami telah berjasa besar. Beta dan ahli keluarga beta tidak akan menyerahkan kerajaan ini kepada golongan ulamak!!! Sambil marah menengking utusan itu, surat itu dicampak oleh Raja Mahkota Alam ke muka utusan ulamak itu. “Tiada ayat al-Quran dan hadis yang mewajibkan pemerintah harus diambil daripada kalangan ulamak!! Semua itu dusta, rekaan golongan syeikh yang ingin merampas kerajaan beta!!” Semua keluarga dan keturunan diraja menyokong pendapat Raja Mahkota Alam kecuali seorang putera raja, adik raja Mahkota Alam yang ingin meminang ustazah jilbab. Putera raja ini nama dia ialah Raja Iskandar yang suka makan nasi kandar.

I will cut your penis!

I will cut your penis!

Zaman ustazah Jilbab itu hidup, bahan mentah dunia seperti minyak telah habis. Manusia terpaksa pakai kuda semula. Pada satu hari, sekumpulan tentera berkuda masuk ke kampung-kampung dan bandar-bandar sambil membawa pengumuman amaran: ” Sesiapa yang cuba menjatuhkan kerajaan raja Mahkota Alam, akan dianggap penderhaka dan pemberontak itu akan dihukum pancung!!”

Raja Iskandar berkuda dengan beberapa ratus ribu tentera berkuda menuju ke satu daerah hutan belantara. Tiba di satu tempat , barulah tentera berkuda itu sedar bahawa Raja Iskandar tidak bersama mereka, tadi ada. Ke manakah raja Iskandar? Tiba-tiba mereka melihat seorang di puncak bukit. Suara orang itu menjerit menggunakan alat pembesar suara: ” Kamu semua telah terperangkap. Di sekeliling kamu ialah periok api tertanam dalam bumi. Aku ialah Raja Iskandar, menyokong golongan ulamak”. Sebenarnya Raja Iskandar telah mengadakan pertemuan sulit dengan golongan ulamak yang memberontak . Untuk Pembaca Blog ini.

“Kita akan laksanakan tindakan kedua. Kita mendapat maklumat daripada syeikh Idris bahawa pihak istana telah memberikan kebenaran pihak saudagar membuat hari promosi di dalam istana. Saudagar upahan kita akan melaksanakan tindakan rahsia berikutnya. ” Siapakah yang memberitahu syeikh Idris tentang maklumat itu? Balqis! Burung ini telah diperintahkan oleh ustazah Jilbab untuk terbang masuk ke istana untuk mendengar sebarang perbualan yang boleh diambil sebagai maklumat yang terbocor.

“Ke manakah tentera yang dipimpin oleh adik beta? Kita kekurangan tentera untuk mengawasi gerakan revolusi golongan ulamak di mana-mana daerah dalam negara beta? Panggil tentera berkuda yang masuk hutan itu kembali segera. Jangan dicari lagi kediaman ustazah Cipap tersebut!!!” Perdana Menteri itu kelihatan pucat dan menggigil sedikit. “Ampun Tuanku, patik tidak mendapat maklumat tentang hal tersebut. Walaubagaimanapun, patik akan segera memaklumkan mereka agar segera pulang.”

Walaubagaimanapun, tentera yang terperangkap di hutan itu tidak dapat menghubungi atau dihubungi kerana mereka telah dilarang membawa sebarang alat komunikasi oleh Raja Iskandar. Alasan Raja Iskandar beri arahan tersebut ialah kerana beliau bermimpi akan bertemu dengan ustazah Latifah Rabbaniah di hutan jika beliau pergi masuk ke hutan dengan ratusan ribu tentera yang tidak membawa alat komunikasi. Semua ini penipuan Raja Iskandaar yang ingin membantu pemberontakan golongan ulamak kerana Raja ISKANDAR sedar pemberontakan golongan ulamak itu bukanlah keganasan tetapi Jihad Fisabilillah, amalan ibadat yang diwajibkan Oleh Tuhan, pemberontakan yang suci mulia!!!

Pada hari ini, golongan saudagar telah masuk ke istana. Promosi berjalan lancar. Tiba-tiba satu demi satu jasad jatuh ke lantai dan tanah , dalam dan luar istana tersebut. Hanya golongan saudagar yang diupah tidak pengsan. Gas ubat pengsan telah dialirkan melalui saluran alat penghawa dingin dan lain-lain cara. Tidak lama kemudian pintu gerbang istana dibuka. Tentera Revolusi Islam Tulin, tentera jihad dipimpin ulamak masuk menyerbu ke dalam istana. Di banyak kawasan peperangan telah berlaku serentak. Tentera Raja Mahkota Alam seluruhnya telah diperangi secara tiba-tiba dan tidak diduga. Rakyat yang memberontak menjadi tentera Revolusi Islam Tulin. Wanita dan Lelaki !!! Bersama-sama berjihad fisabilillah di medan-medan perang!!!

Ohh! Seekor syaitan telah menjelma menjadi manusia , memberitahu Raja Mahkota Alam dan beberapa pembesar negara . Justeru, mereka segera menyembunyikan diri di bilik – bilik bawah istana, bilik bawah tanah. Mereka memakai topeng gas buatan ISRAEL DAN USA!!!

Tentera-tentera MAHKOTA  Alam tewas di banyak kawasan. Mereka telah ditawan. Yang melarikan diri dikejari. Beberapa kawasan, dipanggil kembali ke istana untuk menyelamatkan Raja Mahkota Alam. Maka berlakulah peperangan di luar dan dalam istana. Yang sedar daripada pengsan telah diikat oleh tentera Jihad. Tiba-tiba satu tubuh terbang ke atas istana. Dia kini melihat di hadapan dia ada satu jasad . Seekor harimau kumbang melompat ke arah syaitan yang terbang tadi. Pergelutan terjadi . Syaitan itu tiba-tiba mengecilkan diri menjadi serangga dan terbang jauh dari istana. Ustazah Jilbab tiba-tiba naik ke bumbung istana.

“Hentikan! Hentikan! HENTIKANNNNNNNN PEPERANGAN. Jika tidak, aku akan berdoa agar kemaluan tentera Raja Mahkota Alam berubah menjadi CIPAP PANAS!!! ” Ugutan daripada ustazah Latifah menyebabkan tentera raja Mahkota Alam terkejut cimpazee(sepupu beruk). Ramai tentera Raja Mahkota Alam yang buka zip seluar dan melihat kemaluan mereka untuk memastikan buah zakar mereka masih ada.Seorang askar bertanya kepada kawannya dengan nada suara seperti pelakon filem P.Ramlee , Ali Baba dengan 40  penyamun: “Anta ada berapa?”. Kawannya menjawab dengan nada suara arab seperti dalam filem itu juga: “Ana ada tiga bijilahh!” “Kenapa ada tigalahh?”  “ITU dua biji testis campur satu batang, jawabnya tigalahh!” “Masya-Allah, anta banyak geniuslahh!!. Ana kagumlahh! Ana punya kawan masih ada kotelahh!! Ana punya kawan sudah geniuslahh!!” Askar itu menunggang kuda ke sana-sini menghebahkan berita kegeniusan sahabat dia itu. Orang ramai yang mendengar dan menyaksikan peristiwa itu mengangkat tangan ke langit, berdoa :”Alhamdulillah….”. Akhirnya tentera Raja Mahkota Alam mengangkat bendera putih. Raja Mahkota Alam terpaksa naik ke istana setelah bertahan selama sebulan bersembunyi dalam bilik bawah tanah. Bekalan makanan dan minuman telah habis. Terpaksa naiklah. Bila naik, mereka terus ditangkap .

Selamat datang ke majlis perkahwinan antara Raja Iskandar dengan Ustazah Latifah Rabbaniah. Itulah papantanda di hadapan gerbang istana itu. Syeikh dari Arab Saudi yang bernama al-Mahdi Ahmadiah ditabalkan menjadi khalifah negeri ini. MAKA TERBENTUKLAH SEBUAH KERAJAAN YANG BERSIFAT DI PERSIMPANGAN KUTUB YANG BERNAMA NEGARA ATAU KERAJAAN  PINTU LANGIT KE 7 (DALAM BAHASA ARAB, LIPUR -LARA WARIS TAMINGSARI TAK TAHULAH).

Golongan keluarga raja dan raja Mahkota Alam dipenjarakan . Selepas bebas, mereka membuat perkampungan khas untuk mereka sahaja dengan membeli satu kawasan tanah. Ramai rakyat yang membenci mereka . Rakyat menganggap wang gaji , harta dan seluar dalam yang dipakai oleh raja Mahkota Alam dan keluarga raja itu tidak sah dimiliki dan tidak sah digunakan. Haram kerana selama ini mereka tidak sepatutnya menguasai pemerintahan. Hanya ulamak berkelayakan yang boleh jadi pemerintah. Justeru, ada yang meminta raja dan keluarga raja tanggalkan seluar dalam! 

“Kau pengkhianat keluarga!!! Kau bersubahat dengan golongan pemberontak!! Kau patut dihukum MATI!!! Kami seperti dipulaukan oleh masyarakat ketika kami menjadi orang awam. Perniagaan kami terus merosot. Kalau harta kami semakin sedikit, kami nak makan apa? Wang kami terus berkurangan dan kamu bersetuju dengan khalifah agar harta kami dirampas kerana dianggap kami tak berhak memilikinya!!!

“Bertenang kanda Mahkota Alam. Tiada keistimewaan terhadap golongan raja dan keluarga raja. Nabi menerangkan tiada kelebihan kepada seseorang melainkan keimanan yang lebih. Darah kanda juga merah seperti rakyat. Kentut kanda juga busuk seperti rakyat.”

” Orang yang mula-mula menjumpai tanah ini dan membina perumahan ialah moyang kita. Justeru, negara ini milik raja dan keturunannya dan keluarga raja. Justeru raja layak memerintah secara monarki!!”

” Tiada dalam hadis atau al-Quran yang membenarkan sesebuah keluarga itu memerintah secara monarki dan memiliki sesebuah negara atau negeri! Kanda sangat sesat. Bertaubatlah. Insaflah sebelum malaikat mencabut nyawa kanda”.

“Dinda Iskandar! Kanda bermimpi bahawa dalam mimpi itu seorang tua berserban mengatakan boleh monarki !”

“Syaitan telah masuk ke mimpi kanda. Apa pendapat kanda tentang istiadat lubang diraja? Bertaubatlah. Ucapkanlah lailahaillalah Muhammadarrasulullah”.

Raja Mahkota Alam terdiam dan tunduk kepala dia. Dia mula rasa malu. “Dinda benar, selama ini beta dan keluarga kita dalam kesesatan yang  nyata.” Maka, menangislah Raja Mahkota Alam dan mengucapkan syahadat dan beristighfar. Raja Mahkota Alam kembali ke kampung diraja dan meminta keluarga dia bertaubat . Seruan dia itu dipatuhi. Kecuali seorang yang keras kepala, adik bongsu dia yang bernama Raja Geng Hiss Kan. rahsia alam

Istiadat lubang diraja? Dalam istiadat penghormatan rakyat terhadap raja dan sebagai tanda janji setia rakyat, rakyat dikehendaki bertelanjang bulat dan meletakkan kedua tapak tangan , satu lutut kiri dan jari-jari kaki kiri dan sebahagian kecil tapak kaki kiri ke lantai. Kaki kanan pula diangkat seperti anjing nak atau sedang kencing. Dalam keadaan begitulah rakyat dimestikan berjalan ke arah raja dan permaisuri dia. Kemudian dengan minta izin dan diberikan keizinan, rakyat itu dimestikan cium dan jilat lubang dubur raja dan permaisuri sambil berkata “uuuu sedapnya!” Dimestikan jilat dan cium dan berkata seperti itu selama 28800 saat!!! Jika tak buat begitu, hukuman akan dilakukan iaitu ada keluarga raja akan merogol ibu , kakak, nenek, MOYANG (wanita) dan adik perempuan si rakyat yang tak buat begitu. Merogol sehingga mangsa pengsan atau mati kerana lama perogolan itu!!! Apa nak takut? Raja dan keluarga raja ada SISTEM KEKEBALAN DIRAJA yang meletakkan diri mereka setaraf TUHAN. Tuhan berhak berbuat sekehendakNYA . Tiada dosa Tuhan jika tuhan berbuat apa sahaja yang jadi kehendakNYA!!! Padahal nabi Muhammad IALAH MAKHLUK YANG ALLAH S.W.T PALING CINTAI namun Allah tidak pula beri keizinan kepada nabi Muhammad untuk melakukan apa-apa yang telah diharamkan oleh ALLAH AZZAWAJALLA. Nabi Muhammad tidak pernah mengarahkan orang menyebut ” Ampun tuanku Muhammad, Daulat Muhammad, beribu-ribu ampun patik ucapkan,….” sebab hal-hal itu pasti menyebabkan timbul kesombongan kepada yang dipuja seperti kesombongan yang seberat zarah, bahkan itu adat gila yang zalim kerana tidak perlu, bukan kecemasan, tiada logik, bidaah sesat haram, menyusahkan manusia dan lain-lain lagi. Bahkan nabi Muhammad tidur dan duduk bersama orang-orang yang miskin padahal beliau ialah PEMERINTAH TERTINGGI NEGARA !!! Tiada istana yang terdiri dengan megah sombong. Rumah nabi Muhammad tidak membazirkan wang rakyat. Utusan negara asing tercari-cari dimanakah istana nabi Muhammad yang tentera beliau telah mengalahkan kuasa besar ketika itu. Maka, dicari-carilah Muhammad itu. Oh itu dia, nabi sedang berbaring dengan orang-orang miskin!!! Sanggupkah raja-raja sekarang berperangai seperti nabi ini sebagai tanda mereka tidak sombong, tidak bermegah dan tidak suka kezaliman?? Jika seseorang raja itu tidak sombong, tentulah dia akan letak jawatan dan menyerahkan jawatan pemerintah kepada golongan ulamak yang layak menjadi IMAM ATAU KHALIFAH!!!!

Iskandar dan Latifah berpindah di tempat rahsia . Iskandar memakai janggut dan berjambang palsu serta menggunakan nama samaran. Mereka tidak mahu dikenali lagi . Mereka sudah merasa indah beruzlah. Hanya Balqis & sang harimau kumbang tahu hal ini. Satu hari, Iskandar & Latifah menunggang kuda yang sama ke hutan. Latifah merindui rumah lama dia, batang pokok dan Madu. Wah! Madu dah ada keluarga. Dah ada “suami” dan beberapa ekor anaknya. Iskandar telah mengetahui bahawa isteri beliau bukanlah seorang wali Allah namun dia tetap berminat mempelajari tarekat.

Aneh, sebenarnya Iskandar tidak pernah melihat wajah Latifah. Pada satu petang, Iskandar meminta Latifah membuka wajah. Latifah pun bukalah. Melihat isteri beliau, Iskandar tiba-tiba jatuh ke lantai, badannya terbaring dan kemudian berpusing-pusing ke kiri dan ke kanan sambil Iskandar memegang perut dengan kedua-dua tapak tangan dia. Sakit perut Iskandar. Asyik ketawa. Lucu melihat wajah Latifah. “Abang!! Abang!! Abang  sudahlah!! “. Latifah sangat tersinggung perasaan. Dia melarikan diri , menunggang kuda , masuk ke hutan tetapi Iskandar yang asyik ketawa , terpejam mata tidak menyedari hal itu!!!

SepertiINILAHiskandarMentertawakanWajahLATIFAH.

SepertiINILAHiskandarMentertawakanWajahLATIFAH.

Kuda itu bergerak pantas ke arah satu denai. Membawa bersama perasaan dendam yang menggila. “aarggggggggggggghhhhhhhhh!!!!”. Jeritan dan ratapan berulang-ulang. Kini berada di hadapan tumbuhan bercabang-cabang yang berduri-duri. Tumbuhan-tumbuhan itu dicantas-cantas. Maka berselerak dan kelihatan apa yang dilindungi pokok rendah itu. Sebuah denai rahsia bawah tanah!!!

Dia pun menunggang kuda, masuk ke dalam. Sebuah perjalanan sejauh setengah batu hendak dirasai. Di dalam perjalanan, bau kemenyan , malahan bau busuk mayat pun ada.  Terowong itu semakin meluas hingga nampak semakin kehutanan, banyak pokok hidup di dalamnya.

“Apa tujuanmu, adakah engkau pemilik pedang Gelombang Asmara?” “Ya, wahai kelawar pontianak!” Ikutlah aku berjumpa ketuaku. Baiklah.

Dia bergerak ke belukar. Kompas tak guna!!! Bukankah di sini? Dia memanggil beberapa nama. Senyap. Dia ternampak seseorang. Dia menjerit memanggil. Orang tersebut berkuda laju menuju ke satu tempat. Dia mengejar orang tersebut. “Latifah jangan tinggal daku!”

Di atas, sepasang mata mencari-cari. Terbang laju. Ada benda mengikuti dia tanpa di sedari.

Dia mengali-gali dinding rumah. Untuk meluaskan. 1 JAM , KEMUDIAN, dia naik ke satu tempat. Berada dalam batang. Satu bau tiba-tiba masuk ke lubang hidung Madu. Dia tak jadi keluar. Dia memerhatikan dari dalam. Tiada nampak benda itu. Nasib baik anak-anaknya dalam tanah. Madu kenal bau itu. Bau sibelang. Pokok-pokok di hadapan itu bergerak-gerak. Mata Madu merah. Air mula keluar. Jatuh mengalir dari kelopak. Satu benda di dalam mulut bertaring. Suami Madu dibaham Harimau belang. Madu berdendam.

MaduSedangBersedih,suaminyaDibahamHarimau.

MaduSedangBersedih,suaminyaDibahamHarimau.

Aaaa, Nilah RimauYangBahamJantanMadu.

Aaaa, Nilah RimauYangBahamJantanMadu.

Dengan berpakaian sangat jarang dan tipis, wanita cantik itu bergerak menghampiri lelaki itu. Wanita itu menyanyi lagu tanya sama hati(=lagu Itulah Sayang) yang dinyanyikan P.RAMLEE tetapi senikata dah berubah:

Nanti suami tanya

Apa dalam kain?

Nanti jawab bini

I don’t know

Nanti suami selak

Bini cuba lari

Main kejar-kejar

Macam budak kecik

Jikalau tidak cinta menembus

Langit ke tujuh Tak mungkin buka

Andainya itu teguhkan diri

istiqamahlah wahdatulwujud

Ehh dinda, kenapa dinda hari ini begitu mengghairahkan? “Kanda khalifah Ahmadiah. Dinda umpama barang mainan.” Tiba-tiba wanita itu kelihatan cemas. Matanya memandang ke arah satu sudut dinding. Khalifah Ahmadiah kehairanan.

Di satu dasar lautan, satu angkatan IFRIT sedang berkumpul. Mereka tidak senang hati kerana di muka bumi ini telah tertegak sebuah kerajaan yang berstatus “Di Persimpangan Kutub”. Azazil telah memerintahkan angkatan komandonya itu untuk bergerak ke arah Pintu Langit Ke 7. Tetapi mereka hanya akan menghampiri dan berkhemah di satu tempat sahaja. Jika wanita yang berpakaian tipis itu berjaya, maka mereka tidak akan menyerang dan kembali ke dasar laut di segi 3 Bermuda.

Di satu puncak gunung tertinggi di negara itu, keharuman yang luarbiasa. Kelip-kelip aneh demikian banyak. Menjadi lampu yang berwarna-warni silih-berganti. Keindahan yang tersembunyi. Di situ jugalah tempat curahan airmata seorang manusia.

Wanita itu menangis meraung-raung.  Dia memukul-mukul batang pokok dengan kedua-dua tangan. Tak puas begitu, dia menghantuk-hantuk kepala ke pokok tersebut. Raungan yang  dapat didengari dalam jarak 1 kilometer. Mengejutkan penghuni rimba. Lima pasang kaki bergerak ke arah raungan.  Suara dia semakin perlahan. Tubuh semakin lemah. Mata semakin kuyu. Wanita itu menyedari bunyi kaki-kaki itu. Dia bergerak dalam keadaan meniarap untuk bersembunyi. Ke semua kaki itu  kini bergerak ke sana-sini di kawasan itu. Latifah berada di bawah semak-samun, pokok-pokok rendah. Dia memegang perut dan ponggong. Takut terkentut. “Dei! Siapa kentut ni!! Busuk sangatlah! Raja lalat pun boleh pengsan ! ” Aku tak kentut! Aku pun! Aku juga! “Aaa!, kalau begitu, kaulah, yang melepaskan angin”! Pandir marah:  “Aku diam, bukan bermakna aku yang kentut. Aku berani bersumpah! Suara tangisan itu di sini, tetapi tiada sesiapa. Mungkin ini Pontianak yang kentut!” “Prootttpuuuuuuuuuutt!!”.

“AAA, bunyi kentut itu dalam semak tu, ini tentu Pontianak yang lepaskan angin”. “Betulkah ini Pontianak?” “Cubalah kau fikir pandir, dalam hutan ini mana ada orang nak duduk. Suara perempuan pula meraung. Ini tentu Pontianak”. “EEeee seramlah kalau betul, aku nak larilah”. “Tak perlu lari, jangan takut, kalau kau tak berani sentuh, biar aku dan tiga kawanku rogol Pontianak ini. Kau cuma perlu merakamkan kejadian rogol dan lepas tu  aku akan muat naik dalam you tube. Faham?” Pandir mengangguk-ngangguk dan tersengih. “Video ini akan jadi terhebat di dunia , yang paling menarik. Sebelum aku muat naik, aku akan minta syarikat google bayar aku RM1 billion. RM1000 JUTA akan dibahagikan dengan lima orang, jawabnya ialah RM200 juta. “Ya ya kita akan jadi jutawan segera!! lalu mereka ketawa serentak. Kalau tak nak bayar, kita tak akan muat naik. Sebelum tu , kita akan panggil wakil google untuk melihat kewujudan video ini. “Ya ya, idea yang bagus, kami setuju bang gendut”.  Mereka bergerak perlahan-lahan ke arah semak itu dengan gaya seperti hendak menangkap sesuatu. “Hai Pontianak jelita, keluarlah dari semak, kami nak rogol awak!” Lalu mereka ketawa . Latifah pun keluar dari semak itu. “Ehh, Pontianak pun ada spesis warak, pakai jilbab pula”. “Bodohlah kamu semua? Kalau dia pakai jilbab bermakna dia bukan hantu tetapi manusia”. Lalu mereka beramai-ramai bersorak-sorak, wah-wah kita dapat manusia hari ini. Mereka cuba menerkam Latifah. Latifah segera membuka jilbab. Mereka tak jadi menerkam. Pandir yang lihat wajah hodoh latifah, segera lari sambil menjerit, hantu, hantu, lari lari lari. Pandir lari tak tentu arah, terlanggar semak-samun, pokok dan terjatuh bangun dan terjatuh bangun dan lari lagi , entah ke mana. Tidak kelihatan lagi pandir. Manakala, empat orang lagi tersungkur dan berguling-guling di atas Tanah sambil menekan-nekan perut kerana gelihati melihat wajah Latifah macam faraj. Mereka ketawa sangat lama dan akhirnya suara mereka tidak kedengaran lagi. Latifah pergi ke arah lelaki-lelaki tersebut. Tapak tangan kanan Latifah menampar seperti gaya menyapu tapak tangan kiri dan begitulah sebaliknya beberapa kali. Latifah tersenyum dan mengucapkan Alhamdulillah. Dia bergerak pergi dari situ perlahan-lahan. Ke semua lelaki itu telah mati kerana terlalu senak perut sebab terlalu ketawa.

CLICK BACK TO MENU IF YOU WANT TO REFER MORE: back to menu

 

kubur

Akibat Lemparan Daging Rebus> Oleh Perintis Minda

ayamanakayamayam2ayam4ayamberpasanganayamlagiayamjuga ayamjua

cubaAndaMagnifierINI&Kaji???

cubaAndaMagnifierINI&Kaji???

Karangan ini sebenarnya sesuai juga diletakkan dalam kategori Perintis Minda atau Penyaring Nostalgia. Jika dimasukkan ke kategori Perintis Minda, saya boleh guna tajuk “Teori Ayam”. Kategori Penyaring Nostalgia ialah karangan berdasarkan kisah yang benar-benar terjadi, yang terjadi kepada saya atau orang lain atau sesuatu.

Lebih 15 tahun lalu dari tarikh saya karang kisah ini (13 Mei 2013), saya tinggal di rumah sewa di sebuah kampung. Saya ada masanya memasak sendiri. Orang bujang. Salah-satu makanan kesukaan saya ialah masak daging rebus. Mudah, cepat siap. Sedap dimakan dengan kicap bercili mini.

Ada masanya , daging rebus itu saya lempar ke luar rumah melalui jendela. Tidak semua saya lempar. Yang saya tidak lempar, masuk ke perut sayalah. Jadi Tahi. Kenapa saya lempar? Cuba teka. Saya beri masa anda menjawab:

Satu saat

Dua saat

Tiga saat

Empat saat

Lima saat

Enam saat

Tujuh saat

Berhenti. Masa dah tamat.

Ada peristiwa yang menyeronokkan hasil lemparan tersebut. Perebutan yang terjadi.

Ayam-ayam berebut-rebut nak makan daging rebus! Akibat dari suka memberi ayam makan daging rebus, saya jadi suka memerhatikan tingkah-laku ayam. Hasil dari pemerhatian itu, saya membuat kesimpulan bahawa ayam seolah-olah mempunyai akal. Masyarakat ayam mempunyai moral mereka . Ada nilai sivik, nilai kemuliaan yang mereka jaga. Mereka juga menghargai perasaan cinta. Saya perhatikan dua ekor ayam yang kelihatan muda. Seekor ayam teruna, seekor lagi ayam dara (ayam betinalah). Jantan-betina ini macam pasangan yang sedang bercinta seperti Juliet dan Romeo. Sentiasa setia bersama. Berjalan bersama-sama. Ayam Romeo ini nampak tidak mementingkan diri sendiri sahaja. Saya perhatikan si Romeo ini mematuk seekor ikan bilis yang ada di tanah. Tetapi belum ditelan lagi. Ikan itu masih digigitnya , masih dikepit oleh paruh Romeo. Tiba-tiba si Juliet bersuara manja, meminta Romeo memberi dia makan ikan itu. Mendengarkan permintaan kekasihnya, si Romeo segera mencampakkan ikan itu ke tanah lalu si Juliet mematuk bilis itu dan menelannya. Romeo lebih rela kelaparan asalkan Juliet bahagia…..

Seekor ayam jantan yang nampak telah dewasa dan tua kelihatan matang pula. Sebab apa? Ayam-ayam lain berebut-rebut nak makan. Dia pula diam sahaja. Bersifat sabar seperti seorang penghulu kepada kaumnya.

Ayam juga mempunyai sifat suka mencegah kejahatan. Amar makruf nahi mungkar

Contohnya,  jika ada ayam jantan yang naik nafsu dan cuba merogol ayam betina, ada ayam jantan lain menghalang dan menyerang ayam yang cuba merogol ayam betina. Sifat kasih-sayang seorang ibu yang sangat kuat terhadap anaknya dalam golongan manusia juga ada dalam masyarakat ayam. Biasalah jika seekor ibu ayam jadi begitu berani dan garang untuk melindungi anak-anaknya yang masih kecil.

Ayam juga mempunyai perasaan cemburu. Pernah saya memberi makanan kepada seekor kucing yang sedang menghidap penyakit selsema. Saya banyak memberi makanan kepada kucing itu . Seekor ayam mematuk  kepala kucing itu sebab dia tak dapat makanan. Kucing sahaja yang asyik makan. Dengki pun ada agaknya.

Apabila ayam jantan berkokok panjang , ada ayam yang dari jauh atau agak jauh, membalas. Kenapa? Ada pendapat mengatakan ada hadis yang mengatakan jika ayam berkokok , itu berlaku kerana ayam tersebut nampak MALAIKAT. Tidak mustahil juga jika ada sebab lain juga. Contohnya?

Ayam jantan berkokok panjang mungkin kerana sebab-sebab seperti berikut:

1= Untuk memberitahu ayam-ayam lain yang berada agak jauh atau jauh bahawa terdapat makanan di sini, di tempat ayam itu berkokok

2= Balasan berkokok yang diterima oleh ayam yang mula-mula berkokok itu mungkin isyarat bahawa terdapat makanan di tempat balasan itu.

3= Untuk menarik kedatangan ayam betina masa musim mengawan atau untuk mencari pasangan hidup. Ayam betina akan mencari kokokan yang paling merdu. Walaubagaimanapun, kekuatan fizikal ayam jantan itu juga mungkin menjadi penilaian ayam dara yang ingin cari “jodoh”.

4= Untuk memberitahu bahawa dialah ketua kepada kumpulan ayam yang berada di tempat dia berkokok.

Tindakan sesetengah manusia membuat ayam jantan bergaduh dengan ayam jantan yang lain memanglah tindakan gila dan sangat kejam. Perbuatan ini juga dijadikan sebagai taruhan atau judi.

Bersifatlah kasih-sayang terhadap ayam. Dikatakan pernah berlaku seekor ayam masuk ke rumah Nabi Muhammad s.a.w kerana ayam itu hendak berlindung dari terkena hujan. Nabi Muhammad tidak menghalau ayam itu dan membiarkan ayam itu mendapat perlindungan di dalam rumah beliau. Nabi yang sangat penyayang kepada umatnya, penyayang juga kepada binatang. Dikatakan ayam disembelih mengikut cara penyembelihan ISLAM agar ayam itu tidak terlalu siksa. Ajaran Islam dari TUHAN  Yang Maha Pengasih, penyembelihan pun mesti dengan cara adil dan berkasih-sayang terhadap ayam yang ingin disembelih!!!

Kita berharap tidak akan ada pengklonan ayam. Kalau ayam kacukan, tidak mengapalah? “Perkahwinan” ayam dari pelbagai bangsa atau spesies ayam mungkin menghasilkan spesies yang lebih berkualiti dalam peternakan ayam telur dan ayam daging atau ayam telur dan daging.

Apabila ayam bergaduh, bulu ditengkuknya dikembangkan. Tujuannya mungkin untuk menampakkan agar dirinya lebih garang atau untuk menambahkan semangat keberanian dan daya juangnya.

ayamayamayamgaduhbabyayamayamleayamtroliayamataskambing

AyuhSEGERAbeliBukuINI.JanganlebihsanggupbeliBukutakbermanfaatsepertiMajalahARTIS,KARTUN,SUKAN.....

AyuhSEGERAbeliBukuINI…..

telurpalsudilabel

AyamBercampurBabi?

AyamBercampurBabi?

PernahAdaOrangBacaAkhbarYangMengatakanRestorenKFCdapatsijilHalalMalaysiaMELALUIpihakyangdiberikuasamenyiasatolehKFC,bukanmelaluiJabatanAgamaIslam!!!

AdaAkhbarKataKFCdapatsijilHalalDariSyarikatPemantauYangKFClantik!

AYAMHIJRAH

CAPmelaporkanKFCluarnegaraBunuhAyamdengancaraKejam

Klik sini!!!

 

savingpleaseurgentsavingpleaseurgentbusybusysaving…saving…saving…UrgentBecause

I have many other important works to do urgent….

APABILA “Mata Ruh” Terbuka > Oleh Sinaran Iffah

andamasihadapeluangkeduawalauMUFLISghost3ghostghost1

Sebenarnya, karangan ini sesuai juga diletakkan dalam kategori “Penyaring Nostalgia”. Kisah-kisah yang akan diperkatakan di sini ialah kisah yang benar-benar terjadi. Ada yang mengatakan istilah hantu ialah bermakna jin yang dapat dilihat. Istilah Hantu raya, orang bunian, toyol dan lain-lain pula , ada ustaz yang mengatakan semua itu hanya difahami oleh orang melayu. Orang bunian dikatakan juga sebagai jin Islam. Hantu raya ialah istilah untuk jin yang dipelihara atau yang jadi sahabat , yang tinggal serumah. Hantu raya dikatakan dijadikan sebagai sahabat yang membantu menjaga harta tuannya (orang yang membela hantu raya). Dikatakan bila tuannya mati, hantu raya itu akan menjadikan anak tuannya sebagai tuannya yang baru, mungkin anak yang lebih tua. Toyol pula dibela agar mencuri wang orang lain dan wang curian itu diberikan oleh toyol kepada tuannya (pembela toyol).

Dahulu, dikatakan orang barat tidak mempercayai kewujudan hantu. Entah sejak bila , kini mereka telah lama mempercayai kewujudan hantu setelah ada orang barat yang dikatakan melihat atau bertemu dengan hantu. Disebabkan hantu ialah jin, maka dalil kewujudan jin boleh diperolehi dari al-Quran dan hadis shahih. Pada pendapat saya, tidak ada wujud alien atau makhluk asing di planet-planet. Sebab tiada dalil dalam al-Quran dan hadis yang saya tahu. UFO? Ada yang mengatakan UFO mungkin kenderaan perisik tentera Rusia. Mungkin UFO itu ialah gambar REKAYASA. Dengan menggunakan perisian tertentu, gambar hidup atau video pun dapat diubah dan direka. Gambar mati (gambar bukan video) lagi mudah direkayasakan.

Dahulu ada akhbar yang melaporkan bahawa AMERIKA bersiap-sedia mencipta senjata perang angkasa kerana mempercayai kewujudan makhluk asing. Mereka dikatakan bimbang jika planet bumi diserang oleh tentera dari planet lain (alien). Tak perlulah USA atau Amerika buat kerja bodoh kerana percaya cerita karut-marut itu. Makhluk yang dinyatakan dalam ISLAM , yang berakal dan bernyawa ialah malaikat, jin, manusia  dan yang bernyawa tetapi tiada akal ialah binatang. Mana ada alien dinyatakan? Bidadari syurga itu !!! Ya, ini sejenis makhluk lagi. Binatang penyiksa di akhirat. Ya!!! ini juga makhluk yang wujud , yang dinyatakan dalam ISLAM. Mana ada alien penyiksa penghuni neraka???

Kalau tonton filem seram yang kebanyakannya kini seperti tak seram , rasa di hati, banyak yang tak logik, mana hantu dapat berbuat begitu hebat dan begitu seram??? MALAHAN , saya sendiri tidak pernah lihat hantu dapat buat begitu , macam cerita fantasi sahaja. Apa yang saya pernah alami ialah:

1=Biasanya, diri akan terasa seram terlebih dahulu. Ini menunjukkan bahawa ada jin berdekatan dan mungkin akan menampakkan dirinya atau mengganggu

2=Jin itu tidak berdaging kerana tubuhnya kelihatan seperti bayang-bayang. Biasanya dalam bentuk bayangan berbentuk manusia yang lutsinar , yang tembus pandang. Dapat lihat ada apa disebalik bentuknya. Warna bayangan itu biasanya jernih kekelabuan sangat cerah tetapi bahagian tembus pandang atau lutsinar memang luas. Kekelabuan itu seperti pada garis bentuk tubuhnya yang seperti bentuk manusia. Ada juga garis bentuk mata, hidung, mulut, rambut, telinga. Ada jin yang bergaris bentuk yang kelihatan berbaju labuh seperti baju tidur, yang bila berjalan, kelihatan terangkat setengah kaki dari paras tanah dan masa berjalan kelihatan pakaiannya itu bergerak-gerak seperti ditiup angin. Ada juga bayangan berwarna hitam pada ketika bilik telah dipadamkan lampu tapi cahaya luar yang memasuki bilik itu membolehkan bayangan hitam itu kelihatan berbentuk manusia dan bergerak-gerak , berjalan.

3=Jin itu dapat berkata-kata dan mengeluarkan bunyi seram seperti bunyi binatang karnivor yang marah.

4= Jin dapat menyentuh tubuh kita. Terasa seperti berdaging, seperti tangan manusia bila jin menyentuh kita, seperti mengurut-ngurut, menumbuk, menggeletek dan lain-lain

5=Juga terasa seperti darah tersirap, seperti hujung ibu jari kaki terasa seperti sedang dihisap . Kesan lebam kebiruan pada tubuh mungkin wujud selepas bangun atau terjaga dari tidur. Ini mungkin menandakan jin telah menghisap darah kita.

6=Jin dapat menyerap ke lantai , masuk ke dalam lantai, malah dapat menembusi pintu dengan mudah.

7= Jin dapat menjelma menjadi tupai dan ular. Malah berdasarkan hadis, jin dapat juga berbentuk lain seperti menjelma menjadi anjing. Menjadi anjing dan ular ialah bentuk kesukaan jin.

8= Jika kita membaca doa dan ayat suci, memang tiada gangguan atau gangguan jin akan hilang.

9= Jin memang dapat mencuri wang

10= Jin dapat menyebabkan seseorang itu mimpi waktu siang atau tertidur secara tiba-tiba lalu bermimpi segera.

Jin dapat menjelma menjadi manusia yang berdaging!!! (bukan lagi dalam bentuk bayangan!!!). Ini dilihat oleh dua orang sepupu saya yang menangis kerana ternampak tok lelakinya dalam bilik air luar rumah padahal tok lelakinya telah dikebumikan. Nampaknya jin itu menjelma menjadi arwah datuk saya itu.

Toyol-toyol  yang pernah saya lihat , berbentuk bayangan budak kecil berkepala botak. Ada juga jin dewasa berbentuk bayangan wanita berbaju labuh atau berbaju tidur yang labuh, yang kelihatan bentuk wajahnya, mata, hidung, mulut, dahi, rambut, dagu, pipi. Macam rupa manusia. Tidak ada gigi taring atau siong terjulur keluar dari mulut dia. Tiada tanduk. Saya tak pernah melihat jin bertanduk atau bersiong atau bertaring keluar dari mulut!!! Tiada jin berkulit menggerutu atau bersisik atau berbiji-biji pada tubuhnya . Saya tidak pernah lihat seperti itu!!!

Saya juga pernah dengar jin ketawa dekat telinga saya. Ketawa tidak henti-henti walaupun saya menjerit . Pernah juga jin berkata-kata sesuatu , saya mendengar tetapi jin itu tidak kelihatan. Seperti jin yang ketawa, itu juga tidak kelihatan.

Apa yang saya nampak (jin atau hantu) membuktikan kebenaran AGAMA ISLAM, membuktikan kebenaran AL-QURAN dan membuktikan kebenaran hadis, membuktikan bahawa TUHAN YANG MEMANG WUJUD HANYALAH ALLAH S.W.T  dan AGAMA YANG BENAR HANYALAH ISLAM. ALLAHUAKBAR!!!!!!

YES, now we can go home!!! Click here to go home….

Natijah Dari Sifat Jahat Tertua?> Oleh Sinaran Iffah

Apakah sifat jahat paling tua? Saya beri anda masa untuk menjawabnya:

Satu saat

Dua saat

Tiga saat

Empat saat

Lima saat

Enam saat

Tujuh saat

Lapan saat

Sembilan saat

Sepuluh saat

Ya . Sombong. Angkuh. Takbur. Berdasarkan al-quran, barulah tahu bahawa sifat sombong itulah yang jadi jenayah pertama makhluk berakal. Apabila Allah memerintahkan malaikat sujud kepada nabi Adam, malaikat patuh tetapi Azazil yang menjadi ketua malaikat enggan sujud. Allah tanya kenapa Azazil enggan sujud. Azazil berkata bahawa diri dia lebih baik kerana dijadikan daripada api sedangkan nabi Adam dijadikan daripada tanah. Allah murka dan menghukum Azazil sebagai murtad. Azazil dihalau dari syurga. Maka wajah Azazil yang cantik molek itu tiba-tiba berubah menjadi hodoh. Maka sakitlah hati Azazil. Kerana itu dia bersumpah akan menyesatkan seluruh keturunan Adam dan kata dia kepada Tuhan, nescaya Kau (Allah) melihat hanya sedikit manusia yang beriman , yang soleh dan solehah.

Kerana penderhakaan Azazil, dia digelarkan sebagai IBLIS. Iblis dihalau ke dunia. Maka iblis pun turun bersama pengikutnya yang terdiri daripada golongan jin kafir dan jahat. Mereka turun ke dunia ini sambil bersiul-siul. Sebab itu orang Islam dilarang bersiul-siul. Haram. Tempat yang mula-mula dikunjungi iblis ialah laut. Iblis membina istananya di laut. Di tempat yang ghaib. Mungkinkah peristiwa tragedi di zon yang digelarkan sebagai zon Tiga Segi Bermuda ada kaitan dengan zon istana Iblis??? Adakah iblis telah memerintahkan tenteranya agar membinasakan kapal, kapalterbang dan apa juga yang menghampiri zon istananya kerana pencerobohan di dekat situ ditegah IBLIS???? 

Sombong bermaksud merasa diri lebih sempurna, lebih baik sambil merasa hina dan jijik terhadap orang yang dianggap lebih rendah taraf dan kedudukannya daripada dia. Menganggap orang yang lebih rendah itu tiada keistimewaan tersendiri atau tidak mungkin mampu jadi lebih baik daripadanya. Menganggap kelebihannya tidak dapat berkurangan nilainya atau tidak boleh dimusnahkan. Percikan sifat yang terhasil dari sifat kesombongan itu ialah seperti kebanggaan, merasa megah.

Sifat sombong juga menghasilkan pelbagai personaliti lain sebagai natijah daripada kesombongan. egolahegoisegoegolagi

Seseorang yang sombong akan menghidap penyakit hati yang lain. Contohnya, kerana wujud kesombongan, dia akan bersifat diktator. Suka memerintah orang kerana dia rasa diri dia sahaja yang betul dan pandai. Justeru, orang lain mestilah mentaati dirinya. Itulah pendapatnya. Ketika umat nabi Musa bertanya siapakah orang yang paling pandai. Nabi Musa menjawab diri beliaulah yang paling pandai. Kerana itu, Allah mendatangkan Khidir kepada beliau . Ada yang mengatakan Khidir bukan nabi, cuma seorang wali Allah. Tak pastilah yang mana betul. Khidir datang untuk menguji kepandaian nabi Musa. Nabi Musa diminta jangan bertanya tentang apa yang dilakukan Khidir. Nabi Musa mengikuti ke mana Khidir pergi dalam ujian-ujian itu. Khidir telah membunuh seorang kanak-kanak DAN macam-macam perbuatan pelik yang dilakukan beliau, MENYEBABKAN nabi Musa bertanya dan melaranginya. Tetapi Khidir enggan beritahu sebab sehingga semua ujian itu telah dilalui  oleh Musa. Nabi Musa ternyata gagal dalam ujian itu. Kerana ternyata perbuatan Khidir itu diredai oleh Allah . Justeru, barulah nabi Musa menyedari bahawa ada orang yang lebih pandai daripada dia setelah Khidir memberi sebab-sebab mengapa dia melakukan perkara-perkara pelik yang dianggap sebagai haram oleh nabi Musa. Contohnya, kanak-kanak itu dibunuh oleh Khidir kerana kanak-kanak itu akan menderhaka kepada ibubapa dia bila dewasa. Jadi , supaya kanak-kanak itu tidak masuk ke neraka, maka Khidir membunuhnya.

Jika seseorang itu sombong dengan kecantikan pula, apa akibatnya? Sifat sombong begini menyebabkan terjadi sifat suka melaram, suka bersufur, suka berikhtilat dengan yang bukan muhrimnya, suka bertabaruj. Sifat berikhtilat ini pula menghasilkan sifat suka berkhalwat. Sifat berkhalwat ini pula menghasilkan sifat perzinaan pula.

Jika seseorang itu sombong dengan kekuatan tubuh pula, apa akibat atau natijahnya?  Dia mungkin jadi samseng, panas-baran, perompak, pembunuh, perogol. Itulah contoh natijahnya. Kesudahannya? Kesudahannya, masuk penjara, kena sebat, kena buang negeri, kena hukuman tali gantung, …………

Kesempurnaan Tuhan ialah Kesempurnaan yang sebenar. Kesempurnaan makhluk atau manusia ada had dan dapat pula susut nilainya. Yang cantik akan jadi tua hodoh . Yang kuat akan jadi tua lemah, uzur, akhirnya mati. Jadi, kemanakah kebanggaannya? Tidak dapat dibawa ke kubur dan ke akhirat!!!

Justeru, wanita yang menunjukkan wajah dan aurat ialah wanita bodoh, jahil, ….kerana perbuatan itu sebenarnya merendahkan taraf kewanitaannya, sebenarnya menghina dirinya sendiri. Lelaki yang bertubuh seperti ahli bina badan yang menunjukkan kekuatannya kerana kesombongannya sebenarnya orang bodoh, jahil kerana perbuatan itu sebenarnya menghina dirinya sendiri, merendahkan kelelakiannya!!!

Sombong dengan harta yang banyak, pangkat, ijazah, wang kejutawanan??? Bagaimana pula???? Fikir-fikirlah jauh-jauh sampai ke perut bumi yaaa!!!! Click here to refer anything from top.