Thanks To WordPress.Com From DPK PIONEER

Date: Thursday 25 July 2013, 9.27 am

To: WordPress.com

THANKS TO WORDPRESS.COM

***********************************

I was very regret because I should write this letter to you  long time ago, since my this website exist. You, oh wordpress helping me publish my opinion and the superconcept, which is named as DPK or Di Persimpangan Kutub. DPK will conquer the world to make sure everyone, whole race and countries get justice and happy and get success  whatever they need in their life.

Although something was happen such something that may cause I treat you as ……(bad….) but I said Thanks to you, WordPress.com.

Due to your aid and whatever your good deed, I hope Allah will guide you to true way of truth , success, justice and happiness in this world and next world, to paradise, amin.

From:

TINTA EMAS 7 SAMUDRA!

TINTA EMAS 7 SAMUDRA!

The True Most Important website In The World That.....DPK!

The True Most Important website In The World That…..DPK!

OH! WordPress, thanks to help this blog be more popular in the world. I am a girl who use purdah. I love you wordpress.com.......

OH! WordPress, thanks to help this blog be more popular in the world. I am a girl who use purdah. I love you wordpress.com…???

Inilah Purdah SEBENAR,Pakaian yang diwajibkan oleh Allah kepada wanita. MENUTUP muka !!! This is a true "Purdah".Cover the face and whole except eye.... Allah (God) oblige every women to use Purdah. If have no use Purdah, they will go to hell!!!!

Inilah Purdah SEBENAR,Pakaian yang diwajibkan oleh Allah kepada wanita. WAJIB MENUTUP muka !!! This is a true “Purdah”.Cover the face and whole except eye…. Allah (God) oblige every women to use Purdah. If have no use Purdah, they will go to hell!!!!

Do not worry. Because Mahdi is a fair man and love justice to whole race, countries and ......SO, US, NATO,....PLEASE TRY TO LOVE MAHDI, the last caliph.

Do not worry. Because Mahdi is a fair man and love justice to whole race, countries and ……SO, US, NATO,….PLEASE TRY TO LOVE MAHDI, the last caliph.

 

See video about Di Persimpangan Kutub:

http://www.youtube.com/watch?v=xS4ItUiDqr8&feature=player_detailpage

DPK Pioneer

The Symbol Of U’zlah

First WORLD Star Pioneer

Advertisements

Petua Datok Engko! By Tinta Emas 7 SAMUDRA

keringkankasutApaa!?? Kasut basah, esok siang nak ke sekolah? Belilah alat penghawa dingin yang dari jenis letak di atas lantai sahaja. Tebuk dinding rumah , buat lubang supaya saluran udara panas penghawa dingin itu keluar melalui situ, ke luar rumah. Letak kasut basah di dekat hujung saluran itu. Biar gas panas keringkan kasut.

Engkau ni dah macam naga pula, keluar asap dari mulut. Aku suruh berhenti merokok , kau keldai. Tetapi bila kau terhidu gas yang terhasil dari pembakaran logam, engkau terasa sakit dada dan mulalah ingat kain kapan. Bertenang, pergi ambil cawan, tuangkan satu sudu besar yang jenis bengkok itu yang ada madu pada ia ke cawan. Tuangkan sedikit air sejuk peti ais ke madu . Jumlah air itu seperti sebanyak  satu sudu besar bengkok juga atau lebih sedikit daripada itu. Gaulkan air dengan madu untuk mencampurkannya. Minum air ini secara perlahan-lahan , sedikit, sedikit berulang-ulang hingga habis. Semasa air bermadu ini masuk ke mulut dan tekak, cuba biarkan lebih banyak air bermadu bergerak ke tempat yang sakit dalam tekak. Madu lebah itu mestilah madu yang asli.

madunaqiapalsu

Kereta anda autolock? Tak dapat masuk semula ke dalam kereta ? Ohh! itu peristiwa lama . Takut berlaku lagi? Beli  2 tali gantung handset yang dapat disangkutkan ke leher anda. Kedua tali itu tidak sama warna. Katakan tali yang pertama berwarna biru, yang kedua berwarna coklat. Sangkutkan satu kunci kecil ke bahagian penyangkut bertali benang yang menyambung ke handset ( tali yang biru). Sangkutkan juga satu kunci kereta(kunci kecemasan) ke tali biru (tali yang boleh disangkut ke leher) itu. Kunci kecil itu hendaklah disangkutkan di bahagian penyangkut yang bersambung dengan benang (tali). Tujuannya, bila anda memisahkan bahagian penyangkut yang bertali leher dengan bahagian penyangkut yang bertali benang itu, kunci kecil itu tetap ada bila tali coklat pula disambungkan  penyangkutnya ke penyangkut bertali benang itu.  Justeru, jika anda hendak keluar rumah dengan berkereta, kunci kecil itu MUNGKIN mengingatkan anda agar memisahkan tali coklat dan menyambung semula tali biru kerana pada tali biru ada kunci kecemasan (sebagai alatganti) kereta. Hanya gunakan kunci yang tidak disangkutkan untuk menghidupkan injin. Apabila kembali ke rumah, pisahkan tali biru dari handset. Tali coklat itu disambung ke handset semula bila di rumah. Bila hendak guna kereta semula, untuk pergi ke mana-mana, pisahkan tali coklat dari handset. Sambung semula tali biru ke handset .

Anda bukan orang kota. Takut sesat jika pandu kereta di kota? Cuba petua atok kau ni:

1= Katakan anda hendak ke AAA, Anda jumpa papan tanda arah ke AAA. Anda ikut arah itu sampai anda tiba di jalan yang bersimpang.  Tetapi tiada lagi papan tanda berikut yang menunjukkan ke AAA. Ini bermakna, anda cuma terus bergerak ke hadapan, tidak ke susur kiri atau kanan. Jika anda ada peta letronik pada kenderaan anda, boleh abaikan petua ini tetapi jika tiada peta itu, peta kertas pun boleh. Jika anda tidak dapat menghafal nama – nama jalan penting, hafal kedudukan tempat-tempat. Contohnya kota EEE ada  sebelum kota FFF, kota DDD berada di antara kota CCC dan EEE. Jadi jika anda sampai di satu simpang, satu papan tanda menunjukkan BBB, satu lagi menunjukkan EEE,

PembelajaranKendiriBerkualitiPenapisIJAZAH"DestroyWith...."

PembelajaranKendiriBerkualitiPenapisIJAZAH”DestroyWith….”

pilihlah ke BBB kerana kota AAA akan anda temui selepas tiba ke BBB dan keluar dari BBB.

2= Hafalkan persekitaran yang mudah anda ingat dan menarik seperti Menara Kembar Petronas, banggunan bank…., jejantas, dan lain-lain.

masjidNegaraMalaysia

 
masjidNegaraMalaysia

3= Jika jalanraya atau lebuhraya itu ada tiga lorong, seboleh-bolehnya sentiasa berada di lorong tengah sehingga anda  yakin anda harus ATAU harus cuba ke lorong kiri atau kanan, dan kembali semula ke lorong tengah jika tidak pasti sama ada perlu ke lorong kiri atau kanan. Jika  jalan sehala itu bukan tiga lorong tetapi empat lorong, pastikan yang lebih yakin, sama ada lorong kiri atau kanan iaitu pilih dua lorong tengah (lorong kedua atau ketiga)

kalau 4 lorong?

kalau 4 lorong?

4=Jika tersesat atau terlajak, tidak pula boleh pusing balik, cuba cari arah sebelum ini atau cari arah pusat bandar .

tanda u turnpapantandajalanbalikkepusatbandar

5=Jangan tanya sebarangan orang. Orang itu mungkin berlagak pandai. Cuba tanya staf pejabat Pos, balai polis dan tempat lain yang lebih munasabah.

Tanya staf pejabat pos

Tanya staf pejabat pos

6=Jika dapat berhenti memandu di satu tempat, ambil kertas, dan lukis dan tulis peta dan apa-apa petunjuk yang dapat anda ingat hasil pengalaman anda memandu tadi dengan segera sebelum hilang maklumat dalam otak.

catat dan lakar jalan

catat dan lakar jalan

7=Ingat biasanya jalan di tempat kenderaan bergerak, maka jalan sebelah selepas pembahagi jalan biasanya ialah arah anda pulang atau jalan untuk pulang. Cuba perhatikan jalan sebelah pembahagi jalan ini jika boleh pada setiap masa yang sesuai.

pembahagiJalan

pembahagiJalan

8=Ingat biasanya banggunan-banggunan mempunyai perkaitan yang menyebabkan kedudukan sesuatu tempat atau banggunan itu tidak jauh dari tempat lain dan banggunan lain yang boleh dikaitkan. Contohnya, jika di situ terletak stesyen bas, maka tidak jauh dari situ juga ada stesyen teksi atau kereta sewa.

PERKAITAN BANGGUNAN ATAU TEMPAT

PERKAITAN BANGGUNAN ATAU TEMPAT

9=Jika anda ada sahabat atau keluarga yang memang penduduk kota, cuba maklumkan kepada mereka dan beritahu di mana anda terpaksa berhenti kerana sesat. Berikan nama banggunan atau petunjuk apa juga yang mungkin berguna kepada mereka agar mereka dapat datang berjumpa anda. Mereka mungkin mencadangkan anda pergi ke satu tempat agar lebih mudah mereka mencari atau lebih mudah berjumpa dengan anda. Lakukan jika ini selamat untuk anda (tidak menyebabkan anda sesat atau bermasalah).

BERHENTI,TUNGGUBANTUANPENUNJUK

BERHENTI,TUNGGUBANTUANPENUNJUK

 

Now saving my draft, please….

Derita Kerana Cinta…… atau Bahagia Kerana…? By Lipur-lara Waris Tamingsari

what is the meaning of this?

The meaning of this is have no God except ALLAH, Muhammad is a messenger of Allah.

Baju Serban Putih berjalan kaki sambil kepala menunduk sedikit ke tanah, memandang ke bawah kerana jika tidak begitu, akan kelihatanlah aurat-aurat manusia. Selepas 17 X 17  langkah, tolak 10 langkah, campur 30 langkah, tolak 17, + 0.1 langkah, Dia terkejut kerana ada seekor ulat jantan ditanah sedang kongkek ulat betina. “Astaghfirullah”. Segera dia memejamkan mata sambil terus berjalan. Dia tak mahu adegan asmara ulat itu mempengaruhi nafsu dia.

ulat gonggok sedang kongkek. Ini lucah dilihat.....???

ulat gonggok sedang kongkek. Ini lucah dilihat…..???

Dia kini berada di dekat sebatang pokok. Ada poster ditampal di batang pokok itu. Dia terpandang poster itu. Gambar wanita telanjang seratus-peratus! Dia lari ketakutan. Bimbang nafsunya naik. Orangramai mentertawakan si dia yang berbaju putih dan berserban putih.  Dia lari ke arah satu peniaga gerai bergerak. “Pakcik! Pakcik! tunggu! tunggu!! Saya kehausan sebab asyik berlari. Pakcik perut gendut berhenti. “Ambillah ini, percuma sahaja”. Dia pun cuba minum tetapi air itu berbau alkohol sedikit. Lalu di tumpahkan. Dia lari dari pakcik tersebut. Bersembunyi dalam sebuah surau buruk yang dilupakan oleh masyarakat.

carapakaiserban?

carapakaiserban?

Dia semakin haus tetapi dia tetap sabar. Tiba-tiba datang seorang tua hendak solat. Dia perhatikan orang tua itu. “EEHHH, salah cara itu. Bukan begitu cara solat”. Orang tua itu berhenti solat. Memandang dia dengan muka harimau lapar . Tiba-tiba satu pisau dikeluarkan dari saku . Pisau itu bergerak ke arah Dia. Dia lari lagi. Orang tua itu mengamuk sebab ditegur kesalahan dia.

warning: Too laughter cause death

warning: Too laughter cause death

 

Dia masuk pula ke masjid. Ada air sedekah di situ. Juga ada pisang sedekah. Dia cuba minum dan makan itu. Baru sahaja lepas makan dan minum, dia terasa sakit perut . Dia lari ke tandas. Cirit-birit. Selepas mencuci diri, seorang budak berhingus beritahu dia bahawa pisang itu dia dapat dengan mencuri sebab dia hendak sangat bersedekah. “SEMOGA APA YANG kumakan tidak menjadi darah daging aku, hanya menjadi tahi yang dikeluarkan dengan cirit-birit”.

Dia hendak balik ke rumah. Tak jadi untuk pergi ke rumah sahabat dia. Dalam perjalanan itu. Dia mendengar lagu-lagu haram (lagu asmara) dengan alat muzik haram dimainkan oleh beberapa kedai di sepanjang jalan itu. Dia pun menutup lubang telinga dia. Kepekaan telinga dia telah banyak berkurangan sehingga bunyi hon pun dia tidak dengar. Maka , sebatang tubuh tercampak ke tepi jalan. Aku di mana? Hospital. Awak dilanggari  oleh sebuah kereta kancil. Nasib baik tidak patah, cuma lebam kebiruan. Dia cuba bangun dari katil. Aduuuhhh!!! Sabar, awak perlu tinggal di hospital sehingga benar-benar  sembuh. Saya hendak solat. Saya hendak berwuduk. Ambilkan air. Awak sakit, tak perlulah solat. Solat wajib dilakukan oleh orang yang sakit juga . Sebab itu ada solat yang khas untuk orang yang sakit. Baiklah , saya akan ambilkan air.

 

the method of "solat baring"

the method of “solat baring”

Also solat baring

Also solat baring

My father (DPK Pioneer's dad died at hospital, cause me cry and cry)

My father (DPK Pioneer’s dad died at hospital, cause me cry and cry)

 

Seekor jururawat datang , memakai wangian yang sangat memberahikan. Jururawat itu cantik pula,  3 kali lebih cantik dari puteri jin. Si Baju Serban Putih menutup hidung. Menahan nafas. Siksa dilakukan. Ubat apa yang awak hendak suntik? Buatan Amerika. Tiada pengesahan halal. Baju Serban Putih enggan disuntik. Tiada ubat lain diberikan. Tubuh dia semakin bengkak dan sakit. Dia tetap menunaikan solat secara baring dan isyarat mata. Awak berada di atas katil yang didermakan oleh seorang jutawan syarikat loteri. AAPAA!?? Letakkan saya ke katil lain, sekarang juga!!! Permintaan beliau tidak dipatuhi. Maka dia bangun dengan penuh kesakitan dan menderita, berjalan dengan susah-payah keluar dari hospital itu. Hari sudah jauh malam. Suasana senyap sepi. Semut pun dah banyak yang tidur. Dia berjalan dalam keadaan lemah seperti orang mabuk , ke arah rumah beliau. Dia tiada wang. Wang dia dicuri semasa pengsan di tempat kemalangan siang tadi. Teksi dan kereta sewa pun tak ada beroperasi malam itu. Tiba-tiba datang seekor tebuan yang dah tak berapa betul otaknya, menggigit DIA. Lepas tu,tebuan gila terbang entah ke mana.

 

devil enable make any bee be crazy

devil enable make any bee be crazy

 

devil come when "sakaratulmaut"

devil come when “sakaratulmaut”

 

Dia jatuh tersungkur. Dia membaringkan badan di jalan itu. Bisa tebuan itu sangatlah pelik. Sakit macam kena patuk ular. Tiba-tiba dia lihat isteri beliau datang membawa sesuatu. “Patutlah abang lambat balik. Kenapa bang? Ambillah minumlah air ini dan pakailah ubat ini”. Di sapu ubat itu , hilang sedikit rasa sakit. Hilangkan? Dia terasa haus, hati ingin minum air yang dibawa isteri dia itu tetapi isteri beliau enggan beri. Eh kenapa dinda? Boleh dengan satu syarat? Syarat?? Ya, syarat. Syaratnya ialah mesti cakap Allah itu pernah terkentut busuk. Akhirnya barulah dia sedar bahawa itu bukan isteri dia tetapi jin syaitan yang menjelma dan dia sekarang sedang sakaratul-maut. Lebih baik aku derita haus daripada bahagia dengan minum air itu . Maka dia hanya beristighfar berulang-kali dan perkataan terakhir yang keluar dari mulut dia ialah LAILAHAILLALLAHMUHAMMADARRASULULLAH.

 

Kesimpulan kisah ini ialah lebih baik derita kerana taat dan cinta kepada Allah daripada bahagia kerana mengikuti nafsu dan syaitan kerana kebahagiaan kerana itu akan menyebabkan penderitaan tetapi derita kerana taat kepada Allah akan membawa kebahagiaan di dunia dan akhirat. SEKIAN.

 

now saving the draft……..

Anda Pernah …….? Oleh Sinaran Iffah

Anda pernah merancap atau melancap atau onani? Tentu ada, sekurang-kurangnya sekali dalam hidup? Semasa kecil? Ini ialah antara contoh ingatan godaan yang paling kuat , paling gila merosakkan jiwa dan mental.

Kisah-kisah benar yang pernah terjadi:

1=Seorang wanita melayu berjalan di tepi jalan ketika kenderaan bergerak ke sana-sini. Kelihatan dia tersenyum . Tiba-tiba dia memeluk tiang letrik (atau mungkin tiang lampu jalan) dengan kedua-dua tangan dan kedua-dua kaki. Melancap di tiang……?

2= Semakin ramai yang merakam rakaman lucah , melakukan perzinaan, merogol mangsa dan lain-lain dan disiarkan di video-video internet

3=Seorang lelaki( dianggarkan berusia antara 30-4o tahun) selepas membeli barang di satu kedai runcit, keluar dari kedai dan pergi ke arah motorsikal dan meletak barang yang dibeli di motorsikal. Kemudian memandang pemilik kedai (wanita melayu yang agak cantik dan telah ada anak-anak yang telah besar, masih bersuami . Usia wanita ini seperti 30-40 tahun juga). Lelaki itu berkata,” Kalau kak Jara (bukan nama sebenar) rogol saya, saya rela ternoda.” Wanita itu senyum menganga sambil berkata “YA ALLAH” sambil menutup muka dengan kedua-dua tapak tangan tetapi mata dia masih dapat melihat lelaki itu melalui celah-celah jari yang sengaja direnggangkan. Tentulah dia rela ternoda, sebab yang akan mengandung ialah perogol dia?

4=Di masjid, pada hari Jumaat, ketika khutbah Jumaat sedang diucapkan, seorang lelaki tua dalam kawasan masjid tiba-tiba meramas kemaluan seorang lelaki tua (juga orang melayu)

5=Pernah saya terdengar orang berkata kepada seseorang begini: ” Kawan aku hari-hari melancap”

6=Datuk merogol cucu. Bapa merogol anak kandung. Abang merogol adik kandung. Bayi kena rogol.

7=Seorang guru  wanita dilarikan , diculik dari rumah, dibawa masuk ke kenderaan dan di rogol di tempat yang sangat jauh.

8=Wanita di pusat perlindungan wanita yang melarikan diri dari pusat itu kerana ketagih seks.

Ada berita atau maklumat mengatakan:

9=Ustazah membantu suami merogol mangsa rogol

10=Ustazah kena rogol

11=Ustaz merogol

12=Ustaz melakukan seks dengan dua isterinya dalam satu tempat

13=Ada orang mengatakan boleh tonton video lucah jika tiada nafsu

14=Wanita diikat atas kubur dan dirogol oleh perogol-perogol

15=Seorang wanita melayu tua yang sedang berada dalam masjid kena raba , dicabul oleh seorang lelaki melayu yang muda

16=Pelajar sekolah rendah merogol

17=Ada orang mampu melancap selama berjam-jam(hampir 8 jam non-stop)

18=Mayat dikeluarkan dari kubur dan disetubuhi dan dubur mayat(wanita) dimasukkan ubat anti rosak

19=wanita yang sama dirogol setiap hari dalam penjara

Begitulah hebat dan dahsyat nafsu gila yang berkaitan seks, kemaluan dan tubuh badan serta cinta. Malah ramai lelaki dirogol (diliwat). Malah ada dikatakan seorang lelaki dirogol oleh wanita. Doktor merogol pesakit. Guru silat (lelaki) merogol wanita yang jadi pelajar silat dia. Polis merogol .

Dunia sudah tidak selamat di mana-mana pun. Dalam rumah ada perogol, dalam kalangan keluarga ada perogol, di sekolah ,cikgu mencabul. Jumpa polis, mungkin kena rogol. Di letakkan di pusat perlindungan wanita atau penjara wanita, mungkin wanita mencabul wanita (kes wanita mencabul wanita pernah terjadi di Malaysia). Bersembunyi di hospital, mungkin doktor merogol. Bersembunyi di rumah ustaz, ustaz mungkin merogol. Ustazah mungkin bantu suami merogol. Bersembunyi di dalam hutan, takut dirogol jin. Malah binatang pun dah pandai kongkek manusia!!! Tak mustahil jika ada binatang rogol manusia. Di Kelantan, Malaysia, pernah terjadi seekor kambing dirogol seorang lelaki. Malahan berita orang kena rogol selalu menyebabkan pembaca tegang kemaluannya (naik nafsu), malah tak mustahil mendorong mereka jadi perogol. Nak rasa macam mana nikmat merogol.

You know that genie enable rape human But human also enable rape genie?

You know that genie enable rape human But human also enable rape genie?

Tetapi saya tidak pernah mendengar  BERITA MELAPORKAN KES PEROGOL MEROGOL PEROGOL!!!

Perogol bersiri. Pernah diberitakan wanita sangat tua kena rogol, juga wanita gila kena rogol. Sebuah majalah popular di Malaysia melaporkan di Indonesia, seorang anak kandung telah banyak kali merogol ibu kandungnya yang buta matanya!!!

Pernah terjadi di Malaysia, berita melaporkan seorang polis lelaki meraba seorang polis (wanita). Wanita itu mengambil tindakan undang-undang.

Maka tidak hairanlah kalau pada satu hari nanti Polis rogol polis!!!

Ketika saya berjalan di satu kawasan pameran jenayah yang disediakan oleh polis di sebuah kolej komuniti, beberapa pelajar lelaki  sekolah menengah sedang melihat gambar-gambar mayat. Salah-seorang daripada pelajar itu berkata yang bermaksud ini gambar orang kena rogol,  tengok gambar ini barulah seronok ( gambar mayat wanita kena rogol dan dibunuh).

Kalau jin dirogol oleh manusia, sanggupkah pihak balai polis mencatatkan aduan jin dan menyelesaikan kes jin tersebut? Cuba anda jawab.

Justeru, langkah pengawalan nafsu haruslah dilakukan sekuat-kuatnya, berterusan, dengan sentiasa memperbaiki cara. Contohnya:

Kaedah pencegahan dan rawatan

=======================

1> Menghapuskan ingatan yang mendorong nafsu. Justeru jangan melihat sesuatu yang haram. Jangan mendengar sesuatu yang haram. Jangan bergaul dengan yang bukan muhrim. Jangan menyentuh sesuatu yang mendorong nafsu. Jangan mencium bau yang menaikkan nafsu.

2>Cuba sibukkan otak selalu ingat yang berfaedah sahaja seperti hal menarik hati yang baik diingat dan lakukan aktiviti yang siuman itu.

3>Jika gagal melupakan, bacalah doa dan zikir , wirid tarekat, berpuasa, terus sibuk dengan aktiviti baik yang boleh dilakukan tanpa mengabaikan hal yang lebih penting dan hal yang perlu dilakukan terlebih dahulu seperti solat. Selalulah ingat bahawa kematian itu sangat menyakitkan dan neraka sedang menunggu mangsanya dan Izrail selalu bersedia membunuh. Nabi Muhammad dikatakan bahawa setiap kali hendak menggerakkan  lagi kaki beliau untuk berjalan, beliau selalu ingat adakah kaki beliau itu dapat digunakan lagi untuk berjalan dan tidak berlaku kematian kepada beliau ketika itu?

DAN EHEMMM…OOOUCHHH… Jika nak selamat dari jaadi mangsa rogol, gunalah senjata yang ajaib yang Allah s.w.t  kurniakan kepada MU, wahai Wanita di seluruh dunia! Senjata yang ajaib yang banyak hikmah dan rahsia itu ialah:

http://tarbiyah-dzatiyah.blogspot.com/2012/02/pengasas-produk-kecantikan-berpurdah.html (ya, pakaian jilbab ialah senjata itu)

now saving the draft…………………………………………

Mati Syahid Yang Tidak Syahid By Panji-Panji Halimunan

Bila sebut tentang syahid, sering tergambar di otak kita syurga untuk yang mati syahid. Tetapi sebenarnya tidak mudah untuk mati syahid yang tulin. Kerana syurga itu amatlah mahal. Perlu dibeli dengan wang yang sukar diperolehi iaitu keikhlasan.

Ada pernah saya membaca bahawa pernah terjadi seorang yang dilihat mati syahid . Maka orang memuji dia kerana kematian dia itu membawa ke syurga tetapi nabi mengatakan orang itu di neraka. Sebab apa tuan-puan? Sebab apa saudara-saudari? Sebab apa pakcik-makcik? Sebab ada hutang belum dibayar oleh si mati. Jadi jangan anggap wang satu sen tak perlu bayar semula. Pinjam satu sen, bayar pun satu sen. Jangan jadi punca satu sen menyebabkan masuk ke neraka.

Human often be money slave, then....human often kill themselves due to no money to pay any debt!!! Money make people be mad!!!

Human often be money slave, then….human often kill themselves due to no money to pay any debt!!! Money make people be mad!!!

 

Ada orang kelihatan mati dia tenang tetapi sebenarnya kematian dia membawa ke siksaan kubur. Semasa sakaratul-maut lagi dia telah disiksa kerana dosa. Dosa adalah salah-satu faktor penyebab sakit semasa sakaratul-maut. Lagi banyak dosa, lagi pedih siksaannya.

Ramai cuba melupakan kematian. Ramai yang enggan melihat gambar pembedahan, kecederaan yang menjijikkan tetapi kematian akan tetap memburu mereka.

Am I IZRAEL , the angel who will pull out your soul from your body? Give your answer oh this blog readers.

Am I IZRAEL , the angel who will pull out your soul from your body? Give your answer oh this blog readers.

Meletupkan diri sendiri untuk membunuh musuh bukan mati syahid. Itu ialah bunuh diri sendiri. Hukum bunuh diri sendiri ialah MURTAD. Mati syahid terjadi dengan keikhlasan dan dilakukan dengan cuba mengelakkan kecederaan diri sendiri tetapi tercedera juga dan akhirnya mati. Pernah dikatakan berlaku dalam sejarah Islam, seorang tentera Islam yang tidak tahan sakit kerana cedera dalam peperangan , menikam diri sendiri. Jadi, itu bukan mati syahid.

Bagaimana hendak tahu jika seseorang itu mati syahid atau tidak? Baca hadis rasulullah fasal tanda mati orang yang baik seperti dahi berpeluh ketika sakaratul-maut? Dahi si sakit. Bagaimana tentang ada yang mengatakan ada orang yang sedang sakit sakaratul-maut , senyum sebelum mati? Macam cerita P.RAMLEE? Ketua penyamun yang mati kena tikam berkata, “Ana mati dalam iman”?

Banyak terjadi orang mengaitkan perkara-perkara pelik yang terjadi sebagai tanda seseorang itu akan mati. Mengapa harus percaya perkara khurafat yang tiada dalil bukti daripada al-Quran dan hadis shahih? Banyak perkara pelik terjadi secara kebetulan sahaja.

Biar bersangka baik sahaja terhadap orang yang kelihatan mati syahid sebab Allah sahaja yang tahu hal yang sebenar? Sebenarnya mati syahid itu bukan sahaja mati ketika perang jihad fisabilillah, malah ada juga dalam bentuk lain? Seperti mati kerana melahirkan anak? Mati kerana ditimpa barang berat? Perlu rujuk kitab yang benar.

Nabi bersabda orang yang paling pandai ialah orang yang paling banyak mengingati kematian? Apa yang diperolehi bila banyak mengingati kematian? Jadi takut, cemas,bersalah,menangis………???

Oh MY GOD, forgive me. I had many sin. So, I crying and crying now.....

Oh MY GOD, forgive me. I had many sin. So, I crying and crying now…..

Kesan mengingati mati secara kerap dapat menimbulkan keinginan seperti berikut:

1= Mendalami ilmu pengetahuan terutama yang berkaitan agama ISLAM kerana menyedari bahawa ilmu adalah sahabat dan doktor penyelesaian masalah

2= Berusaha mengelakkan diri dari melakukan dosa dan perkara yang kurang atau tidak berfaedah kerana menyedari bahawa dosa dan kesalahan punca kematian jadi lebih pedih

3= Berusaha memperbanyakkan amalan ibadat sunat, mengekalkan ibadat fardu, memperbaiki ibadat , memperbetulkan konsep dan tatacara ibadat solat, puasa, zakat, haji, zikir, bacaan ayat al-QURAN, doa, sistem faraid, perniagaan Islam dan lain-lain.

Astagfirullah.

Kesimpulannya, kebaikan selalu berkaitan dengan kebijaksanaan. Kebijaksanaan selalu berkaitan dengan ilmu yang betul dan tepat. Ilmu yang betul dan tepat selalu berkaitan dengan kepandaian. Ada dikatakan bahawa seorang alim itu lebih baik daripada 1000 abid. Abid ialah ahli ibadat. Syaitan sendiri mengakui bahawa seseorang alim itu lebih sukar digoda daripada godaan terhadap abid.

Jadi benarlah bahawa orang yang paling pandai ialah yang paling banyak mengingati kematian kerana ini akan mendorongnya menjadi orang yang paling bertakwa.

Jadi seseorang yang jahil , sangat hampir dengan godaan nafsu. Seseorang yang demikian, dapatkah mati syahid dengan mudah?

Mati syahid tidak mungkin dicapai oleh orang yang takut mati? Jika dia mati juga dalam perang jihad, matinya itu………..Allah sahaja yang tahu.

Nabi menyatakan bahawa umat Islam ramai di dunia tetapi dihinggapi penyakit jiwa iaitu takut mati dan cinta dunia. Wanita sibuk dengan futsal. Lelaki sibuk dengan bola sepak. Anak-anak sibuk dengan internet game. USTAZ DAN USTAZAH sibuk dengan aktiviti keagamaan yang terdapat sufur, ikhtilat, tabaruj, ….alat muzik haram……. Doktor Islam tak peduli tentang ubat yang dijual sama halal atau haram. Guru-guru sekolah makan mee buatan Cina di kantin sekolah. Mee itu boleh dijamin halal padahal jiwa orang cina itu jiwa babi? Takkanlah dia hendak jujur dengan menjual yang halal padahal tiada percaya Allah. Ahli perniagaan Islam yang disenaraikan sebagai terkaya , perniagaannya bermodalkan wang pinjaman ISLAM yang sebenarnya masih ada unsur riba. Perniagaan bermodal riba dan haram, maka keuntungannya juga haram dimiliki kerana tidak sah akad-jual beli benda yang dijual dengan guna modal haram. Maka, dapatkah kita bertemu pejuang jihad fisabilillah yang benar-benar tidak takut mati dan yang layak dapat mati syahid yang sebenar pada masa kini? Jawapan= Seperti mencari serbuk emas sebesar tahi hidung di Gurun Sahara!!!

Siri Nostalgia Terpilih by Penyaring Nostalgia

Kisah-kisah benar yang pernah saya alami:

Pertama= Ahli Bomba Yang “anggap saya buta” ==================================

Dahulu, saya tinggal di sebuah kampung . Pada satu malam Ramadan, saya terdengar bunyi letupan sekali, yang sangat kuat di belakang rumah sewa saya. Saya keluar rumah untuk melihat apa yang terjadi. Saya melihat ramai yang menuju ke satu arah. Api yang sangat besar dan tinggi sedang gelojoh memakan sebuah rumah sewa. Seorang wanita melayu berdiri tidak jauh dari rumah yang sedang terbakar itu, memerhatikan dengan sedih. Dialah penghuni rumah itu. Nasib baik tong gas yang meletup itu tidak membunuh dia, hanya rumah yang binasa. Saya segera bergerak dengan laju ke arah pondok telefon awam. Saya membuat aduan. Namun tidak terfikir saya akan dilayan begitu. “Pergi tengok semula, betulkah rumah itu terbakar?” Hati saya sedih bercampur marah. Itu reaksi ahli bomba. Lebih baik dia berkata, “Saya malaslah hendak selamatkan rumah di kampung ini, kalau rumah kayu tak guna diselamatkan sebab bila bomba sampai , rumah telah jadi abu , keseluruhannya.” Adakah mata saya buta sehingga tidak pasti sama ada berlaku kebakaran atau tidak?

Deiii!!! Itu rumah ada bakar ka tarak? Saya ingat lu mesti ada Rabun. Kalu itu rumah ada perempuan cantik, lagi sikit jam saya mari!!!

Deiii!!! Itu rumah ada bakar ka tarak? Saya ingat lu mesti ada Rabun. Kalu itu rumah ada perempuan cantik, lagi sikit jam saya mari!!!

Kedua=Melihat bayi……di dekat hujung ekor:

====================================

Tiada hutan dekat rumah saya, di kiri, kanan dan hadapan. Hadapan rumah saya ialah jalanraya penting yang selalu ada kenderaan bergerak. Di belakang rumah saya ialah rumah-rumah jiran. Justeru jika ada haiwan hutan dilihat oleh saya, itu adalah perkara pelik atau jarang terjadi. Pernah saya lihat memerang . Ibu kata ada orang membela binatang itu. Saya juga pernah melihat burung enggang datang berhampiran rumah saya yang saya duduk sekarang di dalamnya. Rumah jiran yang paling belakang , di belakang rumah saya ialah rumah yang berdekatan dengan hutan. Ada jiran yang pernah melihat harimau akar. Itulah kata ibu saya. Pada satu hari siang, saya melihat satu ekor binatang yang saya tidak terfikir akan dapat melihat ia di hadapan rumah saya sebab binatang seperti itu tinggal di dalam hutan dan jika mencari ia di hutan pun , bukanlah mudah. Saya pergi ke arah belakang binatang dewasa itu. Binatang itu bergerak perlahan-lahan . Jarak saya dengan dia, sangat hampir dan saya berkata-kata tetapi binatang itu tidak takut, malah terus bergerak perlahan-lahan ke hadapan. Tidak mempedulikan saya. Dekat hujung ekor dia, seekor binatang kecil sedang duduk. Binatang itu seperti lebih kecil daripada sebiji telur ayam. Saya rasa itulah bayi tenggiling dewasa itu. Baby dia tak takut pun dan juga tidak mempedulikan saya. Comel baby dia. Menarik, baby tenggiling itu tidak jatuh walaupun ekor ibu (tidak mungkin tenggiling dewasa itu jantan?)  dia asyik bergerak-gerak semasa tenggiling dewasa itu berjalan , malah baby tenggiling itu tidak memegang ekor ibu dia.

Ketiga= Pengalaman cemas bersama Pemandu sakit jiwa:

==============================================

Dunia ini sentiasa dipenuhi oleh orang yang sakit jiwa. Jumlah orang yang sakit jiwa dan yang semakin sakit jiwa bertambah setiap hari di seluruh dunia. Setiap hari kita melihat ada ramai yang melanggar peraturan jalanraya. Pemandu sakit jiwa ini, tidak terkecuali sesiapa pun. Lelakilah yang paling kerap? Orang kaya atau miskin. Kereta mewah atau kereta buruk. Kereta baru atau lama. Orang pandai atau bodoh. Semua tiada jaminan akan sentiasa mematuhi peraturan jalanraya. Malah pernah saya lihat kereta polis dan ambulan melanggar peraturan jalanraya. Malah pernah terjadi sebuah kereta ambulan yang bergerak dari arah hadapan di lorong kanan tiba-tiba masuk ke lorong kiri iaitu seperti hendak melanggar kereta saya dari arah hadapan!!! Kenderaan saya di lorong kiri. Lebih membimbangkan, jumlah mereka yang ada lesen palsu (LESEN memandu yang diperolehi dengan merasuah pegawai JABATAN PENGANGKUTAN JALAN) juga ramai PERNAH diberitakan. Malah berita terbaru di tv pada julai 2013 ialah ramai yang tiada lesen memandu menggunakan kenderaan bermotor. Malah ibubapa mereka memberi kebenaran mereka memandu. Dahulu, saya pernah menaiki bas. Saya duduk di belakang kerusi pemandu bas. Saya lihat pemandu lelaki melayu itu biasa saja bila memandu tetapi entah sejak bila tiba-tiba dia memandu bas dengan laju seperti hendak mengejar sesuatu atau seperti kerana dikejari oleh sesuatu. Kelajuan yang luarbiasa bagi bas. Sudah kelihatan seperti BAS RALI!!! Saya sangat bimbang tetapi hati saya tidak berani hendak berkata atau duduk di kerusi belakang. Malah konduktor bas pun tidak marah pemandu sakit jiwa ini. Tiada penumpang lain yang menyatakan kemarahan. “Bas rali”  itu sentiasa memotong kenderaan bermotor yang lain dengan cara yang sangat laju dan merbahaya. Tiba-tiba bas itu terlanggar tebing pasir lalu bas itu jadi senget ke kiri. Nasib baik tidak terbalik. Lalu konduktor itu berlari keluar dari bas melalui pintu bas sambil berkata “gila!”. Penumpang terpaksa menunggu kedatangan bas lain yang sama syarikatnya. Kami terpaksa naik bas lain yang saya yakin telah dihubungi agar datang membantu membawa penumpang dan pemandu gila itu.

rally bus

keempat= Hidangan lipas, kutu….disajikan!!!:

=====================================

Dunia penuh dengan manusia yang sakit “otak” . Mementingkan diri sendiri secara keterlaluan. Tidak mempedulikan nyawa dan masalah kesihatan orang lain. Hanya kepuasan nafsu sendiri diutamakan. Adilkah? Wang cukup membuat otak manusia jadi senget. Pernah saya makan di kedai milik koperasi siswazah di tempat yang kini telah jadi bandaraya. Saya melihat ada bangkai seekor lipas dewasa di sebalik nasi yang saya makan. Siswazah dah gila? Pernah saya makan di sebuah restoren india muslim. Saya melihat banyak bangkai kutu beras. Saya pun buat aduan. Pemilik restoren itu beri isyarat agar saya diam. Dia malu jika orang lain yang sedang makan di restoren dia itu mengetahui tentang itu. Malah saya tetap diperintahkan agar membayar nasi berkutu yang saya makan!!!! Di sebuah restoren lain, pemilik restoren yang mengaku india muslim kelihatan pergi ke masjid pada hari jumaat. Jika bulan puasa, restoren dia buka waktu siang juga. Ramai yang bukan Islam datang makan di restoren dia. Satu hari siang bulan puasa ramadan, saya pergi ke restoren itu untuk membeli makanan yang akan saya makan bila berbuka puasa. Saya melihat pemilik restoren itu sedang makan!!! Dia melihat saya tanpa menunjukkan rupa malu, malah terus makan!!! Lebih menyakitkan hati, saya pernah melihat dia mengeluarkan batang berasap yang digunakan untuk menyembah gambar Tuhan Hindu. Dia mengeluarkan gambar tuhan HINDU dari laci dan kemudian mengenakan asap ke gambar itu dengan batang tersebut. Jadi, selama ini dia menyamar sebagai orang ISLAM agar orang Islam datang ke restoren dia padahal sebenarnya dia seorang MUNAFIK JAHAT!!!

Yess! If you eat me, this make me proud because that is mean my body is tasty but you must remember , oh this blog reader that if you eat me, you will have bad behavior!!!

Yess! If you eat me, this make me proud because that is mean my body is tasty but you must remember , oh this blog reader that if you eat me, you will have bad personality!!!

Laporan dari ibu saudara saya:

1= Ada orang pergi ke bahagian dapur restoren india muslim (betulkah memang ISLAM?). Orang itu melihat pekerja restoren itu merendamkan tapak kaki dalam kuah kari yang akan dijual. Bila pekerja itu menyedari ada orang memerhatikan tingkahlaku gila dia itu (mungkin sebagai aktiviti ilmu pelaris jualan?) , pekerja itu marah dan mengejar orang itu.

2=Ada orang melihat pekerja atau pemilik restoren berbangsa india muslim merendamkan seluar dalam dalam kuah .

To smell my underwear....Is this good for your food?

To smell my underwear….Is this good for your food?

Berita lain yang pernah saya dengar:

1= Seorang anak cina mengadu kepada bapa dia bahawa roti canai yang dia makan berasa tahi. Maka bapa cina itu marah dan menumbuk india muslim yang menjual roti canai di restoren Gulam Rasul(RESTOREN INDIA MUSLIM) 

2=……………..?????????????? (macam-macam perkara yang menyakit hati. Ramai peniaga restoren dan kedai makan serta gerai makan yang sakit jiwa). Kadang-kadang restoren nampak bersih tetapi bila pergi ke dapur restoren, barulah tahu hal sebenar???  Hanya restoren berhawa dingin yang benar-benar bersih????