Meja Bulat Orang Koyak-Rabak By Lipur-lara Waris Tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

this article in lipur-lara waris tamingsari

Meja bulat itu sedang menunggu kedatangan orang yang berpakaian koyak-rabak. Yang ada duduk dekat meja itu ialah orang yang berpakaian baju kot, bertopi, bertali leher, kasut jenama mahal, pen di saku daripada emas campur berlian. Cermin mata pula , jenis kamera pengintip. Mereka semua bermata biru sebab pakai  benda bulat pipih warna biru tu, masuk ke mata.

Mereka ketawa terbahak-bahak. Mereka takutkah? Tak datang lagi. Aku rasa mereka tak beranilah Mad! Ya lah aku pun rasa begitu.

Sambil menunggu kedatangannya, mereka menonton sebuah video. Video itu dipaparkan di skrin besar , terletak di hadapan meja bulat itu. Seorang lelaki sedang memerah susu dari puting dada seorang wanita. Susu cap gantung namanya. Itu pemandangan sebuah perusahaan di kilang susu wanita.Itulah rakaman video sebuah filem pelik yang sedang ditontoni. Pengarah filem itu pula bekas perogol bersiri yang terkenal di dunia. Dikatakan beberapa ekor alien pun tahu namanya. Begitulah terkenal hebat namanya, MAHSYUR ke seluruh penjuru alam.

Tiba-tiba seorang penonton menjerit, Eh lekas off video ini! CEPATLAH!!. Kenapa?? Ohh orang koyak-rabak dah datang!!!

Meja bulat gembira dengan kedatangan orang koyak-rabak, Dia ingin menyatakan kegembiraan, tetapi apakah daya untuk demikian, Dia hanyalah sebuah meja. Benci betul dia terhadap orang-orang kaya penonton video lucah ini.

Golongan yang berpakaian koyak-rabak mula duduk di meja. Bau harum daripada pakaian mereka walaupun bahagian  baju di dada ada koyak-rabak sedikit. Heii orang miskin, kenapa kamu koyak-rabak. Tak malukah? Jadilah seperti kami, bergaya macam james bond. Ohh! kami seperti khalifah Abu Bakar, bila nabi Muhammad bertanya, kenapa ada lubang pada pakaiannya di dada Abu Bakar, Abu Bakar menjawab beliau telah menyerahkan semua hartanya untuk perjuangan ISLAM. Bila Nabi bertanya apa lagi yang tinggal kepada beliau, Abu Bakar menjawab ALLAH DAN RASULNYA. Bila nabi Muhammad bertanya adakah Abu Bakar menyesal kerana mensedekahkan seluruh harta beliau, Abu Bakar terus menangis dan beliau kata tidak menyesal.

AAAAHHHHHH sudahlah!! Kami tak mahu dengar kisah Abu Bakar dan baju yang koyak . Tujuan kita datang berkumpul ialah bukan nak tahu fasal Abu Bakar yang koyak bajunya. Kita datang untuk membincangkan kenapa kamu, wahai ulamak di persimpangan kutub menentang dasar penswastaan padahal kami mewakili golongan pemerintah menguatkuasakan dasar penswastaan!!!!

Golongan ulamak DPK : “Kami bukan menentang penswastaan secara 100%. Bila kerajaan tidak mampu, mereka hendaklah melibatkan syarikat swasta tetapi bukan terus memberikan  hak penswastaan secara 100%. Maksudnya kerajaan masih memiliki kuasa dan hak juga, yang jadi bahagian kerajaan. Pihak swasta itu juga mestilah menanggung kos dan berhak mendapat keuntungan juga. Apabila kerajaan telah ada kemampuan menguruskan kerana ada kepakaran dan peruntukan dan sumber kewangan yang lebih baik, maka pihak swasta itu hendaklah dikeluarkan dan tidak lagi memiliki kuasa dan hak. Ketika ini, hal tersebut kembali menjadi hak kerajaan 100%.

Golongan mata biru=” Kalau begitu, lebih baik diswastakan 100% , kerajaan akan menjimatkan perbelanjaan dan menyimpan kewangan khas untuk tujuan kepentingan lain rakyat satu Negara. Konsep rakyat 1 Negara haruslah dilaksanakan. Malaikat Jibrail dah pun datang jumpa menteri yang buat gagasan 1 Negara ini dan menyatakan persetujuan. Malaikat Jibrail menyokong.”

Golongan Koyak-rabak= Tiada bukti malaikat Jibrail jumpa menteri jahil itu. Kalau diswastakan 100% biarlah yang kecemasan begitu tetapi bila tiba masa yang sesuai kerajaan hendaklah mengambil semula 100%. Ini sesuai dengan takrifan kerajaan menurut gagasan Di Persimpangan Kutub. Kerajaan hendaklah memantau dan menghukum terhadap syarikat yang ambil-alih kepentingan kerajaan itu jika perlu.

Golongan Mata Biru= Tiada bukti rasuah pun. Tiada bukti kami, pihak kerajaan ada kroni atau ada pemimpin kerajaan yang dapat untung sebab jadi pengarah atau pemilik saham halimunan dalam kepentingan kerajaan yang diswastakan 100%. Kamu suka buat andaian dan tuduhan sahaja. Suka berburuk sangka. Berdosa tau!?

Golongan Koyak-rabak=” Bertenang. Kami bukan membuat tuduhan. Kami bermaksud hal seperti itu tidak mustahil logic terjadi. Justeru langkah pencegahan perlu dibuat seperti pemantauan dan hukuman. Bahkan, bukan tak ada bukti satu pun. Bekas Ketua Juruaudit Negara telah menemui bukti-bukti rasuah di kalangan pemimpin-pemimpin dan pegawai kerajaan , termasuk pihak swasta berkenaan. Jika penemuan beliau itu tidak benar, kenapa tidak  dibicarakan di mahkamah.

Golongan Mata Biru= Kami tak punya kuasa mengheret dia ke mahkamah. Ahh lupakanlah hal itu. Itu urusan pemerintah nombor satu Negara.

Golongan Koyak-rabak= “Ingat, seboleh-bolehnya hal-hal seperti sekolah, university, hospital, klinik kerajaan, balai polis, tentera, pelabuhan milik kerajaan, syarikat minyak kerajaan, pengangkutan awam kerajaan, ……..dan lain-lain tidak boleh diswastakan”. Banyak keburukan penswastaan. Jika ada kebaikan pun, bila dikaji bersama dengan keburukan, maka dapat diambil kesimpulan bahawa dasar penswastaan haruslah sedaya-upaya kita elakkan daripada terjadi kecuali darurat tetapi akhirnya kerajaan harus memiliki semula seratus-peratus atau bermaksud pembatalan penswastaan bila tiba masa  dan keadaan yang sesuai.”

Golongan baju kot= Kalau pandai sangat , cuba beritahu apa contoh keburukannya? Bukankah kebaikan penswastaan itu , salah-satunya ialah menggalakkan kelahiran syarikat-syarikat baru dalam pelbagai bidang yang milik pihak swasta seratus-peratus?

Golongan berlubang baju=” Kami tidak nafikan galakan seperti itu dapat terjadi tetapi keburukannya juga akan meranapkan perkembangan kelahiran. Contohnya, bila sesuatu syarikat itu diberikan kontrak berjuta , syarikat itu memberikan tugasan kontrak itu kepada syarikat lain yang lebih kecil, yang kekurangan dari segi profesionalnya, kepakarannya, tenaga pekerjaannya, sumber modal dan keuntungannya, asetnya, peralatannya…..Maka hasil yang terjadi daripada projek itu tidak berkualiti, tidak menurut piawaian kualiti yang sepatutnya. Maka tak hairanlah jika ada banggunan yang mudah runtuh, peralatan hospital yang tidak tepat, tidak sesuai, berkesan buruk, pendidikan yang kacau-bilau, pihak bank yang jadi toyol dan merompak, kenderaan pengangkutan awam yang tidak selamat, persekitaran Bandar yang kotor, tidak kemas, ………….tandas awam yang rosak-binasa, jadi tempat penagih dadah, bila terbiar, …..Bahkan jika kerajaan itu mewujudkan system perbankan dan subsidi yang jujur dan benar mengikut konsep ISLAM yang benar, maka ini akan menggalakkan kelahiran usahawan bumiputera yang Islam JUGA.”

Golongan Kasut Jenama Tinggi: “Eemmm….betul juga kata engkau wahai baju koyak. Tetapi bukan kami yang ada kuasa untuk menghalang dan menghapuskan dasar penswastaan. Itu kena Tanya Perdana Menteri Satu Negaralah. HA HA HA HA HI HI heh heh heh heh. ” Dah bersurailah kita.

Meja bulat gembira dengan kemenangan pihak koyak-rabak tetapi pada masa yang sama si meja bersedih juga sebab golongan ulamak perlu melancarkan jihad dan revolusi Di Persimpangan Kutub kerana walaupun pihak wakil kerajaan telah kalah dalam perdebatan ini tetapi kerajaan tidak peduli , malah terus melaksanakan dasar penswastaan untuk mengenyangkan nafsu kroni-kroninya padahal persidangan meja bulat ini bertujuan untuk kerajaan mencari keputusan sama ada meneruskan penswastaan atau membatalkan atau menghentikan. Pada mulanya kerajaan tersebut berjanji jika wakil mereka kalah dalam persidangan itu, mereka akan menghapuskan dasar penswastaan tetapi sebenarnya kerajaan MUNGKIR JANJI.

Reformasi Aneh Artikel By Tinta Emas 7 Samudra

This article category = Tinta Emas 7 Samudra

This article category = Tinta Emas 7 Samudra

 

Peringatan harian ke 42 = Water bill, paid?

Peringatan harian ke 42 = Water bill, paid?

 

Peringatan harian ke 43= EnoughMoneyToPayInsurance? Expired date - insurance?

Peringatan harian ke 43= EnoughMoneyToPayInsurance? Expired date – insurance?

 

Peringatan harian ke 44= Your Business Licence Renewal? Hukuman penjara atau denda jika tak baharui?

Peringatan harian ke 44= Your Business Licence Renewal? Hukuman penjara atau denda jika tak baharui?

 

Untuk menerangkan reformasi ini secara luarbiasa, silalah anda membaca ini:

 

 

Aku kentut Kau Marah

Kau kentut Aku Diam

Aku takut Kau Gelisah

Tahu takut aku Lebam

 

Sebermula diceritakanlah akan orang dahulukala, kononnya Hang Tuah pernah berjumpa dengan nabi Khidir a.s. Apa hebat sangatkah Hang tUWAH itu? Alim warakkah dia sampai nabi khidir nak jumpa dia?? Sekarang entah di mana mayat laksa mana han tu wah?

Kilang Proton sepatutnya membikin alat untuk eject kad memori yang dipasangkan di dalam kereta. Yang ada sekarang, senang masuk tapi nak keluar manyak susah wooo! Lagi itu olang ada kuku panjang mungkin bole kepit itu kad. Kalau tidak , kena pakai forseplah?

Maka, apakah kita tidak malu meloya dengan bangsa me LAYU yang tidak me Segar KEIMANANNYA? Malaysia terkenal DI DUNIA sebagai pusat pembuangan sampah yang unik. Iaitu pembuangan bayi luar nikah di merata-rata tempat. Ada yang dimakan anjing. Ada yang dibuang ke dalam lubang tandas. Maka amalan bunuh bayi yang dilakukan oleh orang arab zaman jahiliah telah menjadi wabak yang sukar dibendung di MALAY SIA-SIA.

Tiada kata secantik bahasa

Untuk ku puji Tuhanku

Tiada gambar secantik  waliNya

Untuk ku tunjuk cintaku

 

OOOO Yang Maha Kasih Sayang

mengharum jiwa

emmmm emmmmmm….

Yang maha kasih sayang

mengharum jiwa

 

Namun ku masih hina

suasana berpilu

tapi azamku jua

nak jadi Wali ALLAH!!!

 

Tiada kata secantik Bahasa

Untukku puji Tuhanku

Tiada gambar secantik waliNya

Nakku tunjuk cintaku

 

OOOO  Yang maha kasih sayang

mengharum jiwaaaa

EEEmmmmm emmmmm

Yang Maha kasih sayang

mengharum jiwaaa

 

Namunku masih hina

suasana berpilu

tapi azamku jua

nak jadi wali Allah

 

EMMMM…………emmmmm…emmmmmmmmmmmmmm

NOTA: LAGU DI ATAS HENDAKLAH DINYANYIKAN MENGIKUT RENTAK IRAMA LAGU “Tiada kata secantik bahasa” yang dinyanyikan oleh P.RAMLEE.

Ketika itu saya berada di dalam kelas . Tiba-tiba seorang wanita CANTIK  mengatakan “……(nama saya= Pengasas Gerakan Revolusi DPK) , datang ke rumah saya ya?”. Dia , kemudian memberikan senyuman yang sangat manis non-stop hingga saya mengalihkan pandangan mata. Sahabat karib saya mengatakan saya “handsome” DAN SAYA seorang kasanova. Ohhh ini keterlaluan. Saya bukan kasanova. Kalau wanita terjatuh cinta kepada saya, bagaimana saya dapat menghalang, betul tak tuan-puan?

Satu ketika saya berada di dalam bas. Di belakang saya, seorang wanita muda yang saya yakin umur dia lebih tua daripada saya duduk di kerusi yang di belakang kerusi yang saya duduk. Tiba-tiba saya terasa beberapa helai rambut saya digesel-gesel dengan lembut. Ohhh wanita yang duduk di belakang itu sedang berahi kepada saya, menyebabkan dia main rambut saya. Ini ialah kisah benar. Bukan rekaan. Saya boleh masukkan dalam kategori “Penyaring Nostalgia”.

Satu ketika, saya sedang berjalan di satu koridor sekolah menengah. Di hadapan saya seorang guru wanita yang berkulit cerah dan sangat muda sedang berjalan. Tiba-tiba guru wanita (guru lukisan) itu memusingkan kepala dia ke belakang untuk melihat saya sambil dia tersenyum dan menaikkan ponggongnya ke atas sedikit. Ya Allah!!! Godaan yang saya tak pernah terfikirkan akan terjadi seperti itu kepada saya. Saya rasa malu. Guru wanita itu melakukannya dalam tempoh beberapa saat. Ini kisah benar. Bukan rekaan!!!

Apakah ia  bila disentuh ia memanjang?

Bila sejuk ia mengecut…..

Bila ia basah ia tegang…

JAWAPAN:

Y

Y

Y

Y

Y

Y

Y

= batang kote le.

 

Alkisah diceritakan akan oranglah lagi ……:

Saya pernah digoda oleh seorang pelacur . Alhamdulillah saya tidak ingin seks. Saya juga pernah digoda oleh mak nyah . ALHAMDULILLAH , SAYA MASIH TERUNA . Tuhan selamatkan maruah saya. Terimakasih ohhh Tuhanku.  Jika tidak Kau pelihara aku, nescaya aku menjadi hina dalam dosaku.

Pengasas Revolusi Di Persimpangan Kutub juga pernah digoda oleh pelbagai wanita cantik tetapi Tuhan telah memenangkan saya dalam ujian-ujian godaan itu. Saya tidak melayan nafsu dan kehendak mereka. Alhamdulillah yang telah selamatkan saya. Mahkota keterunaan saya mestilah dipelihara. Ohhh Tuhanku, hanya kau yang dapat memeliharanya. Kekallah aku dalam pemeliharaanMu sampai aku mati dan seterusnya di alam akhirat… AMIN AMIN AMIN YA RABBAL  A’LAMIIN…….

Pernah seorang wanita cantik  merakamkan wajah saya melalui kamera video handsetnya. Saya tak kenal perempuan itu. Seorang wanita bertanya kepada wanita yang merakamkan video itu, “mengapa kamu rakam gambar dia?” Wanita itu diam senyum sahaja sambil melihat rakaman video wajah saya yang dirakamkan oleh dia itu. Ini kisah benar.

Saya juga pernah diberitahu oleh rakan sekerja saya bahawa seorang wanita di tempat kerja saya itu telah jatuh cinta kepada saya. Tetapi saya memang tidak berminat tentang cinta dan perkahwinan.