APAKAH “Di Persimpangan Kutub?” [DPK] & Pengumuman & Pengistiharan Daripada Pelopor Bintang Pertama Dunia By The Symbol Of U’zlah In The Most Important Website In The World!!!


Telah Wujud Golongan Bintang Pertama

Telah Wujud Golongan Bintang Pertama!

A Mosque At North Pole!! This Image Be DPK Site Icon!!

A Mosque At North Pole!! This Image Be DPK Site Icon!!

 Icon of Author Of This Article is The Symbol Of U'zlah

Icon of Author Of This Article is The Symbol Of U’zlah!

"Wajah Pelopor Bintang Pertama Dunia". Ingatlah Pesananku Ini?

“Wajah Pelopor Bintang Pertama Dunia”. Ingatlah Pesananku Ini?

Lailahaillalaah Muhammadarrasuulullaah.

Astaghfirullaah.

Subhanalaah …..Alhamdulillaah….Allaahuakbar

A’uzubillaahiminasyaitaaniraajiim.

Bismilaahirahmaaniraahiim.

Special Fast Reference/SFR in 0-0

Complete Edition For Second DECLARATION OF DPK REVOLUTION DISABLEMENT

TARIKH PERTAMA TULIS HALAMAN INI:

ISNIN  7 Muharam 1435Hijrah [11 NOVEMBER 2013]

Tarikh editan terkini: 11112013,14112013,15112013,161113,171113,250314,290314,310314,060414,190414,

240414,210514,220514, 23may2014, 4 June 2014, 14 June 2014,280614,250714,070814, 090814,22092014, ahad/sunday 28 September 20145, 24 Disember 2014 ,18012015, 20022015, 27122015, 9 FEBRUARY 2016:

Tarikh Pertama OPERASI Pembersihan Menyeluruh Website Ini=12112013

Tarikh Operasi Pembersihan Website Ini Yang Terkini:13112013

Keadaan Terkini Hasil Operasi= Lihat PENGUMUMAN.

ASALAMUALAIKUM KEPADA ORANG ISLAM SEDUNIA:

———————-*****———-******———-******—————

Di Persimpangan Kutub atau DPK ialah satu nama gagasan yang dicipta oleh saya. DPK memiliki banyak makna simbolik, istilah dan maksud. Istilah utama terkandung dalam Prinsip pertama DPK. Ramai yang menggunakan perkataan “persimpangan” seperti “Di Persimpangan….” di blog atau website mereka untuk menunjukkan maksud yang mungkin seperti “tidak sepakat”, “wujud golongan berbeza pendapat”, “keliru atau bingung , yang mana hendak  dibuat/disokong”, “masalah telah datang”, tidak tahu jalan/cara berfikir dan tindakan yang harus dipilih, wujud pelbagai mazhab, aliran fikiran dan lain-lain tetapi Di Persimpangan Kutub adalah unik atau berbeza. DPK bukan bermaksud yang tidak baik , malah ia adalah jalan untuk menyelesaikan sesuatu “Di Persimpangan….”. Teori Di Persimpangan Kutub bukanlah Konsep Di Persimpangan Kutub kerana Teori Di Persimpangan Kutub ialah satu bahagian atau intipati khas yang menjadi salah-satu kandungan dalam konsep/gagasan Di Persimpangan Kutub. Teori Di Persimpangan Kutub ialah The Sensor Of The Truth Yang Utama yang digunakan oleh gagasan Di Persimpangan Kutub. Dalam Teori DPK versi perintis DPK [=VERSI 51%] ada 22 pencetus atau 22 Sensor Of The Truth. Teori DPK ialah perkembangan berkaitan 22 sensor ini.

Untuk terus pergi ke Halaman Utama DPK (= Halaman Prinsip DPK @ Halaman Versi 51% DPK), Klik link ini:

 https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com

/2012/12/05/9-alarm-to-you-world-9-dpk-principles/      )

[T= For direct go to DPK Home Page (= DPK Principle Page @ DPK 51% Version Page), CLICK THE LINK;

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com

/2012/12/05/9-alarm-to-you-world-9-dpk-principles/ )  ] .

Laman web DPK ini sangat berpotensi untuk menjadi medan aneka ilmu dan informasi yang  luas namun saya seorang blogger yang selalu sibuk dengan pelbagai hal , menyebabkan banyak perkara tidak dapat dikarang. jadi bertangguh, tidak selesai dan sebagainya. Saya berharap laman web saya ini [DPK] akan menjadi The Best Reference For ALL Matter  , MENJADI jalan pintas terbaik untuk mendapatkan sesuatu maklumat dengan segera. Inilah harapan saya. Semoga dikabulkan oleh Tuhan.

Gagasan Di Persimpangan Kutub ialah contoh sebuah Gerakan Revolusi ISLAM TULIN [= ISLAM YANG SEBENAR] yang terhasil melalui penyelidikan dan penyiasatan yang jujur dengan menggunakan Teori Di Persimpangan Kutub sebagai sensor of the truth yang utama dan tidak menolak penggunaan lain-lain sensor of the truth jika boleh. Justeru, saya ialah contoh seorang pengasas Gerakan Revolusi Islam Tulin.

SYARAT ARTIKEL DAN BLOG DPK SAYA TIADA BERHAKCIPTA juga menjadi kandungan gagasan DPK. ATAU KLIK:

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com/?s=SYARAT+ARTIKEL

Ciri-ciri istimewa & unik gagasan Di Persimpangan Kutub ialah seperti berikut:

1= Sebagai peringatan & amaran harian kepada manusia dan jin di seluruh alam dengan membawa semua tema yang diperlukan yang berkaitan .

2= Mengandungi 4 bahagian: prinsip, siratan awal, siratan ghaib & siratan lanjutan [ iaitu yang dalam versi 52% dan seterusnya jika ada]

3= Menjadi  sumber dpk untuk sumber dpk yang lain secara nyata atau ghaib [seperti tersirat]. Keadaan ini diistilahkan sebagai “batin sumber dpk/bsd”.

4= Istilah utama DPK akan berubah secara automatic pada zaman Imam Mahdi

5= Extra-superconcept. Sesuatu sumber yang menentang/melawan versi dpk 51% menyebabkan sumber itu dianggap tiada bsd, maka sumber itu bukan sumber dpk jika melanggar persyaratan 51% yang berkaitan.

6= Persyaratan 51%

7= Love Wave

8= Sebagai The Sensor Of THE TRUTH [penderia kebenaran, pencari dan pengesan kebenaran, benar atau salah. Ada 22 sensor dalam versi DPK 51%]

9= Rahsia Ikhtisar

10= Mengandungi intipati dalam bentuk “tidak dapat difahami melainkan orang yang “dipilih” oleh Tuhan” iaitu berkenaan misi penjana generasi tiga mega [Raja Pembunuh Kemiskinan]. INI intipati rahsia DPK, MISI RAHSIA !!

11= Mengandungi intipati rahsia yang memang diprogramkan sebagai rahsia semata-mata. Contohnya, bukuan otomatik .

12= Rahsia The Shadow Of Matter

Web DPK , web saya ini saya menggelarkannya sebagai The True Most Important Website In The World Which You Must Know It First Before Other! Saya rasa gelaran ini tidaklah keterlaluan kerana Di Persimpangan Kutub membawa The Theory Of Di Persimpangan Kutub yang merupakan kaedah untuk mencari dan mengesan sesuatu kebenaran. Dengan ada hal yang benar, kita dapat berfikir dan bertindak  dengan betul supaya bahagia. Kebahagiaan adalah sesuatu yang paling berharga. Justeru, saya yakin TDPK ini menjadi sebab menasabah untuk membolehkan laman web saya ini layak disebut sebagai THE TRUE MOST IMPORTANT WEBSITE IN THE WORLD WHICH YOU MUST KNOW IT FIRST BEFORE OTHER. Golongan Bintang Pertama Dunia ialah mereka yang meyakini dan menerima seluruh gagasan DPK versi saya yang disimbolkan dengan 51% terutama golongan ulamak DPK (terutama jika ada golongan wali Allah di kalangan mereka) dan mungkin mereka juga memiliki kesedaran melebihi 51% sehingga 75%. Syarat-syarat yang dianggap 51% juga dinyatakan dalam siratan DPK versi DPK 51%. Walaubagaimanapun, pemimpin sebenar dan terbaik saat ini ialah ulamak DPK sehingga datang golongan Bintang Kedua Dunia iaitu Golongan manusia yang memiliki kesedaran yang disimbolkan dengan 76-100% iaitu Golongan Bintang Pengakhiran atau Golongan Panji-Panji Hitam. Golongan Pengakhiran ini terdiri daripada Bintang Utama Dunia atau Bintang Utama atau Bintang Utama Pengakhiran , Bintang Iringan Dunia atau Bintang Iringan dan penyokong mereka. Golongan DPK terdiri daripada Golongan DPK kategori pertama (disimbolkan tahap kesedarannya/golongan ini sebagai 51-75%) dan Golongan DPK kategori kedua (=76-100%).

Di Persimpangan Kutub ialah juga sains kebenaran atau sains yang digunakan untuk mencari kebenaran.

Di Persimpangan Kutub ialah gagasan yang tidak static. DPK  sentiasa dapat berkembang melalui pencipta-pencipta versi-versi DPK yang seterusnya (disimbolikkan dengan 52-75%) DENGAN membawa bersama versi 51% (versi pencipta pertama/ versi pencipta asal DPK iaitu saya (=Pelopor Bintang Pertama Dunia). Gagasan DPK juga dinamakan sebagai Bintang Pertama Dunia. Jika ia tidak dinamakan dengan versi 52-75%, ia dinamakan juga sebagai SUMBER DPK. Walaubagaimanapun, Sumber DPK 52%-75% itu dapat dibahagikan kepada BEBERAPA kategori iaitu:

1=Sumber DPK Pembawa 51%: Iaitu sumber yang dicipta dan dihasilkan oleh pihak yang bersetuju 100% versi DPK 51% YANG menghasilkan sumber itu melalui kaedah DPK dengan menggunakan seluruh sensor DPK yang boleh dan dapat digunakan DAN pihak itu bersifat DPK

2=Sumber DPK Penolak 51%= Iaitu sumber yang dicipta dan dihasilkan oleh pihak yang tidak bersetuju atau ada setuju dan ada juga membantah kandungan versi DPK 51%  DAN pihak itu menghasilkan sumber 52-75% ITU melalui kaedah DPK dengan menggunakan seluruh sensor DPK yang boleh dan dapat digunakan . Dalam kategori ini, sumber yang dihasilkan dianggap sebagai sumber DPK tetapi pencipta atau penghasilnya tidak dianggap sebagai golongan DPK (kecuali bantahan mereka memang benar dan versi 51% yang dibantah itu memang salah atau kurang tepat, sama ada saya menyatakan persetujuan atau tidak, sama ada saya buat pengumuman bersetuju atau tidak kerana DPK 51% itu tidak termasuk intipati yang kurang tepat atau memang salah.Walaubagaimanapun jika kesalahan mereka tentang kandungan keduniaan, bukan agama ISLAM, maka mereka tetap DPK JIKA pembantah itu berasal dari golongan DPK).

Diingatkan bahawa orang KAFIR & Yang murtad tidak dianggap berada di dalam golongan DPK walaupun mereka mempercayai versi 51%. Maka, mereka yang jadi atau menghasilkan sumber DPK Penolak 51% ini jika bantahannya(KEAGAMAAN ISLAM) terhadap versi 51% itu tidak menang, tidak benar, maka mereka TETAP dianggap berada dalam golongan SEPERTI 26-50% juga dan jika sedikit sahaja hal versi 51% yang dibantahi, maka yang ini  boleh juga disimbolkan sebagai golongan 50.9% walaupun mereka telah menghasilkan sumber-sumber DPK yang melebihi kandungan 51%. Golongan yang bantahannya terbukti benar/menang, mereka ialah dan tetap dianggap sebagai golongan DPK, seperti juga golongan sumber DPK Pembawa 51%.

Bagaimana pula jika ditakdirkan ada orang dalam golongan 1-25% juga menghasilkan sumber berdasarkan kaedah Di Persimpangan Kutub ?? Jika ini yang terjadi, sumber yang dihasilkan itu dianggap sebagai sumber DPK tetapi golongan yang menghasilkan sumber itu TETAP tidak dianggap sebagai golongan yang bersifat DPK sebab kesedaran mereka tidak sampai ke tahap 51%. Mungkin boleh dikatakan mereka ada beberapa kesedaran yang terkandung dalam versi 51% , walaubagaimanapun kesedarannya tidak menyeluruh sehingga 51%.

Sumber DPK mungkin dihasilkan oleh orang bukan Islam juga. Contohnya, seorang saintis perubatan  yang non-muslim yang mencipta ubat dan menghasilkan penulisan tentang ubat itu , ditulis dengan jujur dan benar.

JUSTERU SUMBER DPK itu, kesimpulannya, terbahagi kepada:

1= SUMBER DPK SEJATI:

iaitu Sumbernya bersifat DPK dan yang menghasilkannya juga bersifat DPK (ada kesedaran 51% yang tentu benar dan tepat)

2=SUMBER DPK TIDAK SEJATI (umpamanya sumber DPK 17%, 20% sehingga 25% (=atau secara lebih terperinci ialah sehingga 25.9%) yang dihasilkan oleh golongan 1-25% atau sumber DPK 26%,30%,35%,45%  sehingga 50.9% (=diringkaskan sehingga 50%) yang dihasilkan oleh golongan 26-50%.

Kesimpulannya, apabila ada perkataan “SUMBER DPK” dalam gagasan DPK, maka, hendaklah tahu apakah maksud sebenarnya. Misalnya, adakah yang dimaksudkan itu ialah SUMBER DPK SEJATI? Untuk keterangan tambahan, syarat kelayakan DPK versi 51%, sila klik link INI.

DPK 51% telah “mengiktiraf” beberapa sumber sebagai sumber DPK walaupun ada di antara sumber itu tidak layak berada dalam kategori S1+. Contoh sumber itu ialah Kitab Wanita Wajib Berpurdah, Kitab Imam Mahdi Yang Ditunggu & Malapetaka Akhir Zaman dan Kitab Mengenal Diri & Wali Allah. Semua sumber DPK yang wujud dalam dunia ini ialah juga THE SENSOR OF THE TRUTH!!!

Jika anda melihat ini –> “DPK 51% :=” BERMAKNA POST/PAGE/ARTIKEL INI HENDAKLAH DIANGGAP SEBAGAI KANDUNGAN GAGASAN DPK 51%, TIDAK TERMASUK DEKORASI DPK.

DPK berkembang melalui pembetulan, pembaikian, penambahan kualiti, penapisan yang mengutamakan kebenaran dalam suasana penyiasatan dan perbincangan yang jujur, aman, bersopan, ……tidak sombong dengan pendapat sendiri,……….., menerima teguran dan nasihat, ……….

Di Persimpangan Kutub ialah perjuangan menapis perkara seperti data, maklumat, ilmu, teks, sumber rujukan, adat, kepercayaan, amalan, budaya, ekonomi, politik, sikap, falsafah, hasil penyelidikan saintifik, social, agama yang telah diserang oleh racun DESTROY WITH . Penapisan melalui sensor-sensor yang diyakini adil, menasabah, waras,………….. Sensor DPK membantu mengesan kebenaran. Kebenaran yang dinamakan juga sebagai Prinsip , siratan awal, siratan lanjutan mungkin pula menjadi sensor untuk mengesan arah yang lurus dan diredhai oleh ALLAH S.W.T.

Di Persimpangan Kutub mengajak menyelesaikan masalah perbezaan , percanggahan dan perbalahan dalam pendapat agama ISLAM dan ilmu dunia dan secara am, BERUSAHA untuk menghasilkan sumber paling dipercayai, paling benar atau memang benar, paling berkualiti. Perjuangan DPK menyatukan pendapat, fikiran, hati dan usaha sedunia.

DPK ialah gerakan PENCARI SUMBER ISLAM TULIN, PEMELIHARA ISLAM TULIN, PENJAGA SUMBER ISLAM TULIN, PENDAULAT ISLAM TULIN  & Gerakan Penapis Islam Yang telah dicampur dengan hak dan batil, penapis diploma, ijazah, intipati teks di pusat pengajian terendah hingga tertinggi di seluruh dunia. DPK GERAKAN DAN PERJUANGAN PENAPISAN SEMULA DATA & MAKLUMAT AM, APA SAJA. Menjadi pemantau data dan maklumat, adat, kepercayaan, budaya, konsep, falsafah, hasil ujikaji makmal atau saintifik dan kebiasaan seluruh bangsa di dunia sepanjang masa dan jika hasil pemantauan itu menunjukkan perlu ada penapisan semula, maka akan dilakukan penapisan semula itu termasuklah penapisan terhadap sumber DPK yang telah disahkan benar sebelumnya!!!

AMARAN & PERINGATAN:WARNING & REMINDER:

BLOG DPK PALSU ATAU TIRUAN SERING TERDAPAT DI INTERNET WALAUPUN ANDA MENGKLIK PAUTAN YANG NAMPAK ASLI. ADA PELBAGAI CARA UNTUK MENDAPATKAN BLOG ASLI/ASAL/TULIN DPK IAITU RUPA , REKA BENTUK DAN KEADAAN BLOG DPK SAYA YANG ASAL DAN SEBENAR. SALAH-SATU CARANYA, MUNGKIN DENGAN MENGKLIK PAUTAN NEWS.SYSMAYA.NET:

http://news.sysmaya.net/autor/dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com/

Terdapat dekorasi DPK dalam gagasan DPK. Contoh dekorasi itu ialah pautan , imej dan video. Mungkin ada video dalam siratan awal yang merupakan ceramah agama yang menyokong riba dan menentang prinsip DPK yang mengatakan bahawa system perbankan Islam yang wujud sekarang adalah karut dan bohong. Video seperti ini hendaklah dianggap sebagai hiasan sahaja. Perintis DPK mungkin tidak membuang atau menghapuskan video ini supaya orang dapat melihat siapa yang jadi ulamak berhati syaitan yang menyokong riba. Saya pernah bertemu dengan seorang kerani bank berbangsa melayu yang menguruskan pinjaman kewangan “bersistem Islam”. Saya berkata kepada dia yang menunjukkan saya menganggap system pinjaman kewangan yang dikatakan SECARA ISLAM itu adalah tidak benar, bohong, palsu, berniat jahat dan memperdayakan manusia. Pada mulanya dia tidak berkata yang menunjukkan dia setuju dengan pendapat saya tetapi akhirnya dia mengatakan memang system pinjaman ini tidak bersifat ISLAM. [T= Exist DPK decoration in DPK concept. Examples of the decoration are link, image and video. Might there is video in siratan awal which be religion teaching which support riba [RIBA IS ILLICIT MATTER IN ORIGINAL/PURE ISLAM!!!] AND oppose DPK principle which explain that Islamic banking system which exist today is false and deceive. Video like this must be decoration only. DPK pioneer might did not delete this video so that reader can see who be satan ulamak which support riba]. FOR KNOW WHAT IS DECORATION OR HIASAN DPK OR DPK DECORATION, SEE DPK DICTIONARY[I encourage you study about DPKbd also]

1-73= DPK Dictionary


 

 

*****************

PENGUMUMAN

*****************

Di website DPK ini , darihal amanat daripada saya(lihat suara hati cemas), tentang serangan musuh-musuh DPK iaitu golongan yang anti gagasan DPK atau yang cuba menghapus atau menyekat perkembangan website DPK saya ini, menghalangi dan mensabotaj editan, akaun wordpress saya ……….(lihat warning). Website saya ini tiada hakcipta terpelihara( Lihat informasi lanjut di halaman-halaman berkenaan, seperti tentang syarat jadi tidak terpelihara).

Saya cuba untuk menjadi pengurus dan pemilik website paling bermaruah dan beriffah  & paling disenangi di dunia iaitu seperti website DPK saya tidak menyakitkan hati secara tidak benar atau tidak adil, tiada imej dan video lucah , tiada Nampak aurat, tiada yang haram didengari, tiada maklumat yang tidak benar, tiada yang haram dipelajari, tiada yang tidak berfaedah dibaca, sesuai dibaca oleh semua peringkat umur dan bangsa, Walaubagaimanapun, jika masih ada perihal yang patut dihapuskan dari website saya, saya harap saya akan menghapuskan saki-baki hal yang patut, wajib, harus dihapuskan itu. Harap beritahu saya dan ingatkan saya hal itu. TERIMAKASIH.

Penting diingatkan bahawa sebarang penyalinan artikel dan lain-lain daripada blog atau website pihak lain yang terdapat di blog DPK ini dan sebarang pautan daripada blog atau website pihak lain yang ada di blog DPK ini  TIDAKLAH MESTI ATAU TIDAKLAH TENTU/ TIDAKLAH PASTI BERMAKNA:

1= Saya bersetuju atau menyokong atau membantah kandungan itu

2= Saya MENGESYORKAN ANDA MELIHAT ATAU MEMBACA KANDUNGAN ITU. Kemungkinan blog atau website pihak lain itu ada pautan , imej, video atau kandungan lucah, tidak benar, menyinggung perasaan sesetengah pihak dan lain-lain yang tidak baik. Hal ini di luar kawalan saya sebab blog atau website itu bukan blog atau website saya.

[T= Important to remind that any copies of articles et cetera from other peoples’ blog or website which exist at this DPK blog and any links from other people’s blog or website which exist at this DPK blog DID NOT MUST OR DID NOT SURE HAVE MEANING OF:

1= I agree or support or oppose the content

2=I SUGGEST YOU LOOK AT OR READ THE CONTENT. Might other people’s blog or website has link, image, video or porn content, not true, cause  other people angry or et cetera which is bad. This matter is out of my control because the blog or website is not my blog or website]

Saya juga cuba berusaha agar intipati website saya tersusun seperti intipati kamus. Saya harap tiada pengulangan links yang tidak perlu.

Operasi Pembersihan Website Ini bertujuan menghapuskan apa juga intipati yang dianggap tidak baik seperti yang lucah, tidak benar, tidak tepat, yang menyinggung perasaan secara tidak benar dan tidak adil dan lain-lain tujuan.

Kajian dan operasi pembersihan telah dilakukan dari halaman Warning sehingga 1-6=100 disease …..chosen.

Walaubagaimanapun halaman 1-52 dan 1-6 tidak dihapuskan pautan pada halaman itu kerana dirasakan sukar untuk mencari gantian . Siasatan bertangguh iaitu video (yang terpapar pada halaman) pada halaman 1-31, halaman aduan dan 1-50,1-51,1-6.

Mengenai Syarat Artikel Saya Tidak Berhakcipta, Klik LINK INI ATAU:

https://dipersimpangankutubfrompioneerofdpk.wordpress.com/2013/05/13/syarat-artikel-blog-saya-dpk-tiada-berhakcipta-by-world-first-star-pioneer/?relatedposts_hit=1&relatedposts_origin=3854&relatedposts_position=1

LAPORAN KEMAJUAN REVOLUSI BLOG DPK BAGI TAHUN 2014:

2014 in review – Blog Of Di Persimpangan Kutub Annual Report for 2014 By WordPress.com

Falsafah Di Persimpangan Kutub menjalankan penyelidikan dan eksperimen tentang kaedah mencari dan menemui kebenaran, kaedah menjernihkan hati yang kotor dengan dosa dan kebiasaan buruk dan penyelidikan tentang penghapusan kemiskinan. Kemajuan terkini penyelidikan dan eksperimen, klik link di bawah:

LAPORAN KEMAJUAN PENYELIDIKAN & EKSPERIMEN DI PERSIMPANGAN KUTUB YANG TERKINI!!!

Mengenai lain-lain pengumuman, boleh juga klik link ini:

Link that also become any declaration and reminder to you!!!

MAAFKAN SAYA JIKA ADA YANG TIDAK BAIK, TIDAK BENAR, MENYINGGUNG PERASAAN, TIDAK BERKUALITI TENTANG INTIPATI WEBSITE SAYA ATAU YANG BERKENAAN DENGANNYA , DALAM SEJARAH MASA LALU, SEDANG & SEGALA MASA AKAN DATANG. TERIMAKASIH. KALAU SAYA MASIH HIDUP…………………


 

 

************************************************

PENGISTIHARAN TENTANG VERSI DPK 51% ************************************************

Website DPK ini telah mula ada di internet bermula 5 Disember 2012. Sehingga sekarang gagasan DPK versi 51% belum siap 100% terutama versi ENGLISH untuk website DPK ini. Mencipta sebuah gagasan yang bersifat sangat kompleks, menyentuh semua persoalan kehidupan yang utama dan penting dan mempunyai potensi perkembangan yang berterusan  serta melibatkan hubungan international tentulah memakan masa yang sangat panjang. Mengenai senarai halaman tidak wujud atau masih belum selesai [bersambungan] dan tambahan pengistiharan/peringatan, klik link ini:

Link that also become declaration or reminder for you!!!

AMARAN: Halaman 3-5=Blog DPK (sufi & DPK) HENDAKLAH DIANGGAP  TELAH HAPUS ATAU BOLEH  DIABAIKAN KERANA TELAH DIGANTI DENGAN halaman 3-5 =[recovery page] Blog DPK [SUFI & DPK].

Dukacita dimaklumkan bahawa walaupun gagasan Di Persimpangan Kutub versi 51 peratus ini dicipta oleh pencipta gagasan DPK, ia (gagasan DPK 51%) TIDAK LAYAK dianggap sebagai S1+. Mungkin generasi penambah 51% atau generasi penyambung versi DPK 51% (52%-75%) mampu menjadikan versi 51% sebagai S1+. Kalau Imam Mahdi yang buat, tentulah ATAU tidak mustahil versi 51% LAYAK menjadi S1+.

PEMBINAAN gagasan DPK ini akan mengambil tempoh yang lebih panjang,  lebih rumit dan sangat sukar kerana mungkin selama bertahun-tahun atau berbelas tahun atau berpuluh tahun kerana Pengasas DPK telah membuat keputusan untuk mencipta kategori – kategori POST seperti ini:

1= Kategori yang dinamakan sebagai” FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE –>AL-FURQAN “= The Sensor Of The Truth [POST yang dalam kategori ini hendaklah dianggap sebagai kandungan siratan awal bagi prinsip ke EMPAT DPK Melainkan jika dinyatakan post itu dalam siratan awal prinsip lain DPK. Terjemahan al-Furqan yang dibuat di sini bukanlah lengkap tetapi dalam bentuk ringkasan. Bukan ringkasan menyeluruh tetapi dalam bentuk ikhtisar pilihan atau ringkasan terpilih]

Segala post dalam kategori – kategori berikut adalah dalam bentuk ikhtisar terpilih dan hendaklah dianggap menjadi siratan awal bagi prinsip KE EMPAT DPK melainkan jika dinyatakan post itu menjadi siratan awal prinsip lain DPK:

2=Kategori “FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE–>SHAHIH IMAM BUKHARY”(194-256 hijrah) = THE   FIRST / MAIN MOST SHAHIH = THE SENSOR OF THE TRUTH

3=”FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE–>SHAHIH IMAM MUSLIM” (204 – 262 Hijrah) = SECOND SHAHIH = THE SENSOR OF THE TRUTH

4= “FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE–>SUNAN IMAM ABU DAUD” (202 – 275 Hijrah ) =THIRD SHAHIH = THE SENSOR OF THE TRUTH

5= “FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE–>SUNAN IMAM AT-TURMUDZI” (209 – 279 Hijrah) =FOURTH SHAHIH = THE SENSOR OF THE TRUTH

6= ” FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE–>SUNAN IMAM AN-NASA’I “(215 – 303 Hijrah ) = FIFTH SHAHIH = THE SENSOR OF THE TRUTH

7= “FROM PURE/ORIGINAL/REAL ISLAM SOURCE–>SUNAN IMAM IBNU MAJAH” (209 – 273 Hijrah ) = SIXTH SHAHIH = THE SENSOR OF THE TRUTH

PERHATIAN: Anda digalakkan membeli kitab terjemahan al-Furqan dan semua kitab hadis shahih agar mengetahui semuanya secara lengkap.  JIKA ANDA INGIN RINGKASAN SHAHIH AL-BUKHARI, SILA BELI KITAB “Ringkasan Shahih Al-Bukhari ” yang disusun oleh Imam Az-Zabidi (Pakar Hadis abad XV), kata pengantar oleh K.H. Moh. Ilyas Ruchiyat (Rais Am PBNU), OLEH: Zaki Al-Din ‘Abd Al – Azhim Al-Mundziri, hakcipta terpelihara (2004) oleh MIZAN PUSTAKA BANDUNG, Diterbitkan oleh Crescent News (KL) sdn. bhd (185027-K), 19,  Jalan SBC 3, Taman Sri Batu Caves, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia. Tel: 03-61842448. Fax- 03-61842418, e-mail: crescent@tm.net.my, website: http://www.crescentbook.com

Cetakan pertama 2004

ISBN 983-061-294-5

dicetak oleh PERCETAKAN ZAFAR SDN BHD

8= “HADIS  DESTROY WITH….”. Post dalam kategori ini hendaklah juga dianggap menjadi siratan awal bagi PRINSIP KE EMPAT GAGASAN DPK melainkan yang diletakkan dalam siratan awal bagi prinsip lain DPK. Tidak semua hadis yang haram digunakan dinyatakan, hanya ringkasan terpilih sahaja. Anda digalakkan membeli kitab berkenaan hadis yang haram digunakan, hadis palsu, untuk mengetahui keseluruhan hadis yang haram digunakan itu!!!

AMARAN DAN PERINGATAN: DISEBABKAN MUSUH REVOLUSI DPK BOLEH DIKATAKAN BERTERUSAN MENGUBAH DAN MENGHALANG REVOLUSI DPK, BERTERUSAN MENSABOTAJ BLOG DPK INI, SAYA TERPAKSA AKAN MEWUJUDKAN ZON PEMBERSIHAN BLOG DPK. INI BERMAKNA SATU VERSI 51% YANG BARU  [=51%*] AKAN MUNCUL UNTUK MENGGANTIKAN VERSI 51% YANG LAMA [=51%#]. Justeru, intipati GAGASAN DPK versi perintis DPK yang sebenar ialah 51%*. Segala istilah dalam 51%# yang tidak dipindahkan ke zon 51%* bermakna istilah itu telah dihapuskan, dibatalkan penggunaannya dan hendaklah dianggap tidak wujud. Kandungan 51%# yang tidak dipindahkan ke zon pembersihan blog DPK [=51%* ATAU 51*], hendaklah dianggap  terhapus dan dianggap bukan kandungan gagasan DPK melainkan yang semaksud.

GAGASAN DPK MASIH BELUM SIAP 51%. Ini bermakna gagasan ini masih dalam peringkat uji dirinya, peringkat uji kebenaran, peringkat pembetulan, peringkat pembaikian atau penambahan mutu .


 

AM

*****

 Untuk tujuan  ini, operasi yang dinamakan sebagai “Reaksi Antara Sensor/RAS”[Reaction Between Sensor”/RBS akan dibuat]. Gagasan DPK 51% versi lama dan  baru sedang/akan dipantau oleh SUMBER S1+[AL-FURQAN & KUTUB AL-SITTAH iaitu sumber S1+  yang “diistiharkan” oleh kaedah DPK  sebagai layak dianggap sebagai the sensor of the truth setelah disiasat oleh The Theory Of Di Persimpangan Kutub/TDPK. TDPK pula dipantau dan ditapis oleh pelbagai sensor of the truth. Selepas itu, jika masih berbaki bidaah sesat haram dalam gagasan Di Persimpangan Kutub, maka, sebagai usaha/langkah terakhir Pengasas DPK menyelamatkan diri dari bencana bidaah sesat haram, maka keadaan ini diselesaikan oleh Gelombang Cinta/Love Wave. Walaubagaimanapun, hati pengasas DPK sentiasa dalam keadaan cemas kerana bimbang jika masih ada bidaah sesat haram dalam gagasan DPK dan tetap bimbang jika mendapat bala dan dosa kerana bidaah ini. Perasaan ini digambarkan dalam suara hati cemas.  Contoh operasi RAS ini ialah:

1= DPK menyiasat ketulinan Al-Quran & Kutubussittah iaitu memastikan sama ada ada atau tiada berlaku pensabotajan/ KESALAHAN terhadap kandungan al-Quran dan terjemahannya & kutubussittah dan terjemahannya. DPK MENYIASAT INI MENGGUNAKAN SENSOR-SENSOR DPK. Teknik ini dinamakan sebagai Teknik Pemula Selepas Penanda.

2= Kemudian al-Quran & kutubussittah yang tulin itu menyiasat pula kandungan gagasan DPK . Jika ada kesesatan atau bidaah sesat dalam kandungan DPK, maka bahagian itu akan dihapuskan . Teknik ini dinamakan sebagai “Pengesanan Melantun Ke Pemula”

3= Jika, andaikata, pengasas DPK menggunakan 2 atau lebih kitab terjemahan al-quran dan/atau menggunakan 2 atau lebih kitab terjemahan kutubusittah dan kemudian mengesan percanggahan, apa yang patut pengasas lakukan???

Mungkin melakukan seperti contoh ini iaitu:

3.1= Teknik Berpanduan Penanda:

Jika berlaku percanggahan antara al-Quran, maka mungkin akan mengutamakan yang paling kurang mempunyai penanda. Walaubagaimanapun, jika ini masih menimbulkan keraguan bahawa itulah cara penyelesaiannya, maka, pengasas DPK mungkin akan mencari kitab terjemahan al-QURAN yang lain yang mungkin menjadi alat penyelesaian percanggahan, yang  mestilah paling kurang mempunyai penanda. Teknik ini juga digunakan jika ada kutubusittah menentang/melawan kutubusittah yang lain iaitu ini dilakukan jika teknik Mukjizat Utama tidak dapat menyelesaikan perbantahan atau percanggahan antara kutubusittah. Ambil ingatan bahawa kitab al-Quran yang tidak mengandungi terjemahan maksud, hanya makna sahaja dan kutubusittah yang tidak mengandungi terjemahan maksud, hanya terjemahan makna sahaja, juga menggunakan kaedah  penyelesaian yang sama seperti yang dilakukan terhadap kitab terjemahan maksud seperti kitab syarah hadis. Demikian juga segala kitab/sumber rujukan/sumber ISLAM atau yang berkaitan ISLAM, WALAUPUN informasi atau sumber yang dalam bentuk “General Way Explanation/ GWE”. WALAUBAGAIMANAPUN, hendaklah ingat bahawa semua sumber yang bukan al-Quran [yang mengandungi makna atau makna dan terjemahan] dan kutubusittah [kitab asal/yang mengandungi makna atau makna dan terjemahan] yang diistilahkan sebagai  Langit Sumber, iaitu yang ada kaitan dengan ISLAM atau / dan mempunyai GWE, tidak dianggap lebih tinggi status nilai boleh percayanya[ =SNBP] berbanding al-Quran dan kutubusittah kecuali kemungkinan yang perlu atau terpaksa mengelakkan penggunaan SNBP, MAKA, teknik berpanduan penanda digunakan untuk Langit Sumber. Tetapi ini  seboleh-bolehnya cuba dilakukan setelah Teknik Sensor Mengesan Langit dilakukan tetapi gagal menemui penyelesaian percanggahan atau kekeliruan dalam Langit Sumber iaitu kegagalan al-Quran dan  Kutubusittah mengesan masalah sumber langit sumber. Dalam teknik sensor mengesan langit, al-Quran diutamakan jika kutubusittah ada pertentangan melainkan tiada pertentangan, maka boleh pilih sama ada merujuk al-quran dahulu atau merujuk kutubusittah sahaja untuk penyelesaian kandungan yang bermasalah dalam langit sumber.

3.2= Teknik  Berpandukan Kutub:

Jika teknik berpandukan penanda tidak dapat dilakukan atau gagal menemui penyelesaian, maka pengasas DPK mungkin menggunakan teknik ini. Teknik ini menjadikan kutubusittah sebagai alat penyelesaian terhadap al-Quran. TEKNIK ini juga untuk menyelesaikan Langit Sumber.

3.3=Jika hal ini tidak dapat menyelesaikan juga, maka sebarang sumber kitab/sumber lain yang dipercayai dan terbukti dapat menyelesaikannya boleh atau dicadangkan digunakan. Teknik ini dinamakan sebagai Teknik Samudera Pengesanan. Teknik ini juga untuk menyelesaikan kutubusittah dan segala sumber ISLAM yang lain termasuk berkaitan GWE.

Ambil ingatan bahawa:

Semua sumber informasi atau data dan informasi dalam dunia ini yang tidak berkaitan ISLAM atau tidak berkaitan ISLAM yang dikaitkan dengan GWE, maka masalah kandungannya seperti percanggahan dan perbantahan atau kerana tiada dalil saintifik atau logic, diselesaikan dengan kaedah DPK dan teknik-teknik yang dianggap sama seperti teknik untuk menyelesaikan masalah kandungan dalam sumber atau berkaitan sumber ISLAM.  Sumber tidak berkaitan ISLAM atau tiada GWE di dalamnya, dinamakan sebagai sumber peringkat ketiga. Peringkat Sumber:

SUMBER PERINGKAT PERTAMA ATAU SP1:

************************************************

Iaitu al-Quran [dengan makna atau tanpa makna, dengan makna dan terjemahannya] dan Kutubusittah [dengan makna sahaja atau dengan makna dan terjemahan. Termasuk juga kitab asalnya]

Mengenai SNBP nya ialah seperti berikut:

SNBP al-Quran = 1

SNBP kutubusittah = 2 [ SNBP bagi Shahih Bukhari ialah yang tertinggi iaitu 1 dan bagi Shahih Muslim ialah 2]

SUMBER PERINGKAT KEDUA ATAU SP2:

**********************************************

Sumber yang menerangkan tentang Islam , walaupun mungkin hanya dalam bentuk GWE [sumber ISLAM YANG DIKAITKAN DENGAN KEDUNIAAN]

SNBP= Merujuk kesimpulan yang dibuat oleh gagasan DPK atau oleh DPK Method.

SUMBER PERINGKAT KETIGA ATAU SP3:

**********************************************

Sumber tidak berkaitan ISLAM seperti percanggahan tentang geografi. Namun, sebenarnya akan menjadi SP2 jika dalam keadaan tertentu atau bila melibatkan persoalan tentang ISLAM.  KERANA AGAMA ISLAM IALAH KETUA ILMU. JUSTERU ILMU DUNIA DITAKLUKI DAN DI BAWAH PERINTAH AGAMA ISLAM.

SNBP= Merujuk kesimpulan yang dibuat oleh gagasan DPK atau oleh DPK Method

SUMBER TANPA PERINGKAT ATAU PERINGKAT KHAS ATAU STP ATAU SPK:

**************************************************************************

Iaitu sumber DPK . DPK  ialah sensor of the truth yang unik. Ia alat menguji dan ia juga kena uji atau diuji oleh sensor of the truth yang lain. Ia selalu menjadi langkah terakhir untuk penyelesaian. Justeru, sukar untuk menentukan peringkatnya atau kerana peringkatnya boleh sentiasa berubah, naik atau turun atau naik kembali. Malah segala sensor of the truth menyatu dalam sumber DPK setelah disahkan benar oleh DPK method. Sumber DPK itu termasuklah gagasan Di Persimpangan Kutub , versi 51%, 52%, 53% dan seterusnya [jika ada]. Malahan segala sumber DPK itu , walaupun tidak dikatakan versi gagasan DPK, ia sebenarnya dianggap sebagai versi gagasan DPK juga, sesuai dengan ciri “extra-superconceptnya”. Walaupun tidak disimbolkan sebagai 52% atau 53% atau 54% dan seterusnya. Kecuali jika kaedah DPK tidak digunakan, maka itu bukan sumber DPK. Sebagai tanda gagasan DPK sangat mencintai kebenaran, penyiasatan tentang benar dan salah turut melibatkan DPK METHOD. Bermakna kalau ada sensor DPK yang dianggap salah dan harus dihapuskan atau dikeluarkan dari gagasan DPK dan itu memang patut, maka dilakukan. Begitu juga terhadap intipati asas prinsip DPK, jika salah atau sesat , akan dihapuskan!!!.

SNBP BAGI SUMBER DPK = Merujuk kesimpulan yang dibuat oleh gagasan DPK atau/dan DPK method.

PERINGKAT SUMBER ITU , KECUALI PERINGKAT KHAS TELAH MENUNJUKKAN SNBP bagi sumber  iaitu SP1 bermakna SNBP lebih tinggi daripada SP2, SP2 > SNBPnya berbanding SP3. Walaubagaimanapun sesuatu SNBP itu adalah berdasarkan sifat kasarnya atau kebiasaannya atau nilai secara keseluruhannya. Bukan bermakna tidak boleh atau tidak mungkin terjadi perubahan secara “halusnya” atau dalam keadaan tertentu, SNBP ini mungkin perlu atau terpaksa atau boleh diabaikan . Contohnya , mungkin terjadi ada beberapa kandungan dalam SP3 yang kelihatan atau terbukti lebih tinggi SNBPnya berbanding SP2. Contoh lain, mungkin ada hadis dalam Shahih Muslim yang  memang lebih tinggi SNBPnya berbanding hadis yang berkaitan dalam shahih Bukhari dan memang patut SNBPnya lebih tinggi. Jika begini hadis dalam Shahih  Muslim itu mungkin akan diambil oleh gagasan DPK sebagai yang benar atau lebih benar. Keadaan boleh mengabaikan status nilai boleh percaya ini atau snbp diistilahkan sebagai PENGABAIAN SNBP DIBENARKAN/PSD. PSD, juga kerana melihat kepentingan sensor pertama, kedua dan ke 21 kaedah DPK. Anda mungkin bertanya kenapa SNBP kitab shahih Bukhari ialah 1 tetapi Shahih Muslim ialah 2. Mungkin keterangan di bawah ini dapat memberikan jawapan yang memuaskan hati:

Kitab “Terjemahan Hadis Shahih Bukhary jilid I,II & III, terbitan Victory Agencie, Kuala Lumpur, cetakan ketiga (2000), ISBN: 983-9581-61-9.beralamat  P.O BOX No. 12359, 50776 KUALA LUMPUR DAN 18, JALAN KOVIL HILIR,  51100 KUALA LUMPUR.  DICETAK oleh Tajzia Press sdn.bhd, 18, Jalan 4/10B, Spring Crest Industrial Park, Batu Caves mengandungi maklumat ini:

…., SEHINGGA IMAM MUSLIM pun yang juga menyusun sebuah kitab hadis dan dinamakan “SHAHIH MUSLIM”, setiap datang di tempat Imam Bukhary, senantiasa berkata: “Tuan biarkan sajalah aku mencium kedua kaki Tuan, wahai doctor ahli hadis yang mengerti betul-betul perihal cacat-cacat hadis, juga penghulu sekalian ahli hadis”.

Dinyatakan dalam kitab terjemahan di atas bahawa Imam Bukhari ialah perintis jalan penelitian hadis , yang sempurna jalannya yang tidak pernah ada orang yang mempunyai jalan sesempurna itu sebelum beliau. Dinyatakan juga: “Sementara itu ada keterangan bahawa beliau itu tidak menganut salah satu dari empat mazhab dan yang benar beliau adalah seorang mujtahid.”

Sekarang, saya akan mengatakan pula tentang contoh penyelesaian terhadap SP3 :

Untuk menunjukkan bahawa proses penyiasatan dan penyelesaian itu berkaitan SP3, maka kaedah yang digunakan untuk yang berkaitan SP1 DAN SP2, ada tanda kurungan dan dalam kurungan itu ditulis SP3 ATAU Dunia atau World. Contohnya:

1= Penanda [SP3], Penanda [Dunia], Penanda [World]. Ambil ingatan bahawa penanda yang dikaitkan dengan SP3/dunia/world, boleh juga bermaksud  seperti contoh ini:

sumber yang dicipta oleh orang yang tidak berpengalaman, tiada tauliah, tiada kelulusan akademik yang melayakkan penulisan itu dibuat olehnya, pengarang yang tiada konsep pembelajaran kendiri yang berkualiti dan lain-lain.

2= RBS [WORLD]

3= Teknik Pemula Selepas Penanda [SP3] : bermakna penyiasatan tentang benar, ketepatan fakta , kesalahan kandungan dengan menggunakan sensor DPK[ DPK METHOD]

4= Pengesanan Melantun Ke Pemula [SP3]: bermakna sumber yang disiasat oleh sensor DPK atau gagasan DPK atau sumber DPK itu pula menyiasat sumber DPK itu [bermaksud seperti contoh ini: ada bahagian kandungan SP3 itu disahkan benar dan layak jadi sumber DPK tetapi kandungan DPK yang baru dihasilkan ini telah membuktikan pula ada kandungan lain gagasan DPK atau sensor DPK atau sumber DPK yang menyiasatnya itu kurang tepat atau salah.

5=Teknik Berpanduan Penanda [World]: BERMAKSUD seperti: Mencari dan/mengenalpasti sumber SP3 yang paling kurang mempunyai penanda untuk dijadikan sebagai  alat atau sensor of the truth. Tentu patut mengutamakan sumber DPK sejati.

6=Teknik Samudera Pengesanan [SP3]

7= Theory of Kill Root Problem [SP3] :

7.1. Anti-Root Strategy [world]

7.2. Menoktah akar [dunia]

7.3.  Penghindar Akar [SP3]: maksudnya seperti:  meninggalkan atau mengabaikan hal yang tidak diketahui hakikatnya dan hati mengatakan hanya Allah yang tahu hakikatnya. Diri tidak mahu terlibat dengannya.

7.4. Teknik Elakan [World]: maksudnya seperti: tidak mahu melibatkan diri dengan hal ini kerana tidak perlu sebenarnya.

7.5.  Dua Tindakan [Dunia].

PERINGATAN: Perkara  dari nombor 1 hingga 7.5 di atas dapat digunakan untuk memahami kaedah DPK atau sensor of the truth atau strategi pembelajaran kendiri. Justeru perkara ini difikirkan elok diistilahkan iaitu diistilahkan sebagai “Gambaran Kaedah DPK”.

ALAM SUMBER = Langit sumber dan/atau sumber SP3.

Memanglah dalam proses makmal telah ada kaedah pengesanan hakikatnya, seperti sebuah kitaran. Tidak pula mustahil bila perjalanan mesin-mesin di kilang pelbagai produk, mempunyai kitaran pergerakan yang melibatkan proses uji, proses penapisan, proses pembetulan/pembaikian, proses penambah mutu, proses Q.A [Quality Audit]  atau/dan Q.C [Quality Control]. Semua ini boleh jadi siratan awal untuk kaedah Is there any scientific proofs of that matter, sebagai contoh.

Penyiasatan Gagasan DPK terhadap al-Quran dan kutubussittah [=Sensor Of The Truth menyiasat Sensor Of The Truth yang lain] menggunakan PENANDA . Penanda , satu lagi istilah dalam gagasan DPK bermaksud: Strategi awal pemilihan sumber untuk dikaji. Kajian ini mungkin memilih sumber yang 100% bebas dari serangan Destroy With atau mungkin memilih sumber yang tidak bebas 100%. Tentu keutamaan patut diberikan terhadap sumber yang bebas 100%, yang merupakan S1+. Terutama yang turut menggunakan sumber yang memang sumber DPK, terutama sumber DPK Sejati atau sumber DPK Pembawa 51% SEBAGAI RUJUKAN MEREKA.

Contoh PENANDA:

1= Melihat Keadaan “Pengaburan Bercampur  Terlazim”. Istilah DPK ini bermaksud: Kandungan yang tidak mengandungi dan yang mengandungi racun Destroy With yang berkenaan perkara paling biasa mendorong berlaku Destroy With yang menggunakan dalil atau tidak dan dalil atau/dan kandungan yang tidak diserang racun jernih itu menyebabkan manusia tidak menyedari bahawa sumber itu mengandungi racun seperti kerana penglihatan yang kabur, yang kerana kekaburan itu, ramai yang terpedaya atau terpengaruh. Sumber yang berupa pengaburan bercambur terlazim ini mungkin juga membawa perkara yang kadang-kala atau jarang dikaburkan. Faktor Biasa atau terlazim berlaku pengaburan ini ialah seperti contoh ini:

1.1= Nafsu berahi terhadap Wanita. Ini menyebabkan terjadi konsep aurat wanita yang salah. Pakaian menutup kepala dan badan tetapi wajah terdedah dianggap fesyen hijab padahal itu adalah salah, ajaran sesat.

1.2= Kecintaan berlebihan terhadap wang. Ini menyebabkan timbul konsep seperti system perbankan ISLAM tetapi sebenarnya system syaitan yang memaksa riba atas nama ISLAM.

1.3=Pemaksaan. Mungkin sesebuah kerajaan kafir yang didorongi zionisme atau yahudi memaksa sesebuah kerajaan ISLAM itu menghasilkan sumber yang mengaburi otak atau akal itu. Pemaksaan yang disertai ugutan dan ancaman.

1.4=Kecintaan terhadap pujian daripada orangramai.

Maka, dengan secara  penyiasatan rawak menggunakan penanda ini, pengasas DPK akan memilih sumber yang ingin dikaji. Daripada factor pengaburan yang biasa ini, lahir pelbagai bidaah sesat atau ajaran sesat . Sesetengah ajaran sesat ini , atas nama Islam yang kononnya sebenar dan tulin, menggunakan hadis shahih tetapi terjemahan hadis shahih itu salah atau bercampur betul dan salah. Demikian juga terhadap firman-firman Allah. Contoh menggunakan penanda:

Katakan anda pergi ke sebuah kedai/perpustakaan, anda mengambil sebuah kitab terjemahan al-Quran terbitan UmYes yang diterbitkan oleh sebuah parti [UmYes] yang memerintah sebuah Negara. Tidak diketahui Negara apa. Bendera Negara itu ada gambar ikan duyung atas penimbang elektrik dan muka ikan duyung itu sebiji macam Altantuya!! Tangan kanan ikan duyung itu memegang satu kad bercetak “N….J….B” DAN tangan kiri ikan duyung itu menunjukkan isyarat BEST!!

ikan duyung, mermaid

Hi my name is Altantuyamermaid, I looking for n..j…b!! Could you help me???

Dengan menggunakan penanda keadaan pengaburan bercampur terlazim yang berkenaan aurat wanita, anda terus melihat ke halaman terjemahan mengenai aurat wanita. Terjemahan itu mengatakan maksud ayat al-Quran itu menunjukkan wanita boleh mendedahkan  wajah di hadapan orang yang bukan muhrimnya. Maka satu keadaan pengaburan bercampur terlazim ini sudah memadai untuk anda mereject sumber itu untuk tidak mengkaji lagi kitab terjemahan al-Quran itu. Anda mula melihat kitab terjemahan yang lain dan katakan ITU kitab B. Anda melihat ada satu keadaan pengaburan bercampur pertengahan [=kadangkala]. Maka anda mereject juga kitab B itu. Anda membelek pula secara rawak bab-bab kitab C berdasarkan tema penanda, anda melihat ada  dua keadaan pengaburan bercampur jarang. Maka anda mereject kitab C juga. Anda melihat kitab D, E, F. D,E ,F ada lebih daripada satu keadaan pengaburan terlazim  dan pertengahan. Anda mungkin tidak mahu pergi ke kedai buku lain atau perpustakaan lain kerana sesuatu sebab. Mungkin  kerana malas. Mungkin kerana anda yakin semua/ kebanyakan/ banyak penerbitan di Negara anda yang berkaitan terjemahan al-Quran ada di kedai / perpustakaan itu . Anda pula tidak ada masa untuk mengkaji melalui internet atau kerana tidak percayanya atau kerana sukar untuk mendapatkan web yang mempunyai kandungan terjemahan yang betul 100%.  Anda mungkin mengambil kitab C untuk dikaji di rumah anda . Anda juga mungkin mengambil kitab B juga untuk dikaji di rumah . Di rumah , anda buat siasatan dan kajian lanjut dengan teknik Pemula selepas Penanda dan berikutnya atau RAS/RBS [REACTION BETWEEN SENSOR].

2. Menggunakan sensor DPK yang kelima [= Investigate how anything information start create and what happen about information development & what source that used]. Contohnya, secara siratan ghaibnya, sensor ini meminta anda melihat siapa pengarang kitab terjemahan itu. Adakah pengarang terkenal sebagai seorang yang fasik, penipu dan lain-lain? Jika benar sensor kelima ini telah menjadi penanda yang cukup untuk anda membuat keputusan muktamad iaitu mengabaikan kitab itu iaitu tidak akan dijadikan bahan kajian.

DPK METHOD = SENSOR DPK = DPK SENSOR = KAEDAH DPK ialah pencetus idea, teori, konsep, kaedah, strategi, teknik  penyiasatan terhadap benar dan salah. Boleh juga dikatakan jika tiada DPK METHOD, tiada wujud prinsip dan siratan sesuatu konsep.

Berkenaan kategori hadis palsu, penulis atau penyusun kitab hadis palsu yang akan ada dalam kandungan Tapak DPK, penulis yang memang tidak memakai gelaran ustaz tetapi DR. SAHAJA mengakui bahawa beliau bukan seorang pakar hadis. Justeru , Pengasas DPK memberi amaran bahawa jika ada percanggahan kandungan kitab hadis palsu itu dengan kutubusittah dan al-Quran, maka  pengasas mencadangkan mengutamakan penerangan kutubusittah dan al-Quran atau penerangan kutubusittah dan al-Quran itulah yang benar. Jika ada pula pertentangan atau percanggahan kandungan kutubusittah dengan al-Quran, MAKA, al-Quran itu dicadangkan diutamakan. Sudah tentu kerana bahagian al-Quran itu telah disiasat oleh sensor of the truth sebagai benar.  Teknik ini dinamakan sebagai Mukjizat Utama. Mengenai kaedah ikhtisar terhadap sumber the sensor of the truth, pengasas akan merahsiakan kerana hendak menggalakkan pembaca membeli atau membaca seluruh kandungan sensor of the truth yang menjadi rujukan atau sumber yang dipilih oleh pengasas untuk dijadikan kandungan gagasan DPK atau kandungan tapak DPK. STRATEGI RAHSIA INI dinamakan sebagai Rahsia Ikhtisar.

Sekiranya gagasan DPK ada mengambil sumber tidak berdalil atau sesuatu informasi tidak berdalil, dan dianggap sebagai benar, ini juga kerana DPK menggunakan teori penyelesaian terhadap root of problem.  Penyelesaian terhadap root of problem ialah juga termasuk keadaan “bersangka baik terhadap sesuatu sumber itu sehingga ada bukti yang menang yang menunjukkan hal itu salah atau sesat” dan keadaan ini dinamakan sebagai Menoktah Akar“. Teknik penyelesaian lain untuk root of problem ialah:

1=Penghindar Akar” iaitu sesuatu yang dikatakan sebagai perkara berhukum harus, makruh dan sunat tetapi tiada dalil untuknya dalam al-Quran dan kutubusittah, walaupun dalil dalam bentuk “general way explanation”, maka dicadangkan tidak dilakukan perkara itu dan pada masa yang sama hati  mengatakan Allah yang lebih tahu apa sebenarnya hakikatnya dan jika itu memang dari ISLAM maka hati mengatakan “ya dari ISLAM” dan jika tidak, hati mengatakan  “ya bukan dari ISLAM”.

2= Bagi masalah yang melibatkan hal haram dan halal termasuk untuk menguruskan hal kehidupan dunia, jika tiada dalil walaupun dalam bentuk “general way explanation” , strategi berikut dicadangkan dilakukan oleh PENGASAS DPK:

2.1= Teknik Elakan: keterangan seperti penghindar akar tetapi ini yang berkaitan hal haram atau halal atau syubhat [=tidak jelas, halalkah atau haramkah] iaitu hal yang sebenarnya tidak perlu untuk melibatkan diri terhadap tema ini.

2.2= Jika perlu atau terpaksa melibatkan diri sehingga perlu tahu halalkah atau haramkah, maka:

2.2.1= Meneruskan usaha pencarian sumber yang mungkin ada dalil kerana DPK mempercayai kemungkinan wujud sumber sehingga 99.9%.

2.2.2= Jika gagal menjumpai sumber itu, gunakan sensor DPK ke 20 seperti solat istiharah dan selepas itu buat pemilihan dengan berjiwa menoktah akar.

Teknik 2.2 diatas dinamakan sebagai ” Dua Tindakan”.

Ke semua teknik berkaitan penyelesaian root of problem dinamakan sebagai “Anti-Root Strategy”.

Dan jangan lupa, bahawa jika masih ada bidaah sesat dalam gagasan DPK walaupun DPK 51% telah diistiharkan wujud atau siap 100% semasa pengasas DPK masih hidup atau telah mati, maka masalah ini diselesaikan dengan CIRI “LOVE WAVE” yang menjadi salah-satu ciri gagasan Di Persimpangan Kutub!!!

Saya harap dapat menyediakan satu post khas kategori ajaran sesat.  Tindakan orang yang membuat dan menguruskan web  mereka dan mereka yang beri komen, yang menyakiti hati, yang memaki-hamun, yang menyumpah, bukanlah cara yang bersopan ?? Kalau demikian tiada orang akan mendengar pandangan nasihatnya yang memang betul?? Meja rundingan bukan tempat menyakiti hati atau bergaduh??? Kalau nabi Muhammad seorang yang kasar dan bengis dan panas-baran bila memberikan nasihat , tentu orang yang beragama ISLAM pada hari ini  dapat dikira dengan jari sahaja???

Sekian. TERIMAKASIH KERANA MELAWAT THE TRUE MOST IMPORTANT WEBSITE IN THE WORLD INI. Asalamualaikum.

9 thoughts on “APAKAH “Di Persimpangan Kutub?” [DPK] & Pengumuman & Pengistiharan Daripada Pelopor Bintang Pertama Dunia By The Symbol Of U’zlah In The Most Important Website In The World!!!

  1. […] I know I am so stupid & look so crazy as you know but I succeed understand about diagram of pencetus in 60 second. How about you, […]

    Like

  2. […] Explanation 2 [SECOND MIND MAP OF THEORY OF Di Persimpangan Kutub] […]

    Like

  3. […] itu menyembunyikan diri dalam sebatang pokok yang sangat besar, yang jadi rumah dia sejak 7 tahun lalu. Pokok itu terletak di tepi sebuah bukit yang mempunyai saluran keluar air jernih bersih dalam […]

    Like

  4. […] Pokok yang terhasil dari kacukan ini, dapat menjalar dibawah lapisan dasar lautan dan menembus ke kutub yang satu lagi! […]

    Like

  5. […] Kalaulah tiada kesesatan, MAHDI tidak akan dipanjangkan umur. MAHDI tidak akan diperintahkan oleh Al… […]

    Like

  6. […] Demikian juga dari segi keteguhan keimanan. Justeru, yang dapat menjadi bintang sekarang ialah ulamak Di Persimpangan Kutub sehingga datang bintang utama pengakhiran yang menjadi bintang sebenar iaitu Imam Mahdi. Di […]

    Like

  7. […] Mind Of Kill Root Problem. The Mind Of Kill Root Problem pula ialah contoh kandungan The Theory Of Di Persimpangan Kutub. The Theory Of Di Persimpangan Kutub pula ialah contoh kandungan Gagasan Di Persimpangan Kutub. […]

    Like

Leave a comment