Teori 2+

Sebuah batu besar berpisah dari satu bola yang besar. Batu itu terapung-apung beberapa jam. Ia kemudian bergerak masuk ke zon gravity. Satu bola lain menariknya. Tarikan itu sangat kuat, menyebabkan ia terhempas kuat. Di satu lembah banjaran, sepi dan malam. Tiba-tiba keluar darinya bermacam rupa dan bentuk. Memanjang keluar dari batu itu. Ada yang berlari. Ada juga yang melompat. Yang memanjang, mencari persamaan. Itu kecenderungannya yang kuat. Hampa. Ia cuba menyentuh perbezaan. Yang berbeza menerima. Berlaku penyatuan. Setelah demikian, keluar dari penyatuan itu, benda yang berterbangan. Angin membawanya ke sana-sini. Kelembapan. Keluar dari lapisan dan meninggi. Yang berlari mencari kesesuaian. Hairan tentang sekitarnya. Jika bertemu perbezaan, ia cenderung untuk mengetahui. Jika bertemu persamaan, ia cenderung untuk penyatuan. Yang melompat, terjun. Ketika renangannya, memerhati. Ia bertemu persamaan yang tidak menyeluruh. Tetapi tiada penyatuan. Ia lebih gemar perbezaan. Keluar dari satu lubang di dasar. Perbezaan semata-mata. Ia mengejarnya. Berlaku penyatuan. Dari dua objek yang menyatu, ada yang dapat melompat dan berlari. Ia cenderung kepada kumpulannya. Membentuk ketetapan kumpulan, umpama kebiasaan. Ia sangat peka. Banyak yang diketahui. Menghasilkan kemajuan. Kumpulan yang menjadi contoh. Kumpulan lain mempelajarinya. Kemudian ditanyai dari mana asalnya. Yang asal itu bagaimana bermula?

Dijawabnya, apa yang aku ketahui, moyangku berasal dari planet musytari. Sebahagian kecil zarah musytari telah berpisah dan jatuh ke bumi, ditarik oleh daya gravity bumi. Kemudian moyangku telah keluar dari lubang seni lagi halus batu , kepingan musytari. Moyangku itu jantan dan telah berenang di satu sungai bawah Tanah, dekat satu lembah yang subur. Ia telah merogol satu spesies bumi. Dan lahirlah spesies kacukan musytari-bumi seperti kamu semua dan aku. Tetapi aku tidak tahu siapa yang melahirkan moyangku. Tumbuhan musytari yang bergerak menjalar pula telah mengawan dengan tumbuhan bumi. Pokok yang terhasil dari kacukan ini, dapat menjalar dibawah lapisan dasar lautan dan menembus ke kutub yang satu lagi! Hebat!!

Namun manusia, ada jawapannya. Nabi Adam ialah manusia pertama dicipta oleh Allah s.w.t. Siti Hawa yang kedua. Demikian juga, mahkluk lain seperti binatang dan tumbuhan. ada yang pertama dicipta oleh Allah s.w.t.

Sudah menjadi kelaziman, mahkluk lebih cenderung kepada yang sama dengannya. Yang itulah yang ia lebih kerap bersamanya. Membentuk kebudayaan kumpulannya. Walaubagaimanapun, perbezaan kumpulan lain ada masanya menarik perhatian, maka terjadilah perkenalan, perkongsian ilmu, teknologi, peralatan yang mungkin juga menghasilkan kebudayaan yang terbentuk daripada beberapa kebudayaan, menghasilkan bangsa dan spesis kacukan.

Dan bangsa kacukan itu, bila mengawan dengan bangsa kacukan lain, maka lahirlah keunikan, keistimewaan yang pelbagai. Mungkin.

Planet yang mula-mula Tuhan jadikan? Alam akhirat lebih dahulu ada sebelum alam nyata?

Syurga yang mula-mula Tuhan jadikan? Neraka?

Malaikat pertama yang dicipta oleh Allah? Siapa? Malaikat Jibrail? Izrailkah?

Jin yang mula-mula Allah jadikan ialah AZAZIL, iaitu raja syaitan? Siapa jin betina yang pertama Allah jadikan? Ada hadis yang mengatakan jin itu ada betina dan ada juga jantan. Jin juga bersenggama, buat hubungan seks. Maka, lahirlah anak jin.

Tamadun silam, selalu bermula dari tepi sungai dan laut. Manusia cenderung mandi, bersih, Wangi, sejuk. Semua ini factor yang mendorong kesihatan. Kesihatan yang mendorong bergerak akal fikiran. Maka, bila demikian, manusia dapat berfikir dengan tenang dan bijaksana, maka, cenderung membuat ujikaji. Maka, lahirlah pelbagai teori dan peralatan. Kemudian terus berkembang tamadun.

Namun teori 2+ tidak benar semuanya. Kenapa?

Kerana Bintang Iringan tiada ayah. Nabi Isa tidak mempunyai bapa tetapi ibu beliau dapat hamil juga. Justeru, dalam kes nabi Isa, jadi 1+, bukan 2+!!

Bukankah Pakistan dan Bangladesh, penduduknya berasal dari India? Apabila india muslim tidak sesuai duduk dengan india kafir, mereka berpindah , keluar dari India, mencari Tanah kosong, yang tidak bertuan? Tanah yang dijumpai dinamakan sebagai Pakistan dan Bangladesh?

Barangkali Jepun, Korea, Taiwan…., penduduknya berasal dari CHINA?

Dari suku-suku, membentuk bangsa. Suku-suku itu ada persamaan dan perbezaan. Suku jawa, suku banjar, suku mandailing…. Tentu ada pemula. Orang yang mula-mula menjadi kacukan, yang jadi kelahiran pertama sukunya. Atau ada lebih daripada seorang yang jadi pemula, mempunyai tarikh dan masa kelahiran yang sama?

Bila nabi Adam bersatu dengan Hawa, lahirlah kembar. Setiap kembar itu mungkin sama warna kulit, jenis rambut…… tapi mungkin tak sama? Namun, yang pasti, tentu ada anak Adam dan Hawa yang jadi orang pertama yang mempunyai ciri/sifat atau warna kulit melayu, cina, india dan lain-lain. Kemudian anak-anak yang lahir ini lebih cenderung untuk bersama yang sama warna kulit dan jenis rambut dan lain-lain. Kemudian mereka cenderung untuk berpisah daripada kumpulan yang tidak sama sifat dan warna kulit. Maka, berpindah-randah. Bila enggan berpindah lagi , ketika menemui Tanah kosong yang mereka menyukainya, maka dinamakan Tanah itu menjadi Negara.

Kisah parameswara dengan pohon Melaka. Menjadi pemula apa?

Hi everybody!, Am I the first alien created by God? Do not ask Charles Darwin. Because his answer can make your brain be tilt!!

Hi everybody!, Am I the first alien created by God? Do not ask Charles Darwin. Because his answer can make your brain be tilt!!

 

 

 

 

Advertisements

Semua Negara Arab! Ingat -/+1! By Panji-Panji Halimunan

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian Ke 31= Destroy any sharp Object on ground such nail

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

Peringatan Harian ke 32 = Measure.Add.strengthenit.

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube...

peringatan harian ke 33= investigate it & cover of tube…

SUATU ketika dahulu  kamu adalah bangsa yang senegara. Hanya ada satu Negara. Kemudian serangan dari Negara asing memusnahkan ibu Negara empayar Abbasiyah. Kitab-kitab dicampak oleh tentera bangsa monggol ke sungai sehingga berubah warna air sungai itu. Bangsa kamu dipotong hidungnya. Alangkah kejamnya keturunan monggol. Api yang marak menjulang tinggi, tidak padam berhari-hari. Kota kamu menjadi api .

Kemudian, kamu, wahai bangsa arab menjadi sangat lemah. Kemudian berlaku peperangan dan peperangan dan penjajahan-penjajahan oleh bangsa asing. Akhirnya, kamu berpecah-belah, menjadi Negara-Negara yang lebih kecil seperti sekarang. Kamu hanya bersatu di masjidilharam dan dalam OIC?? Cukupkah itu??

Buang atau tolaklah pembahagian atau perpecahan = -/.

Bersatulah kamu semua, bercampurlah menjadi satu Negara = +1!
Tetapi mesti guna system khalifah atau khulafa yang diredai oleh ALLAH S.W.T.

4 PEMIMPIN AJAIB KHULAFA AR RASYIDIN

Ohhh! mana boleh kami bersatu semula? Siapa yang akan layak menjadi khalifah, gabenor? Masalah bahasa resmi pula? Masalah adat? Perlembagaan dan ordinan serta akta kami berbeza dan bertentangan di antara Negara-Negara arab, jadi, bagaimana kami boleh bersatu wahai Pelopor Bintang Pertama Dunia? Kalau kami bersatu, USA, Israel, Nato, Rusia, England, China, Korea, akan serang kami kerana kami bersatu. Mereka tu dengki, tahu takkk????

Kalau kami bersatu, bagaimana dengan matawang kami yang berbeza? Bagaimana agihan pendapatan Negara akan diberi kepada kami? Dulu Iran dan Iraq berperang, tiada yang beri pampasan ? Engkau cakap senanglah wahai Panji-Panji Halimunan!!! Engkau tahu ke nak settle masalah-masalah ni?? Engkau bukan rasul, nabi, wali Allah, atau Imam Mahdi. Tak perlu engkau sibuk hal kami!!! Jangan jaga tepi seluar dalam kami!! Jaga seluar dalam engko yang berlubang busuk, 99 hari tak pernah basuh!!! Cakap tak semudah bikin!!! Ada faham?!!!

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni....

Rupa engko Pioneer udahlah buruk cam perangai ko jugok, Tak pelu engko sibuk bangsa arab!! Rupa engko lebih buruk dari muka gamba ni….

KALAU kami bersatu, bagaimana dengan mereka yang mempunyai kelulusan yang tidak sesuai dengan system pendidikan atau kelulusan Negara yang lain? Mereka, sama ada menganggur atau telah bekerja. Fikirlahhh!! Engko cakap senanglah.

Kalau kami bersatu, kami akan gaduh semula sebab kalau engko tengok sejarah-sejarah bangsa arab, mereka memang suka gaduh perang saudara. Kami ni ada darah keturunan orang suka gaduh macam itu. Penyakit ni bukan senang nak rawat. Mr.Bean pun tak boleh tolong kami. Akhirnya kami akan berpecah semula menjadi Negara-Negara yang terasing semula!!!

Terdiam engkoo??? Bisu-misu ko ye? Tak tahu nak jawab? Pergi balik nyonyot puting mak engko???

Sampai hati engkorang cakap macam itu pada akuk. Akuk cuma beri pendapat. Aku tak kuwasa memaksa engkorang. Itu Allah punya kuwase. Sebagai orang Islam, aku tentu gembira kalau engkorang semua bersatu, berpadu macam  zarah atom .

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

maafkan aku wahai bangsa arab kalau RTkel aku ni nyinggung perasaan engkorang le!

Sebelum kamu semua bersatu, mesti buat dulu draf kaedah untuk bersatu. Draf-draf mestilah dipersetujui oleh semua Negara arab. Yang paling penting, diredaiNYA. Jangan minta pendapat US atau USA atau pemegang kuasa veto dalam PBB. Pekakkan telinga. Mereka bukan faham atau suka dengan kesatuan dalam ISLAM, kekhalifahan. IMAMAH. Kalau mereka ugut, kamu ugutlah juga. Kalau PBB sekat ekonomi engkorang, masih banyak Negara ISLAM yang bukan arab yang hendak tolong ekonomi kamu. Negara arab pun bukan tak ada minyak dan bahan galian lain yang dapat berikan kekayaan. Fasal hutang kamu dengan bank dunia, lupakanlah sebab itu riba. Kalau negara kafir nak serang kamu, bersatulah kamu untuk menyerang mereka. TAK mustahil mereka takut. Mereka ada nuclear. Kamu pun kecut kote??? Bukankah cukup Tuhan sebagai penolong kamu. Solat hajatlah. Sejarah membuktikan ramai dan teknologi canggih peperangan belum tentu menjamin kemenangan kerana yang terpenting ialah kekuatan iman kamu kepada Allah.

Biarkan ulamak-ulamak di persimpangan kutub menentukan siapakah yang akan jadi khalifah dan gabenor atau khalifah yang dilantik oleh ulamak DPK ini yang menentukan gabenor. Jadi, masalah mazhab telah diselesaikan. Kemudian dalam draf itu lagi, eeemmm apa yeeee,,,……… aaaa….  mengenai masalah bahasa, bahasa arab yang mengikut bahasa al-Quran itulah yang paling baik jadi bahasa resmi engkorang semua. Yang KELULUSANNYA TIDAK GUNA BAHASA ARAB INI, baik yang dah kerja atau menganggur, kita beri mereka kursus percuma sahaja. Kalau nak ambil peperiksaan khas ini, lagi baik. Mengenai masalah adat, ulamak DPK akan bermesyuarat untuk menentukan adat yang mana bertentangan dengan ISLAM, itulah yang engkorang kena berlatih tinggalkan.  Mengenai tahap kelulusan yang tidak setaraf antara satu Negara arab dengan yang lain, kita, ehh kamu semua……hendaklah mempermudahkan cara, iktiraf sahaja semuanya sama, jika ada keperluan, buat sahaja kursus dan latihan percuma dalam jabatan atau di luar jabatan.

Mengenai agihan ekonomi, semuanya dibagi samarata. Tiap-tiap daerah dan zon sama rata. Jika ada kelebihan, kau semua bagi sahaja ke ibu kota , ibu Negara empayar baru arab yang kamu semua telah persetujui seperti yang ternyata dalam draf.

Masalah perbezaan matawang, agaknya kamu kena buat dahulu satu mata wang pengantaraan nilai untuk semua mata wang yang berbeza dalam Negara-Negara arab. Semua mata wang itu akan dinilaikan dengan mata wang pengantara. Dan akhirnya bila tiba masa yang sesuai, semua mata wang itu akan diistiharkan tidak digunakan lagi, tidak dicetak , sebaliknya kamu akan menggunakan satu jenis mata wang sahaja iaitu yang menjadi perantaraan itu.

Masalah kamu suka gaduh. Haiii macam budak kecikle engkorang. Masa baby dulu engkorang tak cukup nyonyot puting susu mak engkorang???? Dah tua ni, banyaklah ingat mati, berzikir tarekat untuk menjahanamkan sifat suka bergaduh itu. Penyakit marah moyang-moyang kamu semua bukan penyakit yang dapat berjangkit-jangkit melainkan kamu semua diberikan asuhan yang salah. KAMU kena cari asuhan baru. Ulamak-ulamak DPK di seluruh dunia akan mengasuh kerohanian kamu.

Dahle….aku asyik bebel dan leter pun, bukan engkorang tak bosan dengarnya??

OKLAH aku berambuslah dulu. UP UP AND AWAY!!! Macam superman pulak.