Eerie Scream At Gorge!!!

 

Its eerie scream advise you!!!

Its eerie scream advise you!!!

Dari gaung suara malam yang menggigilkan kamu

setelah berjuta  abad kamu dipukau dengan keyakinan

bahawa Islam itu mazhab yang 4 hambali hanafi syafie maliki

padahal erti mazhab itu berlawanan dengan sunnah

lalu otak senget kamu terperanjat menggoncang cakerawala

terkejut beruk manusia di seluruh alam ini dari tidur mimpi yang

percaya 4 mazhab = sunnah

terjaga barulah menyedari kegilaan itu telah merasuki hampir setiap orang Islam di planet ini

Kerana kamu semua telah melihat sebutir komet indah bergemerlapan

jatuh di satu samudera

kilauannya dan percikan sinar indahnya tertulis di langit

Di Persimpangan Kutub

itulah tulisannya

membawa bersamanya bunyian yang menggemparkan

lalu kamu menamakan juga ia sebagai

Aksara Yang Indah Bergemerlapan @ AYIB:

 

Kandungan berikut [=AYIB], tidak termasuk dekorasi DPK [JIKA ADA] ialah kandungan Ungkapan Yang Mengharumi [ Ungkapan Yang Mengharumi pula ialah kandungan Mind Of Kill Root Problem. Mind Of Kill Root Problem pula ialah kandungan The Theory Of Di Persimpangan Kutub. Teori ini pula ialah kandungan Gagasan Di Persimpangan Kutub. Gagasan ini pula ialah salah-satu sensor of the truth untuk mencari dan mengesan ajaran ISLAM TULIN]:

Komet itu tenggelam di gaung samudera

Ada masanya terus melontar percikan api ke langit

yang membentuk aksara bergemerlapan

serigala terpukau keindahannya

maka menyalak ia tanda kaguman

tiba-tiba satu petir memanah

menusuk ke otak sang nyalak

lalu ia memahami aksara

mengalir air matanya bukan kerana rindu serigala betina

tetapi kerana kesesatan manusia seluruh dunia

lalu ia memekik bukan dalam bahasa serigala

jeritan yang mengerikan untuk menyedarkan manusia

ia menjeritkan aksara di langit

pekikan dalam bahasa kamu wahai insan

Ada kalanya ia berbahasa serigala adakalanya tidak

AAAAOOO0000uuuuuuu!!!!

Ia meraung lagi sampai terjaga ratu semut di bumi terdalam

meremang bulu penghuni belantara seram sejuk mendengarinya

serigala terus menangis memekik jerit

Habis bergegar Amerika Israel Rusia dan Syria

bahana pekikan bertali arus

 

Pada bulan Mac 2015, ada sebuah majlis agama negeri di MALAYSIA yang mengadakan seminar berkenaan kaedah bermazhab. Dalam seminar itu, penceramah berkenaan ada menyatakan yang bermaksud seperti berikut:

1= Kita tidak dapat lari dari hidup bermazhab

2= Ikut mazhab bukan bermakna bermazhab tetapi bermakna faham tentang mazhab

3= Negeri Perlis tidak bermazhab tetapi ikut al-Quran & sunnah tetapi lebih mirip kepada mazhab hambali

4= Sesiapa yang ingin solat di masjid di Perlis kenalah ikut cara rakyat Perlis tetapi jika dia seorang ulamak, maka ulamak itu bolehlah ikut cara dia

5= Malaysia bermazhab Syafie tetapi tidak ikut semua ajaran Syafie

Seperti yang anda tahu, Gagasan Di Persimpangan Kutub sangat menentang kewujudan Islam bermazhab. Gagasan DPK menyetujui kajian dibuat terhadap ajaran mazhab dan mengambil ajaran mazhab dengan syarat ajaran itu diterima untuk dipakai jika hasil penapisan sensor of the truth menunjukkan hal itu boleh digunakan dan dipercayai. Penapisan seperti dengan teori DPK. Pengambilan yang diistiharkan sebagai ajaran Islam hendaklah dianggap dan dinamakan sebagai ajaran ISLAM atau Islam sebenar dan tidak boleh disebutkan sebagai ajaran Islam mazhab itu atau ini kerana wahyu dan sunnah bukanlah ijtihad atau fatwa atau mazhab. Kaedah mazhab mengalakkan kewujudan mazhab tetapi DPK menggalakkan penapisan dan penyiasatan sehingga menemui sesuatu yang terkuat dan diyakini yang tiada perselisihan pendapat kerana kekuatannya. Justeru, sepatutnya kaedah seperti pencetus digunakan, bukan kaedah bermazhab terutama jika kaedah bermazhab itu hanya berputar dalam zon minda empat mazhab sahaja : hambali, hanafi, syafie dan maliki. Tidak dapat lari dari kehidupan bermazhab ialah kenyataan yang tidak benar dan tidak dapat diterima oleh akal yang waras kerana gagasan DPK telah membuktikan bahawa penyiasatan atau kajian semula terhadap ISLAM dapat menemukan sesuatu yang meyakinkan semua pihak, yang tidak akan wujud perbantahan pendapat lagi kerana kekuatan dalil, bukti dan hujahnya. Justeru, kita dapat meninggalkan kehidupan bermazhab dengan menggunakan sensor of the truth seperti teori DPK untuk mengesan ajaran ISLAM yang asli. Imam Mahdi belum datang tidak boleh jadi alasan untuk terus bermazhab dan berijtihad semata-mata tanpa menemui sesuatu yang diyakini sebagai ajaran ISLAM yang asli lagi tulin dan sebenar. Contoh yang dibuktikan oleh gagasan DPK ialah penggunaan pencetus “teknik pengumpulan” telah menjadi sensor of the truth yang Berjaya mengesan ajaran Islam yang sebenar iaitu teknik pengumpulan yang berkaitan aurat wanita seperti yang dinyatakan dalam Kitab Wanita Wajib Berpurdah. Ada sumber yang mengatakan mazhab Syafie mewajibkan wanita menutup wajah. Ini sesuai dengan hasil pencetus ini. Justeru pendapat Syafie yang berkenaan boleh dianggap sebagai ajaran ISLAM sebenar, dan bukanlah ijtihad atau fatwa Syafie semata-mata.

Ungkapan ikut mazhab bukan bermakna menganut mazhab adalah ungkapan yang mengelirukan. Tambahan pula telah dikatakan mazhab yang empat itu ialah mazhab sunnah padahal sunnah dengan mazhab adalah berbeza. Sunnah ialah pa yang nabi ajar dan terima daripada wahyu dan perlakuan diam serta gerak-geri nabi. Mazhab pula ialah fatwa atau ijtihad atau pendapat imam yang mengasaskan mazhab itu. Yang belum tentu dipersetujui oleh nabi jika nabi Muhammad masih hidup. Jika untuk faham mazhab sahaja, itu mustahil kerana hakikatnya banyak Negara Islam dikatakan bermazhab itu dan ini. Maka, sebenarnya menganut mazhab, bukan setakat memahami mazhab, malah otak jadi tak bebas, hanya berputar dalam zon mazhab-mazhab.

MENGENAI negeri Perlis itu pula, saya tidak tahu apa sebenarnya. Adakah kaedah penapisan yang mereka gunakan menghasilkan keyakinan yang secara tidak sengaja mirip dengan ajaran Hambali?

Justeru, sebenarnya mengatakan Islam itu ada mazhab sunnah adalah perkara gila dan bertentangan. Rasukan gila ini kelihatan merasuki hampir merasuki semua orang ISLAM di dunia ini sekarang. Tidaklah masuk akal jika seseorang itu pergi ke negeri lain yang bermazhab lain, dia harus ikut mazhab itu pula. Sebabnya ialah Islam bukanlah fesyen pakaian seluar dalam. Hari ini pakai seluar dalam yang berwarna biru muda yang ada cop bulan purnama dan dua bulan sabit tak salah. Esok pakai seluar dalam hijau yang ada cop bulan purnama pun tak salah juga. Besok lagi pakai pula seluar dalam cap roket pun tak salah. Besok lagi pakai seluar dalam cap neraca atau penimbang barang, tak salah juga. Lusa, pakai seluar dalam yang ada gambar keris pun tak salah. Sebab semuanya seluar dalam juga. Islam ialah keyakinan yang tetap , yang tidak boleh berubah, yang tiada perselisihan dan perbezaan serta tiada perbantahan pendapat di dalamnya, melibatkan tema kafir, murtad, bidaah sesat, syirik dan lain-lain.

MENGENAI kenyataan yang menyatakan MALAYSIA bermazhab Syafie tetapi Malaysia tidak ikut semua ajaran Syafie adalah benar. Contohnya, wanita melayu dan yang Islam di Malaysia, sepatutnya menutup wajah atau berpurdah seperti yang diperintahkan oleh Syafie tetapi kebanyakan atau hampir semua wanita Islam di Malaysia telanjang wajahnya, tidak tutup wajah dan kepala.

Amat menghairankan jika tiada wujud karangan kitab atau lainnya yang ditulis oleh ulamak ahlil-bait atau sahabat nabi. Mungkin tersembunyi atau disembunyikan, tidak mahsyur atau dihalang penyebarannya agar tidak mahsyur kitab tersebut. Mungkin juga pemerintah seluruh dunia enggan menjadikannya sebagai teks di pusat pendidikan kerana kitab itu mengandungi perkara yang tidak secocok dengan selera nafsu jahatnya. Lalu, yang diambil ialah kitab yang berasaskan mazhab. Maka, Islam Tulin diperkosa lalu hamil dan melahirkan mazhab-mazhab, perbezaan pendapat dan perbalahan pendapat. Senasib dengan agama Kristian yang juga bermazhab-mazhab. Jika sensor of the truth menunjukkan bahawa sesebuah sumber atau kitab itu memang ditulis oleh ulamak ahlil-bait dan ini memang benar, maka tidak perlulah penyiasatan tentang benar dan salahnya kecuali yang melibatkan keduniaan yang bukan GWE. Boleh menapisnya untuk mengikhtisarkan kandungan yang ditulis oleh ulamak ahlil-bait.

MENGENAI sumber penyelidikan iaitu Kutub al -Sittah, adakah kitab tafsir hadis atau syarah  hadis dan/atau kitab tafsir al-Quran yang ditulis oleh ulamak -ulamak kutub al-Sittah? Ada sumber yang menyatakan Imam Bukhari tidak menganut mana-mana mazhab. Saya juga demikian. Sepanjang pengetahuan saya, yang saya tahu ialah Bukhari ialah pencipta kaedah menapis hadis untuk mengesan hadis palsu, lemah , kuat dan shahih. Kaedah beliau tidak mustahil diikuti oleh para ulamak kutub al-Sittah yang lain. Kaedah penapisan itu bukanlah kaedah untuk memahami makna sebenar [maksud] hadis atau memahami yang tersirat dari hadis dan dari makna sesuatu ayat dalam al-Quran. Andaikata memang ulamak kutub al-Sittah ada menulis kitab tafsir al-Quran dan kitab syarah hadis [Kitab yang menerangkan maksud sesuatu makna hadis], adakah kita akan mempercayainya?

Kita tahu semua ulamak termasuk ulamak kutub al-Sittah dan ulamak Di Persimpangan Kutub kecuali ulamak ahlil-bait, tidak ada bukti daripada Nabi Muhammad bahawa mereka mengetahui ISLAM secara 100%. Justeru, kita boleh ambil kitab tafsir yang ditulis oleh seseorang ulamak itu untuk ditapis dan memilih sesuatu yang diyakini sahaja, yang diyakini sebagai ISLAM Tulin. Contoh caranya ialah, dengan berdasarkan status nilai boleh percaya secara am. Ulamak dan kategori ulamak yang berSNBP am lebih tinggi akan dipercayai kecuali kandungan yang ditulisnya itu memerlukan SNBP khusus atau penapisan lanjut yang mengelakkan penggunaan SNBP am. Walaupun kita tahu bahawa orang yang layak mengesahkan apa yang ditafsirkan oleh ulamak Kutub al-sittah itu telah mati atau tidak ditemui, contohnya sahabat nabi dan sumber eli inta da la urna. Kerana teori 99.9% menyatakan secara tersirat bahawa penyelidikan mungkin menemui sumber yang dapat jadi pembantu yang meyakinkan atau keyakinan secara pelepasan istimewa yang dibuat selepas penapisan. Dan jangan lupa teknik lain dalam The Mind Of Kill Root Problem!!!

KALAU DITELITI, maka tidak mustahil jika ramai penganut Islam atau banyak Negara Islam yang tidak ikut ajaran mazhab mereka seratus-peratus. Ada seorang Bangladesh yang kerja di MALAYSIA berkata kepada saya bahawa Bangladesh menggunakan keempat-empat mazhab itu iaitu dalam hal tertentu guna mazhab ini, hal lain guna mazhab ini pula, hal lain lagi, guna mazhab ini pula. Namun jika pemikiran hanya dalam zon 4 mazhab sahaja, maka tiada kemerdekaan akal fikiran. Terpenjara dalam zon pemikiran 4 mazhab itu sahaja. Tiada malaikat Jibrail atau nabi yang menjamin bahawa mazhab yang 4 itu maksum ilmu dan maksum perbuatannya dan tahu ISLAM 100%. Apabila melibatkan keduniaan yang lebih moden yang keempat-empat mazhab itu tidak pernah tahu sebab telah meninggal dunia, maka tiada wujud fatwa mereka tentang itu, maka tentulah ketika ini mufti-mufti berkumpul dan menggunakan pelbagai sumber lain yang diluar mazhab yang empat itu. Ketika ini kelihatan seperti ajaran Islam mereka telah tidak berasaskan mazhab  walaupun hakikatnya masih boleh dianggap begitu kecuali sensor of the truth membuktikan bahawa semua kandungan ajaran mazhab itu memang ajaran Islam yang ASLI. Tetapi tiada bukti seperti ini, setakat ini, setahu saya.

GAGASAN DI PERSIMPANGAN KUTUB ATAU DPK TELAH membuktikan bahawa perbalahan pendapat dalam Islam seperti pertentangan pendapat masih boleh dikaji semula dan diselesaikan sehingga menyatukan hati dan akal seluruh umat Islam sehinggalah MAHDI DAN TENTERA BELIAU [TENTERA PANJI-PANJI HITAM] datang menakluki dunia. Jika masih ada yang berbantah lalu menunjukkan dalil dan hujah yang lemah dan kalah, maka orang itu bolehlah dihukum menderhaka. DAN JANGAN LUPA TEKNIK – TEKNIK DALAM MIND OF KILL ROOT PROBLEM YANG MEMBUNUH AKAR MASALAH SEPANJANG MASA!!! [INSYA-ALLAH TAALA]

MARI KITA CARI KITAB YANG DITULIS OLEH IMAM ALI, KHALIFAH TERAKHIR AR-RASYIDIN??? BANTULAH KAMI YA ALLAH….

MESIN apakah yang telah merasuki

hampir semua muslimin muslimat

yang bernafas di seantero bumi

Rasukan percaya Islam itu berbentuk mazhab

Mesin yang bernama:

Pendidikan yang dicemari dan mencemari

Dicemari oleh bidaah haram lagi sesat

Mencemari hati dengan kejahilan dan kefasikan

Mesin inilah alat yang membantu pertahanan

hingga tetap tegak semua kerajaan jahil fasik sebumi

selama berabad kurun hingga kini masih berdaulat

Mesin yang membuat otak manusia jadi gila

Kemudian langit akan memekik

Mahdi telah datang kata dia

Kibaran hitam menguasai dunia

Islam tulin kembali berdaulat

menjadi empayar paling berwibawa berkuasa

dengan tentera langit yang tidak dapat dikalahkan

Datang pula dajal

Mahdi cuba membunuh tapi gagal

nasib  baik Bintang Iringan Berjaya bunuh

Kemudian berdasarkan kata satu sumber:

“Mahdi dan Isa akan dimatikan

Kemudian akan keluar seekor binatang dari bumi

membawa tongkat nabi Sulaiman

yang mengesan siapa Islam dan siapa kafir

Kemudian  datang angin lembut

yang memupuskan umat Islam

kemudian terjadilah kiamat pula”

 

NOTA: LIHAT PULA BAITAN YANG LUNAK MERDU YANG JADI JUGA KANDUNGAN AKSARA YANG INDAH BERGEMERLAPAN ATAU KLIK:

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com/2015/04/10/baitan-yang-lunak-merdu/

 

Advertisements

Meja Bulat Orang Koyak-Rabak By Lipur-lara Waris Tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

Meja bulat itu sedang menunggu kedatangan orang yang berpakaian koyak-rabak. Yang ada duduk dekat meja itu ialah orang yang berpakaian baju kot, bertopi, bertali leher, kasut jenama mahal, pen di saku daripada emas campur berlian. Cermin mata pula , jenis kamera pengintip. Mereka semua bermata biru sebab pakai  benda bulat pipih warna biru tu, masuk ke mata.

Mereka ketawa terbahak-bahak. Mereka takutkah? Tak datang lagi. Aku rasa mereka tak beranilah Mad! Ya lah aku pun rasa begitu.

Sambil menunggu kedatangannya, mereka menonton sebuah video. Video itu dipaparkan di skrin besar , terletak di hadapan meja bulat itu. Seorang lelaki sedang memerah susu dari puting dada seorang wanita. Susu cap gantung namanya. Itu pemandangan sebuah perusahaan di kilang susu wanita.Itulah rakaman video sebuah filem pelik yang sedang ditontoni. Pengarah filem itu pula bekas perogol bersiri yang terkenal di dunia. Dikatakan beberapa ekor alien pun tahu namanya. Begitulah terkenal hebat namanya, MAHSYUR ke seluruh penjuru alam.

Tiba-tiba seorang penonton menjerit, Eh lekas off video ini! CEPATLAH!!. Kenapa?? Ohh orang koyak-rabak dah datang!!!

Meja bulat gembira dengan kedatangan orang koyak-rabak, Dia ingin menyatakan kegembiraan, tetapi apakah daya untuk demikian, Dia hanyalah sebuah meja. Benci betul dia terhadap orang-orang kaya penonton video lucah ini.

Golongan yang berpakaian koyak-rabak mula duduk di meja. Bau harum daripada pakaian mereka walaupun bahagian  baju di dada ada koyak-rabak sedikit. Heii orang miskin, kenapa kamu koyak-rabak. Tak malukah? Jadilah seperti kami, bergaya macam james bond. Ohh! kami seperti khalifah Abu Bakar, bila nabi Muhammad bertanya, kenapa ada lubang pada pakaiannya di dada Abu Bakar, Abu Bakar menjawab beliau telah menyerahkan semua hartanya untuk perjuangan ISLAM. Bila Nabi bertanya apa lagi yang tinggal kepada beliau, Abu Bakar menjawab ALLAH DAN RASULNYA. Bila nabi Muhammad bertanya adakah Abu Bakar menyesal kerana mensedekahkan seluruh harta beliau, Abu Bakar terus menangis dan beliau kata tidak menyesal.

AAAAHHHHHH sudahlah!! Kami tak mahu dengar kisah Abu Bakar dan baju yang koyak . Tujuan kita datang berkumpul ialah bukan nak tahu fasal Abu Bakar yang koyak bajunya. Kita datang untuk membincangkan kenapa kamu, wahai ulamak di persimpangan kutub menentang dasar penswastaan padahal kami mewakili golongan pemerintah menguatkuasakan dasar penswastaan!!!!

Golongan ulamak DPK : “Kami bukan menentang penswastaan secara 100%. Bila kerajaan tidak mampu, mereka hendaklah melibatkan syarikat swasta tetapi bukan terus memberikan  hak penswastaan secara 100%. Maksudnya kerajaan masih memiliki kuasa dan hak juga, yang jadi bahagian kerajaan. Pihak swasta itu juga mestilah menanggung kos dan berhak mendapat keuntungan juga. Apabila kerajaan telah ada kemampuan menguruskan kerana ada kepakaran dan peruntukan dan sumber kewangan yang lebih baik, maka pihak swasta itu hendaklah dikeluarkan dan tidak lagi memiliki kuasa dan hak. Ketika ini, hal tersebut kembali menjadi hak kerajaan 100%.

Golongan mata biru=” Kalau begitu, lebih baik diswastakan 100% , kerajaan akan menjimatkan perbelanjaan dan menyimpan kewangan khas untuk tujuan kepentingan lain rakyat satu Negara. Konsep rakyat 1 Negara haruslah dilaksanakan. Malaikat Jibrail dah pun datang jumpa menteri yang buat gagasan 1 Negara ini dan menyatakan persetujuan. Malaikat Jibrail menyokong.”

Golongan Koyak-rabak= Tiada bukti malaikat Jibrail jumpa menteri jahil itu. Kalau diswastakan 100% biarlah yang kecemasan begitu tetapi bila tiba masa yang sesuai kerajaan hendaklah mengambil semula 100%. Ini sesuai dengan takrifan kerajaan menurut gagasan Di Persimpangan Kutub. Kerajaan hendaklah memantau dan menghukum terhadap syarikat yang ambil-alih kepentingan kerajaan itu jika perlu.

Golongan Mata Biru= Tiada bukti rasuah pun. Tiada bukti kami, pihak kerajaan ada kroni atau ada pemimpin kerajaan yang dapat untung sebab jadi pengarah atau pemilik saham halimunan dalam kepentingan kerajaan yang diswastakan 100%. Kamu suka buat andaian dan tuduhan sahaja. Suka berburuk sangka. Berdosa tau!?

Golongan Koyak-rabak=” Bertenang. Kami bukan membuat tuduhan. Kami bermaksud hal seperti itu tidak mustahil logic terjadi. Justeru langkah pencegahan perlu dibuat seperti pemantauan dan hukuman. Bahkan, bukan tak ada bukti satu pun. Bekas Ketua Juruaudit Negara telah menemui bukti-bukti rasuah di kalangan pemimpin-pemimpin dan pegawai kerajaan , termasuk pihak swasta berkenaan. Jika penemuan beliau itu tidak benar, kenapa tidak  dibicarakan di mahkamah.

Golongan Mata Biru= Kami tak punya kuasa mengheret dia ke mahkamah. Ahh lupakanlah hal itu. Itu urusan pemerintah nombor satu Negara.

Golongan Koyak-rabak= “Ingat, seboleh-bolehnya hal-hal seperti sekolah, university, hospital, klinik kerajaan, balai polis, tentera, pelabuhan milik kerajaan, syarikat minyak kerajaan, pengangkutan awam kerajaan, ……..dan lain-lain tidak boleh diswastakan”. Banyak keburukan penswastaan. Jika ada kebaikan pun, bila dikaji bersama dengan keburukan, maka dapat diambil kesimpulan bahawa dasar penswastaan haruslah sedaya-upaya kita elakkan daripada terjadi kecuali darurat tetapi akhirnya kerajaan harus memiliki semula seratus-peratus atau bermaksud pembatalan penswastaan bila tiba masa  dan keadaan yang sesuai.”

Golongan baju kot= Kalau pandai sangat , cuba beritahu apa contoh keburukannya? Bukankah kebaikan penswastaan itu , salah-satunya ialah menggalakkan kelahiran syarikat-syarikat baru dalam pelbagai bidang yang milik pihak swasta seratus-peratus?

Golongan berlubang baju=” Kami tidak nafikan galakan seperti itu dapat terjadi tetapi keburukannya juga akan meranapkan perkembangan kelahiran. Contohnya, bila sesuatu syarikat itu diberikan kontrak berjuta , syarikat itu memberikan tugasan kontrak itu kepada syarikat lain yang lebih kecil, yang kekurangan dari segi profesionalnya, kepakarannya, tenaga pekerjaannya, sumber modal dan keuntungannya, asetnya, peralatannya…..Maka hasil yang terjadi daripada projek itu tidak berkualiti, tidak menurut piawaian kualiti yang sepatutnya. Maka tak hairanlah jika ada banggunan yang mudah runtuh, peralatan hospital yang tidak tepat, tidak sesuai, berkesan buruk, pendidikan yang kacau-bilau, pihak bank yang jadi toyol dan merompak, kenderaan pengangkutan awam yang tidak selamat, persekitaran Bandar yang kotor, tidak kemas, ………….tandas awam yang rosak-binasa, jadi tempat penagih dadah, bila terbiar, …..Bahkan jika kerajaan itu mewujudkan system perbankan dan subsidi yang jujur dan benar mengikut konsep ISLAM yang benar, maka ini akan menggalakkan kelahiran usahawan bumiputera yang Islam JUGA.”

Golongan Kasut Jenama Tinggi: “Eemmm….betul juga kata engkau wahai baju koyak. Tetapi bukan kami yang ada kuasa untuk menghalang dan menghapuskan dasar penswastaan. Itu kena Tanya Perdana Menteri Satu Negaralah. HA HA HA HA HI HI heh heh heh heh. ” Dah bersurailah kita.

Meja bulat gembira dengan kemenangan pihak koyak-rabak tetapi pada masa yang sama si meja bersedih juga sebab golongan ulamak perlu melancarkan jihad dan revolusi Di Persimpangan Kutub kerana walaupun pihak wakil kerajaan telah kalah dalam perdebatan ini tetapi kerajaan tidak peduli , malah terus melaksanakan dasar penswastaan untuk mengenyangkan nafsu kroni-kroninya padahal persidangan meja bulat ini bertujuan untuk kerajaan mencari keputusan sama ada meneruskan penswastaan atau membatalkan atau menghentikan. Pada mulanya kerajaan tersebut berjanji jika wakil mereka kalah dalam persidangan itu, mereka akan menghapuskan dasar penswastaan tetapi sebenarnya kerajaan MUNGKIR JANJI.

Makhluk Misteri Kutub Selatan By Jeritan Seantero Dunia

Peringatan Harian ke 10 = Clean it. Change if damage

Peringatan Harian ke 10 = Clean it. Change if damage. Close the duct when water service department get any problem because when the problem settle, dirty and rust water flow through water filter

Quality Certificate?

Peringatan Harian ke 11 = Quality Certificate? Change It?

Peringatan Harian ke 12 = Sharpen It & keep in secret place Now!!!

Peringatan Harian ke 12 = Sharpen It & keep in secret place Now!!!

Berita ini tersebar pada tahun 1977. Pengunjung-pengunjung dari serata dunia mengatakannya. Misteri ini. Pengunjung mengatakan makhluk ini berupaya membuat mereka terpengaruh dalam banyak keadaan yang jadi cara hidup makhluk tidak bernama ini, hanya dinamakan sebagai makhluk misteri kutub selatan. Ramai bekas pelawat kutub selatan itu yang gagal meninggalkan kesan misteri ini. Salah seorang daripada mereka ialah seorang saintis Iran.

Seluruh dunia menghina dan mengutuk makhluk ini dan pelawat yang dianggap terpengaruh dengan cara hidup makhluk misteri ini. Budaya yang tidak dianggap baik, malah haram bagi sesetengah penduduk dunia.

Fatimah  , saintis tersebut membuat beberapa ujikaji di makmal , di rumahnya. Dia dan mereka yang lain yang pernah melihat makhluk tersebut gagal mengambil foto atau merakamkan menggunakan peralatan video. Dia membuat teori yang dinamakan sebagai Teori  Misteri Selatan. Teorinya mengatakan bahawa makhluk yang seakan-akan berbentuk manusia ini mempunyai kebolehan memancarkan sejenis gelombang dari tanduk yang terdapat di dahinya. Gelombang itu bila dipancarkan dan mengenai manusia, terutama di kepala, akan banyak mengubah personality asal manusia yang terkena pancaran gelombang itu, yang dinamakan sebagai XX.

Dengan melihat tingkah-laku dirinya sendiri sebagai sampel kajian, Fatimah mendapati bahawa contoh-contoh personality buruk yang terjadi kepada diri dia akibat terkena pancaran gelombang XX itu ialah:

1= Suka menampakkan wajah , bersolek, berhias diri, menampakkan aurat kepada orang lelaki . Dahulu , sebelum terkena sinaran XX, beliau suka menutup wajah dengan jilbab kerana itu wajib katanya.

2= Suka bergaul dengan lelaki yang bukan muhrim

3= Suka menyanyi lagu. biasanya lagu  haram seperti lagu cinta dan bermain alat muzik yang dianggapnya haram tetapi dia lakukan juga kerana pengaruh XX ini gagal dihilangkan dari tubuhnya walaupun pelbagai usaha telah dicubai.

Makhluk misteri itu hidup berkumpulan.

Makhluk itu gemar berhias, menyanyi (ini juga cara mengawan, mengikut teori Fatimah) serta menggoda yang lawan jantinanya. Dengan menggunakan ranting atau dahan yang patah, makhluk itu memukul batu atau ranting atau dahan juga untuk menghasilkan irama lagu mereka , sambil makhluk itu menari-nari . Tarian makhluk ini seperti monyet yang melompat-lompat dan tidak berhenti bergerak ke sana-sini. Suara makhluk ini juga ada kalanya seperti beberapa spesies babun, cimpazee, siamang dan lain-lain.

Kesan daripada personality yang terhasil akibat pancaran XX itu melahirkan pula kesan lanjutan . Antara kesan lanjutan itu, Fatimah suka berjalan ke mana-mana dengan seorang atau lebih daripada seorang lelaki yang bukan muhrim dia. Dahulu dia menganggap semua ini haram tetapi kini dia gemar melakukannya. Keluarga beliau menganggap beliau telah gila kerana melakukan dosa seperti ini. Fatimah suka makan – minum bersama lelaki, berjabat tangan dengan lelaki, bergurau-senda, sentuh-menyentuh , dan lain-lain dengan lelaki yang bukan muhrim dia. Masyarakat dan jiran membiarkan sahaja personality Fatimah ini bila semakin ramai yang mengikuti budaya Fatimah ini sehingga akhirnya dianggap sebagai halal.

Wanita naik motorsikal dan dipandu oleh lelaki bukan muhrim dianggap oleh masyarakat  sebagai halal. Tunang berjalan dengan tunang dianggap halal, malah boleh bergurau-senda, berdua-duaan padahal dahulu hal ini dianggap haram. Wanita-wanita dibenarkan ada boyfriend dan begitulah sebaliknya. Padahal bersufur, berikhtilat, bertabaruj itu diharamkan dalam ajaran ISLAM yang tulin tetapi halal dalam ISLAM sekarang yang bercampur bidaah haram tetapi ISLAM bidaah ini dianggap sebagai sunnah sebenar.

Budaya yang merosakkan ini melahirkan akibat seperti bayi luar nikah yang dicampak di mana-mana seperti sampah. Dikutuk oleh seluruh dunia. Filem-filem selalu dipersalahkan sebagai punca kerosakan am. Pengaruh filem. Pengaruh tv dan video. Kaset.

Akhirnya makhluk misteri itu berjaya dirakamkan dan dikenal-pasti oleh seorang saintis berbangsa melayu Indonesia. Dunia menjadi terperanjat kerana kesedaran terhadap misteri ini. Berebut-rebut orang hendak melihat rakaman foto dan video yang dibuat oleh saintis Indonesia ini. Saintis itu menjual foto-foto dan rakaman video itu dengan harga berjuta-juta. Maka, dengan cepat dia menjadi kaya.

Tentu anda biasa menonton tv dan mendengar radio atau cd, kaset? Budaya lakonan, artis, penyanyi, iklan di tv , pemuzik dan lain-lain itu adalah sebenarnya sesat, gila, berbidaah sesat. Tetapi ulamak, kerajaan, masyarakat berdiam diri , malah ramai yang menyokong dan anggap semua itu halal. Malah tidak mustahil ramai ulamak yang suka tonton dan dengar yang haram.

Hendak tahu bagaimana rupa makhluk misteri ini??? Tentu pembaca blog ini terkejut jika saya tunjukkan kerana rupanya sangat mengerikan dan menjijikkan, ibarat syaitan bertanduk?? Jadi, saya tidak akan memaparkan rakaman video dan foto makhluk misteri kutub selatan itu? Takut ada yang terloya atau demam pula.

Saya hanya akan memberitahu apakah sebenarnya makhluk misteri ini iaitu:

MANUSIA YANG MENJADI PELAKON DI TV, PENYANYI, PEMAIN MUZIK, ARTIS, MODEL IKLAN dan lain-lain,  PIHAK YANG MEMBANTU USAHA LAKONAN, NYANYIAN , ARTIS DAN LAIN-LAIN, PIHAK YANG MENYOKONG DAN SUKA SEMUA HAL ITU, WARTAWAN , PENONTON YANG SUKA SEMUA ITU YANG DIHARAMKAN OLEH ALLAH DAN RASULNYA. Semuanya menjangkitkan personality gila kepada orang lain di seluruh dunia.

 Mereka semua inilah sebenarnya contoh-contoh makhluk gila dan jahat yang menyebarkan kuman otak yang gila, jahil, fasik, sakit mental, sakit jiwa, membidaahkan ajaran Islam melalui budaya haram mereka yang jadi ikutan di seluruh dunia berabad-abad lamanya sehingga Mahdi datang dan Isa bin Maryam diturunkan “menghapuskan kuman gila ini”.

SAYA, PENGASAS GERAKAN REVOLUSI DI PERSIMPANGAN KUTUB MENGISTILAHKAN SEMUA GOLONGAN DI ATAS SEBAGAI “KUMAN GILA MASYARAKAT SEDUNIA”. Kuman-kuman gila ini akan menanggung akibat dosa mereka di dunia dan di akhirat kecuali taubat mereka diterima oleh Allah dan pada masa yang sama mereka mentaati segala perintah Allah dan meninggalkan segala laranganNya.

Jadi, sebenarnya makhluk misteri kutub selatan ini tak wujud pun. Golongan di atas (kuman gila masyarakat sedunia) inilah yang jadi makhluk misteri kutub selatan ini sebenarnya. Bila penonton lihat lakonan di tv, pelakon wanita dan lelaki saling pandang-memandang, saling bergurau-senda, saling sentuh-menyentuh, makan-minum bersama-sama, berjalan  bersiar-siar bersama-sama dan tiada yang melaranginya, malah semuanya membiarkan atau menyokong perbuatan-perbuatan seperti itu, maka penonton lakonan pun memuja kuman gila ini dan mengikuti sifat dan personality mereka. Maka peminat pun akan diheret ke neraka. Haram bersufur, berikhtilat, wanita mendedahkan wajah, haram bergaul dengan lelaki yang bukan muhrim…………….

HANYA NABI MUHAMMAD PATUT JADI IDOLA TERBAIK DAN CONTOH TERBAIK DALAM SEGALA HAL SAMPAI HARI KIAMAT. ALLAHUAKBAR!!!!

Keseragaman Peraturan Antarabangsa > Oleh Jeritan Seantero Dunia

Apakah yang saya maksudkan dengan judul karangan kali ini? Saya maksudkan peraturan yang sama digunakan oleh semua negara. Walaubagaimanapun ini bukanlah sesuatu yang mudah. Sesetengahnya mudah . Contohnya peraturan jalanraya? Apabila pergi ke luar negara dan anda memandu di negara itu, lesen memandu yang anda dapat dari jabatan dalam negara anda boleh digunakan? Dunia lebih suka membuat 2 perundangan iaitu:

1= Peraturan dalam negara. Orang asing atau pelancung mesti mengikut peraturan negara yang dilawati

2=Peraturan dunia yang seragam hanya untuk perkara tertentu sahaja. Misalnya yang telah dipersetujui bersama dalam persidangan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Walaubagaimanapun, sesuatu keputusan yang dibuat berdasarkan undian terbanyak atau suara majoriti bukanlah jaminan bahawa peraturan itu tentu adil. Kerana orang jahil dan berhati busuk macam tahi dan bangkai babi adalah paling ramai di dunia. Buktinya? Allah berfirman bahawa kebanyakan manusia tidak bersyukur. Tidak mensyukuri nikmat.

Malahan kewujudan kuasa veto, lebih menampakkan bahawa PBB itu sebenarnya telah menjadi alat kuasa besar dan diktator beberapa negara. Kuasa veto yang membatalkan keputusan suara majoriti?

persatuanPeguanSyarieMalaysiaLUPUSlogoterbaikpersatuanpenggunaISLAMmalaysiapersatuanperlindunganpengguna

ALLAH hanya meredhai agama ISLAM. Justeru peraturan dunia yang tidak berdasarkan garis panduan kasar untuk dunia yang ditentukan oleh wahyu atau ISLAM, maka bermakna peraturan itu TIDAK ADIL dan GILA!!!

Tetapi dikatakan bahawa orang bukan ISLAM tidak boleh dipaksa menganuti ISLAM!  Justeru, bagaimana untuk membentuk peraturan dunia yang seragam dan pada masa yang sama peraturan itu diredhai oleh ALLAH S.W.T???

Pada pendapat saya:

1> Semua negara Islam MESTILAH keluar dari ikatan pertubuhan atau pergabungan dengan negara bukan Islam. Misalnya membatalkan keahlian PBB. OIC boleh guna. Pertubuhan Negara Islam Sedunia haruslah dibentuk. Bina Di Persimpangan Kutub Antarabangsa. Pusat DPK Antarabangsa.

2> Ingat bahawa ajaran al-Quran tidak sama dengan wahyu ISLAM yang sebelum ini, yang terkandung dalam Kitab ZABUR, INJIL, TAURAT dan lain-lain , yang asal, yang ISLAM. Kerana al-Quran adalah ISLAM yang sesuai untuk semua bangsa, semua tempat, semua keadaan, semua masa dan zaman . Justeru nabi Muhammad menjadi NABI DAN RASUL yang TERAKHIR. Bukankah Allah telah berfirman bahawa pada hari ini Aku sempurnakan nikmatKU & Aku redha Islam menjadi …..? Kesyumulan Islam berada dalam 2 keadaan ini:

2.1> Panduan Kasar. Panduan ini untuk mencipta peraturan dunia yang diredhai oleh Allah. Peraturan yang dicipta oleh manusia berdasarkan panduan kasar yang dicipta oleh Allah ini bermakna peraturan itu ialah bidaah yang halal , yang tidak sesat dan kerana itu dianggap juga sebagai ajaran ISLAM. Sebab inilah ISLAM al-Quran itu mampu sesuai kepada semua keadaan, tempat, zaman dan bangsa sehinggalah hari KIAMAT!!!

2.2> Panduan Terperinci: Contohnya peraturan tentang perkahwinan, sistem faraid dan lain-lain. Peraturan ini sesuai untuk semua bangsa dan zaman juga.

JADI, SEBAB ITULAH SESIAPA YANG MENGATAKAN ISLAM ITU DAH KETINGGALAN ZAMAN, TAK SESUAI LAGI ATAU DIKATAKAN TIDAK LOGIK, TAK ADIL ADALAH PENDAPAT YANG GILA, JAHIL , ZALIM DAN MENYEBABKAN MUUUURRRRTAAAAAAAADDDDDDDDDDD!!!!

235744

Contoh ilmu dunia atau peraturan dunia yang boleh dianggap sesuai dengan garis panduan kasar ISLAM al-Quran??? Contohnya ialah peraturan lampu trafik iaitu jika lampu merah , mestilah berhenti. Bagaimana ada nabi kata jika lampu merah, mestilah berhenti? Di mana ada kereta pada zaman dahulu, zaman nabi?? Buat peraturan lampu merah ini bidaah sesat haramkah?

Allah ada berfirman dalam al-Quran bahawa janganlah meletakkan diri dalam kebinasaan. Justeru, firman ini adalah salah-satu panduan kasar yang membolehkan peraturan lampu merah itu dibuat sebab jika terus juga memandu walaupun lampu telah merah, kemalangan maut dapat terjadi padahal ini bermakna meletakkan diri dalam kebinasaan. Jadi peraturan mesti berhenti jika lampu trafik menjadi merah ialah bidaah dari jenis bidaah yang halal dan bukan dari jenis yang sesat yang menyebabkan ke neraka seperti yang dinyatakan dalam hadis: “Tiap-tiap yang bidaah itu sesat. Dan tiap-tiap yang sesat itu di neraka”.

Sejauh mana dapat menseragamkan peraturan? Lakukan keseragaman sejauh yang boleh dan mampu. Selebihnya, peraturan berbeza atau berasingan . Walaubagaimanapun, sama ada seragam atau berasingan, kedua-duanya terikat dengan syarat panduan kasar ISLAM, untuk mentadbir dunia, alam ini.

Bagaimana tentang orang yang bukan ISLAM atau orang KAFIR pula???!!! Walaupun umat ISLAM tidak bergabung dengan mana-mana organisasi atau pertubuhan yang ada negara atau bangsa kafir atau orang kafir, bukan bermakna tidak dapat dilakukan perbincangan antarabangsa di tempat yang khas untuk itu.

=1= Dalam persidangan antara orang atau negara ISLAM dengan orang atau negara bukan ISLAM, keputusan untuk mencipta peraturan antarabangsa haruslah berdasarkan ISLAM. Jika orang kafir tidak setuju. Keluar dari situ. Katakan kami (orang ISLAM) TETAP berpegang teguh dengan Perintah Allah dan RasulNYA!!!

=2=  Keseragaman peraturan antarabangsa MUNGKIN terdiri daripada kategori-kategori berikut yang wujud serentak:

***> Peraturan seragam yang disepakati oleh semua bangsa di dunia atau peraturan yang dikenakan kepada semua bangsa di dunia iaitu peraturan seragam yang sesuai dengan ajaran ISLAM TULIN.

***> Peraturan Berbeza atau Berasingan yang disepakati atau yang berdaulat dengan tenang yang sebenarnya masih sesuai dengan ajaran Islam Tulin. Peraturan ini  diamalkan oleh orang ISLAM dan bukan ISLAM di seluruh dunia di tempat-tempat tertentu sahaja.

***> Peraturan seragam yang disepakati oleh semua bangsa yang bukan Islam di dunia. Peraturan ini ada tidak sesuai dengan ISLAM. Peraturan ini tidak dikenakan kepada orang ISLAM. Dunia tidak menyalahkan orang ISLAM jika tidak mematuhi dan tidak mengamalkan peraturan ini, walaupun orang ISLAM itu tinggal di negara orang bukan ISLAM yang merupakan negara yang guna peraturan ini. Begitu juga, sesuatu organisasi dan pertubuhan yang terdiri daripada orang ISLAM DAN ORANG BUKAN Islam TIDAK MENYALAHKAN ahlinya yang beragama ISLAM jika tidak mematuhi peraturan ini. Dengan lain perkataan, orang Islam diberikan hak pengecualian , tidak terikat dengan peraturan ini.

***> Peraturan Berbeza atau Berasingan yang disepakati atau berdaulat dengan tenang yang hanya dikuatkuasakan kepada orang bukan ISLAM di tempat-tempat tertentu sahaja di dunia.

PUSAT DI PERSIMPANGAN KUTUB BOLEH BERFUNGSI JUGA UNTUK MENGKAJI DAN MENCADANGKAN DAN MENETAPKAN PERATURAN SERAGAM DAN PERATURAN BERBEZA YANG DAPAT DAN BOLEH DISEPAKATI OLEH ORANG ISLAM DAN ORANG BUKAN ISLAM DI SEANTERO DUNIA!!!  To refer menu

Bila Tentera Iblis Bertemu Dengan Malaikat > Oleh Panji-Panji Halimunan

Ada sumber yang mengatakan jumlah malaikat lebih banyak daripada jumlah jin . Malaikat lebih kuat daripada jin. Ada juga sumber yang mengatakan rupa sebenar malaikat jibrail sangat besar dan bersayap. Malaikat juga mampu mengubah bentuk asal , menjadi seperti manusia , sebagai contoh.

Membunuh syaitan tidaklah berdosa kerana mereka memang musuh yang nyata seperti yang diterangkan oleh Allah dalam al-Quran. Nyata sangat sehingga tidak mungkin mereka akan bertaubat. Ini takdir yang kekal. Mereka iaitu Azazil (raja jin jahat dan syaitan) dan syaitan telah ditakdirkan kekal dalam kejahatan sampai masuk ke neraka.

Raja syaitan atau Azazil atau disebut juga sebagai Iblis, tinggal di laut, di istananya. Organisasi Iblis terdiri daripada pelbagai jin kafir dan jahat yang ada pelbagai tugasan. Berdasarkan hadis, setiap manusia yang lahir ke dunia, ada saudara kembarnya iaitu jin jahat yang dinamakan sebagai Qarin. Qarin ini selalu mengikuti manusia yang dianggap sebagai kembarnya , yang lahir serentak dengan kelahirannya. Tugas Qarin ialah menampakkan yang baik itu haram atau susah dilakukan , dan menampakkan yang jahat dan buruk itu halal dan mudah dilakukan.

iblisjingodajinlagilawaksyaitan

Jin syaitan sentiasa cuba mengelakkan diri daripada bertemu dengan malaikat kerana biasanya malaikat tentu menang dalam perlawanan. Dikatakan bila bulan puasa, malaikat menangkap syaitan dan dipenjarakan Iblis dan syaitan ke bawah perut bumi yang sangat dalam dan dibebaskan selepas akhir bulan puasa. TETAPI kenapa manusia masih berbuat dosa? Sebab dalam tubuh manusia itu ada syaitan yang tidak dapat ditangkap oleh malaikat iaitu nafsu jahat manusia. Hati yang kotor mengambil masa yang panjang untuk dicucikan dengan sabun zikir , dengan berus mujahadah.

Ketika nabi Muhammad belum lahir, iblis dan syaitan dapat dengan mudah naik ke langit untuk mencuri tulisan-tulisan yang menyuruh orang berbuat baik. Selepas dicuri, tulisan itu diubah atau syaitan mencipta ajaran bidaah. Kemudian mengajarkannya kepada manusia. Bila nabi Muhammad telah lahir, iblis dan syaitan tidak dibenarkan naik ke langit tetapi Iblis berdegil dan memerintah tenteranya naik juga ke langit. Maka jin-jin itu naiklah ke langit tetapi tentera langit iaitu malaikat memanah jin-jin itu dengan panah api.sihirsoaljawabnabidenganiblissegitigabermudasyaitansyaitan6

Banyak jin yang terkena panahan api itu, jatuh ke dunia , menjadi cacat. Maka digelarkan jin yang cacat itu sebagai syaitan. Ini menurut satu pendapat. Pendapat lain tidaklah begini. Tentera iblis gagal dan kalah dalam peperangan dengan malaikat. Ada jin-jin yang ditugaskan menggoda manusia di pasar-pasar. Ada pendapat mengatakan jangan jadi orang yang pertama atau yang terakhir hadir ke pasar. Apakah bahayanya?

Apa pula jin ifrit? Ada yang mengatakan ifrit ialah jin kafir dan jahat , yang mempunyai kekuatan dan kelebihan tertentu. Dari mana datangnya ilmu sihir? Pada pendapat saya ilmu sihir dicipta oleh iblis dan syaitan. Sihir itu sebenarnya tidak mempunyai kuasa. Sihir itu sebenarnya syarat untuk manusia (pengamal sihir) mendapatkan bantuan jin. Ini pendapat saya. Jin mampu merasuk manusia, membuat wajah manusia kelihatan cantik. Mungkin dia menyerap terlebih dahulu ke wajah wanita yang mengamalkan sihir untuk kelihatan cantik. Kemudian jin yang dapat mengecilkan diri dan berada di wajah wanita itu mengubah wajah dia agar kelihatan cantik , kemudian wajah itu dikeluarkan , menyaluti wajah wanita itu. Jadi wanita hodoh itu kelihatan cantik. Ini teori saya saja.

Ilmu pengasih? Mungkin jin itu masuk ke hati dan otak manusia yang ingin digoda dengan ilmu pengasih itu lalu iblis itu menggoda agar manusia yang disihir dengan pengasih itu jatuh cinta dengan orang yang mengamalkan sihir atau ilmu pengasih itu.

Ilmu kebal? Mungkin iblis telah memperisaikan tubuh pengamal ilmu kebal tetapi perisai itu ghaib , tidak dapat dilihat. Justeru bila ada orang menetak orang yang mengamalkan ilmu kebal itu, maka tak lut, tubuhnya tidak cedera. Ini teori dan pendapat saya juga.

syaitan7syaitan8syaitan10syaitancurisyaitangoda

Jumpa bomoh, bomoh kata barang yang hilang itu ada di situ. Bila ke situ, memang benar ada. Jadi, bomoh boleh dipercayai? Ada hadis yang menyatakan bahawa bohong semua tukang nujum walaupun betul apa yang dikatakannya. Maksudnya, tukang nujum dan apa-apa jawatan yang termasuk dalam kategori ramalan nasib yang diharamkan ini (bomoh, dukun, pawang, dan sebagainya) sebenarnya tidak tahu, cuma meramalkan sahaja dan mengagak sahaja. Jin yang digunakan untuk mendapatkan maklumat barang hilang itu pun sebenarnya tidak tahu. Mungkin jin itu kata dia akan cari barang hilang dan jika jumpa, dia akan beritahu tuannya (bomoh). Mungkin juga jin itu yang diperintahkan oleh bomoh agar mencuri barang orang yang mendapatkan khidmat bomoh itu. Jadi, bila orang itu berjumpa bomoh itu, bomoh itu memang dah tahu di mana barang dia hilang. Jadi, bomoh itu dapat wang sebab ternyata barang yang hilang dijumpai di situ. Padahal ini sebenarnya tipudaya, pakatan antara bomoh dan jin untuk mendapatkan wang. Semua ini pendapat saya sahaja.

syaitanhasutSYAITANKACAUORANGSOLATsyaitanootugassyaitan

Ada saya baca satu kitab. Kitab itu mengatakan bahawa iblis (raja syaitan) akan lari dikejar oleh malaikat. Bila iblis nak terjun ke laut untuk melarikan diri, air laut tiba-tiba jadi kering. Allah memerintahkan agar segala jenis dan rasa kesakitan dikenakan kepada iblis itu oleh malaikat-malaikat yang mengepungnya. Maka IBLIS pun merasai pukulan dan siksaan daripada malaikat. Akhirnya matilah iblis itu.

Back to Home Page (halaman Utama)

Akibat Lemparan Daging Rebus> Oleh Perintis Minda

ayamanakayamayam2ayam4ayamberpasanganayamlagiayamjuga ayamjua

cubaAndaMagnifierINI&Kaji???

cubaAndaMagnifierINI&Kaji???

Karangan ini sebenarnya sesuai juga diletakkan dalam kategori Perintis Minda atau Penyaring Nostalgia. Jika dimasukkan ke kategori Perintis Minda, saya boleh guna tajuk “Teori Ayam”. Kategori Penyaring Nostalgia ialah karangan berdasarkan kisah yang benar-benar terjadi, yang terjadi kepada saya atau orang lain atau sesuatu.

Lebih 15 tahun lalu dari tarikh saya karang kisah ini (13 Mei 2013), saya tinggal di rumah sewa di sebuah kampung. Saya ada masanya memasak sendiri. Orang bujang. Salah-satu makanan kesukaan saya ialah masak daging rebus. Mudah, cepat siap. Sedap dimakan dengan kicap bercili mini.

Ada masanya , daging rebus itu saya lempar ke luar rumah melalui jendela. Tidak semua saya lempar. Yang saya tidak lempar, masuk ke perut sayalah. Jadi Tahi. Kenapa saya lempar? Cuba teka. Saya beri masa anda menjawab:

Satu saat

Dua saat

Tiga saat

Empat saat

Lima saat

Enam saat

Tujuh saat

Berhenti. Masa dah tamat.

Ada peristiwa yang menyeronokkan hasil lemparan tersebut. Perebutan yang terjadi.

Ayam-ayam berebut-rebut nak makan daging rebus! Akibat dari suka memberi ayam makan daging rebus, saya jadi suka memerhatikan tingkah-laku ayam. Hasil dari pemerhatian itu, saya membuat kesimpulan bahawa ayam seolah-olah mempunyai akal. Masyarakat ayam mempunyai moral mereka . Ada nilai sivik, nilai kemuliaan yang mereka jaga. Mereka juga menghargai perasaan cinta. Saya perhatikan dua ekor ayam yang kelihatan muda. Seekor ayam teruna, seekor lagi ayam dara (ayam betinalah). Jantan-betina ini macam pasangan yang sedang bercinta seperti Juliet dan Romeo. Sentiasa setia bersama. Berjalan bersama-sama. Ayam Romeo ini nampak tidak mementingkan diri sendiri sahaja. Saya perhatikan si Romeo ini mematuk seekor ikan bilis yang ada di tanah. Tetapi belum ditelan lagi. Ikan itu masih digigitnya , masih dikepit oleh paruh Romeo. Tiba-tiba si Juliet bersuara manja, meminta Romeo memberi dia makan ikan itu. Mendengarkan permintaan kekasihnya, si Romeo segera mencampakkan ikan itu ke tanah lalu si Juliet mematuk bilis itu dan menelannya. Romeo lebih rela kelaparan asalkan Juliet bahagia…..

Seekor ayam jantan yang nampak telah dewasa dan tua kelihatan matang pula. Sebab apa? Ayam-ayam lain berebut-rebut nak makan. Dia pula diam sahaja. Bersifat sabar seperti seorang penghulu kepada kaumnya.

Ayam juga mempunyai sifat suka mencegah kejahatan. Amar makruf nahi mungkar

Contohnya,  jika ada ayam jantan yang naik nafsu dan cuba merogol ayam betina, ada ayam jantan lain menghalang dan menyerang ayam yang cuba merogol ayam betina. Sifat kasih-sayang seorang ibu yang sangat kuat terhadap anaknya dalam golongan manusia juga ada dalam masyarakat ayam. Biasalah jika seekor ibu ayam jadi begitu berani dan garang untuk melindungi anak-anaknya yang masih kecil.

Ayam juga mempunyai perasaan cemburu. Pernah saya memberi makanan kepada seekor kucing yang sedang menghidap penyakit selsema. Saya banyak memberi makanan kepada kucing itu . Seekor ayam mematuk  kepala kucing itu sebab dia tak dapat makanan. Kucing sahaja yang asyik makan. Dengki pun ada agaknya.

Apabila ayam jantan berkokok panjang , ada ayam yang dari jauh atau agak jauh, membalas. Kenapa? Ada pendapat mengatakan ada hadis yang mengatakan jika ayam berkokok , itu berlaku kerana ayam tersebut nampak MALAIKAT. Tidak mustahil juga jika ada sebab lain juga. Contohnya?

Ayam jantan berkokok panjang mungkin kerana sebab-sebab seperti berikut:

1= Untuk memberitahu ayam-ayam lain yang berada agak jauh atau jauh bahawa terdapat makanan di sini, di tempat ayam itu berkokok

2= Balasan berkokok yang diterima oleh ayam yang mula-mula berkokok itu mungkin isyarat bahawa terdapat makanan di tempat balasan itu.

3= Untuk menarik kedatangan ayam betina masa musim mengawan atau untuk mencari pasangan hidup. Ayam betina akan mencari kokokan yang paling merdu. Walaubagaimanapun, kekuatan fizikal ayam jantan itu juga mungkin menjadi penilaian ayam dara yang ingin cari “jodoh”.

4= Untuk memberitahu bahawa dialah ketua kepada kumpulan ayam yang berada di tempat dia berkokok.

Tindakan sesetengah manusia membuat ayam jantan bergaduh dengan ayam jantan yang lain memanglah tindakan gila dan sangat kejam. Perbuatan ini juga dijadikan sebagai taruhan atau judi.

Bersifatlah kasih-sayang terhadap ayam. Dikatakan pernah berlaku seekor ayam masuk ke rumah Nabi Muhammad s.a.w kerana ayam itu hendak berlindung dari terkena hujan. Nabi Muhammad tidak menghalau ayam itu dan membiarkan ayam itu mendapat perlindungan di dalam rumah beliau. Nabi yang sangat penyayang kepada umatnya, penyayang juga kepada binatang. Dikatakan ayam disembelih mengikut cara penyembelihan ISLAM agar ayam itu tidak terlalu siksa. Ajaran Islam dari TUHAN  Yang Maha Pengasih, penyembelihan pun mesti dengan cara adil dan berkasih-sayang terhadap ayam yang ingin disembelih!!!

Kita berharap tidak akan ada pengklonan ayam. Kalau ayam kacukan, tidak mengapalah? “Perkahwinan” ayam dari pelbagai bangsa atau spesies ayam mungkin menghasilkan spesies yang lebih berkualiti dalam peternakan ayam telur dan ayam daging atau ayam telur dan daging.

Apabila ayam bergaduh, bulu ditengkuknya dikembangkan. Tujuannya mungkin untuk menampakkan agar dirinya lebih garang atau untuk menambahkan semangat keberanian dan daya juangnya.

ayamayamayamgaduhbabyayamayamleayamtroliayamataskambing

AyuhSEGERAbeliBukuINI.JanganlebihsanggupbeliBukutakbermanfaatsepertiMajalahARTIS,KARTUN,SUKAN.....

AyuhSEGERAbeliBukuINI…..

telurpalsudilabel

AyamBercampurBabi?

AyamBercampurBabi?

PernahAdaOrangBacaAkhbarYangMengatakanRestorenKFCdapatsijilHalalMalaysiaMELALUIpihakyangdiberikuasamenyiasatolehKFC,bukanmelaluiJabatanAgamaIslam!!!

AdaAkhbarKataKFCdapatsijilHalalDariSyarikatPemantauYangKFClantik!

AYAMHIJRAH

CAPmelaporkanKFCluarnegaraBunuhAyamdengancaraKejam

Klik sini!!!

 

savingpleaseurgentsavingpleaseurgentbusybusysaving…saving…saving…UrgentBecause

I have many other important works to do urgent….

Syarat Artikel dan Blog Saya (DPK) Tiada Berhakcipta!

SYAHADAT/I eyewitness that no exist GOD except ALLAH & I eyewitness that Muhamad is a God’s messenger

ISTIGHFAR/I pray for get forgiveness from ALLAH

TAAWUZ. Aku memohon perlindungan daripada ALLAH dari syaitan yang direjam/I pray for get protection from ALLAH of devil who get hurl

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM/WITH ALLAH’S NAME WHO VERY  GENEROUS AND WHO VERY LOVE

TARIKH: ISNIN 13 MEI 2013. Diedit pada 6 oktober 2013 DAN 11 Mac 2014. Editan terkini pada 20 februari 2015/New edition on 20 February 2015:

SYARAT ARTIKEL & BLOG SAYA DI WEBSITE DPK INI TIADA BERHAKCIPTA!</THE CONDITION ABOUT MY ARTICLE & DPK BLOG HAVE NO COPYRIGHT!

============================================================
Asalamualaikum kepada para pembaca yang beragama ISLAM.  Salawat kita kepada Nabi Muhammad, pelita alam. Sebahagian Intipati larangan iaitu  Rahsia Kehidupan Yang Tertinggi yang terhasil dari Pemikiran saya, HASIL DARIPADA UZLAH SAYA tidak ingin dipamerkan ke dunia./Asalamulaikum to all of muslim readers. Our salawat to prophet Muhammad, world lamp. A part of prohibition content namely The Highest Life Secret which come of my thought, COME FROM MY UZLAH will not display to the world.

 Semua versi saya yang menggunakan website DI PERSIMPANGAN KUTUB Tiada Mempunyai Hakcipta Terpelihara!!!!!!!  Semua manusia di dunia diberi keizinan oleh saya meniru 100% website saya itu tetapi anda tidak boleh membuat penipuan dengan mengatakan kandungan itu berasal daripada anda. Anda juga tidak boleh menyamar sebagai Pelopor Bintang Pertama atau memakai nama-nama pena saya atau gelaran yang saya berikan kepada diri saya seperti The Symbol Of U’zlah. Anda juga tidak boleh melanggari mana-mana syarat, peraturan, akta yang adil yang diperbuat oleh sesebuah pihak dan kerajaan itu yang berkaitan penghasilan informasi dan sebagainya. Walaubagaimanapun, halaman yang dilindungi dengan password MUNGKIN BERMAKSUD ANDA TIDAK Boleh melanggari hakcipta atau mendedah informasinya dan tidak boleh melihat dan membacanya. Hubungi saya untuk kepastian [kalau saya masih hidup & menyedari]. /Whole my version which use DI PERSIMPANGAN KUTUB website Have no copyright protection!!!!!!! Whole human being in the world got permission from me to imitate 100% my website but you cannot make cheat with say the content originally from you. You also cannot impersonate as First Star Pioneer or use my pen-name or my name which I give it to me such The Symbol Of U’zlah. You also cannot contravene any condition, rule, fair act made by any party or government concerning creating information et cetera. However, page which protected by password MAY IS MEAN YOU CANNOT contravene copyright or show the information and cannot see or read it. Contact me for sure [if I still alive & realize].

Sekiranya anda ingin menjadi seorang daripada penyambung versi DPK 51% iaitu sebagai contoh, anda mencipta gagasan DPK versi 52% atau menambah dan mengubah versi 51% [disebut sebagai sumber DPK yang melebihi 51%], maka anda :/If you want to be a person of people who make continuation for DPK 51% version [call as DPK source which more than 51%], hence you:

1= tidak boleh menggunakan nama pena dan gelaran yang khas kepada saya seperti The Creator Of The Sensor Of The Truth. Tidak boleh juga menyamar sebagai saya/cannot use pen-name and special name to me such The Creator Of The Sensor Of The Truth. Also cannot impersonate as me

2= boleh membuat Ubahan dan pindaan YANG tidak menyebabkan  wujud pertentangan atau berlawanan maksud atau JANGAN JADI tidak sama maksud dengan versi asal [=versi saya]/can make change and amendment WHICH not cause objection or opposite meaning exist or DO NOT BE not same meaning with original version

3=  boleh menghapuskan sesuatu kandungan versi asal yang memang salah, kurang tepat/ can delete any content of original version that indeed wrong, not exact.

4= boleh tidak memaparkan kandungan versi asal saya dalam versi anda DAN boleh juga memaparkannya atau hanya memaparkan yang  anda kehendaki sahaja/can did not display my original version content in your version AND can also view or only display what you want.

5= hendaklah menggunakan kaedah di persimpangan kutub yang perlu digunakan atau kaedah yang ada kaitan, perlu dikaitkan atau digunakan. Contohnya menggunakan teknik pengumpulan, merujuk kitab syarah Kutubussittah [kitab yang ada huraian, penjelasan tentang sesuatu hadis shahih agar manusia memahami hadis itu dengan baik], merujuk kitab terjemahan al-Quran yang ada penjelasan tentang makna dan maksud sesuatu ayat al-Quran. Harus ingat kitab syarah hadis shahih dan kitab terjemahan al-Quran itu hendaklah dipastikan selamat daripada serangan Racun Destroy With [pensabotajan musuh Islam dan orang fasik dan jahil] terlebih dahulu sebelum boleh menggunakannya sebagai sensor of the truth/want to use Di Persimpangan Kutub method that need to use or relevant method, need be related or use it. The sample use collection technique, refer syarah Kutubussittah book [book that has description, explanation on any shahih hadith so that human being understand about that hadith nicely], refer al-Quran translation book that has explanation about meaning and meaning explanation on any sentence of al-Quran. firstly,need to remember that syarah hadith shahih book and al-Quran translation book need get sure safe from Destroy With Poison attack [Islam enemy sabotage action and evil and ignorant people] before can use it as the sensor of the truth.

6= hendaklah difahami maksud sebenar terhadap “kewujudan versi baru Di Persimpangan Kutub boleh mengabaikan intipati asas dan siratan dalam versi lama atau versi yang lebih awal”. Apakah maksud sebenar “mengabaikan ini”? Pengabaian ini bermaksud tidak perlu melihat versi lama kerana kandungan dalam versi lama itu ada semuanya dalam versi baru dan juga bermaksud melupakan kandungan lama yang memang salah, kurang tepat, salah tafsiran dan sebagainya. Bukan bermakna melupakan atau bukan bermakna tidak memperdulikan intipati yang memang benar, memang tepat terutama intipati yang jika diabaikan, atau yang jika dianggap bukan intipati DPK versi pengasas DPK AKAN MENYEBABKAN SESEORANG ITU TIDAK LAYAK DIANGGAP BERADA DALAM GOLONGAN 51% ATAU GOLONGAN 51-75%/like to understand true meaning on “Di Persimpangan Kutub new version existence can neglect basis and siratan content in old version or version that more early. What real meaning “neglect this”? The negligence is mean not need see old version because the content in old version which indeed wrong, not exact, wrong interpretation et cetera. Is not is mean forget it or is not is mean never care about content that indeed true, indeed exact mainly on content which if neglect it, or which if treat it as not content of DPK founder version WILL CAUSE SOMEONE NEVER ELIGIBLE STAY IN GROUP 51% OR GROUP 51-75%.

7= Blog Di Persimpangan Kutub tidak boleh dijual. Saya pemilik blog DPK tidak mengizinkan blog ini atau kandungan blog ini dijual. Saya tidak mengizinkan hingga kiamat. BLOG DPK bukan blog perniagaan/ Di Persimpangan Kutub Blog cannot for sale. I as the owner of DPK blog never permit this blog or this blog content for sale. I did not permit it until doomsday.DPK BLOG is not business blog.

 
SEKIAN MELAINKAN ADA KEPERLUAN EDITAN. TERIMAKASIH./THAT MUCH EXCEPT HAS NEED EDITION.THANK YOU

YANG MENAIP,/WHO TYPED,

The Creator Of The Sensor Of The Truth

The Pioneer Of The SENSOR Of The TRUTH

Pelopor Bintang Pertama Dunia/World First Star Pioneer

The Symbol Of U’ZLAH

Pengasas Gerakan Revolusi Di Persimpangan Kutub/The Founder Of Di Persimpangan Kutub Revolution Movement

TINTA EMAS 7 SAMUDRA!

TINTA EMAS 7 SAMUDRA!

Panji-Panji Halimunan

Panji-Panji Halimunan

Sinaran Iffah

Sinaran Iffah

Jeritan Seantero Dunia

Jeritan Seantero Dunia

rajahbahagianotakPerintis Minda/Mind Pioneer

Busuk Ketiak dan Kentut kau, jussteruuu, mari balik ke rumah untuk mandi. /Your armpit and fart are unfragrant,therefore, let’s go home for bathe.

 

ONE MADNESS!!!

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com.w3snoop.com/ 

*#####################################################*