Semua Negara Arab! Ingat -/+1! By Panji-Panji Halimunan

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube...

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube…

SUATU ketika dahulu  kamu adalah bangsa yang senegara. Hanya ada satu Negara. Kemudian serangan dari Negara asing memusnahkan ibu Negara empayar Abbasiyah. Kitab-kitab dicampak oleh tentera bangsa monggol ke sungai sehingga berubah warna air sungai itu. Bangsa kamu dipotong hidungnya. Alangkah kejamnya keturunan monggol. Api yang marak menjulang tinggi, tidak padam berhari-hari. Kota kamu menjadi api .

Kemudian, kamu, wahai bangsa arab menjadi sangat lemah. Kemudian berlaku peperangan dan peperangan dan penjajahan-penjajahan oleh bangsa asing. Akhirnya, kamu berpecah-belah, menjadi Negara-Negara yang lebih kecil seperti sekarang. Kamu hanya bersatu di masjidilharam dan dalam OIC?? Cukupkah itu??

Buang atau tolaklah pembahagian atau perpecahan = -/.

Bersatulah kamu semua, bercampurlah menjadi satu Negara = +1!
Tetapi mesti guna system khalifah atau khulafa yang diredai oleh ALLAH S.W.T.

4 PEMIMPIN AJAIB KHULAFA AR RASYIDIN

Ohhh! mana boleh kami bersatu semula? Siapa yang akan layak menjadi khalifah, gabenor? Masalah bahasa resmi pula? Masalah adat? Perlembagaan dan ordinan serta akta kami berbeza dan bertentangan di antara Negara-Negara arab, jadi, bagaimana kami boleh bersatu wahai Pelopor Bintang Pertama Dunia? Kalau kami bersatu, USA, Israel, Nato, Rusia, England, China, Korea, akan serang kami kerana kami bersatu. Mereka tu dengki, tahu takkk????

Kalau kami bersatu, bagaimana dengan matawang kami yang berbeza? Bagaimana agihan pendapatan Negara akan diberi kepada kami? Dulu Iran dan Iraq berperang, tiada yang beri pampasan ? Engkau cakap senanglah wahai Panji-Panji Halimunan!!! Engkau tahu ke nak settle masalah-masalah ni?? Engkau bukan rasul, nabi, wali Allah, atau Imam Mahdi. Tak perlu engkau sibuk hal kami!!! Jangan jaga tepi seluar dalam kami!! Jaga seluar dalam engko yang berlubang busuk, 99 hari tak pernah basuh!!! Cakap tak semudah bikin!!! Ada faham?!!!

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni....

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni….

KALAU kami bersatu, bagaimana dengan mereka yang mempunyai kelulusan yang tidak sesuai dengan system pendidikan atau kelulusan Negara yang lain? Mereka, sama ada menganggur atau telah bekerja. Fikirlahhh!! Engko cakap senanglah.

Kalau kami bersatu, kami akan gaduh semula sebab kalau engko tengok sejarah-sejarah bangsa arab, mereka memang suka gaduh perang saudara. Kami ni ada darah keturunan orang suka gaduh macam itu. Penyakit ni bukan senang nak rawat. Mr.Bean pun tak boleh tolong kami. Akhirnya kami akan berpecah semula menjadi Negara-Negara yang terasing semula!!!

Terdiam engkoo??? Bisu-misu ko ye? Tak tahu nak jawab? Pergi balik nyonyot puting mak engko???

Sampai hati engkorang cakap macam itu pada akuk. Akuk cuma beri pendapat. Aku tak kuwasa memaksa engkorang. Itu Allah punya kuwase. Sebagai orang Islam, aku tentu gembira kalau engkorang semua bersatu, berpadu macam  zarah atom .

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

Sebelum kamu semua bersatu, mesti buat dulu draf kaedah untuk bersatu. Draf-draf mestilah dipersetujui oleh semua Negara arab. Yang paling penting, diredaiNYA. Jangan minta pendapat US atau USA atau pemegang kuasa veto dalam PBB. Pekakkan telinga. Mereka bukan faham atau suka dengan kesatuan dalam ISLAM, kekhalifahan. IMAMAH. Kalau mereka ugut, kamu ugutlah juga. Kalau PBB sekat ekonomi engkorang, masih banyak Negara ISLAM yang bukan arab yang hendak tolong ekonomi kamu. Negara arab pun bukan tak ada minyak dan bahan galian lain yang dapat berikan kekayaan. Fasal hutang kamu dengan bank dunia, lupakanlah sebab itu riba. Kalau negara kafir nak serang kamu, bersatulah kamu untuk menyerang mereka. TAK mustahil mereka takut. Mereka ada nuclear. Kamu pun kecut kote??? Bukankah cukup Tuhan sebagai penolong kamu. Solat hajatlah. Sejarah membuktikan ramai dan teknologi canggih peperangan belum tentu menjamin kemenangan kerana yang terpenting ialah kekuatan iman kamu kepada Allah.

Biarkan ulamak-ulamak di persimpangan kutub menentukan siapakah yang akan jadi khalifah dan gabenor atau khalifah yang dilantik oleh ulamak DPK ini yang menentukan gabenor. Jadi, masalah mazhab telah diselesaikan. Kemudian dalam draf itu lagi, eeemmm apa yeeee,,,……… aaaa….  mengenai masalah bahasa, bahasa arab yang mengikut bahasa al-Quran itulah yang paling baik jadi bahasa resmi engkorang semua. Yang KELULUSANNYA TIDAK GUNA BAHASA ARAB INI, baik yang dah kerja atau menganggur, kita beri mereka kursus percuma sahaja. Kalau nak ambil peperiksaan khas ini, lagi baik. Mengenai masalah adat, ulamak DPK akan bermesyuarat untuk menentukan adat yang mana bertentangan dengan ISLAM, itulah yang engkorang kena berlatih tinggalkan.  Mengenai tahap kelulusan yang tidak setaraf antara satu Negara arab dengan yang lain, kita, ehh kamu semua……hendaklah mempermudahkan cara, iktiraf sahaja semuanya sama, jika ada keperluan, buat sahaja kursus dan latihan percuma dalam jabatan atau di luar jabatan.

Mengenai agihan ekonomi, semuanya dibagi samarata. Tiap-tiap daerah dan zon sama rata. Jika ada kelebihan, kau semua bagi sahaja ke ibu kota , ibu Negara empayar baru arab yang kamu semua telah persetujui seperti yang ternyata dalam draf.

Masalah perbezaan matawang, agaknya kamu kena buat dahulu satu mata wang pengantaraan nilai untuk semua mata wang yang berbeza dalam Negara-Negara arab. Semua mata wang itu akan dinilaikan dengan mata wang pengantara. Dan akhirnya bila tiba masa yang sesuai, semua mata wang itu akan diistiharkan tidak digunakan lagi, tidak dicetak , sebaliknya kamu akan menggunakan satu jenis mata wang sahaja iaitu yang menjadi perantaraan itu.

Masalah kamu suka gaduh. Haiii macam budak kecikle engkorang. Masa baby dulu engkorang tak cukup nyonyot puting susu mak engkorang???? Dah tua ni, banyaklah ingat mati, berzikir tarekat untuk menjahanamkan sifat suka bergaduh itu. Penyakit marah moyang-moyang kamu semua bukan penyakit yang dapat berjangkit-jangkit melainkan kamu semua diberikan asuhan yang salah. KAMU kena cari asuhan baru. Ulamak-ulamak DPK di seluruh dunia akan mengasuh kerohanian kamu.

Dahle….aku asyik bebel dan leter pun, bukan engkorang tak bosan dengarnya??

OKLAH aku berambuslah dulu. UP UP AND AWAY!!! Macam superman pulak.

 

Advertisements

ke Masjidilharam By Jeritan Seantero Dunia

Jika kamu wahai manusia seantero dunia ingin ke sana, syaratnya jadilah orang Islam yang baik. Umrah dahulu atau haji yang perlu dahulu. Umrah itu sunat. Haji itu fardu ain. Kalau kumpul wang untuk buat umrah dulu, tiada wang untuk buat haji. Jika Allah tanya di akhirat, kenapa mengutamakan yang sunat dan tidak yang wajib, bagaimana hendak menjawab?
Ada seorang ahli perniagaan melayu yang telah jadi jutawan berkata yang bermaksud umrah dibuat dahulu sebab untuk tahu dahulu kaedah buat umrah agar kelak tahu untuk buat haji . Bukankah jika haji tidak sempurna, boleh buat umrah. Jika Allah tak beri haji yang diberikan pahala, mungkin umrahnya berpahala padahal umrah dapat dibuat berkali-kali selagi mampu dan boleh.

This place is named "MASJIDILHARAM"where "KAABAH" here.

This place is named “MASJIDILHARAM”where “KAABAH” here.

Jangan buat haji dan umrah kerana ada sebab sampingan seperti kerana hendak melawat kubur nabi Muhammad kerana dibimbangkan tidak ikhlas buat haji dan umrah. Mungkin kerana ini berlaku ketidakikhlasan .

Di sana, banyak wanita tidak memakai jilbab, selipar mungkin dicuri. Mak saudara saya kata, selipar jangan dibiarkan. Bawa masuk bersama ke dalam. Pengalaman suami mak saudara saya, selipar dia kena curi.

Arab saudi sekarang bukanlah seperti pada ZAMAN nabi Muhammad memerintah Arab saudi . Kesesatan dan kejahilan juga banyak terjadi di sana.

Jika tidak dapat masuk ke dalam kaabah, lihat sahaja video di internet yang merakamkan suasana dalam kaabah. Ada guru sains yang mengatakan kepada saya jika melihat ke dalam kaabah, otak jadi gila.

 

Am I crazy due to see what in the "KAABAH"?

Am I crazy due to see what in the “KAABAH”?

Bagi orang tua , boleh mengupah orang Arab menolak kerusi roda yang didudukinya untuk bergerak mengelilingi kaabah. Sedih bila ibu saya kata , kejadian seperti rempuh atau menolak orang lain untuk bergerak keliling kaabah berlaku. Orang yang diupah menolak kerusi roda juga kasar cara menolak, cepat dan membuat orang lain tidak selesa. Ibu saya telah mengerjakan umrah pada tahun 2013.

Seronok rempuh orang keliling kaabah sebab kalau terpeluk wanita, sedapnya...??? ha ha ha ha ha!!!????

Seronok rempuh orang keliling kaabah sebab kalau terpeluk wanita, sedapnya…??? ha ha ha ha ha!!!????

Tabung haji atau syarikat lain? Jika lebih mahal, mungkin tak perlu naik bas untuk ke masjidilharam. Ibu saya kata banggunan dan rumah di dekat sana, buruk. Sebab orang sana lebih mengutamakan akhirat???

Ada pensyarah berkata kepada saya bahawa ada kawasan bermagnet dekat sana. Betulkah? Jangan terlalu banyak makan kurma terutama yang tiruan dan manis sangat. Ada orang menghidap kencing manis kerana banyak makan kurma sehingga kaki kena potong.

Haji mengingatkan juga peristiwa nabi Ismail yang ketika itu masih bayi, menangis-nangis. Maka ibu beliau, Siti Hajar (isteri nabi Ibrahim) pergi ke sana-sini berulang-ulang untuk mencari air. Tiba-tiba kaki bayi tersebut menghentak-hentak bumi lalu terpancutlah air dari dalam bumi, keluar ke atas bumi. Inilah mukjizat nabi Ismail. Air itu terkenal sebagai air ZAM-ZAM. Awas ada air zam-zam palsu atau tiruan dijual.

Pelbagai bangsa Islam di dekat sana. Tetapi ibu saya kata makanan yang dimakan beliau di sana tidak sedap. Mungkin ibu saya belum jumpa restoren yang lazat?

Jika saya hendak menelefon ibu saya yang ketika itu berada di Arab Saudi, nombor telefon itu sangat panjang. Ibu juga tidak dapat bercakap lama sebab caj panggilan sangatlah gila (sangat mahal) walaupun sekejap sahaja tempoh panggilan itu.

Kecuali kalau skype dan viber?

Dahulu ada dikatakan jika peniaga tinggalkan barangan untuk solat dan sebagainya, tiada orang mencuri dekat sana. Sekarang? Masihkah Arab saudi menguatkuasakan undang-undang potong tangan. Hendak potong tangan ini, syaratnya sangatlah ketat. Kalau tidak ada syarat itu, pencuri tidak akan kena potong tangan. Allah itu Maha Adil. Tidak buat undang-undang yang tidak menasabah atau kejam!!! Orang yang menuduh undang-undang potong tangan itu zalim sebab mereka jahil undang-undang AL-QURAN DAN HADIS. Nabi Muhammad pernah bersabda bahawa beliau akan memotong tangan anak beliau yang bernama Fatimah jika Fatimah mencuri. Sebenarnya bukan senang dapat memotong tangan sebab syarat-syarat yang membolehkan potong itu sangatlah sukar berlaku selalu. Tetapi undang-undang potong tangan ini sangatlah berkesan menakutkan manusia dan menyebabkan jarang terjadi kes mencuri. Ini telah terbukti dalam sejarah.

Siapakah yang akan musnahkan masjidilharam. Nato tidak akan berani. USA atau Amerika juga tidak akan berjaya memusnahkan masjidilharam dan kaabah. Kerana terdapat hadis yang menyebut siapa yang akan memusnahkan kaabah dan dalam hadis itu , bukanlah NATO, USA, ISRAEL dan lain-lain yang memusnahkan kaabah. Kemusnahan ini juga berlaku sebagai tanda besar akan terjadi kiamat.

Manusia juga akan bergerak ke masjidilharam kerana di situlah IMAM MAHDI akan dibaiah. Gerakan penghapus penyakit jiwa, mental dan kegilaan serta kezaliman akan bergerak dari masjidilharam ke seluruh dunia dengan dipimpin oleh Khalifah sebenar yang terakhir, Imam terakhir yang dilantik oleh ALLAH S.W.T. Imam yang berjiwa jihad, revolusi, jiwa pemberontakan!!!!!!!!! MENAKLUKI SELURUH DUNIA, MENGALAHKAH USA ATAU AMERIKA, ISRAEL DAN LAIN-LAIN. Beliau akan memerintah dunia, dengan dibantu oleh NABI ISA a.s. NABI ISA BUKAN TUHAN, JUGA BUKAN ANAK TUHAN. NABI ISA IALAH SEORANG RASUL YANG DILANTIK OLEH ALLAH YANG FAHAM ISLAM DALAM KITAB INJIL YANG TELAH DIUBAH OLEH MUSUH ISLAM MENJADI AJARAN KRISTIAN!!!

misteriTurunNabiIsaimamMahdi